Spring naar bijdragen

Woensdag 14 mei


Rudy

Aanbevolen berichten

Wat kun je je dan onthand voelen Houtje, pas kwijt.
ik ben zo'n geweldige sufferd die om de haverklap overal van alles kwijtraakt, verliest, naar buiten stapt zonder sleutels (en ook zonder mobiel, zodat je vier kilometer moet lopen voordat je iemand vindt die het slot voor je open kan maken. Gaat trouwens reuze simpel met een stevig stuk plastic. Rats, en je deur is open. Waarbij ik maar wil zeggen, voor wie geen extra beveiligde anti-inbraakdeuren heeft: doe altijd je deur op het nachtslot!)
En laatst moest ik ergens een kopie van mijn paspoort voor maken. Enfin, even bij de supermarkt. Kopie gepakt, pas onder de klep laten liggen. Kwam ik pas drie dagen later achter. Ja, dat moet je aangeven bij de politie. Was er een lieve engel geweest die mijn pas bij de politie had afgegeven.
Verder verlies ik constant contactlenzen (ik heb maar een abonnement op de lenzenboer genomen), en elke keer als ik naar het ziekenhuis moet ben ik mijn zkh-pas kwijt.
En weet je wat ook? Dan denk ik, kom, nou verzin ik er een heel goeie plek voor dat ik het niet kan kwijtraken. En die plek is dan zo goed verstopt... need I say more?
Gelukkig is dit geen gevolg van jarenlang drankmisbruik, want hier lijd ik mijn hele leven al aan.

Marjo, mooi verwoord, die peptalk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje, gelukkig! Weer een stress minder. Ik ga ff wat eten ,mijn energie voorraad heb ik alweer op gebrandt. Ik ben goed beeezig! De schuur die wij hebben laten bouwen lag nog vol met gruis en stof, dus zuigen, dweilen tegeltjes afnemen. Doet me goed om alles lekker schoon te maken ! ok ik ga weer verder, voordat ik het weet moet ik alweer naar school fietsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, ze zeggen tegen me, als jouw kop niet aan je vastzat, zou je die ook nog vergeten.
Soms is het wel even leuk om je verstand te verliezen. Even helemaal gek doen. Vroeger dacht ik dat gek doen, drank betekende. Gelukkig kun je nuchter ook gek doen.

Was net een beetje onthand. Ze zijn hier aan de weg bezig met leidingen uitgraven, en plots zat ik zonder electriciteit. Zat midden in een vertaling, hup, alles weg. Ik naar buiten, naar die werkmannen. Oh, sorry, oeps, foutje mevrouw. Jaaaahhh... nu kan ik weer een halve bladzijde overnieuw beginnen.
Maar dat geeft niet. Wat me ineens zo helder voor de geest stond, was de tijd dat ik echt diep gezonken was en mijn rekeningen niet eens meer betaalde. Dan werd ik om de zoveel tijd afgesneden van gas en licht. Op zo'n moment kon me dat weinig schelen, als er maar wijn was, maar heel diep achterin een kuiltje van verstand wist ik toen toch: dit wil ik niet, zo moet dat niet. Die lege ellende van drank stond me ineens weer helder voor de geest.
Het is een verre reis geweest waar ik met een gebutste ziel toch weer een eind van terug ben gekomen. Of verder gekomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
zie dat het forum het weer doet en meld me ook even, zal een boel moeten bijlezen.
hier gaat het, mede dankzij de inernettherapie, nog steeds heel goed; ben nog steeds ADB en hoop dat zeker zo te houden! mijnl leven heeft een compleet andere wending gekregen sinds ik alcohol niet meer de baas laat zijn.
groetjes voor jullie allemaal,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MOOI Pip!!!

De dingen naast je neer kunnen leggen is een kunst die je moet leren door te proberen!
Ik kan het ook niet, maar wat doen we ermee als we het weten... pas dan kun je er iets mee!
Door het gewoon maar weer te proberen, en je er bewust van te zijn!
Dus dat doe je heel goed volgens mij!

Op de middelbare school zette ik vaak mijn schooltas al dromende naast mijn fiets, raakte in gesprek, of zag iets... Fietste 10 km naar huis, om daar tot ontdekking te komen.... Schooltas vergeten! Soms bracht mijn moeder me terug in de auto, ben ook wel weer eens op de fiets gestapt. Stond de directeur al hoofdschuddend bij het hek; Margreetje margreetje toch, je vergeet jezelf nog eens!!! :D

Ik zal een jaar of 13 zijn geweest, en had nog nooit een druppel alcohol gehad. Nu ja, misschien een slokje SHANDY!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik schrijf, denk ik momenteel vanuit mijn diepste binnenste. Aan de oppervlakte giert en raast het, storm in the head! Ik probeer mezelf te kalmeren...
Probeer in te zien wat een enorme geluksvogel ik ben, dat ik blij mag zijn met mezelf, dat ik ben gestopt, dat ik verder wil. Acceptatie dat dingen soms hun eigen weg gaan, dat ik soms kan sturen, soms machteloos aan het roer zit, en de storm moet uitzitten.... Dat het komt en het gaat! dat ik me moet overgeven. Loslaten... Weer leren genieten, van simpele, kleine dingen! die als groots ervaren!
EINDE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: peptalk is wat we nodig hebben. Wat een geluk dat we niet meer hoeven. S'morgens gewoon opstaan na een gewone nacht en dan een gewone dag met alles wat het die dag ons geeft. Niet S'morgens opstaan met het zuurbranden in je maag en als je in de spiegel kijkt jezelf kapot schrikt.
En dan de paniek en schuldgevoelens. Hoe kom je de dag door, je Denkt dat alleen JWW nog kan helpen. Dat valse gemene vriendje dat in zijn vuistje wrijft en denkt, ha daar heb ik er weer een. Weer een knechtje voor mij die de mensheid om zeep gaat helpen.

Nee, we zijn een nieuw leven begonnen en kijken alles en iedereen recht in de ogen. Als we falen dan straffen we ons niet meer om weer aan de zuip te gaan. We beginnen vandaag weer met frisse moed en maken er het beste van. De ene dag gaat het beter dan de andere, maar langzaam merken we dat we het leven gewoon aan kunnen. We hoeven niks meer te verstoppen we zijn wie we zijn.

Ook vanmorgen, ik ging gewoon winkelen om de gewone boodschappen te doen. Wat kan ik dan genieten van alle bomen en planten die zo geweldig bloeien. Als je bibbert van de afkick verschijnselen zie je dit allemaal niet. Schuw ga je de winkel in denkende dat iedereen aan je ziet dat je een grote zuipert bent die stiekem een zooi drank in de kar smijt met daar boven op een paar pakken sla om de boel te camoufleren.
Niet meer nodig, ik geniet van de mooie bomen en lach naar de bedelaar bij de ingang en geef hem mijn muntje van het karretje en wens hem een goede dag.

Thuis gekomen, een lekker bakkie senseo, de boel opruimen en ff naar jullie schrijven.

Het leven is mooi zonder die zooi, we hoeven niet meer .... we zijn gewoon, heel gewoon onze eigen baas.. en JWW kan zelf verrekken.

Een fijne dag allemaal en heel veel sterkte, moed en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben elke dag weer blij als ik niet drink.

Het maakt me
-evenwichtiger,
-rustiger,
-minder impulsief,
-minder geneigd destructief met mezelf bezig te zijn,
-minder geneigd te 'pleasen' dus de hele tijd open te staan voor anderen hun wensen,
-ik sta meer open voor de toekomst en minder voor het verleden,
-ik voel minder emotioneel, maar meer rationeel en daardoor ben ik minder kwetsbaar naar anderen toe,
-ik verzorg mezelf en mijn huis beter
-ik ga meer met mensen om die positief in het leven staan en ook al nemen ze minder risisco's en gaan ze minder uitdagingen aan, datgene wat ze doen doen ze met overgave waar ik iets van leer.
-ik twijfel minder
-ik voel me gezonder
-ik heb veel meer tijd over om nuttige dingen te doen of om 'echt' na te denken
-ik wordt niet zo snel uit balans gebracht door tegenslagen
-ik heb geen kontakten meer met mensen die meer geneigt zijn aan de zelfkant van het leven te staan
-ik speel de slachtofferrol minder en heb daardoor meer zelfwaardering

en zo kan ik nog wel even doorgaan.
reden genoeg om de weg te blijven vervolgen die ik ga
eentje waar ik met plezier aan de toekomst denk en waar ik vol enthousiasme en optimisme in het leven sta.

Door weer een tijdje in de bus te verblijven, (en dat was maar 2 km van huis) ben ik erachter gekomen dat ik toch wel weer graag in de bus wil wonen. maar dat ik eerst al mijn schulden wil afbetalen en een opleiding wil gaan doen.
Mijn doel is altijd geweest mezelf te kunnen bedruipen als we met de bus onderweg zijn. Dit hebben we ook altijd gedaan via tweedehansmarkten, waar we spul wat we langs de weg vonden verkochten.
Maar dat was soms wel met een hoop onzekerheid.
Hier vond ik mezelf te oud voor worden.
Nu heb ik laatst met een vriendin gepraat die een cursus aan het volgen is bij mij in de buurt.
Dan leer je Klassieke massage, segmentele massage, voetreflexologie en rugshiatsu binenn 1-2 jaar tijd.
Je krijgt hiervan een diploma en kan dan ook mensen masseren die dan een vergoeding van hun zorgverzekeraar daarvoor krijgen.
Maar ik droom dan toch na een tijdje om weer met de bus in Spanje en Marocco te zitten van oktober t/m april en mensen op het strand of terras te masseren en desnoods in de bus.
De hele kust van Spanje zit om die tijd n.l. vol met gepensioneerden en die hebben allemaal wel een zeer plekje.
Ik zal nog zo'n 4 jaar moeten wachten maar het is een fijn vooruit zicht om aan te werken.
Ik heb weer een doel en daar zal nuchter zijn een grote voorwaarde voor wezen.


Corinne nog even als antwoord op je vraag.
Ik woon op een gallerij boven een winkelcomplex dat in een driehoek gebouwt is, de vidiotheek zit onder mij, de kroeg schuin onder mij en de winkel zit aan de achterkant.

Houtje, fijn je hebt je pasje weer, schrikken is dat toch altijd.

Vie, wij hebben dat in de bus heel vaak met onze paspoorten, die verstop ik dan ook elke keer zo goed op een veilige plek dat ik gelijk niet meer weet waar.
Nu was ik gisteren mijn oventje in de bus aan het schoonmaken en zag ik dat onze paspoorten daarin zaten...hoezo veilige plek
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan
Fijn dat je veel baat hebt bij de internet therapie, ik ben er een ander mens van geworden.
Ik doe jouw ook de groetjes.
Tapas had een nood forum gemaakt waar zo'n 20 mensen van het forum elkaar toch nog konden spreken.
Mocht je daar ook behoefte aan hebben dan kan je mij altijd via PB een emailadres sturen, waar ik je mocht het forum weer uitvallen ,een link naar toe sturen kan.

Dit geldt natuurlijk voor iedereen die het noodforum vorige keer niet heeft kunnen bereiken

An dat is inderdaad echt mooi de natuur, ik heb vandaag een video gemaakt van zwanen met hun jongen, de eerste die ik heb gezien dit jaar.
Vorige zomer hadden we hier in totaal 17 jonge zwaantjes.
Dit jaar wil ik een video maken van hun groei.
Fijn dat je ook nuchter bent en blijft vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, als ik jouw was dan zou ik het noodforum gewoon aanhouden. Je weet amar nooit wanneer we het weer nodig hebben.
Nog een groot boeket voor al je moeite
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: we gaan goed joh. En jij bent alweer aan het fantaseren wat je allemaal wilt gaan doen, dat is een heel goed teken. Je hebt weer zin in van alles. Als ik terug kijk naar mijn situatie augustus 2007 en nu dan zie ik een groot verschil. Ik was denk ik depressief, vulde me de grootste mislukkeling ter wereld. Was moe van alles en iedereen. Nu ook de laatste wensen naar een soort perfectionisme wegpoetsen.
Ik mag donderen, fouten maken, als ik maar weer opsta en niet blijf hangen in schuld en schaamte gevoelens. Geen mens is perfect en dit is gewoon mijn zwakke punt, dat leer ik nu pas te accepteren.
Al die jaren dat ik compleet droog stond heb ik dat niet geleerd.
Ik ben absoluut anders gaan denken en daardoor anders gaan doen. En ik durf gerust te stellen dat ik dit te danken heb aan tactus en jullie hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een lach op mijn gezicht Safi :sun:
Ja, dat soort maffe dingen doe ik dus ook steeds, paspoorten in de vriezer stoppen enzo. Maar in jouw geval in de oven. Gebakken paspoort, zou dat smaken?
Lijkt me een goed commercieel plan, ouwe krakies aan de kust masseren. Een tientje per keer. Weet je wat ze daar op Schiphol voor vragen? Meid je wordt nog rijk.

Ik heb een gedragsprobleem met mijn hond, maar eigenlijk past dat niet op het forum. Dus eventueel scrollen maar.
Het is een schat, altijd even lief en leergierig. Maar zodra ik een fototoestel tevoorschijn haal wordt hij agressief. Tandjes bloot. willen bijten, zelfs mij. Vanmorgen heb ik iets anders geprobeerd. Ik hield een telefoon voor mijn ogen. Zelfde agressieve reaktie. Daarna zette ik J. zijn leesbril op. Geen reaktie. Toen weer de oplader voor de batterijen. Helemaal agressief. Ik dacht, zou het dan soms liggen aan het feit dat hij mijn ogen niet ziet? Dus ik een schoteltje voor mijn ogen gehouden. Niets aan de hand.
Ik snap er niets van. Enfin, het houdt me wel van de straat en van de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

an, safi, ik sluit me bij jullie positieve gevoelens aan. wat is het heerlijk om sochtends normaal op te staan, in de spiegel te kunnen kijken en heldere ogen te zien die je aanstaren (geen rode adertjes agv het boven de wc hangen omdat het zuur opspeelt, geen hangzakken als gevolg van vochtophopingen door de drank). Maar het allerbelangrijkste, en meest waardevolle, gevoel is om positief in het leven te staan en, inderdaad safi en an, te genieten van het dagelijkse leven om je heen!
Wat ik tot nu toe hebt bereikt, heb ik bereikt door deze site, het forum en vooral de internettherapie. Voor iedereen die deze stap nog niet heeft gezet en het gevoel heeft het zelf niet te kunnen: ROEP DEZE HULP IN, je krijgt er een nieuw leven voor terug!
liefs,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen,
Ik zit ingelogd, maar weet niet wat ik met mezelf aan moet.
Ik moet denken, maar ik zit ook te huilen en dan kan ik niet goed lezen.
Ik ben gestopt met drinken.
Ik zit in een zwaar weer depressie waar ik uit moet zien te komen.
Ik ben gestopt met roken.
Ik ben begonnen met een studie waarbij ik nog steeds in de stof van de eerste vier weken hang, wat overigens mijn prioriteit niet heeft.
Ik denk dat ik maar een boterham ga eten en ondertussen mijn tuinsproeier zijn gang laat gaan.
Ik wil rust, roes maakt niet uit, ik wil even niets, maar hoe krijg ik dat?
Ik kom terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor Pippi: je schreef dat je zo moeilijk los kan laten.
Je weet wel hoe naar ik in het begin kon reageren, de eerste maanden dat ik op het forum schreef. Dat waren ook de eerste maanden dat ik drankloos was.
Ik denk dat de eerste gevoelens die toen terugkwamen, neerkwamen op woede. Woede van binnen. Toen reageerde ik dat af op anderen. En daarbij wil ik iedereen die toen een veeg uit de pan heeft gekregen, zeggen: het spijt me enorm!
Dat heb ik trouwens al eerder gezegd, en ik blijf altijd wel een pinnig type.
Het forum heeft me geleerd om wat meer na te denken. En ook om niet meer zo met de dingen te zitten. Nog maar een half jaar geleden was ik er op gespitst om alles dat me niet aanstond, te pareren. En eerlijk, dat vond ik toen nog een deugd ook. Ik was toch zo slim en ik deed het zo goed.
Mede door dit forum heb ik geleerd, los te laten. Een ander in de waarde laten betekent ook: loslaten.
Ook al zegt iemand iets dat je niet aanstaat, er kan zoveel meer achter zitten. Zegt een jochie dat jij op de zak van een ander teert? Wat weet zo'n jochie nou, die heeft misschien ergens wat opgevangen, een losse opmerking waar hij wat van maakt.
Nee, wat de werkelijke omslag is geweest, is, dat ik me veel te veel bezig hield met de meningen en gevoelens van anderen. Whaaaa, wat denken ze van me, whaaaa, moet ik me verdedigen of schoonpraten.
Nee, dat hoeft dus niet. En dan valt er ineens een gat: want als je niet meer bezig bent met de gedachten van anderen, moet je wel aan de slag met je eigen gedachten. Iieeeekk, dat is eng! Maar het lukt langzamerhand wel. Stukjes en beetjes.
Zo is het mij vergaan na de drank, wellicht dat een ander er iets in herkent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dutje doen Corinne, even niets moeten en toegeven aan dat 'zware-weer-depressie-gevoel' en wat ook kan helpen is inderdaad maar weer even een lange wandeling, het liefst de natuur in en de kleur groen zijn werk laten doen, botterhammetje mee.
Hondje nemen kan ook erg goed werken tegen depressies, een maatje om mee op stap te gaan en die je hart doet smelten met de blijschap waarmee die elke dag de dag weer begroet.
Zoals je weet ken ik zulke diepe gevoelesn van depressie als jij die ervaart en ik leef met je mee.
Willen dat ze weggaan is vaak geen optie, aktie heeft mij nog al eens geholpen, om niet dieper weg te zakken in het gevoel.
Sterkte meissie en ik geef je virtueel een hand om je aan op te trekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy voor ik het vergeet, nog van harte voor je vrouw, fijne dagen samen in Gent en in Panne, loop je even over het strand naar Frankrijk voor me, dat doe ik daar zo graag, een koffie met croissantje als ontbijt te eten. We staan daar altijd met de bus als we in de buurt zijn.
En vergeet je de knuffel voor Blacky niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...