Spring naar bijdragen

Woensdag 14 mei


Rudy

Aanbevolen berichten

Hoera mijn vrouw verjaart vandaag.
Ik ben aan het opruimen en stap zo meteen in de auto richting België.

Lieve mensen laat je niet ontmoedigen door wat oneffenheden op je pad.
Het hoort bij nuchter worden.
Maak er allemaal een gezellige dag van.
En laat vooral de eerste staan.

Gegroet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

Rudy,
gefeliciteerd met je vrouw! :musicnote: Gaan jullie nog iets feestelijks doen vandaag?

Rolgordijna,
ik zag dat je er was net! Kon je niet slapen?
Ik vind het fijn dat je regelmatig wat over de kids schrijft. Dan blijkt mijn dochter gewoon een ordinaire afschuwelijke puber te zijn! Ondertussen moet je het ermee doen natuurlijk en de momenten koesteren dat het wel redelijk soepel verloopt! het staat en valt ook met je eigen stemming en je weerbaarheid. Als je je goed voelt kan je er gemakkelijker overheen stappen.

Aura,
ik ben blij dat het goed met je gaat! Ik word binnekort ook getest op o.a B12. Ik herken veel aan "klachten"in jou stukje wat je erover schreef!

An,
jouw dag vandaag! 14 augustus 2007 nam jij de beslissing om wat aan je drankgebruik te doen! :present:

Houtje,
NEEM rust! Je MOET!! Ga je nog naar de neuroloog? Zo ja wanneer?

Corinne,
je schreef gisteren wat vrolijker! Ik hoop dat je dat gevoel vast kan houden vandaag!

Druppel,
Fijn he? Dat het forum weer in de lucht is!

Charlie,
nu je laatste nacht gehad en straks oppassen? Sterkte ermee!

Safi,
:heart:

Vie,
Jij veel :rose: gewenst in deze wat sombere tijden!

Tapas,
Mooi dat je het andere forum hebt geblokkeerd! Althans voor niet-geregistreerden!
geniet nog even van je vrije dagen!

Har,
fijn je weer te lezen, ik had je gemist! Mooi dat het goed is gegaan in de tussentijd!

Trees,
we houden samen vol he! Zet hem op! :present:

Water,
ook fijn je weer te lezen! Forumloos zou ook bij mij wel gegaan zijn, maar met is toch prettiger!

Lana,
jij gaat goed zo!

Marjo,
ondanks alle twijfel hou jij vol! klasse! :present:

Floortje,
vooral doorgaan met de Refusal!

En ik ga me klaarmaken! Ik mag naar de nieuwe locatie afreizen en me storten in een nieuwe tijdelijke taak, waarbij men mij vooral wil laten weten dat ik niet teveel kan en niet zelfstandig mag werken. Ondertussen moet ik dat wel doen (zelfstandig werken) en krijg een taak toebedeeld die alleen maar iemand kan die formeel wat in zijn mars heeft! Hoezo, tegenstrijdige boodschappen! Hoezo heb ik daar toch last van ook al zie ik hoe krom het allemaal is!
Het is allemaal een kwestie van functieklassen en het daarbij behorende salaris. Men hoopt je voor een schijntje te kunnen krijgen! Ik weet inmiddels wel beter na me georienteerd te hebben op de markt!
Het ligt niet aan mij maar aan hen, maar ik kan dat gevoel maar bij tijd en wijle vasthouden!
Ik hoop goed voor mezelf te kunnen opkomen, zodat ik me niet helemaal 3 meter onder de grond laat stoppen!

iedereen, niet genoemd: ik lees en leef mee!

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen,

Rudy, van Harte Gefeliciteerd een fijne dag!
Lekker rustig nu nog op de weg, gelijk heb je om vroeg te gaan rijden.

An, Gefeliciteerd met je mijlpalen dag! :present::D:present::):present::D:present:

Helaas ben niet bijgelezen en dit gaat me dus even niet lukken. Dus ik hoop
dat een ieder zijn data heeft bijgehouden op het lijstje.
Ik hoop dat een ieder droog door de afgelopen dagen heeft weten te komen.
Voor degene die het moeilijk gehad hebben een :present:. Mijn ervaring
om het zonder forum te moeten doen buiten je eigen wil is dat dat heel
erg pittige dagen kunnen zijn.

Natuurlijk gaat het met mij goed, vertel ik maar even ongevraagd. ;)
Gisteren mijn ontspannings therapie afgesloten waarbij ik de boel
een heel klein beetje heb uitgeprobeerd. Op de vraag wat voel je,
was mijn antwoord: vetrollen ( ik zat met mijn handen op mijn heupen
in een stoel) . Hierop werd gelijk op het bord gekalkt negatief zelfbeeld.
Als ik even voorover ging zitten, benen meer over elkaar, werd gezegd
de spanning loopt bij je op. Dat was ook zo, vanbinnen had ik even lol.
Ik heb veel geleerd van ze maar vind het wel weer welletjes nu.
We wachten maar geduldig af wanneer het "echte" werk begint.

Voor wie gaat werken, maak er een gezellige werkdag van.
Gem, positief proberen te blijven denken het zijn de kleine dingen
die het doen.
Voor wie thuis werkt, maak er ook een gezellige "droge" dag van.

aanpassing, taalfoutje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je dus vooral ook niet moet doen is in bed M&M's liggen snoepen, vervolgens er eentje verliezen op je kussen die smelt in je haar. Toen die dingen nog smarties heetten, ging de reclamekreet: smelt in de mond, niet in de hand. Nou, wel in je haar dus. En uitwassen is verdraaid lastig.
Hoe dan ook, ik wilde maar iedereen even een fijne en droge dag toewensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!!

Wow! Wat heb ik lekker geslapen :)

An, de aanhouder wint!!! Don't give up AN!!!! :musicnote::heart::present:

Rudy, ik vind het heerlijk je hier weer te lezen!! Gefeliciteerd met je vrouw!

Gem; Het werpt zijn vruchten af!!! :D Gewoon niet drinken, en je niet laten ringeloren!!!!
Ik vind je een kei!! B)

Soothe & Anna, fijn dat jullie zo hebben genoten. Goed om jullie weer hier te lezen!!

Haddock; you too!!! De eerste laten staan. Valt er niets meer te kitten?!

Iedereen else; niet genoemd, elkaar vannacht ook niet tegen gekomen, wel in mind!!

Ik doe als gewoonlijk rustig aan. Ik deug nog lang niet! Begin te twijfelen of het ooit nog wat wordt. Voer geen klap uit! Doe ik het wel, is het gelijk MOETEN en schiet ik in de stress!!! HELP, ik word een ouwe ZEUR!!!! Nee Hoor!!! Ben m'n energie aan het sparen voor betere tijden... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben even gaan liggen en prompt in slaap gevallen
Alvast iedereen bedankt voor de reacties.

Carolien gefeliciteerd met je vriend.

Marjo je energie goed verdelen over de dag is jezelf graag zien.

Stien, ik denk dat jouw humor je uit menige moeilijke situatie heeft gered.
Niets aan veranderen hoor?

Gem. het is fijn dat je de situatie waarin je moet werken doorziet.
Je kan er dan je voordeel mee doen.
Uiteindelijk draaid het allemaal om geld.

Vie ik neem nooit één m&m daarvoor ben ik te veel alcoholist.
Ik eet in de auto vaak snoep of pepermunt.
Ik rol dat snoepgerij altijd met véél speeksel door mijn mond.
Komt de smaak ten goede alleen lastig als je plotseling moet niezen.

Pippi een fijne dag vandaag en neem niet te veel hooi op de vork.
Raak eerst vertrouwd met een nieuwe situatie en als je altijd tegenwerking krijgt waarmee je mee bezig bent kun je je afvragen of dat niet een teken is ermee te stoppen.

Tapas het werk of het leven op je af laten komen is een levensstijl.
Dat kan lang niet iedereen.
Chapeau

En nu ga ik de boel afsluiten en echt vertrekken.

dagdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Net terug van vakantie, ontdekt dat het forum het niet deed (waarom eigenlijk niet?), en nu maar meteen mezelf een nieuwe look aangemeten.
De vakantie was een nieuwe ervaring. Werd veel geconfronteerd met drank en drankgebruikers. Mijn god, soms was het of ik in de spiegel keek, ben ik ook zo geweest!!!???
Het maakt mij sterker, ik heb niet toegegeven, en het was niet echt moeilijk, gewoon een colaatje nemen. Wel jammer dat er geen cola light was :)
Vandaag sta ik 8 weken droog, zondag is dat 2 maanden!
Ik ga nu maar eens even het een en ander lezen.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.
Wat is dat security gedoe, kan ik dat gewoon wegklikken of zit ik straks met een comp, vol virussen?
Rudy en Carolien: gefeliciteerd met jullie wederhelft.
Marjo, ook zo lekker geslapen? Rustig aan he!
Pippi, vroege vogel, maar wel al wat kunnen doen! STerkte met je kids!
Tapas en Gem, werk ze allebei!
Vie: snoepen in bed! Foei!
Voor ieder die ik vergeten heb, een fijne droge dag gewenst. Ik ga strijken en hh. Muziekie erbij en lekker naar buiten kijken en genieten van zon en groen. Toedels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy ficiat met je vrouw en een fijne dag!
Vreemd, sta ik al een hele tijd ingelogd of zo? Mijn lampie brandde al bij aankomst.
Haa, weer als vanouds met een peuk en senseo forummen; mijn favoriete begin van de dag. Nu nog effe aftasten of ik werkelijk iets te zeggen heb :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan er even wat peptalk op het forum? Zodat we allemaal weer even weten waar we het voor doen?
Voor ONSZELF!!!!!! Immers.... Want...
Als we doorgaan, vernielen we alles, lichaam-geest=onszelf+omgeving!!!
Denken in mogelijkheden, we kúnnen het!!! Want we wíllen het. Geen doemdenkerij. Het malen stoppen met aktie!! Geen tijd tot neerwaarts denken en tijdens de rust onszelf mateloos op den schouders kloppen, hoe goed het wel niet voelt!!! Zat net buiten, met een kop koffie in de ene hand, shagje in de andere.... Te denken, waar ben ik mee bezig... Trillen, duizelig, nog geen eten gehad, wel een poedertje bloedverdunner naar binnen geworpen... Probeer al vanaf mijn dertigste met alle zooi te stoppen. Moet ik er zolang over doen? Het heeft geen zin, ik draai mezelf een rad voor ogen! Ik ga straks de hond uitlaten, dat móet, maar is tevens een moment van beweging/aktie om tot meer te komen. Straks bel ik de meneer van de appartementen, het maakt even niet zoveel uit wát ik doe, als ik maar íets doe!!! Aktie dus! Ik begin me bewust te worden van het magische woord. Stoppen met drinken is één, soms op wilskracht, meestal zonder dat ik het inmiddels echt door heb! GOED! Nu de rest! Zélf doen!
Mensen, soms is het een kwestie van volhouden, dat geeft niets! Hou vol! Want, de tijd komt dat het niet meer HOEFT!! Ik hoef niet meer, al moet ik het zonuendan even hardop tegen mezelf zeggen, hindert niks! Dat komt gewon omdat ik zolang heb gedacht dat ik MOEST om te kunnen overleven. Het kost tijd gedachten om te draaien. Dat MAG!!!
LEREN WEER NUCHTER TE GENIETEN, HET KOMT GOED!!!!

Een arm om de schouder voor iedereen die het moeilijk heeft, een duwtje voor als je het even niet ziet zitten.... Het is beter zo!! Anders beter, steeds beter. Met pieken en dalen, maar dat hoort zo!!! laat je niet misleiden.

Een dikke kus van mij!!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Marjo voor je peptalk!
Ik merk dat ik me onbestemd ga voelen nu ik de eerste maanden droog ben doorgekomen zonder naar gremlins te hoeven meppen. Tijd voor aktie, wat je zegt.
Ga me vandaag oriënteren op de vrijwilligerswerk, niet goed om geen invulling van tijd te hebben. Ik hik er wel een beetje tegenaan....ben een beetje lui geworden :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Marjo,
Je hebt gelijk, al het mooie komt voort uit strijd! Stoppen met drank, roken, pillen, whatever, het is niet iets wat je zomaar doet. De ene kan het na een klein voorval opbrengen, een ander nog niet na een super groot voorval. Je ervan bewust zijn dat er iets anders moet is al 1, derest moet je voor strijden. Soms het gevoel uitzitten, soms ervoor weglopen.
Ik verlangde in de vakantie soms ook wel naar iets. Ik liep weg of zat dat gevoel uit. Als je dan weer droog naar bed gaat, is dat je beloning. Er zijn zoveel beloningen, de energie die je treugkrijgt, het niet meer zwetend wakker worden, bergen kunnen verzetten, weten wat je de dag ervoor hebt gedaan, talloze voordelen en beloningen. Wat de toekomst brengt weet je niet, ik neem mezelf alleen maar voor niet meer afhankelijk te worden van alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben nog steeds met de dag van gisteren bezig "aan het malen, herkauwen en kijken hoe het voelt".....

Safi,
Je had gelijk met het plaatsen van de link, sorry. Niet slim van me.

Gem,
Ik moet half juni naar de neuroloog. Duurt inderdaad een maand zeg.

Nu eerst even de Super bellen of mijn pasje daar niet per ongeluk is blijven liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YESSSSSSSSSS

een voordeel van niet drinken = je kunt van de vorige dag alles nog in detail herinneren, en de dag als het ware "fileren" en weten wanneer je voor het laatst welke handeling deed,
en KIJK,
mijn bankpasje ligt inderdaad bij de supermarkt.

Ben ik even blij!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staartje, Visje, Har, inderdaad! Je moet er wat voor doen! Maar vraag jezelf af, is dat erg? Nee hoor. Kijk maar naar de beloning zoals Visje zegt!
Har, je denkt luiheid, volgens mij herstel! Heeft je lichaam nodig! Het kan geen kwaad wat te doen :D
Maar liever niet ineens ALLES!! Met dank aan Rudy, je energie goed over de dag verdelen! MOEILIJK!!!
En óók een dag niets doen is niet erg. Doe het zonder schaamte,- of schuldgevoelens! GENIET ervan!!!

Houtje, OEPS! Je hebt hem nog niet terug! Succes met zoeken. De boel al geblokkeerd?
En, doe je verder een beetje rustig aan vandaag?

Pipppi, soms is het beter even niet op-te-voeden.... Zijn mannen over het algemeen beter in is mijn ervaring...
Laat maar even gaan! Beetje loslaten hè! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben d'r even uit...
Was moet nog 10 minuten, ga ik douchen, dan lekker de was buiten hangen en met de hond lopen! Kom daarna zeker nog terug, ben VEELS te blij dat jullie er weer zijn!!! :sun: gnignigni....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen iedereen!

Rudy, gefeliciflap met je vrouw! :D

@pippi en Dani, Sorry voor een week geleden lag er spontaan af en kon tot vandaag ook niet meer inloggen. Erg vervelend als je met elkaar in gesprek bent (geweest)

En ik maar denken waarom ik een ban had? :D

Heb verder geen tijd om bij te kletsen, wens jullie allemaal een fijne droge dag! En ik hoop dat Tactus het beveiligingscertificaat in orde krijgt want ik blijf foutmeldingen houden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Pip, als we ons aan moeten gaan trekken dat de ander oordeelt dan zal je wel nooit vrij zijn van jezelf én die ander te veroordelen (je doet het namelijk terug). Laat ze maar kletsen, hoef je er zelf ook geen energie in te stoppen; is namelijk verspilde energie.
Mooi, ik heb weer centen. Moet van alles in huis halen...uhm, ik neem ook maar iets lekkers mee..maar wat? Kijk, dat is nou een luxeprobleem :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...