CPAS Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Beste mensen,Ben terug van wandelen. Begin er aardig verslingerd aan te raken en heb zelfs nog een kwartier aan mijn uur geplakt.Een week of 3/4 geleden moest ik me nog bij mijn nekvel grijpen om de deur uit te gaan om te wandelen en ging ik maandag t/m donderdag niet meer wandelen dan met een omweg van werk naar huis.Nou ja, als ik aan wandelen verslaafd raak, zal ik aandelen in een schoenfabriek moeten nemen, want zonder al die gezondheidswandelingen loop ik al aardig wat af.Ik ga straks wel alles lezen, er liggen nog wat klussen voor me. En zo heel lang werken die endorfinen niet. Dat zijn ook maar korte termijn drugs of AD.Doei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Ik zal me de komende dagen proberen te concentreren op het gevoel hoe het zou zijn als ik wel/niet mee zou gaan. Diep in mijn hart heb ik waarschijnlijk al een keus gemaakt, ik laat hem vooral niet naar boven komen... Stel je voor dat ik een looser ben! (al vertel ik mezelf 1000X dat ik dat niet ben, het gevoel zegt van welles)....Ik zal mezelf ook de vraag stellen, wáárom dronk ik júist vooral voor/tijdens/na het Oerol zó veel? (da's een goeie!)... Het is één keer gebeurd dat ik er zo tegen op zag dat ik de avond tevoren aan de sterke drank ben gegaan... Men heeft toen met de raampjes open moeten rijden onderweg naar Harlingen, omdat de lucht niet te harden was...Dank voor je meedenken Tapas, ik stel me deze vraag nu pas. Weet u, waarde kransgenoten, ik kan heel goed zonder drank door het leven... Als ik van mezelf maar geen dingen hoef te doen die ik zelf helemaal niet wil, dat ik geen looser ben als ik dit soort dingen niet aan kan. dat ik gewoon ben wie ik ben, dat het nou eindelijk eens tot me door wil dringen, zodat ik met opgeheven hoofd de dingen die ik wel kan en wil eens kan gaan doen! Oh my god, nu laat ik mijn vriendinnen in de steek!! (jaah, nu gaan ze dat met me proberen...).nou, dat is niet zo hoor, we zouden even goeie vrienden blijven.... Geloof je het zelf ( discussie is weer begonnen)... Je lijkt wel een klein kind, denk je dat de mensen op het forum hier weer op zitten wachten? jij een beetje van je af lullen.... en zij zitten weer in jou zooi.... er bestaat toch een scrollknop....... nou een halve minuut uit het leven van de grijze hersencellen in Marjo's hoofd.... Interesant zeg Nou, stop maar dan.... okay, ik stop... maar zeg dan nog wel even hoeveel je van ze houdt..... IK HOU VAN JULLIE!!!.... ja, dat riep je ook altijd als je dronken was.... ik loog ook niet altijd..... .... stop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Marieke en Charlie: ik was wel blij met jullie verhaal en voel me niet meer zo'n rare.Ik laat het ook maar zo hier. Getrouwd , huisje boompje beestje. Mensen snappen mij ook niet.Maar het leven heeft me veel geleerd en de grootste les is dat je niet alles kan hebben.Dat accepteren en zien wat er wel is. Na een hele zware tijd voelt dit goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Goh marjo, wat een bekende gedachtenkronkels en je realiseert je gelukkig ook al dat niet meegaan je geen loser maakt, en zelfs dat wel meegaan je ook tot een loser kan maken. Diep in je hart weet je dat je vriendinnen je nog steeds een topwijf zullen vinden als je niet meegaat en misschien zelfs wel meer respect voor je zullen hebben, het is namelijk erg fijn als mensen keuzes maken, dan leer je ze namelijk beter kennen.. tuurlijk blijft de makkelijkste weg meegaan en lekker feestvieren en lekker drinken! Het is echt de keuze die je zelf moet nemen! en ik houd ook van jou hoor!! Corinne, Verslavend he, wandelen, in mijn echt slechte dagen kon ik wel 5 uur lopen, drinken mee, broodje mee, helemaal alleen de duinen in.. maar dat was toch wel een beetje overdreven al heeft het me enorm geholpen!Yieeeeeeehaaaaaaa, ik heb geschilderd!! (op doek dan he) en ben er zelfs tevreden over, nog niet klaar maar het beginnetje is er nu! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Tapas: geweldig, je hebt een schilderij gemaakt. Dat lijkt me nu echt leuk zeg, wat heb je gemaakt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Het is nog niet af maar het wordt een weerspiegeling in water, ik heb daar foto's van gemaakt die ik binnenkort ga exposeren en ik was benieuwd of ik die ook weer kon geven in verf op doek!Ik heb een paar jaar heel intensief geschilderd en met goed resultaat maar op een gegeven moment ging het niet meer, was teveel bezig met te moeten voldoen aan een beeld (goh, gaan we weer) Nu zit ik me al maanden op te peppen om toch weer eens te schilderen en ben ik het gelukkig nog niet verleerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Dat is nog eens mooi Tapas! Goed nieuws, je hebt geschilderd!Zonder aan een beeld te willen voldoen en je was het nog niet verleerd.Goed van je!Tof voor je!Klaas was net tussen de repetitie door even thuis...Waar denk je aan?Meestal zeg ik de laatste tijd niets meer, mompel wat.But not today, want vandaag was ik weer een klein stapje verder in mijn leven (ik zeg niet meer nieuwe leven, want het is nog steeds gewoon mijn leven, alleen wil ik dat niet meer leven met de roes van de drank, maar puur en intens. En ik was vergeten dat dat niet zomaar gaat en dat ik blij was dat ik weer een stapje herkende, want voor je het weet , wals je er zo weer overheen).Nou, en toen vertelde ik dus waar ik over dacht en wat dat met me deed. En dat ik dat eigenlijk altijd doe, de gedachten die een ander over me zou kunnen hebben alvast invullen in mijn eigen hoofd. En dat ik daar ziek van wordt en dat ik niet meer ziek wil zijn. En dat het pijn doet. En dat ik eraan werk, dat dat goed is, en goed voelt. Dat ik inderdaad een heel tof mens ben en dat hij heel blij met mij moet zijn. En toen zag ik weer die kwajongensachtige-blauwe-ogen-lach en wist ik ook weer wat ik hier nog deed zolang! Gnigni... Dus... vandaag weer een aantal voorbeelden zwart op wit op jullie beeldscherm dat het zonder drank toch veel beter is, en dus de moeite waard om vol te houden! Bij deze! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 18 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Hai allemaal, de laatste visite is weg, het was een mooie viering en daarna hier een gezellig bijeen zijn.ik heb nu geen tijd om terug te lezen, ga eerst de zooi opruimen en daarna misschien met z'n allen bij de pizzeria eten.ik miste mijn drankje niet echt, nu wel nu iedereen weg is. Meestal zakte ik nog even door daarna...Dus toen iedereen weg was dacht ik zo, nu ff wat naborrelen, maar ach, dat gaat niet.Ik heb wel nog veeel drank over, ik zie wel wat ik ermee doe. De halfvolle gooi ik maar leeg.nou, ik ga wat doen. liefs visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Visje, goed van je! Naborrelen gaat niet meer, nee. Gooi maar weg joh! Staat het ook niet in de weg...Fijn dat je een leuke dag hebt gehad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 nog niet af maar zo ben ik al heel tevredenhier issie dan!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Ik vind je schilderij heel mooi, Tapas!Je hebt precies de blauwe kleur waar ik zo van hou!Mooi contrast met dat zwart en wit!Ik hoop dat je zo nu en dan een foto wilt plaatsen van de voortgang en natuurlijk het uiteindelijke resultaat. Gaaf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Tapas: 'een echte Tapas', geweldig mooi, moest er echt even naar kijken. Heerlijk zeg als je zoiets kan maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Mooie kleuren Tapas, en inderdaad je bent het nog niet verleerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Marjo, Fijn dat je de lach weer in het gezicht van je man zag. En dat je het nu zo goed kon verwoorden naar hem toe. Stukje bij beetje vooruit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Visje, ik vind je een kanjer!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Zal ik ooit de 1000 berichten halen??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Hoi allemaal,Ik heb gedaan wat ik wou doen en gegeten. Ik zit hier nu te lezen en ga niet op alles apart reageren.Geen persoonlijke aandacht vandaag. Wel voor iedereen een en een .Huisje, boompje, beestje heb ik ook, met zeer voorbedachte rade, want ik heb dik twee weken heel hard nagedacht over het wel of niet schrijven van een brief met de vraag of hij mijn vriend wou zijn. Hij wou en is het nog. Een situatie waarin ieder ander gelukkig zou zijn.Tapas,quote Corinne, Verslavend he, wandelen, in mijn echt slechte dagen kon ik wel 5 uur lopen, drinken mee, broodje mee, helemaal alleen de duinen in.. maar dat was toch wel een beetje overdreven al heeft het me enorm geholpen! unquoteIk moet binnen 1,5 uur wel terug binnen zijn, anders knapt mijn blaas. Maar idd dan heb ik soms wel zin om gelijk terug weg te gaan, want dan kom ik er net goed in.Je schilderij wordt mooi.Visje,Nog gefeliciteerd met je communicantje en helemaal dat je droog bent gebleven!Sammy,Nog slechts 61 berichtjes en je bent aan de 1.000. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Visje, 2 weken!!! je mag heeeeeeeeeeeel trots op jezelf zijn!! zie je al wat voordelen of vind je het nog steeds niet leuk?Sammy, nog even doorschrijven, ik ga vandaag wie weet wel naar de 2300 berichten... maar daar doe ik ook al ruim 2 jaar over hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 1700!!! Ik zou me eens wat meer moeten inhouden....Visje; gefeliciteerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Pip, hoe wast bij Hout vandaag?Hi Soothe! All well? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Hoi, alles redelijk wel. Het zou beter kunnen Marjo, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. U bent een ervaringsdeskundige en weet dat niet alles over rozen gaat. Maar we koersen naar een half jaar en dat is een goeie zaak. Ik heb niets gelezen, na de vacantie heb ik wat problemen om met het alledaagse om te gaan.Ik rommel veel in mijn huisje en zit foto's te bewerken. Dat forum vreet zeeën van tijd.Ik tracht het niet drinken op alternatieve manieren in te vullen. Een beetje plezier uit het zéér alledaagse peuren.Groetje van Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Pippi, voor jou een:present: om het nare gevoel een beetje weg te nemen!Marjo, over je twijfels voor het Oerol:ik had vandaag nergens zin in, laat op, wou eigenlijk lekker op de bank doorslapen, toen een vriendin belde of ik meeging in Hoek van Holland terrasje pakken. Nou, ik had daar absoluut geen zin in, maar heb Ziza's raad ter harte genomen: actie!Ik kon mezelf vertellen, en het nog geloven ook, dat ik, als ik er eenmaal was het heel leuk zou hebben.En zo was het ook! Lekker aan de haven gezeten, langs kleine weggetjes gereden, koeien, paarden, schapen gezien...geen moment de alcohol gemist!En kun je die vriendinnen niet uitleggen dat je graag meegaat maar dat je de vrijheid wilt behouden om in geval van paniek naar huis wilt kunnen? Dat geeft je misschien nét de rust van een ontsnappingsroute, en waarschijnlijk heb je dat dan niet meer nodig! Als je het moeilijk kunt verwoorden naar je vriendinnen, zet het dan op papier!En je vriendinnen zullen het heus wel begrijpen! Het is net als met drinken: als je niet MAG drinken wil je het. Als je van jezelf niet HOEFT te drinken kan je er relaxter mee omgaan!Ik ben in ieder geval blij dat ik vanmiddag heb doorgezet!Ik hoop dat je er iets aan hebt! Ach, en je hoeft vandaag toch nog niet te beslissen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Tapas,Vandaag nog 6 berichten insturen en je bent op de 2300.Wel veel, maar soms kan het zo lopen.Marjo,Echte kletsmajoor!Pippi,Houtje,Ik hoop dat je nu een goede afsluiting hebt kunnen maken.{{{{{{{dikke knuffel}}}}}}}}Soothe,Zet eens een mooi stuk muziek op.Trees,Carolien,Ben benieuwd, maar rust maar eerst lekker uit.Ik ga maar even de strijkbout hanteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Houtje voor jou een hele bos:present: om het leed van deze dag wat te verzachten.Afscheid nemen van je ouderlijk huis doet hoe dan ook pijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Pfoeh...ik heb net hard gewerkt om nogal wat over mezelf uit de doeken te doen. Geen eenvoudige kost, die hier als behoorlijk omstreden kan overkomen.Ik wil het jullie toch niet onthouden omdat ik graag mezelf ben hier op het forum en mijn zielsroerselen horen daarbij.Ik schrijf het hier omdat we het vaker hebben over de (over)gevoelige alco; haast een twee-eenheid, het een lijkt wel niet zonder het ander te kunnen bestaan; onze (gemeenschappelijke) onaangepastheid enz.Ik heb daarin nogal wat meegemaakt en naar waarheid zojuist beschreven. Het is mijn waarheid, die ik met jullie wil delen.Ik vertel het in vertrouwen en hoop dat jullie er zo mee om kunnen gaan.De reden is niet dat ik om bevestiging vraag, dat ik er mag zijn zoals ik ben.Dat is iets wat voor mij al vaststaat, ongeacht wat jullie reacties daarop ook mogen zijn.Ik vind het prima als niemand reageert, geen man overboord. Ik hoop wel dat jullie het lezen, zoals je naar een ander kunt luisteren die iets over zichzelf vertelt zonder dat je een antwoord hoeft te geven.Voor mij is het kostbaar dit te delen, ongeacht dat het op een openbaar forum staat. Ik heb liever dat mensen zo naar een alcie (kunnen) kijken, dan naar een vent die om de dag met een krat rammelende flesjes over straat gaat en niet meer op of om durft te kijken.Noem het maar lef en nee, ik ben niet bang om veroordeeld te worden want dat heb ik door te drinken al met mezelf gedaan; die reëele schaamte heb ik terecht moeten ondergaan.Oke?Veranderd: "een antwoord hoeft te geven" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden