Spring naar bijdragen

Maandag 19 mei


BamBam

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
Vie

Har ik heb je verhaal van gisteren gelezen. Toch vraag ik me daarbij af: waarom denken wij altijd dat we zo heel anders zijn dan anderen? Sommige mensen lijken op het eerste gezicht normaal. Maar als je doorvraagt blijkt iedereen wel wat geks te hebben. Meestal een grappige gekte die bij het uitspreken helemaal niet zo raar is als het lijkt. Eigenlijk ken ik geen "normale" mensen, jij? Wat normaal dan ook is. Of koppel ik jouw uitspraken nu ook teveel aan wat ik zelf voel? Want dat herkende ik wel erg in jouw verhaal.



Ik denk niet zozeer dat ik anders ben, maar ik ben in de Jww val gelopen omdat ik dacht mijn gevoelens zo te kunnen dempen ; ben toch gaan drinken om die storm van binnen te luwen. Het is dus MIJN verhaal en mijn (verkeerde) reaktie. Vaak hebben mensen het hier over hun (over)gevoeligheid; wil voor mij niet zeggen dat we (over)gevoeligheid als overeenkomst hebben, ik wil alleen uit mijn eigen ervaring praten waarin die link tussen alcohol en het dempen van mijn gevoelens wel degelijk aanwezig is geweest, om de redenen die ik vernoemd heb.
Hoe dat voor een ander is weet ik niet.
Ik weet wel dat als we stoppen met drinken we dan pas weer aan de opdracht kunnen beginnen om "normaal" met heftige emoties om te gaan, nét zoals elk nuchter mens...dat is dus wél een overeenkomst die we met elkaar delen.
Die weg terug naar een nuchter bestaan is voor ieder van ons weer anders, de enige parallel is dat juist de drank ons allemaal van gevoelens heeft verwijderd en op die weg terug kunnen we de strijd samen aangaan.
Dat kan ook een gevoel geven dat je anders bent als de niet ingewijden, een pad aan het bewandelen bent waar je alleen als alcies elkaar in kunt herkennen. Je moet er echter n.m.m. voor oppassen dat je je juist NIET als "anders" door het leven moet gaan.
Ik herken wel eens in stoppers dat ze er maar op blijven hameren een alcie te zijn...je er bewust van worden is 1, maar continu met dat onvermijdelijke beeld blijven doorlopen en haast sekteachtig gedrag gaan vertonen OMDAT je een alcie bent, vind ik zeker zo gevaarlijk.
Ik wil toch graag weer mijn eigen pad gaan bewandelen ZONDER me continu voor te houden dat alcohol mij altijd de baas zal blijven. Ik neem graag de macht weer terug over mijn eigen leven en bedenk daarbij wel dat er altijd een lotgenoot is waar ik op terug kan vallen en de handvatten aanwezig moeten zijn om in te grijpen.
AlcoholDeBaas....een mooi streven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
pippi

Dus water heeft 2 knoppies gevonden ondertussen. De drankknop en de maalknop. Wil je verklappen waar die zo ongeveer zit? Lijkt me superhandig.


Nee fijn dat het zo gaat met je.


Ben Water even voor met het antwoord, door je te zeggen Pip dat je voor de spiegel moet gaan staan en flink aan je neus moet draaien en voila....de knop is om!!!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is niet eens zozeer het malen, Pip. 't Is meer een kwestie van accepteren dat het gaat zoals het gaat, het zijn allemaal fases van ontwikkeling die je doorloopt en ik hoef ze niet te analyseren of te begrijpen, ik hoef ze alleen maar te doorlopen, da's gewoon een kwestie van tijd. En 's avonds als ik in bed kruip gaat gewoon het licht uit en gebeurt er toch niets tot de volgende morgen dus dan maak ik me al helemaal niet druk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is zeker de weg Water, ik zit alleen nog wel eens in de analyseer fase maar gelukkig ga ik daar zonder verder te malen mee om...ik schrijf het hier van me af en hoop dat ik de ander daar ook mee kan helpen.
Ik wens jou toe wat je het beste dunkt en daar klink je erg van overtuigd...mooi toch? Daar gaat het om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Heb jij dat knopje daar ook zitten of is dat anders voor mannen?

Ik heb een hand Pip waar ik regelmatig mee op mijn voorhoofd sla...dat werkt, weet alleen niet of er een knopje onderzit :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Als je geluk hebt zit er wel ietsjes achter wat het even weer doet schudden.


Nee als je het relativeert hoef ik niks. Maar het komt er nog op neer dat ik Moet drinken af en toe en Moet roken en ga malen. Nou ja. Morgenvroeg dan maar weer over denken.

Geen wonder dat je gaat malen als je denkt het te MOETEN, je kunt omdenken door je voor te houden dat je het niet HOEFT....stopt het malen vanzelf want dan hoeft dat ook niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal vergetens:

Stien en Albertina hebben vandaag een mijlpaal bereikt: Albertientje, vier maanden droog, fantastisch !!!!

:present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::heart:

En Stien sinds 5 hele maanden, lekker nog even doorzetten op weg naar het halve jaar: Ook voor jou felies en een slinger.

:present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::heart:

En sorry dat de slingers zo laat zijn vandaag, maar ja ik ben nog net op tijd (pff pfff).

Mensen ik ga nog even lezen en slapen. De pam zit erin, een extra pijnstiller voor de nacht, dat werkt beter want 's nachts word ik steeds wakker van de pijn. Blèh. Daar wordt je humeur niet echt beter van.

Tot morgen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Truste Houtje en goed dat je dit nog even meldt:

Albertina van harte meid!
:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:

Stien, ook jij een slingert
:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje

Helemaal vergetens:




Stien en Albertina hebben vandaag een mijlpaal bereikt: Albertientje, vier maanden droog, fantastisch !!!!




:present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart:
:heart:
:present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart:
:heart:




En Stien sinds 5 hele maanden, lekker nog even doorzetten op weg naar het halve jaar: Ook voor jou felies en een slinger.




:present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart:
:heart:
:present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart:
:heart:




En sorry dat de slingers zo laat zijn vandaag, maar ja ik ben nog net op tijd (pff pfff).




Mensen ik ga nog even lezen en slapen. De pam zit erin, een extra pijnstiller voor de nacht, dat werkt beter want 's nachts word ik steeds wakker van de pijn. Blèh. Daar wordt je humeur niet echt beter van.




Tot morgen!!!





Ik sluit mij aan bij al deze slingers.


Ik heb geen puf meer en moet morgen ook weer tijdig het bed uit.


Ik kan het tempo gewoon niet meer bijbenen. Hoeveel meer stappen moet ik nog terugnemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water zit denk ik met de hond achter de poes aan :D
Als ik je raad mag geven Pip, ja je doet dat zelf...wie anders? Je gijzelt jezelf met gedachten die je je eigen hebt gemaakt...is af te leren hoor. Door dezelfde herhaling toe te passen, nu alleen met niet HOEVEN..
Herprogrameren dus ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
charlie

ik weet van mezelf dat ik een alcie ben, maar maak er verder geen probleem van.

Ik probeer te stoppen, maar mn normale leven gaat gewoon door. Met of zonder.

Dit eenmaal bewust geworden, heb ik ook weer rust, vooral in mn hoofd.


Deze vond ik ook mooi, Charlie. Heel herkenbaar voor mij!
Slaap lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...