Spring naar bijdragen

Maandag 19 mei


BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen voor straks,

Goh, zo hard in de tuin gewerkt aant eind vd middag en en stukje van de avond en toch niet echt kunnen slapen. Geeft niet, komt straks wel weer. In mn 'jonge' :D jaren zou ik nu uit de kroeg hebben kunnen komen stuiteren. Op de fiets naar huis, het is een wonder dat ik daar nooit brokken mee heb gemaakt. Althans, niet dat ik me kan herinneren. De volgende dag een megakater, zin in gebakken eieren met spek. Koffie die niet smaakte maar die ik toch maar ging drinken. Shagje wat niet smaakte maar ja, er moest toch gerookt worden(rook nu ook weer trouwens, foutje want ik vind het eigenlijk zo goor:Disgust;)

Nu sta ik al maanden op zonder kater en dat blijf ik een heerlijk gevoel vinden. Ben vaak nog wel moe maar heb gemerkt dat herstellen van een verslaving tijd, energie en geduld kost. En die tijd geef ik mezelf ook. Voor het eerst begin in mijn grenzen te voelen. Daar banjer ik nog met grote regelmaat overheen maar ook dat is ok. Ik leer elke dag weer wat en zonder drank gaat dat een stuk beter. Ik begin ook steeds beter te zien hoe angst me zolang heeft weerhouden. Ben blij dat ik die stap toch heb durven zetten. Het is niet altijd gemakkelijk geweest, er is zoveel gebeurd in mn leven nadat ik gestopt ben. Het voelde vaak alsof ik in een achtbaan zat met meerdere dubbele loopings. Pfffffff.

Straks ben ik dan misschien moe als ik opsta maar ik heb geen kater en hoogstwaarschijnlijk zin in de dag. Ik heb vanavond een afspraak met mn sponsor om mijn tweede gedeelte van mn vierde stap te bespreken.
Het heeft me in het begin zoveel moeite gekost hier een begin mee te maken. Ik stelde het uit, had geen tijd, wist niet waar te beginnen enzovoort. Mn sponsor stelde voor om het in stukken te hakken zodat het voor mij beter te overzien is. Was een goede suggestie. Vandaag ga ik het hebben over angst.
Angst voor, wat was/is de aanleiding, wie raakt dat(voor het grootste gedeelte mij in dit geval) en als laatste beschrijf ik mijn eigen aandeel.

Het eerste gedeelte, wat ging over woede en wrok, heeft me bloed, zweet en tranen gekost. Ook al ben ik weer es te laat begonnen, zoals ik gewoonlijk placht te doen, dit keer vond ik het al veel minder eng om te gaan zitten en te schrijven. Door bezig te zijn met mn twaalf stappen programma, de steun van mn AAgroep, steun van mn sponsor en lieve mensen om me heen heb ik vertrouwen. Ik heb vertrouwen dat het wel goed gaat komen. Dit gaat niet vanzelf, het is wel belangrijk dat ik hier aan blijf werken. En eerlijk is eerlijk, natuurlijk loop ik de kantjes er vaak nog vanaf. Wil ik de bochtjes afsnijden maar so far so good. Ik zie er veel minder tegenop.
Ik ben blij dat ik deze stappen zet, ik voel me vaak rustiger en ben ook ietsje rustiger aan het worden. Er is nog een lange weg te gaan maar daar zie ik niet tegenop. Dat wil niet zeggen dat ik geen rotdagen meer heb of me soms zorgen maak over zaken. Ik werk nog steeds niet mn uren, zit nog in de ziektewet omdat ik de puf niet heb. Maar ook daar zal wel een oplossing voor komen. Ben bezig met mn scheiding en echt soepeltjes verloopt dat niet. Toch maak ik me veel minder zorgen. Ik heb vertrouwen in het programma, mn Hogere Macht en een beetje meer in mezelf. Nou, zeg nou zelf, dan gaat het lukken toch?!

Visje, een dikke pluim voor je 14 dagen, ik ben blij voor je.
Ik lees niet alle draadjes, voor iedereen een::present: die een mijlpaal heeft bereikt en voor sowieso iedereen die er weer een nuchtere dag bij kan tellen een vrolijke:moon:

Voor de twijfelaars: ik kan met je delen dat stoppen met drinken de beste beslissing is geweest in mn leven die ik tot nog toe heb genomen. Het is niet gemakkelijk want ik dronk niet voor niets. En er moest iets voor in de plaats komen. Voor mij was dat naast de steun van mn vrouw(in het begin dan nog he, die ook een tijd niet ging drinken), de steun van vrienden, het forum waar ik veel tijd op heb doorgebracht, therapie en iets later de AA, het werken van de stappen én een goeie sponsor en nu opnieuw een fijne relatie waar ik blij mee ben en veel aan heb.

Zo, als je nu nog niet wakker bent dan weet ik het ook niet, haha.

Weet iemand iets van Snowy? Snowy, ik wens je KM&W en denk aan je. Ben benieuwd hoe het met je gaat. Ik heb Kate ook al en tijdje niet gelezen of heeft ze onlangs nog geschreven.

Goed, ik ga zo nog ff proberen wat te slapen, later op de dag mn honden ff uitlaten. Heb ik zin in, ze al een paar dagen niet gezien. Hihi, heb ik geen kinderen, moet je een bezoekregeling voor de honden maken, lol.

Heb een goeie dag en laat die eerste staan. Zoek hulp als je wilt stoppen want in je eentje is het niet te doen. En ja, er zal een enkeling zijn die het helemaal op eigen kracht kan maar die zijn waarschijnlijk op 1 hand te tellen.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goedemorgen allen,

dat is weer een heel verhaal van bambam zo op de vroege ochtend en eigenlijk wil ik mij daar bij aansluiten.

op dit moment ben ik een behoorlijke stuiterbal. mijn gevoelens stuiteren door elkaar heen, oud of nieuw zeer het maakt niet uit alles dendert door elkaar heen en ik weet niet waar ik moet beginnen om alles op een rijtje te zetten. En tja... alles wat overheerst is angst.
bang om....nuchter te zijn
bang om....mijn verleden onder ogen te zien
bang om....mijzelf te leren kennen
bang om....op nieuw te beginnen

maar toch ook weer blij
blij om....nuchter te zijn
blij om....niet meer afhankelijk te zijn
blij om....het feit dat ik een lastige puber in huis heb

Tja bambam toch ben óók ik blij dat ik de stap heb gewaagd op die achtbaan met dubbele loopings!
Voor de anderen voor vandaag;
ga met ons mee!
bij angst mag er gescholden,geschreeuwd en gehuild worden
bij trots mag er geschreeuwd worden van blijdschap

tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Kon ook niet meer slapen vannacht. had het steenkoud, en pas na vieren in slaap gevallen. Nou goed, dan ben ik dus zeker niet de ideale moeder 's ochtens! :D Zijn ze wel gewend. Ook wel handig, zijn ze vroeg zelfstandig, krijg het later toch wel weer terug! :P

Bam Bam! BamBam. Korte metten! Superknap van je.
Besef me nu ik jou lees pas hoe ik er tegenaan zit te hikken....
Maar goed alles op z'n tijd. Goed om te horen dat je zo trots bent op jezelf!
En dat je bezig bent je angsten te overwinnen! Daar is idd veel moed voor nodig!
Bedankt dat je nog even komt delen zo nu en dan! dat houdt de moed erin..


Have a nice day!
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,

dat zijn nog eens mooie berichten. Zo zie je maar dat je doormiddel van je nuchterheid weer nieuwe kansen geboden worden.

deze kleine dingen maken je beslissing om je leven anders in te richten alleen maar makkelijker en mooier. Geniet ervan!! en ga ervoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw Carolien, klinkt fantastisch! :) Toeval bestaat niet? Ben erg benieuwd of het allemaal lukt...laat je eens een keer een afbeelding zien? Leuke bijverdienste of misschien wel meer, mooi meegenomen!

BamBam je timmert behoorlijk aan de weg, dat kan niemand je afnemen...succes met alles in kaart te brengen :present:

Tasseke, de lijst met voordelen gaat alleen maar langer worden. Zeker te weten dat je nu aan het investeren bent in je toekomst en gisteren en morgen bestaan niet, alleen vandaag telt....neem de tijd!

Pippi, Marjo :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opnieuw beginnen

Iedere dag opnieuw beginnen,
in verwachting van een feest.
Blij doe ik mijn ogen open,
gisteren is al geweest.

Ik ga me douchen
en kleed me aan.
Dan kunnen de gordijnen open:

Nieuwe dag, ik kom eraan!


Har, indrukwekkend bericht van je gisteren.
Ben wie je wilt zijn, iedereen is de moeite waard.

Tapas ik vind je schilderij erg mooi worden, zijn het bomen die in het water spiegelen?

BB fijn weer wat van je te horen en succes met je vierde stap. Kate heeft eergisteren een berichtje geplaatst waar ze aangeeft dat het goed met haar gaat en dat ze andere interesses heeft gekregen naast het forum en niet zo vaak meer aanwezig zal zijn.

Mijn inzicht kaartje vandaag zegt:

Vandaag leef en geef ik vanuit een gevoel van overvloed

Pfff ook al ben ik niet depri en voel ik me goed, een gevoel van overvloed waar zoek je die???


Fijne dag allemaal, en niet vergeten elk leven is de moeite waard, iedereen is de moeite waard en we zijn allemaal kanjers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoooooooooo ook goedemorgen,

Ik zit al aan mijn tweede bakkie Zenzejooooo, heb net een úúr met Onze Pippi aan de lijn gehangen, gelukkig :) zijn Pippi en Houtje het helemaal eens over wat er gisteren gebeurd is. Dat er een misverstand was vinden we allebei vreselijk, we houden allebei niet van ruzie denk ik. Pippi :present::heart:. Ook is er weer een doos kleding van de ene Zoon naar de andere Zoon geschoven, heerlijk toch als je andere mensen blij kunt maken met spullen die je niet meer kan gebruiken.

En ik ben zo blij dat ik ook dit hele weekend géén trek heb gehad, de kassa met kadootjes voor mij is de laatste tijd wel hard aan het rinkelen !!!! Al dat afzien heeft toch wel nut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi


Mijn inzicht kaartje vandaag zegt:


Vandaag leef en geef ik vanuit een goevoel van overvloed


Pfff ook al ben ik niet depri en voel ik me goed, een gevoel van overvloed waar zoek je die???


Je hebt het volgens mij al zelf geschreven:

Iedere dag opnieuw beginnen,

in verwachting van een feest.

Blij doe ik mijn ogen open,

gisteren is al geweest.


;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met dat afzien bedoel ik: al dat afzien dat ik GEHAD heb en GEDAAN heb, mèn, ik heb na een half jaar echt liggen kronkelen met de Pasen in 2006 en uuuuuuuuuuuuuuuuren lang aan de telefoon gehangen met een forumgenoot ik weet niet hoe het met haar is afgelopen met haar en haar vriend de rosé maar ik heb toen ongelofelijk veel moed gehad om door te zetten, anders weet ik het niet meer. Maar nu, nu ik in deze moeilijke fase van mijn leven zit met alles van mijn moeder en alles erom heen, krijg ik zo maar opeens allemaal onverwachte kadootjes van het leven dat ik géén trek heb.
We vonden gisteren in het huis nog een doos kersenbonbons ik heb er bij de koffie twee op, en o jee, ik voelde dat er drank inzit, ik zou dat vroeger nooit gemerkt hebben, en nu dacht ik meteen, dit is niet goed voor mij. Stoppen !!!!!!! En toen was het ook meteen over, gisteravond wat spullen hier in huis aan het opruimen geweest (maar vooral veel dozen met spullen voor andere mensen staan er hier klaar) en niks, nada, ik realiseer me nu dat ik niet eens eraan gedácht heb.
Dat bedoel ik met dat ik zo maar onverwacht een kadootje krijg van het leven, als je het eigenlijk het minst verwacht.

Het huis van mijn moeder heb ik niet eens zelf afgesloten, want om 1800 uur zat ik er compleet doorheen, en ben ik met R naar huis gegaan. Mijn zus
(tiepvergissinkje)
huis heeft het afgesloten en dat is ook goed. Ik hoef het niet allemaal zelf te doen toch? Ben al zo wijsneuzerig blèh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ben weer bijgelezen.
Al met al wat ik lees zijn jullie fantastische mooie mensen en ben ik blij dat ik jullie heb gevonden! Voor iedereen een dikke vette :present:
Bammie, wat ga je goed meissie! En dat allemaal met al je sores d eafgelopen tijd. Nu dat slapen nog he! Komt ook weer goed! EEn dikke {{{{{-}}}}} voor jou.
Carolien, wat een super aanbieding voor je! Ik wens je veel creativiteit.
Pip en Houtje: goed even alles uitgepraat! Toppie.
Ik moet hoognodig wat gaan doen, er ligt weer een hoop hh.
Ik lag met mijn man nog even na te praten over ons etentje gister avond, Ik zei: ik zag werkelijk oooveral mensen aan de wijn en de weet ik veel wat. Ik werd er niet goed van. Ja, zegt ie, toen de ober langs kwam met een karafje rode wijn werden je ogen zo groot als schoteltjes! :D Ja dat klopte wel!
Ik maak mij zorgen om ons poesje. Ze was gisteravond buiten , aan de andere kant van de weg en wilde niet komen. Meestal staat ze dan sochtends vroeg te mauwen voor de deur, maar ze is er nog niet.
We hebben al drie katjes in de tuin liggen die allemaal niet ouder werden dan een jaar, haar broertje vonden met 5 maanden in de berm.
Zij(Luna) is nu net een jaar geweest, en mijn oudste dochter is zoooo gek op haar, het is haar allesie.
Als deze nu ook dood is, kan je haar opvegen! Maar dan wordt echt mijn allerlaatste poes! Duimen maar!
Ik ga nu echt aan de slag, tot strakkies!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat je emoties niet meer koppelt aan Jww Houtje, ik besef ineens dat bijna iedereen dat doet (ook al is dat met mate) en dat voor ons die gestopt zijn, de meerwaarde toch echt is dat je het puur beleeft....zuiver! Dat is eigenlijk pure winst, waarin je je onderscheidt van de ander ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

Ik kom even snel binnenwippen.
helaas niets bijgelezen, zou wel willen maar ik heb niet zoveel tijd.
De virtuele hamer van Har heeft mij keihard geraakt, ik slaap en slaap....
Ze zeggen dat je slaap niet kan inhalen, nou ik weet het zo net nog niet.
Hier kabbelt het leventje rustig voorbij, saai maar droog:D, geen gremlins helemaal niets.
Tja het is allemaal wel weer de moeite waard al moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik het leven soms erg saai vind.
Werken eten slapen, hihihi.
Weinig behoefte om dan ook maar iets anders te doen:huh:.
Ach er komen wel weer tijden met meer energie, hoop ik tenminste.
Ik ga me douchen en aankleden morgen nog één dagje en dan eindelijk2 dagen vrij, joepie!
Allemaal een fijne dag
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb gisteren helemaal bijgelezen. Drupje die haar doggie door het gras sleurde omdat ze dacht dat het maandag was..... leuk ! :) is mij ook wel eens overkomen, dat je droomt dat het 7 uur is, snel snel eruit, aankleden, kom je beneden, helemaal donker, enz. de rest laat zich raden.

Jongens ik voelde me gisteren niet zo slecht, en vandaag ook niet. Zoon is terug naar bed gegaan, buikpijn en hoofdpijn. Dan maar een dagje niet naar school. Hij haalt het wel weer in.

Ik heb wel een vreemd soort opluchting, misschien dat ik niet meer naar Nijmegen hoef?

Mijn arm "is te doen" vandaag ik had gisteren een extra pijnstiller genomen, dat was wel handig en R. heeft twee keer gereden, ook erg prettig. Ik had de auto echt afgeladen vol.

Nog een klein teeveetje meegenomen, waar de kids nu ruzie over maken, wie het op zijn kamer mag. Ik denk dat het Dochter wordt, omdat Zoon altijd op de grote teevee op zolder zit om te gamen. Moeilijk hoor, omdat zo te verdelen.

En op mijn kamer moet ik eigenlijk een iets gróter teeveetje want ik sta vaak te strijken dat is wel 4 meter van die tv af (huh, slaap ik in een balzaal dan?) en dat is amper meer te zien. Als het beter is met mijn arm wil ik ook weer gaan strijken.

Grappig, gisteren las ik een verhaal van Ziza over "het gat in je hart" en dat niets groot genoeg is om dat gat te vullen. Ziza vult het gat in met de HM en met zijn visie op "een" God (sorry als ik het verkeerd verwoord) en ik heb gemerkt dat als je gewoon gaat leven, een écht mens wordt en niet meer vanuit de drankjank reageert, dat het gat dan ook kleiner wordt.
Of misschien is het wel niet kleiner, maar het vóelt minder groot en pijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hpoutje/Pippi: Goed gedaan! :present:

Zat mezelf al van alles te bedwingen wat ik vandaag als normaal mens, na mezelf bij de kladden gepakt te hebben, allemaal wel niet zou moeten doen. Hond net uitgelaten in een stormige nevelige voorjaarsbui. Stukkie hardgelopen... hield het niet lang vol. Slaap zal mij deze week moeten redden. Rust. En dan voornamelijk in de kop. Mentale voorbereiding, dan gaat het lukken zondag!
Tsja, en het kon niet uitblijven, vannacht ongesteld geworden..... Ga maar even wat hangen, koffiedrinken en nog een beetje navreten..... Alles laten beklijven. Heb mezelf voorgenomen deze week ggen oerol-beslissing te nemen, dat doe ik na de 5 km. Krachten verdelen! Oeh... wat een helderheid, suddenly! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien omdat we zelf weer een beetje ruimte in dat hart van ons gaan inpikken, dat het gat wat kleiner voelt. Omdat je lief bent, weer van jezelf gaat houden. Dat daar die ruimte ook eigenlijk, heel misschien wel voor bedoeld was? :brokenheart::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...