Spring naar bijdragen

dinsdag 20 mei


knuffie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Overigens nog een prettige mededeling van het puberfront: na de heftige uitbarstigen van deze week is het hier een stuk rustiger aan het front en wordt en hier en daar ook een handje uitgestoken.....erg prettig. Dus ik bedank Puber daarvoor, en krijg de opmerking: dat jij dat eerder niet zag dat ik een lief kind ben wat ben je toch een blinde kip.....:wacko::o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vreselijk komisch mens, herinner ik me die Marijke Boon.

Even een zeur-verhaaltje: ik kreeg het vanmiddag knap benauwd in het ziekenhuis en zat daar met hoog-rode konen als een boertje van buuten die er nooit kwam. Maar toen ik naar buiten liep, dacht ik tja, ik was 10 weken geleden nog 3,5 dag in het ziekenhuis (plus de tijd ervoor) met mijn moeder, logisch dat dat terugkomt.

*boerinnetje dan

** gelukkig had ik mijn voeten gewassen, om 4 uur zijn die niet fris meer en al die reflexen moeten natuurlijk getest :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houtje sterkte met alles , hopelijk mag je vlug gaan voor die mri .
ben lij dat ik in spanje gewoond heb wat ziekenzorg betreft en nu in belgie als ik jullie zo lees;-((
om terug te komen ivm relaties en zich er niet fijn in voelen , het gras is indrdaad groener aan de overkant , maar wat als men zijn eigen tuin wel bemest maar de liefdes bloemekes niet willen groeien ??
ik kan mij voorstellen dat het bij ons beiden een beetje afwachten is , ik vemoed dat door mijn stoppen met drinken verleden en weer op mijn gezicht vallen mijn vriendin soms de boot af houdt , nu ja mijn vriendin is al altijd iemand geweest met knuffelfactor 0 , tewijl ik een enorme behoefte heb aan knuffels en tekens dat men mij graag ziet :-))
gisteren mail hierover aan psygologe gestuurd ja soms kan ik het beter uitleggen per mail , daarin schreef ik dat ik mij niet kan voorstellen dat iemand mij graag ziet om wie en wat ik ben , en dit gevoel komt uit mijn jeugd vandaan want de liefde van mijn ouders naar mij of mijn broers toe was nihil , ik moet dan ook nog de suicide van mijn ma verwerken toch het grootste bewijs dat mijn ma ons niet graag zag ;-((
dus blacky haar zelfvertrouwen zit momenteel weer eens in haar kleine teen .
als er dan iemand even lief tegen mij is dan schiet ik in brand , gelukkig weet ik welke pijn verliefd zijn kan veroorzaken dus blus ik het vuur altijd heel vlug .
er zit waarheid in de mail van carolien , mogelmijk omdat men thuis niet krijgt wat men graag zou willen dat men open staat voor een ander , anders zou dit niet gebueren denk ik ??
carolien al mijn respect voor jou hoe je omgaat met je ziek zijn:present:
safierke kan jij mij die link van mind fulnees pr pb doormailen porfavor .
zo mensen ik duikel mijn bedje in , morgen werken dag en ben al zo moe , en dit na amper 3 weken terug bezig te zijn
slaapze sssssssssssss:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iedereen die gaat proberen via bijzondere bijstand het eigen bijdrage vergoed te krijgen in Groningen kan dit vergeten.
Ik heb het al geprobeert en ze vergoeden het niet. Moest mijn vakantiegeld er maar voor gebruiken werd me verteld.

4 grote gemeentes Amsterdam, Den Haag Rotterdam en nog eentje hebben met de zorgverzekeraars een deal gesloten en als je dan een bijstandsuitkering hebt wordt er elke maand 10 euro van je uitkering getrokken voor de eigen bijdrage. Dus dan betaal je amar 10 x 12 is 120 euro
Andere gemeentes wilden hier niet aan mee doen.

Blacky ik zou ook niet met mijn partner naar mijn therapeut willen. ik vind dat dat een veilige plek voor jezelf moet zijn of je moet al in relatietherapie gaan.

Har..je vond dat ik wat hard naar Ziza toe was op zijn gebedsdraadje.
Ik vind Ziza soms erg narcistisch en dat hij zich arrogant kan uiten, als hij van mening is dat iets wat hij deed wat hij nu slap gedrag vind dat gelijk ook maar voor de rest van alle alcoholisten vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik snap Blacky wel, je eigen vertrouwde plekje bij je therapeut is niet zo makkelijk te delen met iemand anders. Je voelt je dan niet meer "vrij" om alles te zeggen dat je eerst (als je alleen bent) wel kunt spuien.
Mijn Ex en ik hebben DRIE relatietherapeuten bezocht, de eerste was een fiasco, de tweede was nogal van hem gecharmeerd en riep maar steeds dat het toch een leuke kerel was die vast (!!!!) thuis ook leuk genoeg was, daar heb je dus niets aan....
De derde was hard maar straight en heeft eigenlijk ons helpen de knoop doen doorhakken. Pijnlijk, hoor, een knoop van meer dan 20 jaar. En een hele dikke knoop.

Trouwens, je schrijft Blacky: ik moet dan ook nog de suicide van mijn ma verwerken toch het grootste bewijs dat mijn ma ons niet graag zag ;-((
Kan het niet zo zijn dat het niet aan JULLIE lag dat je denkt dat je ma jullie niet graag zag, maar dat zij zoveel problemen had met het leven en die problemen helemaal niet aankon én nooit geleerd heeft het goede en lieve in haar eigen kinderen op te zoeken en te willen en leren zien? Ze heeft dan heel wat gemist en ze heeft een hele hoge prijs betaald, maar ongetwijfeld is er voor haar een persoonlijke lijdensweg aan vooraf gegaan. Misschien moet nou je "moet" misschien scheelt het als je haar zelfmoord niet op jou en je broer betrekt, maar als een probleem dat je moeder nou eenmaal met het leven had, en het leven, met alle bijkomende emoties, nou eenmaal heel slecht, zeg maar niet, aankon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, nog gefeliciteerd met 1 jaar en vijf maanden. Klasse!

En Houtje, fijn dat je snel voor die scan kunt, maar niet zo leuk dat er op dit moment verder weinig aan je pijn te doen is. Sterkte!

Verder heb ik nauwelijks bijgelezen, en moet ik nodig alweer naar bed. Dus sterkte voor het nodig heeft, gefeliciteerd voor iedereen die een mijlpaal bereikt heeft, en is niet iedere dag een mijlpaal? Blijf ervoor gaan, want echt, je krijgt er een hoop voor terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allee log nog even in , ja houtje ik herinner mij dat inderdaad , maar mijn probleem is dat ik soms zo vlug vergeet .
jou bericht ivm je gewassen voeten dot mij het volgende schrijven , in 1984 of zo werden mijn vier wijsheids tanden getrokken , hiervoor moest ik enkele dagen binnen in het militair hospitaal , verpleegstr zegt savonds u moet zich hiermee wassen en dat slobberke morgen aan doen , oke ik volgende dag mij wassen en slobberke aan , als ik in de operatie zal lig half verdooft zegt men mij dat ik geen slip mocht aandoen (had namelijk een slip aan ) en ik zeg nou ja mijn tanden zitten in mijn mond en niet daar beneden :-))
pipke ik vraag mij af waarom ik het mijn eigen soms zo MOEILIJK maak , ik vermoed dat terwijl ik aan gevoelens van liefde denk tenmisnte niet bezig ben met mijn ma .
gisteren weer mail van advocaat uit spanje en dan stel ik mij de vraag binnen hoeveel jaren het is spanje gaat opgelost zijn ivm de huizen van mijn ouders ppff niet aan denken toch niet voor het slapen gaan maar wie zal het weer allemaal mogen doen inderdaad de deze hier ;-((
en nu ben ik echt weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kan je wat van de mensen die jij altijd helpt, of van de AA groepen waarin je zoveel doet, een keer om hulp vragen, en je vriendin, hoe ziet zij haar rol hierin? (dit bedoel ik niet zo bot als het hier staat?)
Hier in NL kun je een boedelopkoper laten komen, die neemt alles mee wat nog verkoopbaar is, daarna komt er een "strip-bedrijf" die alles, maar dan ook alles, meenemen wat er nog staat en dat gaat (au!) de container in. Het is niet anders. Dan is het huis leeg en kan je het opleveren.
Zit er nog waarde in, kan je het nog verkopen eigenlijk? Ik roep maar wat.
Ik heb je een pb gestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie,
Ik hoop dat je echt een goed gevoel houdt bij deze nieuwe afdeling/functie.

Vie,
Was dat morgen, of is het volgende week dat je weer een kuur krijgt. Ik wens je veel sterkte iig.

Adam,
Heftig verhaal.

Visje,
Heeft de slag te pakken en is toch al 2 weken alcoholvrij. Chapeau! Een hele bos: :present: :present:

Houtje,
:)

Aura,
Leuk om een bekende te ontmoeten.

Jozias,
Bedankt voor de link.

Har,
Het lijkt dat jij een hele goeie groep gevonden hebt. Met M. alles goed nu?

Rosan,
Gebeurtenissen en omstandigheden in de jeugd zijn idd heel bepalend voor het leven van de volwassene.
Toch heb ik een heel normale jeugd gehad met liefhebbende ouders. Ik ben met een emotionele handicap geboren. Altijd een somber en neerslachtig kind geweest en mij altijd afgezet tegen aangeboden hulp.

Safi,
Mindfullness. Ik ga het echt goed lezen.

Carolien,
Wat leuk dat jij een vioolspelende kat hebt ;)
En voel je a.j.b. niet schuldig omdat je hier niet alles bij kunt benen. Dat lukt niemand.

Marjo,
:)

Pippi,
Blij voor je dat je iets hebt kunnen slapen. Knap.

Stien,
Ja, dat had ik nou ook dit weekeind: te veel strijk, alleen geloof ik dat ik het sneller te veel vind.
En voor het bereikte: :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
Klein van stuk, groot van hart.

Trees,
Ook al weer 8 maanden. Ik ben trots op jou. :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

An,
Ben het helemaal met je eens dat in een ziekenhuis liggen niet prettig is. Ik hoop er nooit meer opgenomen te worden.

Tapas,
Vreet je niet op! Dat is het niet waard. Van mij een dikke {{{{{{{{{{{{{{}}}}}}}}}}}}}

Marieke,
STerkte!

Ziza,
Niemand ontkent hier dat er goed werk wordt verricht in ziekenhuizen.
Maar het is gewoon niet leuk om daar te verblijven.
En er gaat wel eens wat mis. Logisch het is mensenwerk. Maar er gaan ook dingen mis door onwil, onverschilligheid en overwerktheid. Dan ontstaan misstanden. Die mogen gemeld worden en die moeten vermeden worden.
En de privatisering van de zorg is geen goed idee van de overheid geweest.
En de WMO heeft mij en mijn baas en velen met mij werkloos gemaakt. Deze wet heeft ook al voor de nodige negatieve resultaten voor zorgvragers geleid. En dat vind ik nog het ergste.
Mag klagen, a.j.b.
En ik ben voor een deel niet tevreden over zorg die ik heb ondervonden in ziekenhuizen en ik ben niet tevreden over een deel van de behandeling die ik bij de Bouman had. Over mijn vorige huisarts was ik ook niet tevreden.
En ik ben hartstikke blij met mijn huisarts, met de internetbehandeling hier en met mijn psychiater en spv en mijn apotheker, die combinaties goed in de gaten houdt.

Sammy,
Ik ga je maar geen schouderklopje geven. Toch maar weer minder zwaar werk vragen.

Charlie,
Ben blij dat kleinmanneke weer beter gaat. Kabouterke ook?

Trees,
Ik wist wel dat ik de 'eigen bijdrage' zou opmaken. Ik heb al bijna € 60 moeten betalen. Ben iig blij dat ze het niet allemaal laten stapelen. Tja, die afrekening van die € 255 van voorgaande jaren vond ik op zich prettiger, geen verrassing: ik wist dat ik niets zou terugkrijgen. Nu weet ik dat ik alles moet bijbetalen. Het is echt een verkapte premieverhoging.

Lana,
:)

Houtje,
Kan me heel goed voorstellen hoe gemangeld je je voelt. En ik kan je alleen een virtuele {{{{{{{{{{{{{{}}}}}}}}}}}}} geven.
Aan de ene kant natuurlijk goed dat er nu wel haast gemaakt wordt om e.e.a. vast te stellen, aan de andere kant ook onrustwekkend.
Het is gewoon vreselijk om aan de maximum aan pijnstilling te zitten en dan nog pijn te hebben.
Niet alleen bij jou zijn de pubers ineens aardig, ook hier (en dat terwijl wiskunde toch niet een voldoende gaat opleveren) en bij mijn vriendin. Misschien 'de week van de lieve pubers' en dat weet je toch dat je pubers van die allerliefste schatjes zijn?!

Stien,
En dan vindt manlief de Stien van nu wel een stuk leuker dan de Stien van toen, waar hij ook wel van hield, maar niet wist wat hij nou weer zou aantreffen.
Ja, dat is iets wat ik nog wel eens vergeet. 't Is wel een goeie prestatie dat stoppen met drinken en dat ook volhouden, maar mijn huisgenoten hebben wel jaren met een vieze, slappe vaatdoek van doen gehad. Oeps.

Blacky,
Wees dan wel lief voor die kleine teen van je!
En het mag wel, maar ik ga mijn man toch niet meenemen naar het gesprek met mijn therapeut.
Morgen bij dat gesprek met de ZW/UWV arts mag ik ook iemand meenemen. Helaas niemand vertrouwd om mee te nemen. Mijn vriendin geeft om die tijd les. En mijn man en kinderen vind ik daar niet geschikt voor, voor mijn herstel.
Toen mijn broer in legerdienst zat, is hij een paar keer goed weggekomen bij controle of iedere dienstplichtige wel het legerondergoed aanhad, doordat hij ziek thuis was. Er waren enkele gasten die straf kregen. In die onderbroeken van 't leger konden wel 5 stuks van mijn broer.

Anna,
Dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Safi, was er al bang voor. Ze kunnen me de boom in! Ik haal het ergens anders wel terug.

Wat Ziza betreft vind ik het jammer (en hard) dat je zijn reactie op mijn post onder zijn gebed hebt geplaatst (ook al snap ik wat je daarmee wilt bereiken) Ik heb Ziza ook van repliek gediend, maar wel op dit draadje zodat voor ieder te lezen valt dat het over deze discussie gaat; daar was zijn reactie ook op gebaseerd. Wat er verder aan karaktertrekken voorbijkomt in dat antwoord, is niet aan mij om te veroordelen...m.a.w. ik blijf bij mezelf.
Zo kijk ik er tegenaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

log in , log uit , log in , log uit ;)
dit is echt de laatse .
een ivm mijn psygologe ik ben daar in eerste instantie ivm de suicide van mijn ma , maar uiteraard worden daar ook andere zaken besproken zoals mijn relatie , waarom omdat het ook veel met mijn jeugd te maken heeft .
mijn vriendin en ik , ik ben de schuldige en ikweet dat , na de suicide van mijn ma had ik een echt achterlatingswaanzin , ik flipte volledig als iets of iemand mij verliet , dus heb ik in de jaren een stevige muur gebouwt met stevige mortel waar maar heel weinige binnen kunnen als jullie mij begrijpen .
hierdoor blus ik de vuurtjes ook zo vlug .
ivm de huizen in spanje houtje daar waar mijn ma haar dad gepleegt heeft staat niets meer van waarde in , wat er van waarde was is gestolen en nog breken ze iedere dag in , het enige dat er nog staat is wat verbrand is dat hoeven ze uiteraard niet .
nu ja de dood van mijn ma heeft de band tussen een kennis van mij en haar eigen moeder 100 keren verbeterd en dan voel mij mij weer even goed , iemand heeft iets geleerd van mij .
wat AA betreft ik kom daar niet meer zo veel ,
zeker hier in belgie is AA voor je drank probleem en maar weinige weten of beseffen wat een iets het is het verwerken van mijn moeders daad , dus ik praat maar weing over de daad van mijn ma met een AAer , antwoord Is toch altijd blacky gebruik het KMW gebed en ja soms helpt dat gebed wel maar soms niet.
houtje pb terug :present:
en nu ben ik echt weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Tchoely,

Je stort wel in een lekkere discussie naar binnen. Maar niettemin welkom!
Je kunt je voorstellen op het draadje wie-is-wie en dan vind je ook meteen genoeg verhalen over het stoppen en wanneer het voor een ieder van ons hier "genoeg" was. Misschien heb je er al geschreven, ik ga even kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaa.....net M. aan de telefoon gehad. Ze voelt zich opperbest! Is zolang ze zich kan heugen, niet meer zo helder in haar hoofd geweest (nawerking narcose?) Meestentijds loopt ze met een zeurderige hoofdpijn rond die regelmatig wordt gevolgd door een aanval van migraïne.
Ze is blij met die bijwerking en heeft geen last van haar benen. De operatie is daarbij ook nog heel goed verlopen...ze konden overal uitstekend bij.
Haar behandelende chirurg was er zeer over te spreken. Daar heeft ze trouwens voor de operatie een goed contact mee gehad, zeer begaan en zorgvuldig was die vrouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Tchouly, dat punt is voor iedereen verschillend. Welkom hier trouwens.
Zo laat op de avond zal je misschien wat minder respons krijgen dan vroeger op de avond, de meeste van ons hebben er al een avondje opzitten. Misschien morgen iets meer over jezelf vertellen (handigst als je dat doet op "wie ie wie''), dan krijg je vast meer antwoord op je vraag. Ik hoop je snel weer te spreken, maar ik ga zó mijn bedje in!

Mensen, slaap lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...