Spring naar bijdragen

bijna weekend

visje

Aanbevolen berichten

goedemorgen medesrijders,
De wekker piepte weer meedogenloos vroeg vanmorgen. Ik lag er weerlater in dan gepland, ik ben na de AA nog een half uur met man wezen lopen om mijn verhaal te vertellen en mijn hoofd weer rustig te maken. Het is toch wel vermoeiend en indrukwekkend, maar het was goed dat ik geweest ben, het geeft mij weer motivatie waarom ik allemaal doe. Ik vertelde daar dat ondanks dat ik gestopt ben de knop nog niet heb gevonden, het halleluia gevoel nog niet heb. Zij drukten mij op het hart dat door trouw te blijven komen het kwartje een keer zal vallen, zo was het met menig ander ook gegaan. Nou ja, dat doe ik dan maar, wie weet.
Houtje: even op de vraag die jij mij gisteravond stelde:ik ga vandaag aan mijn 19e dag bebinnen! Voor mij een absoluut record! En bij ons op de basisschool hebben ze in gr.7 de entree toets en in gr. 8 dan de cito.
Ik ben verder niet bijgelezen, ik ga zo werken, kijken of in nog wat patienten van hun pijntjes kan afhelpen:D
Heb een fijne droge dag allemaal! Vandaag drink ik niet, who follows me?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

good morning viske en andere ,
kom blij komen en je zal er komen ivm AA .
ik ben niet cht een ik loop dAAr de deuren plat , maar ik weet dat ik bij AA veel zaken geleerd heb , hoe om te gaan een met het stoppen met drinken , twee hoe om te gaan met verdriet en pijn want deze zaken kan ik iedere dag lezen in mijn AA literatuur , ik vindt het een aanrader voor vele hier onder ons .
ik kan blijven hangen in dat verleden of in mijn ik voel mij ... maar ik kan ook proberen mijn negatieve gedachten om te zetten naar de positieve en dat laatse werkt het beste voor mij , want negativiteit werkt zo vermoeidend ;-((
zo mij dadelijk douchen en naar DA vertrekken met de hond en daar ook gebruiken eender wat hij zegt wat ik bij AA geleerd heb
ens jullie allemaal een fijne nuchtere dag toe .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, dit is je 20e droge dag dan, GEWELDIG. :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

:moon: twintig rooie rozen, twintig roooiie roooooooooooooooozen :moon:
twintig rooie rozen, voor jou !!!!!!!!

Megaprestatie, dat je elke dag dat pilletje slikt, is gewoon dapper en flink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen luitjes. Ik sta elke morgen fris en fit op, ga fietsen, maar... ik drink weer of nog. Niet teveel om van de wereld te zijn, maar het is teveel en ik krijg die knop niet meer om in mijn kop.
Het begint en eindigt met die rot zooi hier in huis. Adviezen hoe ik dit het huis uit moet krijgen hebben geen zin, het is een gegeven. Hoe blijf ik er gewoon van af. Dat is het probleem. Ik zelf ben het probleem. Ik weet niet wat ik wil, dat is het probleem. Hoe heb ik het maanden wel volgehouden??? Waar is mijn spirit? Nee ik ben niet somber en alles gaat nu naar tevredenheid hier, er is weer orde.
Niet EEN smoes om te hoeven drinken, dat doe ik mezelf aan. Ik praat maar even van me af en is een eindeloos geleuter, maar dit wellus, niettus gedoe in mezelf is om gek van te worden. Het is niet lekker en het is niet leuk heel dat drinken niet. Toch brengt het me iets anders zou ik het niet doen.
Het zit in mijn kop 'ik 'denk' dat het me wat geeft en dan begin ik'. Wat een teleurstelling dat dit niet zo is. Ik heb eens een film gezien van een vrouw die maar niet van de drank af kwam. Ten laatste had ze een bijzondere kuur. Ze moest in een ruimte vol met drank om de zoveel tijd een drankje drinken. Ze deden het dusdanig dat die vrouw er helemaal niet goed van werd.
Zo ben ik ook bezig eigenlijk. Wijn of sterke drank wil ik gelukkig al niet meer, ben er gewoon bang voor. Nu het bier nog (wat hier altijd standaar in huis is). Ik drink het heel bewust en vind het vies, mijn buik zwelt op en het is gewoon niet lekker. Melk is lekker. Ik eindig de avond met melk tegenwoordig, dat is totaal nieuw voor mij. Vroeger kon ik niet stoppen, dat is dus winst.
Nu nog die eerste laten staan: denken 'ik heb geen JWW nodig nu, waarom zou ik?'
Het lucht me op heel dit verhaal aan jullie te schrijven, want ik weet dat ik anders wil, daarom ben ik nog hier. Als ik echt niet zou willen stoppen dan kwam ik jullie niet vervelen, dus ik wil echt wel. Dank voor jullie eindeloos geduld met mij.

Als ik vandaag nou eens helemaal niet hoefde te drinken, dat zou voor mij een overwinning zijn , weer een beetje geloof in mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, die man heeft gelijk, misschien ervaar je stiekem al wat voordelen maar het gemis is er ook en dat overheerst nu nog.. merk je verschil trouwens als je moet werken? ben je helderder dan? minder prikkelbaar? steviger in de schoenen? dat vond ik zelf een van de prettigste bijkomstigheden, dat ik niet meer zo lichtgeraakt en emotioneel reageerde op mijn werk.

Blacky, heel veel sterkte bij de DA (dierenarts), een baarmoederontsteking?? Ik kan me voorstellen dat je je hele erge zorgen maakt en hoop dat het allemaal mee zal vallen!!!! ik zal voor je duimen!

Hier is de euforie van gisteren een beetje zoek, lees net in de krant dat Achmea in beroep gaat dus dat er nog geen contracten getekend kunnen worden... meeeeeeen, hoever kan een zorgverzekeraar gaan in het misbruiken van hun machtspositie!! Hun nieuwe advertentiecampagne doen ze eer aan.. Achmea ontzorgt!! met recht!! wat een stelletje kl*j*'s zeg.

maar we drinken vandaag niet!! ook al is het vrijdag en weekend, stomme gewoonte toch om het weekend met drank in te wijden, heb je niks aan de rest van je weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet straks naar het ziekenhuis, maar voor mijn gevoel heb ik opeens minder pijn en denk ik gut, misschien gaat het vanzelf wel over, en neem ik de plaats in van iemand die daar op sterven ligt en door mijn schuld nou doodgaat (alsof ze die niet gewoon ervóór zouden zetten).
Ja mensen, je kan piekeren of je kan het NIET HÈ.

Corinne,
Ik heb gisteren suggesties genoemd om je een klein beetje lichter te laten voelen. Dat je géén hulp wilt, dat snap ik. Dat je zelf strijkt, dat snap ik.
Maar ik wil nog graag een reaktie op: iets leuks doen, je kinderen laten koken eens per week (niet vanavond:D dat weet ik inmiddels) naar Kunstmin, en vooral de kadootjes.
Dat je tekenen leuk vindt vind ik geweldig, maar dat je géén plek voor jezelf in huis wilt opeisen omdat dat weer moeite kost van anderen, ik zoude zeggen das dan dikke pech. Laat ze maar een kamertje voor je opknappen en witten en sloven, jij slooft al 20 jaar voor ze. Dan kunnen ze toch wel één dag wat voor jou doen.
Verders heb ik in de Annazorg nog een lijst gekregen met 5 bladzijden van dingen om te doen, waar je uit kunt kiezen en die je aan kunt vullen met 400-500 leuke dingen, variënd van borduren, sex, beleggen, kaarten, kletsen, nou ja al het mogelijke en onmogelijke staat erop. Heb jij ook zo'n lijst van je therapeut gehad? Zal ik hem kopiëren? Ik wil hem ook wel hier op het forum zetten is wel leuk voor iedereen :D:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is K@T Tapas, ik wou het gisteren niet zeggen, als ze maar niet in beroep gaan, maar helaas. Dat duurt dan weer twee weken toch?
Van de andere kant is het ook zo, dat (en dat klint misschien heel erg hard maar ik ben van de rechtstandige bewegingen met mijn rechtervoet onder andermans derriere vandaag) dat jij KUNT leven zonder dat werk, dan vind je wel weer wat anders, hoe leuk en passend dit ook voor je was. Even daargelaten dat ze in hoger beroep best weer kunnen verliezen.

Laat het hoofd niet hangen, en beschouw gisteren als een overwinning op jezelf. Je bent niet gaan drinken, en deze dag pakt niemand je meer af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, het sluipt er zo snel weer in, wat soms kan helpen is om voor jezelf weer de voordelen op de korte termijn en lange termijn en de nadelen op de korte en lange termijn op te schrijven. Ik heb dit eergisteren gedaan wat betreft mijn vreetbuien en meteen ging een deel van de 'onstilbare honger' weg en snapte ik weer waar ik mee bezig was. snelle bevrediging op de korte termijn en niet willen nadenken over de gevolgen op de langere termijn. De gewoonte weer doorbreken, en weer weten waarom het zo belangrijk is.
Sterkte ook jij vandaag dus An!

Houtje, mag zo de MRI in toch? ik hoop dat ze wat vinden wat goed op te lossen is want de pijn maakt het leven er ook niet makkelijker op. Heel veel sterkte vandaag.. de uitslag laat zeker nog op zich wachten of gaat dat meteen? Je klonk gisteren trouwens wel vrolijk, gaat het goed met je? Dat het huis van je moeder nu is opgeleverd zal je toch ook wel wat rust geven, een hele zorg minder en tijd om het een plek te gaan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: natuurlijk is het belangrijk voor jou om naar het ziekenhuis te gaan, sterkte. Wat je een ander toewenst mag je jezelf ook toewensen :present:

Tapas: dat klopt wat je zegt. Ik voelde me gister ineens zo waardeloos in mijn vel, zo oerlelijk, vet en onuitzienbaar en toen ... ja de vergetelheid. Korte termijn denken, dank je voor dit inzicht weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik weet dat ik er zonder mijn werk ook kom, maar vind het zo erg voor de mensen op al die projecten en zal ook mijn sociale contacten en vraagbaken dan kwijtraken. Helaas voel ik met iedereen op de werkvloer mee.. hihi.. die verdomde voelsprieten he!! Dat ze in beroep konden gaan wist ik ook maar gisteren werd verteld dat ze dat niet zouden doen, nu dus wel

Houtje je kent toch wel dat fenomeen van kiespijn hebben en naar de tandarts gaan en opeens is de kiespijn over?? En wie weet is het ook wel zo dat met het afsluiten van de deur van je moeders huis er letterlijk een last van je schouders is gevallen, maar het is toch fijn om andere oorzaken uit te kunnen sluiten en die mensen die op de mri afdeling werken aan het werk te houden? gnagna, zo kun je het ook bekijken dus! anders zitten die maar uit hun neus te vreten!

An, maak dat lijstje maar eens, het heeft mij dit keer weer geholpen voorlopig om me niet meer vol te proppen met eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge luitjes. An, ik vraag me af of je de handvatten gebruikt om niet te HOEVEN drinken. Als ik je zo lees lijkt het of je strijd zich alleen maar als JA/NEE in je hoofd afspeelt en je nalaat om de cirkel te doorbreken. Snap je wat ik bedoel? Heb je trouwens de Tactus-behandeling gevolgd?
Dit is geen kritiek op je alleen maar een handreiking...

Tapas, jullie zijn er nog niet vanaf dus, dat Achmea gebeuren. Tsja, die "bedrijven" zijn zeer resourceful ($) wat hun "gelijk" halen betreft, toch hoop ik dat jullie de smaak van overwinning kunnen vasthouden.

Visje, goed om te horen! Je eerste mijlpaal...nu nog geduld blijven opbrengen, dat kwartje gaat zeker vallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har ik heb de behandeling gevolg en goed afgesloten. Ik zit nu weer op de wip en begrijp mezelf weer even niet. Ik ga het hele traject maar weer eens langs van tactus. Nu even door het huis heen poetsen en dan naar de kapper. Daarna zal het wel weer gaan trekken aan me. Vandaag die cirkel eens doorbreken, ik doe mijn best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chips! Kom hier vaak als mosterd na de maaltijd :D Adb'ers weer uitgelogd!
Vandaag 4 maandjes! Goh, wat ben ik blij met mijn herboren gevoel....wat heb ik mezelf door Jww een miezerig bestaan bezorgd de laatste jaren :(:o
Wat ik nog het meest verwonderlijk vind is dat het me nu geen strijd kost; doet me beseffen hoe onbeduidend Jww dus OOK kan zijn. Ben blij dat ik heb afgeleerd er de hel of de hemel van te maken....ik vertoef nu rustig in niemandsland en het is daar best uit te houden ;) Ik heb rust in mezelf gevonden, die heb ik ook hard nodig om dadelijk de stap terug in de maatschappij te maken. Dan pas, zal echt moeten blijken of ik sterker geworden ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har: proficiat 4 MAANDEN, harstikke knap en ik geloof je helemaal wanneer je zegt dat het zoveel beter met je gaat. Het is een kwestie van niet drinken, zo eenvoudig eigenlijk.
:rose::rose::rose::rose:

Een zonnige 'slinger' voor jou, straks gaat je dat zeker ook lukken Har, je bent zo sterk en stevig nu!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik heb mijn tandarts bezoek er weer opzitten! Mijn verstandskies moet er echt uit, dus maar een afspraak over 3 weken gemaakt. Ik had het steeds uitgesteld, kon me geen ellende op dat vlak permitteren, maar nu koet het echt, anders krijg ik er last van. er zit al een gat in, omdat ik er niet goed bij kan om te poetsen. Ik kan dus niet meer uitstellen, geregeld dus.

Houtje,
succes in het ziekenhuis!
Ik moet vanmiddag voor mijn been. En huh? mijn been lijkt wel minder dik sinds gisteren????? Zou het vanzelf overgaan? Nee, want ik heb het al maanden en iedere keer komt het terug. Gaan dus! Net zoals jij ook gaan moet! Je hebt al kilo's pijnstillers achter je kiezen en je maag, nieren e.d zullen het waarderen dat je er wat an laat doen! Sterkte! :present:

An,
je weet het zelf zo goed. Je hebt het zelf ervaren! Die knop he? En dan die zooi ook in huis!
Ik kan je alleen maar veel inspiratie en inzichten toewensen. :heart:
En geniet van die plek die je voor jezelf hebt gemaakt en MAAK er GEBRUIK van!

Tapas,
jammer, dat het nog niet rond is. Klein duimpje tegen de reus Achmea! Het sprookje loopt goed af! Waarom zou het bij jullie niet goed gaan? Probeer het te laten totdat het weer tijd is om je er druk over te maken.
En er komen nu zoveel alternatieven op je pad! Probeer er van te genieten.
En voelsprieten intrekken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
4 M A A N D E N!!!! Proficiat! Heerlijk dat je de voordelen ziet en er van kunt genieten!
:heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed An...ja, het is nu eenmaal een probleem waar je aan moet blijven werken. Succes met het doorbreken en maak een inventaris op....wat kost je nu de meeste moeite en in wat voor gedachten blijf je hangen. Schrijf het voor jezelf op of hier op het forum. Dat stemmetje wat om drank jankt is een onbeduidende gremlin die niets beters te doen heeft de hele dag....zet 'm de deur uit! Misschien moet je dat wel letterlijk doen....voordeur open, monstertje in zijn nekvel pakken en een flinke trap geven! Opgeruimd staat netjes, geef jezelf die ruimte en visualiseer dat die gremlin je nu niets meer in je oor kan fluisteren.
Heb je praktisch gezien al wat meer ruimte voor jezelf? Heb je dat kamertje al op orde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem: goedemorgen, tja, eruit is het beste, mijn kiezen zijn er gelukkig allang niet meer.

Har: dank je voor het meedenken. Ik heb alles op orde en het is super geweldig. Welk stemmetje haalt mij over? 'ah, vandaag nog, niet teveel nadenken', 'bah, ik ben een slappeling', niet helpende gedachten dus. Zat ik gister op de fiets allemaal helpende gedachten te verzinnen, herhaalt. En dan voel ik me dus een slapjanus die dus niet van die zooi wil afblijven. Het is inderdaad een onderliggend gevoel of een gewoonte waaraan ik dan gehoor geef. Stom, stom, stom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, het is herkenbaar hoor, ik heb ruim 2 jaar geleden de Tactus behandeling afgesloten en toen sloop het er toch weer in, ben toen weggegaan van dit forum ook omdat ik gewoon niet meer wist wat ik wilde tot er op een gegeven moment na een jaar een moment kwam van... dit wil ik niet.... en daar was ik toen weer, terug naar het forum en verdorie nu 11 maanden verder...
Helaas kan je het knopje niet dwingen om om te gaan, daar moet dan toch de tijd rijp voor zijn, of bij mij , ik kotste mezelf zo uit op een gegeven moment dat ik het besluit kon nemen.

Gem, dat is het probleem met die voelsprieten, die kunnen hoogstens knakken maar intrekken... tja... dat mechanisme werkt bij mij niet zo goed. Ze blijven altijd maar uit staan behalve als ik alleen in mijn huis zit. Ik word gewoon zo boos om het hele machtspel wat gespeeld wordt. Ze hebben verloren maar we kunnen lekker toch nog geen contracten gaan ondertekenen want ze gaan in hoger beroep, nanananana, zo voelt dat dan. Ondertussen lopen alle bestaande contracten de 25e af dus de curator moet nu waarschijnlijk weer een maand uitstel gaan vragen en zo wordt er onnodig gerekt en getraineerd

maar ik ga de deur uit, workshopje op het werk, iedereen succes met alle bezigheden vandaag en tot vanmiddag weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, niet stom, stom stom An. Een hardnekkige gewoonte om jezelf te ontkrachten...maak er maar lekker puh!!!!! van, als je weer trots op de fiets zit! Dat doe je toch maar elke dag...je gaat dus niet bij de pakken neerzitten. Gun jezelf die pret...geniet er maar gewoon van. Het is nu zooooooo mooi buiten :)
Hahaaa....die gremlin kan je zeker niet bijbenen met zijn slechte conditie, want fietsen heeft ie zelfs nooit geleerd...tis eigenlijk maar een watje, met een dikke pens en een leeg hoofd. Het enigste wat ie heeft is een grote bek, de lafaard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas en Gem: wat helpen jullie me nu weer, geweldig. Ik zal maar zeggen wat hier nog meer gebeurd en je zal denken wat een rot smoes, maar mijn man stimuleert me ook om te drinken en weet je waarom? dan ben ik vrijer in bed. Tjee wat een bekentenis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En op deze zonnige ochtend wil ik ook nog zeggen dat ik een ANDERE BAAN heb!!!!!!
Ik hoop volgende week te kunnen tekenen, maar het is mondeling allemaal geregeld.

Waar ik voor ga is werkplezier! Ik hoop zo ontzettend dat ik dat weer krijg!
Slechter dan nu kan het bijna niet worden, ik moet er dus op vooruit gaan, in ieder geval in reistijd!

Het is jaren geleden dat ik met plezier naar het werk ging, kost dus ook vreselijk veel energie, dus ik heb actie ondernomen en ik vind het ondanks alles vreselijk eng! Maar ik heb de stap genomen!
Plusje voor mezelf dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...