Spring naar bijdragen

een mooi, droog weekend!


Trees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
CPAS

Heerlijk moet dat zijn om je gedachten onder controle te hebben.

Ik heb ze niet onder controle maar ze overstemmen me niet meer...zijn meer op de achtergrond als musac aanwezig. Kan ik trouwens ook nog wel eens turreluurs van worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kaia

1 op 1 gaat het allemaal prima, maar in groepen, wanneer iedereen drinkt behalve ik, voel ik me zeer ongemakkelijk, dat probeer ik dan ook zoveel mogelijk te vermijden of ik trek me terug, waardoor ik mezelf dan soms best wel zielig voel en denk: wat doe ik mezelf toch aan? en dan komen de gremlins me toefluisteren: "probeer dan of je 'gewoon' kan drinken", maar wat schiet ik met 1 of 2 glaasjes op? en bovendien: ik hou neurotisch vast aan het heilige ADBverbond wat ik met mezelf heb gesloten: als ik er 1tje drink, is de betovering verbroken...

Goed plan. Dat andere verbond is een monsterverbond :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kaia

1 op 1 gaat het allemaal prima, maar in groepen, wanneer iedereen drinkt behalve ik, voel ik me zeer ongemakkelijk, dat probeer ik dan ook zoveel mogelijk te vermijden of ik trek me terug, waardoor ik mezelf dan soms best wel zielig voel en denk: wat doe ik mezelf toch aan? en dan komen de gremlins me toefluisteren: "probeer dan of je 'gewoon' kan drinken", maar wat schiet ik met 1 of 2 glaasjes op? en bovendien: ik hou neurotisch vast aan het heilige ADBverbond wat ik met mezelf heb gesloten: als ik er 1tje drink, is de betovering verbroken...



Dan voel je je als een roker in een niet-rokersgezelschap.

Zo ervaar ik het al een lange tijd niet meer. Gelukkig. Met kerst had ik het nog wel en was ik blij dat ik alcoholvrije wijn ter beschikking had om een beetje mee te kunnen doen. Met pasen had ik dat dus niet. De alcoholvrije wijn is toen in de kast gebleven. Dat vond ik nu echt de gewoontedoorgebroken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet controleren wat ik denk, maar ik zit er niet meer helemaal 'in' .......gedachten kunnen mij in situaties en op momenten natuurlijk altijd nog in hun greep hebben, maar ik ben me ervan bewust als het gebeurt, en dat maakt een groot verschil, want daardoor kan ik andere gedachten in gang zetten, mezelf toespreken, het op een rij zetten.....niet dat dat altijd zo goed en snel lukt, maar er is wel een vorm van controle over hoe ik met mijn gedachten deal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk vooruitzicht dat Tijd uiteindelijk de gewoonten breekt (al vraag ik me ernstig af of ik het ooit leuk ga vinden in drinkende gezelschappen), voor iemand die d'r gedachten niet onder controle heeft heb je dat toch maar even mooi al ruim een jaar voor elkaar Corinne!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dochter is weer thuis.
Dat heeft ze weer goed gedaan. De kinderen kreeg ze wonderwel negen uur hun bedje in (wat de hele week al niet lukte door de ouders). De baby heeft twee keer flink van katoen gegeven en wou de tweede keer maar niet ophouden. Dochter belde moeder en die zou komen. Een minuut later was de baby stil en heeft ze de moeder maar opgebeld dat het toch niet nodig was.
Picco bello dus en ze is veilig naar huis gebracht. En heeft voor donderdag een oppasopdracht bij een ander echtpaar.

Kaia,
Dat ga echt wel gewoon gezellig vinden, als het geen hijsers zijn, maar gematigde gebruikers.


Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...