Spring naar bijdragen

een mooi, droog weekend!


Trees

Aanbevolen berichten

Ik moet nog 2 m2 terras krabben en dan ben ik redelijk tevreden over mijn achtertuin. Heb alleen (moet echt even zeuren vanmorgen) een rare brandplek op mijn enkel na een aanvaring met een brandnetel. Het lijkt wel een blaar van 0,5 bij 2 centimeter, doet HARTSTIKKE zeer, (nou ja met gevoel voor humor en drama dan hè) kent iemand dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BRAINSTORM

Ik moet echt is bij mijzelf te rade gaan hoe de vermoeidheid te doorbreken. Frappant wat je zegt Water, dat je wel op je werk in aktie kunt komen maar dat je er prive moeite mee hebt. Herkenbaar. Op werk is het voor mij altijd doorjagen geweest; je komt in een tempo terecht wat je moet(?) volgen. Of dat tempo nu bij je past of niet doet er niet toe, je laat je er in meeslepen. Kan ook moeilijk anders. Dat ging bij mij zo ver dat ik een burn-out heb opgelopen...voor thuis bleef er dan te weinig of geen energie over. Tis zeker zo belangrijk om thuis regelmaat en discipline te hebben om je vermoeidheid te doorbreken.

Nu hoef ik niet te werken en start de dag juist NIET door in beweging te komen, maar hier met peuk en senseo achter het toetsenbord te gaan zitten. Eigenlijk is dat een verkeerde start. Juist als je een energiegebrek hebt moet je gaan bewegen en wel vanaf het moment dat je opstaat. Ik denk nu terug aan de tijd dat ik samen met anderen 3x in de week 's ochtends ging trimmen. Ik hoefde pas later op de dag met mijn werk te beginnen dus we waren met z'n vieren om 8 uur present om een aantal kilometer te lopen. Daarna samen ontbijten in het park, was nog erg gezellig ook! We hebben dat een aantal jaren volgehouden. Is wel 15 jaar geleden, toen was ik ook een wrak na jaren van drinken.....heeft me toen zeker geholpen om mijn lijf te sterken en het hielp om die discipline op te brengen omdat we het samen deden.

Alleen trimmen is niet voldoende. Weet trouwens ook niet of ik een cluppie kan vinden 's ochtends (ga zo eens neuzen op internet), zal het desnoods zelf moeten doen. Eigenlijk moet ik elke dag met een plan beginnen waar ik de dag mee ga vullen, dan pas maak ik goed gebruik om tot herstel te komen. Ik heb verdorie nu de vrijheid om dat te doen!
Discipline daarin handhaven is moeilijk maar wel noodzakelijk en alles is gewoonte, dus na verloop van tijd weet je niet beter.
Ik heb nu wel elke dag mijn bezigheden maar er zit te weinig lijn in. Daarom kan ik moeilijk ontdekken wanneer ik wel of niet goed in mijn vel zit en de energie wel of niet heb. Ik laat het teveel over aan natte vinger werk. Goed eten, meditatie, rust momenten, beweging...allemaal op vaste tijden, regelmaat is zo belangrijk!

Sorry, ben een beetje hardop aan het denken hier. Wil jullie niet vervelen maar ik plaats het als stok achter de deur om er ook werkelijk iets mee te doen. Moet het nog in de praktijk brengen.
Ben een stijve hark aan het worden...heb gewoon te weinig beweging met de rest van mijn lijf, loop en fiets wel veel maar dat is niet genoeg...wordt ook een dagje ouder. Om te beginnen maar eens Nederland in Beweging gaan doen, vaak liggen oplossingen zo voor de hand.

Misschien een virtueel trimclubje dan maar? Een apart draadje waarin je je vorderingen en wat je doet kunt beschrijven? Is iemand voor dat idee te vinden? Er zijn hier al een aantal mensen actief daarmee bezig: yoga, trimmen heb ik al gelezen...

Samen sta je sterker!

Wie heeft ervaring met een "opbouw" programma "speciaal" voor herstellende alcies? Hoe ziet jouw dag eruit als je een programma daarin volgt? Mensen met lichamelijke gebreken zullen daar zeker baat bij hebben toch?

Alee dan!
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje

Har, ik voel met je mee.


Ik had een heel verhaal aan je geschreven, maar vrees dat je er niets aan hebt. Sorry.


Gun jezelf de tijd, en WEES LIEF VOOR JEZELF. That's all.


Wat bedoel je Houtje? Ik wil me zeker niet op gaan jagen maar juist een goed ritme proberen te vinden. Geen "ik doe maar wat" mentaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Wat een heerlijke dag vandaag... vrouw en kids zijn in Amsterdam... kids zijn bij opa en oma en mijn partner is gevraagd om te spreken bij stichting Coke voor jou als partner van een verslaafde...zij deelt daar haar kracht , ervaring en hoop...bij familielden van figuren zoals ik...
Zelf ga ik zo naar Den Haag , afgesproken met een vriend ... daarna boodschapjes doen , samen eten met gezin en dan een CA meeting in Gouda... en daarna relaxen op de bank en tv kijken samen met mijn partner...

Har,

In het begin , en nog steeds , maak ik een dagplan... heel simpel en zeer handig voor mij... want ik weet wat ik moet doen die dag en heb zo structuur... als ik op de bank ga wachten voor inspiratie dan blijf ik de hele dag op de bank liggen wachten en voel mij daarna schuldig en lui en blablla...

Het moeilijkste deel van het plan is het uitvoeren...
:D

Misschien kun je beginnen met elke dag een wandeling maken van 10 minuten...
En het bijhouden maakt niet zoveel uit... als het maar haalbaar is wat je doet...
Gewoon beginnen... vandaag...

Succes...

Allemaal een fijne dag toegewenst en tot later...

"If you keep doing what you are doing , you keep getting what you are getting"... and if you don't like what you are getting stop doing what you are doing and do SOMETHING ELSE ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

har herkenbaar verhaal.Ook ik kruip eerst een paar uur 's ochtends achter de pc Door mijn rugklachten kom ik heel moeilijk op gang.Uiteindelijk moet ik me zelf dwingen om toch wat te gaan opruimen,boodschapjes doen e..d..Ik woon sinds kort op mezelf en alhoewel ik weet hoe belangrijk het is om goed voor mezelf te zorgen, lukt het me niet. Snel iets in de magnetron of een broodje ; echt geen zin om voor mezelf te koken.
Ik weet het allemaal en ben er van overtuigd dat het dan beter met mezelf zou gaan maar laat toch weer de dag voorbij glijden in een soort luchtledigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep Ziza, op de bank gaan liggen wachten op inspiratie helpt zeker niet, dat doe ik dan ook niet meer sinds mijn stop. Goed dat je een plan maakt, dat doe ik min of meer ook maar het is nog te vrijblijvend en als ik iets doe ga ik er vaak met haast in, of de duvel achter mijn kont zit :devil:
Wat ik graag wil is bewust de dingen doen, met aandacht je energie verdelen. Dat kost nog de meeste moeite. Zou eigenlijk monnik moeten worden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tchoelie. Ja, eigenlijk wel logisch dat je moeilijk vooruit kunt. Je zit in een overgangsfase om andere (betere) gewoontes aan te leren. Is zo maar niet gepiept. Die kant en klaar maaltijden, goh wat heb ik die veel gekocht en smakeloos opgegeten toen ik nog dronk. Sinds dag 1 na mijn stop ben ik wat eten betreft overgestapt naar vers en zelf bereiden. Heb er ook weer lol in om dat te doen. Geen bord meer op de schoot voor de tv, met aandacht aan tafel en het smaakt me ook veel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,

Wat je zonet schreef daar heb ik ook last van... als een razende ergens induiken en dan gesloopt zijn aan het einde van de dag...of gefrusteerd...

Onlangs was ik in de tuin onkruid tussen de tegels vandaan aan het halen , kids waren lekker aan het spelen en het zonnetje scheen en ik voelde mij heerlijk rustig en genoot van alles om mij heen... echter toen ik mij opeens realiseerde dat ik het pad niet af zou krijgen dacht ik "sh*t ik haal het niet wat jammer zeg" en begon mijn tempo te verhogen om het af te krijgen... en in een keer verloor ik mijn rust , ik kon niet meer genieten van mijn kids en ik werd prikkelbaar...en dat kreeg ik door want ik merkte het bij mijzelf op... "oke onkruid wieden is geen wedstrijd , het hoeft ook niet af vandaag , het maakt niet uit...focus op het onkruid weghalen en niet op het eindresultaat"... en ik voelde de plantjes in mijn handen , de zonnestralen op mijn gezicht en het windje en de geluiden van de kids en het rustige gevoel was weer terug...

En vaak heb ik het niet door en begrijp achteraf pas waar het verkeerd ging... ik ben vaak bezig met het resulaat in plaats van wat ik aan het doen ben... snel , snel , snel.... en dan geniet ik er ook niet van...

Zelfde met wandelen .. ik geniet vaak niet want ik ben op weg ergens naar toe...in mijn hoofd ben ik ergens anders dan waar ik werkelijk sta... en als ik met mijn hoofd ook ben waar ik sta dan is alles een stuk relaxter... en makkelijker om mee om te gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag iedereen.

@Har, ik wil best een keer met je gaan trimmen hoor! :D

@ Carolien, ja hoor ik ben hier nog wel eens hier, ik kan jullie niet missen. ;) Maar ik mag tegenwoordig niks meer van mezelf zeggen tenzij ik het hele draadje gelezen heb..

@Tchoely, herkenbaar! Maar ik vraag me soms af of anderen die niet met de alcohol zitten daar ook last van hebben.. Voor jezelf ben je toch eerder geneigd denk ik om dingen te laten.. Ik ga ook niet uitgebreidt voor mezelf staan te koken.. Dan zijn magno maaltijden best een uitkomst vind ik. Te beginnen met 1 ding te doen op een dag en de rest in het luchtledige laten heeft mij erg geholpen om zin te krijgen in meer te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: ja gister de dag droog doorgekomen en wat voelt dat gewoon goed he? Nu vandaag, vandaag wil ik ook zo graag droog blijven staan.

Carolien: nou geloof me, ik heb hier heel veel gezinsleden die ailles doen om mijn grenzen te verkennen. Schijnbaar ben ik nog niet duidelijk genoeg. Nee = Nee, volgt door .. ja maar....

Kohtje: PRoficiat, 90 dagen, dat is toch super top, wat me vooral opvalt dat je schrijft dat het je goed af gaat, heerlijk. Ja ik ken dat nog wel. Op een gegeven moment gaat het vanzelf, dat klopt. Totdat er een mega gremlin aanklopt en dan moeten de hulptroepen wel klaar staan en alles wat we leerden direct toepassen.

Water: zo herkenbaar, niet vooruit te branden. Ik heb dat erg lang gehad en ineens was ik er weer. Dus 'het' komt wel. Af en toe wat doen, vooral wat je enigzins leuk vindt. Maar je bent al druk bezig lees ik.

Tapas: nu je zo lang niet drinkt zou je toch zeggen dat je kon afvallen? Ik krijg als ik drink altijd mega honger en als ik niet drink ga ik compenseren. Dat heb ik de laatste maanden ook gedaan en zijn er heel wat kilos aangekomen. Ja, dat fietsen gaf me echt een kick en ik verheug me op komende week. Weer of geen weer ik ga de fiets op. Dat had ik dus echt niet verwacht.

Houtje: bijna elke fietsenmaker - fietsenwinkel heeft achterin ergens tweedehands fietsen staan. Daar koop ik mijn fiets, meestal prima fietsen voor niet veel geld.

Har: zie hier, ik ben de grootste luiaard ter wereld en ben met zeer grote tegenzin op de fiets gestapt, dus ik kan alleen maar zeggen, probeer het een keer en het kost niks.

Vie: en alle anderen, heb niet op iedereen gereageerd, maar leuk dat je er bent.

Tchoely: welkom: alhoewel ik je nog nergens gelezen heb, ik ga eens zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Ziza





En vaak heb ik het niet door en begrijp achteraf pas waar het verkeerd ging... ik ben vaak bezig met het resulaat in plaats van wat ik aan het doen ben... snel , snel , snel.... en dan geniet ik er ook niet van...




Zelfde met wandelen .. ik geniet vaak niet want ik ben op weg ergens naar toe...in mijn hoofd ben ik ergens anders dan waar ik werkelijk sta... en als ik met mijn hoofd ook ben waar ik sta dan is alles een stuk relaxter... en makkelijker om mee om te gaan...




Die neem ik ff mee als je het niet erg vindt. Een mooie reminder op mijn veelste lange to do lists waar dan uiteindelijk niks van terecht komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig heb ik dat wel met fietsen en lopen dat ik mijn gedachten los kan laten; in dat ritme van bewegen komen je hersenhelften in balans (klinkt interessant nietwaar? :D ) Maar owee als ik aan de slag ga met allerlei klussen (waaronder huishoudelijk werk), meestentijds ga ik dan in overdrive...voordat ik stop kan zeggen is het weer zover :huh:
Meditatie lijkt me goed om weer te voelen wat rust in je lijf is....jarenlang het verkeerde tempo aanhouden ben je zomaar niet kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Één keer raden waar ik druk mee bezig ben. Zorgen voor morgen... Blèèh!!! kan m'n gedachten weer eens niet stop zetten... als ze nou ergens op sloegen, maar ik maak me echt weer giga druk om niets!
Moet nog een korte hardloopbroek, misschien stap ik zo op de fiets naar de stad. Moet dat jagende gevoel kwijt zien te raken. Klaas is met kids naar de jaarlijkse rommelmarkt hier in het dorp. Zou eigenlijk even de stofzuiger erover moeten halen, moet je niet denken dat ik dat doe... Aaarghhh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Har, die 15 jaar jonger kan je jezelf alleen maar geven, ik kan je hoogstens 15 meter voorsprong geven. :D Wat de P betreft volgende maand 2de ronde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZO, de motor onder het winterkleedje vandaan gehaald (ja nu pas, errug hè... :$) en even een doekje erover en de accu erin en bij de tweede keer starten liep-t-ie... niet schlecht... :D nou nog even de bandjes op spanning brengen en dan die ouwe benzine oprijden.
't Schuurtje ook even opgeruimd, dan kan-ie vanavond lekker binnen staan.
We komen er wel...

Har, voor mij is dagritme erg belangrijk. Als ik nou maar gewoon om zes uur opsta en m'n gewone dingetjes doe, dan loopt het de rest van de dag meestal wel lekker door. Maar als ik me nog eens omdraai en er om acht uur ofzo uit kom, dan blijft het de hele dag rommelig.
En wat Ziza zegt: maak er geen wedstrijdje van... probeer te genieten van wat je aan het doen bent.

Bijkomend voordeel van lekker bezig zijn: ik heb een uur of drie lang niet aan rokerij gedacht... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@water, ik zou het wel weten.. De hele dag touren en dat opruimen.... morgen of.... :D
Hoezo uitstel gedrag? :D
Mijn to do list is te lang vandaag vandaar dat ik het uitstel vandaag. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even terug getrokken op mijn kamertje. Krijg ineens zo'n flits, vriendje staat te kloppen. Maar goed, het korte termijn denken uit mijn hoofd zetten. Ik ga zo de aardbeien maar eens schoonmaken, een vrolijk klusje toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...