Spring naar bijdragen

gekleurd


Aanbevolen berichten

Carolien, is die broer van D. nou al opgedoken?
Visje, voorzover ik heb begrepen, is silicea niks anders dan zeezand, maar dan met toegevoegde stoffen. Alleen dan in pillenvorm, want zand knarst zo tussen je tanden, Je kunt kiezen voor diverse soorten, bijvoorbeeld bij depressie, besluiteloosheid en nog wat dingen. Het werkt dus niet alleen op je maag maar ook op je geest. Ik heb het gekregen van iemand maar ik weet dat zij het via internet heeft. Dus als je wil zal ik voor je informeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Celzout Silicea is een belangrijke mineraal voor het bindweefsel, vooral voor de huid,
haren en nagels. Silicea ter verzorging van de ogen. Silicea altijd samen met
natrium phosphoricum gebruiken.


Karakter: wanneer je geleerd hebt jezelf uit te schakelen om je omgeving te kunnen
waarnemen, door het missen van vertrouwen in jezelf. Overgevoelig voor je omgeving.
Geeft zelfvertrouwen en zorgt ervoor dat je je grenzen kunt gaan aangeven.
Een overdreven verlangen naar harmonie.

Hierbij de info Visje. Het is verkrijgbaar bij Anastasis webwinkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, sorry dat ik zo laat reageer.

Ik had net mijn moeder aan de telefoon. Leuk gesprek gehad. Ze weet van mijn drinken af en is blij dat ik er mee stop. In Juni is ze jarig. Ik was van plan om zo-wie-zo tot die dag op 0 te blijven, maar twijfelde over de verjaardag; als zij kwam (voor gezelligheid of voor klussen of op een terras of in een restaurant) dronken we altijd. En ik altijd iets meer dan mijn moeder.

Ik heb nu met haar afgesproken dat we op haar verjaardag (ze viert het op een zaterdag met een etentje bij haar) NIET gaan drinken. Geen enkel glas. Zo, hoef ik ook niet meer te twijfelen, Ik blijf op 0 tot die dag en langer. :D:huh:B)

Ja Vie, eigen groente smaakt veel intenser. Schorseneren lijkt me ook heel leuk te proberen. Ik heb al eens van je gelezen dat je ze schoonmaakt met van die dunne handschoentjes aan. Dat dat goed gaat. Ga ik ook eens proberen.

De zon begint hier nu ook te schijnen dus even kijken wat ze in de tuinwinkel (Overvecht) voor zaadjes hebben. Alles moet nu de tuin in, anders ben ik te laat voor dit seizoen. Overigens: de tuin is maar 1,5 km van ons huis, ongeveer 10 minuutjes fietsen. En dat alles binnen de bebouwde kom. Valt dus reuze mee. :D

Ik heb nu: tuinbonen, mais, doperwten, spruitjes, bloemkool frambozen en bramen en binnen staan tomaten-plantjes klaar. Die mogen binnenkort naar buiten. Eerst even het noodweer afwachten anders kunnen ze platregenen. Ik ga zo kijken of er zaadjes zijn voor pronkbonen en capucijners. Als er schorsenerenzaadjes zijn neem ik die ook mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rommeldarmen gevuld met lucht, daar heb ik last van sinds ik een hele week op 0 sta. Ik gebruik geen refusal. Wel sinds kort Revia. Ik heb meer het idee dat het gerommel komt van "geen alcohol".

En nu ben ik echt even weg naar de tuin :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Vie bedankt voor de info!
Floortje, goede beslissing om het droog door te brengen od je moeders verjaardag, is ook gezelli zonder jww!
de eerste week dat ik gestopt was had ik veel last van dat gerommel in mijn maag, daarna was dat over, nu begint het weer, dus ik weet het ook niet. nou ja, we wachten het wel af, er zijn ergere dingen.
Ik ga weer verder met mijn kledingkast, fijn klusje maar niet heus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam, heel veel sterkte en succes. Jij klinkt meestal zo goed en zelfverzekerd dat het amper de moeite lijkt om je te antwoorden. Whah, hij heeft het toch al voor elkaar in zijn hoofd. Maar je schrijft hier ook niet voor niets en heb je ook je onzekerheden.

Floortje het geeft niets dat je voor jouw gevoel pas laat reageert. Als ik antwoord wil geef ik dat wel aan, en elk vrijwillig antwoord is meegenomen.
Dankjewel dus.
Fijn dat je samen met je moeder hebt besloten dat jullie niet gaan drinken.

Water, dat vond ik dus een goeie van je, "niets verwachten". Ik hoop voor jou dat jou dat niet een verdrietig gevoel geeft. Je hebt altijd wel een aardig woord voor een ander en zelf vertel je niet zoveel. Dat geef je ook aan, dat je liever niet veel over jezelf vertelt.

En waarom ik hier maar blijf hangen?
Nou, omdat de werkmannen maar in en uit blijven lopen, ik kan niet aan werken toekomen. Ik heb verschrikkelijk veel zin om het op een zuipen te zetten en de boel de boel te laten. Dat doen we dus niet. Maar wel nuttig om dan met lotgenoten op een forum te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam, hoop dat ik niet te laat ben. Wil je heel veel sterkte wensen met de dochter van je vriendin, heel spannend! ook sterkte en succes alvast voor vrijdag!

Floortje goed hoor, die afspraak met je moeder! Ga d'r voor!
Heb zelf heel lang last gehad van mijn darmen na het stoppen. Het is uiteindelijk overgegaan. Al merk ik wel als er stress is, dit direct invloed heeft op mijn darmgestel, ook vooral in mijn pms-periode. Koolzuurhoudende dranken kunnen dit ook veroorzaken evenals teveel suikers (ivm met de candida-bacterie die in je darmen huisvest en explosieve vormen kan aannemen bij verkeerde voeding). Sterkte, het is inderdaad een rotgevoel! Naarmate je langer niet drinkt zal het waarschijnlijk beter worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Marjo, het zijn niet mijn darmen die functioneren wel ok, het is echt mijn maag.
Vie, zou je nu al aan de jww. willen, poeh, zo vroeg begon ik nooit. Nou blijg maar lekker hier hangen:D
Sjonge hee, er komt weinig uit mijn handen, draaf maar een beetje op en neer. Nou, vooruut ik schop mijzelf naar boven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even tussendoor een aanmoediging voor Caroline:

ik vind jou echt megastoer en cool B) met je dubbele bevrijding! Ik vond stoppen met roken minstens zo zwaar als stoppen met drinken, maar voor beide geldt: volhouden volhouden volhouden, en op een dag zou je willen dat je het al veeeeeeeeel eerder had gedaan en dat gevoel is al dat afzien dubbel en dwars waard! Dus go go GO :musicnote::present:

En heel veel liefs voor iedereen!
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje voor mij was jww de laatste jaren nooit aan tijd gebonden. Als ik er trek in kreeg dan deed ik het, voor het zelfde geld om zes uur 's morgens. Hoezo verslaafd.
Wel heb ik een tijd gehad dat ik inderdaad heel beschaafd pas tegen vijf uur 's middags trek kreeg. Dat was dan nog te behappen, want dan drink je niet meer dan een paar glazen (of waren het flessen, hihi?) voordat je bewusteloos je bed in knalt.
Pas toen ik alleen ging wonen en geen controle meer had van buitenaf, vijf jaar geleden, is het echt uit de hand gaan lopen.
Dat wil ik dus liever maar niet terug.
Twee glazen zijn voor mij niks, dus drink ik maar helemaal niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Marjo :sun: het zijn of de moeilijker of juist de betere tijden die mij hier in vlagen (zoals alles bij mij gaat, zie mijn icoon ;) ) doen wederkeren; in beide gevallen blijft het mij inspireren hoe wij hier met z'n allen, ieder op z'n/d'r eigen manier met hetzelfde bezig zijn :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed hoor, Carolien! Sterk van je!

Er is niets wat mijn geluk nog in de weg staat eigenlijk, behalve..ikzelf. Net alsof ik mezelf straf door me na al die jaren drankmisbruik niet gelukkig te mógen voelen. En daar wil ik vanaf, want het wordt me van alle kanten juist wel gegund. Auw, dat hoofd!

Yes Kaia! Keep on going!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu sluit ik af. Heb ondertussen een telefoontje van Klaas gehad dat het allemaal geen enkel probleem is. Als ik me rot voel, zorgt hij voor de klusjes die ik even niet kan doen. Nou ja!
School's out, zal me vanmiddag met dochter over de vraag buigen wat er allemaal mee moet voor het schollreisje van morgen (ze blijft één nacht weg, en is al dagen met de voorbereidingen van de bonte avond bezig...hihi).

See you later!

Adam; hou je taai! ;):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Marjo,

Ja je hebt alle ingredienten in huis om gelukkig te zijn.
waarom straf je jezelf dan zo af?
Het malende koppie, tja daar kan ik over meepraten.
Ik heb geleerd, nou ja geleerd, om één piekermoment per dag in te lassen.
Daarna moet het maar afgelopen zijn met het piekeren.
Hetgeen me eerlijk gezegd best goed afgaat, meestal als ik werk ben ik piekervrij, hihi.
ja ik denk soms wel even aan jullie hier, maar voor het overige biedt mijn werk veel afleiding.
Niet dat ik de ideale baan heb, maar ik probeer ermee te zeggen Marjo, misschien is het tijd voor AKTIE?
Natuurlijk makkelijk praten, ik weet het, maar ik gun je zo, dat het nou eens lekker een paar daagjes zonder gepieker voor jou mag zijn.
Zoek of doe iets wat het piekeren kan verslaan, want piekeren is ook een soort gremlin voor de geest
toch?
Voor jou een :heart:omdat ik je een lieverd en een vechtertje vind.
Mensen ik ga werken, wordt laat, dus tot morgen.
Oh ja en dan heb ik mijn functioneringsgesprek.
maar dat is morgen en vandaag telt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een Brul-Houtje. Ik kan alleen maar huilen vandaag. Maar ik zeg het maar.

Ik heb de huisarts gebeld, dat ik knettergek word van die depressie en de pijn en dat ik het echt niet meer weet hoe ik de dag moet doorkomen. Morgen naar de uitslag MRI en je zult zien dat ik niets heb, al die trammelant weer voor niets veroorzaakt. Terwijl anderen misschien veel dringender zijn.

Ik schaam me dat ik me zo voel, dat ik zo pieker, dat ik zo ben, en de hele reut meer maar ik knal het hier maar neer.

Nee ik heb geen trek in wijn en ik laat het wel, vandaag is de 28e en sta ik 2,5 jaar droog. Altijd weer een extra motivatie.

Dalijk komt dochter uit school, leuk zo'n vaatdoek-moeder die ze zelf moet uitknijpen. Ik kreeg gisteren de aller- allerbeeldigste schoolfoto's van mijn dochter, en daar ben ik zo verdrietig om, dat zo'n lief en mooi kind mij als moeder heeft. Ik zeg het maar eerlijk, het doet zo'n pijn.

Nee, ik doe geen rare dingen, ik ga hoogstens weer in bed liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje,

Je dochter mag haar handen dichtknijpen met zo,n moeder. Je houdt van je kinderen en doet alles voor ze. En ja , dat je zo verdrietig bent zal ze heus wel zien. je hebt het ook moeilijk. zoveel meegemaakt. Al die emoties en dan ook nog die vreselijke pijn. Er komt echt wel wat uit die MRI. En dan kunnen ze er hopelijk snel wat aan doen. Houd moed meid. het is een dooddoener, Maar na regen komt er ook weer wat zonneschijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf ook erg onrustig door het bericht dat zoon en zijn vriendin na 9 jaar niet meer weten of ze samen verder willen.moet ook alweer een traantje wegpinken. ga straks gelukkig bridgen. dan moet ik me daar op concentreren, en kan ik even niet piekeren.Ga hoop ik Albertina,s voorbeeld volgen.
1 piekermoment op een dag proberen. Lukt niet altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond eten we jolly
Vanavond eten we jolly
Vanavond eten we j-o-lieeeee
Want Houtje staat anderhalf jaar droog.

Lieve Houtje, ik ken je via dit forum pas sinds juli vorig jaar. Altijd heb ik je postings als waardevol, leerzaam en vaak ook als humoristisch ervaren. Soms weet je van je af te bijten, soms vind je dat je dat niet genoeg doet. Wat mij vooral veel goed heeft gedaan, is jouw eerlijke manier om over je dagelijkse dingen te schrijven, en wat je daarbij voelt.
Hierbij geef ik je een :sun: en een :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, het was al twee en een half jaar Houtje, ja, daar kan ik nog niet aan tippen.

Adam, het was niet mijn bedoeling om met je in de douche te blijven staan, ik ben braaf getrouwd. En eerlijk gezergd heb ik mannen liever op kushoogte, ben je iets te groot. Nee grapje hoor.
Luistert, na die eerste maanden van sterkte heb ik veel momenten gehad dat ik best weer aan de roes wilde. Twijfels dus. Wees niet bang. Als je het niet wil gebeurt het niet, wat je twijfels ook zijn. Hou vast wat je nu voelt en vergeet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieverds,

Volgens mij :$ is het al twee jaar en 7 maanden maar ja dat is óók 2,5 jaar hè.

Carolien, jij schiet recht in de roos met de uitslag van de MRI precies zo denk ik. Knap van je en invoelend door het beeldscherm heen.

Heb net een half uur mijn HA gesproken die belde me terug en vertelde me dat ik "genoeg moeder" was zoals ze me kende en ik deed . En elke dag kook, en elke dag een klein wasje doe, en ze niet verwaarloos. Een schat van een mens, en ze kent me zo goed, zo fijn, ik ben er reuze van opgeknapt en van jullie ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...