Spring naar bijdragen

gekleurd

Aanbevolen berichten

Heej lieve allemaal,

Druppie is weer boven water en staat er gekleurd op. Ben prachtig groen,geel,blauw en rood (bruin door het zonnetje vergeet het, dus mijn kleurtje niet dit jaar)maar toen ik boven water was zag ik dat ik het draadje mocht openen. Dat verzacht weer de pijn en vind het een eer alleen hoop ik weer niet eens te kletsen tegen de mensen die er nog zijn met hun eigen draadjes. Sorry als dat zo is, doe zo vaak de dingen fout maar wil graag de dag openen door positief te zijn en nog alles bij te lezen. We kletsen wel weer bij maar vandaag wordt het warm dus trek lekker gekleurde kleren aan. Paars shirtje? Rode oren? Geel slipje? Bruine broek/rok? Blauwe neus? Witte gympen? Het wordt zomer!!!!!!!!!!!! Ja ook in ons hart.
Fijne dag allemaal en maak er iets gekleurds van..........

knuffels van druppeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een heel vroeg draadje. Er staat geen datum boven, maar het is woensdag 28 mei.
Het is nu al 21 graden en ik heb net een heel late of vroege wandeling met het hondje gedaan.
Een blauwe neus wil ik niet Druppeltje, liever een blauwe knoop. Er gekleurd opstaan is niets mis mee, verder.
Voornemen voor deze dag:
Niet drinken;
Gezond eten;
Werken aan innerlijke rust;
Lief zijn zonder mijn grenzen te laten overschrijden.

Hoop dat jullie je eigen voornemens vandaag ook weer met overtuiging waarmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggûh!

Ik ga m'n best doen, Vie. De laatste tijd een beetje bezig met het concept "niets terug verwachten". Dat is niet zo moeilijk om te oefenen, want tegenwoordig krijg je zowiezo al niets terug, wat je ook doet, maar nu moet ik nog leren om dat niet als frustrerend te ervaren. Modern times...

Juul, welkom terug, en nu er voor gaan! Niet drinken is zoveel beter... voor jezelf èn je omgeving!
Geen beter moment denkbaar om je leven te herpakken dan het NU!

Aura, ik woon in de hoek waar vanavond de klappen gaan vallen... onweer, hagel, hoosbuien, windstoten voorspeld... vind het ook wel spannend hoor! ;)

Hou vol allemaal, wees goed voor jezelf! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppie, heb ik iets gemist dat je nu bont en blauw bent?? of dacht je gewoon dat bruin te saai zou zijn?

Aura wat ben ik blij dat je er weer voor gaat! Ik hield echt mijn hart vast! En een boek schrijven way to go girl!!!!!!!
ik neem aan dat je je pillen weer gewoon neemt? poeh!!! ik had het zo jammer gevonden als je weer je spirit kwijt zou raken.

Water, tuurlijk mag je gefrustreerd worden als je niks terug krijgt, alleen daarna of naast je neerleggen of er iets mee doen.. Gelukkig ben je ook maar gewoon een mens met gevoel

pffft, ik schoot opeens in de paniek gisteravond laat, de foto's worden nu 60 bij 90..... 60 bij 90?????? pfft. schuifmaat erbij, dat is wel groot zeg!!
niet echt huiskamerformaat.. paniek!!! en de geldschieter wilde ze het liefst zonder rand (omlijsting) maar wil ik dat wel?? een aluminiumrand om de foto heen geeft het wel ook wel weer cachet.. oef.. wat nu!

dus gisteravond snel nog een mail naar de drukker gestuurd dat hij nog even moet wachten met wat te doen en dat ik hem vanmiddag de definitieve formaten geef.
volgens mij is 50-75 een stuk vriendelijker (en ook goedkoper). dus daar moet ik vandaag nog even over overleggen..

zo moeilijk is het dus om zo'n beslissing te nemen!

Gelukkig heb ik eind van de ochtend overleg over de komende expositie en hoe en wat, dus dan moet ik echt mijn definitieve beslissingen genomen hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge,

Had net een heel verhaal over wat ik ga doen vandaag. De twijfel grijpt me bij de keel. Over de meest kleine, simpele dingen, lijk ik geen beslissing meer te durven nemen. Cursusje "Hak de knoop door" , zou niet verkeerd zijn! Bah!

Laat alles maar los, en zie wel hoe het vandaag komt...

Iedereen, een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alweer een heel goede morgen.
Tapas, als ik jou een raad mag geven, take it or leave it: aanhouden, die eerste maten. Ze komen toch in de bibliotheek te hangen? Geloof me, als je 50/75 doet, zinken ze weg. Doe nou maar lekker die grote maat, dat iedereen die binnenkomt meteen zegt: wow!
Maar jij bent natuurlijk het type dat precies het omgekeerde doet van wat je aangeraden wordt, hihi.

Marjo, wat een rotgevoel, nergens over kunnen beslissen. Verstandig dan om het los te laten. Heb je toch wat besloten. "Ik besluit vandaag dat ik niets besluit".

Albi, fijn dat je zo lekker hebt geslapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge bovenstebeste duveltjes :D

Drup, bonte verzameling van kleuren heb je in je bol...pas op, dat ze niet met elkaar vloeken hoor ;)

Welkom terug Juul. Waarom die twijfel of je wel of niet wilt stoppen? Twijfel of je het wel of niet aankunt wellicht...Dus, make up your mind en laat de eerste staan; stel je dat doel, ga ervoor, je kunt het! Goed dat je met ons mee gaat strijden! Heb je de Tactus internet behandeling overwogen?

Aura, goed dat je ervoor gaat! Vraag me ook af of je weer Antabus genomen hebt...Ben benieuwd naar je schrijfsels, mooi initiatief!

Water, niets terug mogen verwachten is een waardevol leerproces. Het maakt je vrij van verlangens in de goede zin van het woord; wachten op bevestiging van de ander kan zo frustrerend zijn. Uiteindelijk moet je het meeste toch op eigen poten klaren, ben overtuigd van je goede intenties!

Tapas, go girl go! Maar neem ook tijd voor rust....ga niet te hard!

Tina en Vie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had met mezelf afgesproken om 9 uur tenminste 1 knoop doorgehakt te hebben....
Ga alleen maar meer malen... AArrghh!! Eerst maar eens douchen en de hond uit... Hak..hak!!
Voel me zo ontzettend schuldig, Klaas brengt nu onder werktijd de auto naar de garage, terwijl hij dit eigenlijk helemaal niet kan maken. Ik zou dat doen, hij maalt er niet om, maarja...Ik wel dus.....
"t is hier tevens een dikke bende en ik wil op de fiets stappen.... Zit gewoon enorm te zenuwpezen en mezelf weer eens gigantisch op te fokken om.... NIKS!!!

Nu. Eerst maar douchen..HAK!
Pfff, word zo moe van mezelf, dat eindeloze en niet helpende getwijfel...

HAK!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat merkwaardig is dat Har, dat die niet op het web staan. Als ik intik: vrijwilligerwerk rotterdam, krijg ik meteen een hele lijst. Maar misschien is dat bij jou anders geregeld.
Vorige jaren heb ik nederlandse bijles gegeven aan allochtone vmbo'ers (hoe ik dat voor elkaar kreeg met die hoeveelheden drank die ik door mijn keel goot is me nog steeds een raadsel) en ook heb ik tijd voor het dierenasiel gewerkt, honden uitlaten. Was een prettige manier om even los te komen van mijn vaste werk.
In deze uithoek bestaat vrijwilligerswerk niet, hier noemen ze dat nog burenhulp.
Maar heb je niet een idee van welke kant je op wil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat wel een algemene omschrijving van het soort vrijwilligerswerk wat gedaan wordt. Lichte klusjes doen bij mensen thuis bijvoorbeeld...ik wil echter tijdens het intakegesprek bekijken of er iets passends te vinden is.
Mogelijkheden genoeg trouwens, er is ook een andere site en organisatie, waar wel de vacatures omschreven staan maar deze stichting staat goed bekend om hun zorgvuldigheid en begeleiding.
Kan vandaag na 11.00 bellen om een afspraak te maken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier al startklaar - in een oud-bruine broek en een vaal-rood t-shirt - om naar de tuin te gaan, maar nu al regent het!! Ik dacht dat dat vanmiddag pas zou komen en 's-ochtends nog even kon gaan.

Maar goed, kletsen met jullie is ook leuk. Ik hoop dat het vanmiddag c.q. vanavond meevalt met het hagelwit en flitsend geel. Of zijn we de kleurtjes al voorbij voor vandaag??

Ik slaap overigens als een blok als ik niet drink. Dat is wel een heel prettige bijwerking :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Adam! Ik besef me wel degelijk dat ik mezelf in bochten wring die helemaal niet hoeven. Maarja , krijg het maar eens uit je hoofd! Ben nu weer fris. Zeg bij het volgende klusje nu hardop tegen mezelf; punt. Niet verder denken. Eerst doen, dan bepalen wat daarna komt. Voorlopig dus eerst maar korte termijn.... Besef me opeens dat ik zo'n Miep ben die overal bevestiging in wil. Sorry voor de brain-mash die ik hier stort, het helpt wel een beetje om te delen...

Pippi, ik ben benieuwd of je al bij de buurvrouw bent geweest, of een kaartje hebt gebracht. Ik hoop dat het allemaal gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, Pippi heeft dit gisteravond laat geschreven. Op de laatste of een-na-laatste pagina.

Ha, ha,ha ik probeer thuis aspergeplanten te kweken. Die dingen doen er drie jaar over van zaadje naar eerste asperge!! Lijkt me een gigantische kick om die eerste asperge te mogen steken, gauw naar huis te fietsen en hem klaar te maken. :D

Overigens: geen van de groenten van de tuin haalt het avond-eten. Er is te weinig voor een hele maaltijd (een klein schaaltje doperwten bijvoorbeeld) en hoe sneller klaargemaakt hoe lekkerder het is. Meestal wordt het dus een bij-de-thee hapje voor dochter en mij. Vriend vind het avond-eten voldoende.

Daar gaat de tuin ook om (naast het buiten-zijn): de allerlekkerste hapjes proberen te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge,
Har succes met het zoeken naar vrijwillgerswerk.
Adam, toppie lekker een keer goed geslapen!
Aura, mocht je dit terug lezen. Ik had het gister ook al geschreven , echter geen reaktie. Ik keek bij de "bijwerking refusal"en zag daar een stuk van het ADB forum uit 2006. Hier schrijf jij een stuk over Refusal(of Antabus) met de nodige reakties. Mss leuk om terug te lezen.
Ik blijf maar lucht in mijn maag houden, met daarbij constant geburp:wacko: Het is alsof ik alsmaar honger heb, terwijl ik net heb ontbeten. Als ik dan wat eet is het even weg, maar na 10 min. weer terug.
Heel vervelend, heb dus besloten de refusal om de twee dagen te gaan innemen en dan een halfje. Kijken of dat wat helpt. Meer mensen hier last van? Had ik gister ookal gevraagd, maar 1 reaktie. Geeft niet hoor, wat Water al schreef, leren om niet terug te verwachten. Mss vandaag mensen die het herkennen ? Tot laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor, tegenwoordig heb ik een moestuin aan huis, hihi, een hele verandering van balkonnetje naar tuin.
Wij hebben tomaten (doen het niet goed, verkeerde grond waarschijnlijk) bonen (genoeg om in te vriezen en de winter mee te doen) boerenkool (lust ik eigenlijk niet zo graag) sla (wordt opgevreten door de slakken) en nog wat side-dishes zoals aalbessen (kun je lekker jam van maken) en kersen.
Volgend jaar wil ik schorseneren gaan proberen. Asperges doen het hier waarschijnlijk ook niet goed op die kleigrond. Maar wat ik zeggen wilde, het is inderdaad een kick om je eigen onbespoten groente uit de grond te trekken. En op te eten. Of het verbeelding is weet ik niet maar het smaakt veel lekkerder dan iets uit de winkel, vind je niet?
Hier is overigens de zon gaan schijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, alleen lucht in je maag of ook in je darmen? En is dat pas sinds het slikken van refusal? Ik slik geen refusal maar heb wel last van een luchtige maag en wat ze noemen "een spastisch colon". Dat heb ik al mijn hele leven.
Ik kreeg van een vriendin de tip om cilicea te gaan slikken. Dit is overigens ook goed voor je bot-opbouw, je haar, je nagels en je ogen.
Hoe dan ook, sinds ik dit slik heb ik nergens meer last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja zeg, het giet hier,
net even mijn eten voor vanavond op het werk gemaakt, ben namelijk niet zo gek op
kantine voer.
Dus een roerbakschoteltje gemaakt voor de broodnodige vitamientjes.
Oh ja en nog even een klein nieuwtje, 1e sollicitatie komt eraan.
Spannend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, wat een prachtige foto,s.

Dit gedicht kwam ik vanochtend bij de fysiopraktijk tegen.

Als zonneschijn te koop zou zijn
wat zou dat dan goed lopen
want iedereen zou dan toch wel
een straaltje willen kopen

Wanneer alles somber lijkt
en je het even niet meer weet
dan denk je: hé ik heb mijn straaltje nog
En als je het doosje open doet
komt er warm zonlicht uit
dat je hart weer kan verwarmen
en alle somberheid verdrijft
zodat je het leven weer kan omarmen

De depressiviteit verdwijnt
je leven heeft weer zin
er komt een lach op je gezicht en er is een nieuw begin

Als zonneschijn te koop zou zijn
zou ik dit willen geven
aan al mijn vrienden als cadeau
voor een licht en zonnig leven

Zodat ook zij net als ik
geen tijd meer gaan verspillen
aan dagen, nachten somberheid
en gaan leven zoals ze willen

Eveline Kok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...