Spring naar bijdragen

Vrijdag 30 Mei


Rudy

Aanbevolen berichten

Lieve mensen ik ben weer boven water.
De ontmoeting met Blacky op de landdag was het enige lichtpunt van die dag.
De vakantie in de Panne was hardstikke leuk.
Veel zon, maar een koude noordoosterwind dwars over het strand.
We huurden op het strand om te zonnen een winddichte box en achter de schermen van dralon was het aangenaam vertoeven.

Op de terugweg naar huis de motor van de auto opgeblazen.
Na de eerste schrik, de gedachte aan een langzaam bankroet, het melden van de schade kwam alles in een stroomversnelling en staat de auto bij ons achter in een garage voor reparatie.
Maar niet na eerst de teleurstelling te hebben verwerkt over de zoveelste schadepost en uit drie slechte voorstellen de beste te hebben gekozen.
Ik haat dat en merk dat ik net zoals vroeger de keuze liever aan een ander over laat.
Maar ik heb mijn verantwoording genomen.

Ik koos nooit, nam geen beslissingen want er is altijd voor mij gekozen.
Nadien kon ik de consekwenties van het keuze maken niet overzien en maakte geen keuze , nam geen beslissing.
Ik liet een ander kiezen dan kon ik de ander mooi verantwoordelijk maken voor eventuele verkeerd gemaakte keuze tevens een mega schuldgevoel aanpraten.
Oneerlijk natuurlijk die verwijten, maar mede door het niet kunnen omgaan met kunnen kiezen en door allerlei tegenstrijdige gevoelens die dit met zich meebracht is later verwarring ontstaan en de druk daardoor vroeg om drank.
Drinken even druk van de ketel.
Maar alles wat is aangeleerd is ook weer af te leren dus kan men gedachten over vroegere normen en waarden ter discussie stellen en evetueel veranderen.

Wij waren in Holland om de verjaardag van mijn broer te vieren.
Meer zo'n doe het zelf feest.
Sinds ik niet meer drink heb ik altijd respect gehad voor mensen die gestopt zijn met drinken en in de horeca werken.
Dat kan ik nooit dacht ik, eenmaal achter de tap sla ik het eerste glas bier zelf achterover.
Zo is het althans altijd gegaan.
Eigenlijk de angst voor een oude situatie.
Maar tot mijn grote verbazing vond ik mij ineens terug al tappend en schenkend achter de bar zonder ook maar één moment de behoefte te hebben gehad zelf een slok alcohol te drinken.
Waar ik maar mee wil zeggen dat de onverwerkte angst van vroeger in een nieuwe situatie waarin we niet meer drinken, best wel mee valt.

Na denk ik een jaar niet meer te hebben gedronken had ik me voorgenomen om alles wat me angst inboezemde aan te pakken.
En na vijf jaar ben ik daar nog steeds mee bezig.
Vaak kleine voorvallen maar de moeite waard even bij stil te staan.
Achteraf bestaat mijn dagelijks leven alleen maar uit deze kleine voorvallen waar ik vroeger niet mee kon omgaan.
Simplisme is de boodschap.

Lieve mensen hou het droog vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geoedemorgen,
Hai Rudy, bedankt voor je verhaal en wat een tegenvaller van je auto! Hopelijk kan hij voor een schappelijke prijs weer rijden binnenkort. En wat leuk dat je het fijn hebt gehad met Blacky!
Ik ga zo werken. Gister naar de AA gweest en daar weer de kracht ondervonden die uitgaat van zo"n groep. Na kronkels in mijn hoofd weer de moed om te door te gaan!
Lieve mensen, ik wens jullie een droge dag met veel:rose: liefs Visje.
( ik zal nog even teruglezen hoe het Houtje is vergaan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb,ers ,
knuffie sorry maar ik lag al in mijn beddeke , maar hier op adb is er wel altijd iemand die jou helpen kan
vandaag dag 27 knuff ??
ik verzeker jou dat de pijn die jij nu voelt slijt , want je weet dat ik dat ook mee gemaakt heb toen ik 5 weken nuchter was die eerste keer in 2005 , achteraf voelde ik mij gebruikt en misbruikt , maar door de tijd weet en besef ik dat die andere persoon mij ergens ook graag gezien heeft en dat doet de min kantjes verdwijnen , maar er gaat tijd overheen sterkte meiske .
bedankt voor het s^paanse liedje carolien , gisteren staan strijken op spaanse muziek en hierdoor mijn pink verbrnd aan het strijkijzer ;-((
vandaag laatse werken dag , tuin arbeid zit er niet in want te regent , dan maar mij heerlijk uit leven binnen , flafonds eens afdweiln :-))
zo mensen ik ga kattenbakken verversen
viske hoe ist ie ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee ik ben ook wakker.
Ben toch wel geschrokken (achteraf) van gisteren merk ik nu. Werd met gruwelijk veel pijn wakker, maar ik laat het nu meer toe denk ik. In plaats van te ontkennen.

Weet iemand méér van het plaatsen van zo'n zenuwblokkade? Ik moet 19 juni kon niet eerder. Nog 3 weken afzien.

Weet iemand iets alternatiefs? Mijn overbuurman is (een goeie) acupuncturist, daar ga ik ook heen. Therapie, fysio? Moet ik blijven sporten of juist niet?

En ik ben ook een beetje bang, wordt dit nu alleen maar erger, ik ben pas 44, is dit de rest van mijn leven zo, alleen maar pijn hier en dan weer daar?

(en ik voel me even alleen)

Maar kom, ik heb gistereren zoveel lieve reakties gekregen, ik ga koffie maken en douchen en werken, heb ik toch wat afleiding.

Moet ik blijven sporten? Kan dat? Vanmiddag naar de fysio, die weet er misschien meer van.

(shit, ik heb net alle visoliecapsules van mijn moeder weggegooid, die dingen kosten kapitalen).......

En ja, in de ochtend voel ik me altijd beroerd, maar vandaag beter dan woensdag.

Rudy, ik heb je gemist. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Knuffie, wat fijn dat er gisteravond zoveel mensen waren om je bij te staan! Ik hoop dat je vandaag weer een wat betere dag hebt! :present:

Houtje, ik zou niet zomaar gaan sporten nu, wacht eerst maar eens af wat de overbuurman daarvan zegt!

Keep it simple Rudy! Een boodschap waar veel waarheid in zit denk ik. Genieten van de kleine dingen. Alles valt weer te leren, als we er maar open voor (willen) staan!

Ik werd zowaar vanochtend wat vrolijker wakker, in dochter's bed. Lang geslapen! Ook wel grappig in het rose/lila wakker worden, met alle spulletjes uit een meisjeskamer om je heen. Alleen Anouk hangt wel erg frontaal boven het bed met haar helemaal getatoëerde arm...SCHRIK!!
Nu ik alleen ben slaat het paniekerige gevoel weer toe. Dus zo maar even verder met het ochtendritueel...

Tina, goed van je hoor! Tijdens je gesprek van gisteren. Ik hoop voor je dat je je droombaan krijgt!

Har :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenmorge.Ik heb een aantal zenuwblokkades al achter de rug i.v.m terugkerende hernia's.
Helaas hielpen ze bij mij niet of tijdelijk.Op zich vond ik de behandeling wel meevallen alleen op het moment dat ze de zenuwaanprikken krijg je een zeer herkenbare pijn.Een tip neem iemand mee het kan zijn dat je na de behandeling niet goed uit de voeten kan.
Ik hoop dat je er wat aan hebt groetjes Choely

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal Klaas eens vragen vanavond een uurtje voor mij vrij te maken. (ja, we zien elkaar weinig de laatste tijd...). Ik zou jullie wel eens wat plaatjes willen laten zien, bijv. het plekje waar ik 's ochtends vaak even met de hond naartoe loop. Weet alleen nog steeds niet hoe ik het hier krijg, en heb geen geduld en/of de concentratie om te lezen hoe jullie het hebben uitgelegd, en zit hier ook met één of ander raar programma wat we ooit bij de camera hebben gekregen en we nog altijd gebruiken. Nou, dat komt wel. Ben een beetje verward met mijn gedachten aan het stoeien. Ga zo maar eens douchen en met de hond lopen. kijken of ik daarna de stofzuiger vast durf te pakken :P

Soothe, hoe gaat het met je?
Pippi, zag je even ingelogd, alles goed? Hopelijk heb je weer een lekker doe-dagje, net als gister!

Even wat tegen mezelf zeggen: Gooshe Frabba!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Grauw weertje vandaag. Stemt niet vrolijk. Alles verder hetzelfde.

***Marjo, Can't complain, just the same!! :)

Zal er weinig zijn, ik krijg weekendbezoek, en moet het huis met bezemen keren.
Grapje hoor. Ik moet niets, maar het geeft me een goed gevoel, als alles op orde is.
Als deze chaoot, geen orde om zich heen heeft, draait hij door!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okidoki, message hier ook geland! Aktie dus!
Gedoucht, nu de hond. Daarna de bezemen ook maar eens trachten te keren!

Adam, je krijgt vandaag de uitslag! Sterkte! :present:

Toedels! (een zekere gespeelde vrolijkheid, die mijzelf misschien even over de drempel kan helpen...).

En nu, in de benen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy: wat een tegenvaller dat je auto naar de knoppen is. En wat een herkenning om achter zo'n tap te staan en dan zelf niet drinken. Het kan dus goed, zoals jij beschrijft, maar daarvoor heb je wel al een hele weg gegaan. Dank je voor je verhaal.

Carolien: wauw wat romantisch op de vroege morggu.

Houtje: hoop dat het met je gaat, toch wel goed dat je weet waar de pijn vandaan komt, wat het natuurlijk niet minder pijnlijk maakt. Ik zou je ook echt geen raad kunnen geven.

Visje, Jozias, Har, Marjo .....Gooshe Frabbaen................., Blacky: goede morgen

Soothe: ach ff lekker met de bezem door het huis....

Tina: ben benieuwd hoe het verder gaat met je baan (en je voet)

Pippi: wat fijn dat je Knuf gisteravond kon opvangen.

Choely: fijn je weer te zien, ben je een beetje over de drempel heen nu hier?
Ben je al wat verder gekomen met je plannen? Ben benieuwd hoe het nu met je gaat.

Ik ben in ieder geval blij dat ik het gisteravond weer heb gered en vandaag doen we gewoon verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, Ik heb inmiddels gelezen wat de oorzaak van de schouder pijn is.
In de epidurale ruimte liggen alle zenuwuiteinden. De zogenaamde wortels. Doordat de ruimt bij jou beperkt is door de arthrose, raakt de zenuw geirriteerd. deze gaat daardoor wat opzwellen. gevolg is dat de ruimte nog beperkter wordt. Hiervoor worden of zenuwblokkades of een epidurale injectie gegeven met bupivacaïne en depomedrol. de eerste is een verdoving de tweede een ontstekingsremmer.
De depomedrol is een depot medicijn. Deze werkt pas na `1ã 2 weken. dus zodra de verdoving uitgewerkt is, kunnen de pijnklachten eerst nog een tijdje aanhouden
De bedoeling is nu, Dat als de irritatie wat afneemt en de zenuwwortel weer wat dunner wordt dat de klachten dan verminderen of geheel verdwijnen. Helaas is het resultaat verschillend. Sommige mensen hebben er heel lang baat bij. Voor anderen geldt dat soms niet.Hernia,s worden tegenwoordig ook zo behandeld , omdat gebleken is dat dit uiteindelijk hetzelfde resultaat geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Na een weekje laat ik ook maar weer eens van me horen!
Ik kan op dit moment niet op veel van julliue rageren! Ik heb er de tijd niet voor en ik kan het niet, om de simpele reden dat het allemaal niet blijft hangen. Ik heb me daarom een week koest gehouden, maar dan heb ik ook weer het gevoel dat ik jullie in de steek laat! Zeker omdat ik met jullie allemaal begaan ben, maar het is een dagtaak om het allemaal bij te houden en dan te reageren!
Toch maar weer een bijdrage van mij, ook al reageer ik niet op jullie allemaal! Hou goed voor ogen dat ik meeleef, maar zoals ik het voorheen deed kan ik niet meer opbrengen!
Ik wil toch teveel iedereen pleasen en moet dus maar leren dat dat niet kan! Leerpuntje voor mij!!

Ik kom net van de huisarts met een ontevreden gevoel. Ik heb een dik onderbveen, strompel al maanden rond ivm enkel en hiel. Echo gehad, bloedonderzoek....niets gevonden. Op zich fijn natuurlijk, maar ik kan niet goed lopen, zit met mijn schouder (nog steeds) dus inmiddels heb ik mijn tolerantiepunt bereikt. Volgens week naar de fysio om te kijken of die wat voor mij kan betekenen en anders moet ik het alternatieve circuit maar in! Ik ben qua bewegen nu een oud wijf en wordt toch maar weer liever mijn eigen leeftijd qua bewegen!
Zo na deze ronde zelfbeklag hou ik er weer mee op (met klagen dan).

Soothe en Kaia,
Nog gefeliciteerd met jullie mijlpaal van 6 maanden!!
:heart::sun::rose::heart::sun::rose::heart::sun::rose::heart::sun::rose::heart::sun::rose::heart::sun::rose::heart::sun::rose::heart::sun::rose::heart::sun::rose::heart::sun::rose::heart::sun::rose::heart::sun::rose:

Aura,
nog gefeliciteerd met je verjaardag! :musicnote:

Tina,
wat vervelend met je voet en dat je nu eerst nog 2 weken moet doorbijten!! Heel veel sterkte :present:.
Ik hoop dat de verstandhouding met je zus iets beter is en dat het met je vader naar omstandigheden goed gaat.
Ik duim voor een goed sollicitatiegesprek volgende week! Sterkte!

Houtje,
Nog lang wachten voordat die injectie erin mag! ik hoop dat de aanvullende medicatie de pijn wat mag verminderen en hou je ondertussen koest! Niet teveel willen!

Marjo,
wat fijn dat die AD hun werk doen! Wat goed dat je aan dat jarenlang probleem werkt!
Fijn dat Klaas zoveel opvangt en jou de gelegenheid geeft om in je eigen tempo te herstellen! Met niet drinken lever je in ieder geval een bijdrage!

Tapas,
wat een verwikkelingen allemaal en wat maak je een mooie foto's! Je hebt echt een talent en ik hoop van harte dat je de gelegenheid krijgt hiermee verder te gaan!

Trees,
fijn dat zoonlief heelhuids thuis is gekomen. Ik kan me voorstellen dat het weer wennen is, iemand in huis!

An,
Ga zo door he? Jammer dat er geen drank was gisteren voor de visite! Maar jij hebt lekker niet gedronken!

Carolien,
leuke tekeningen van die gremlins!
En hou vooral afstand van D! wijs besluit!

Pip,
meis je hebt en grote stap gedaan door bij de buurvrouw met baby langs te gaan! Je hebt jezelf overtroffen door het kindje vast te houden! :present: Alle bewondering!
hoe gaat het met de beugel van dochterlief?
Ik ben blij te horen dat je zo'n goed contact met je ex hebt! Toch altijd een vangnet ivm de kinderen!

Corinne,
alle begrip dat je weer met (mate) rookt. Prioriteiten stellen! Al is niet roken er ook 1! Niet drinken staat voorop! wellicht als de medicatie zijn werk nog beter doet, dat je weer een poging kunt wagen?

Charlie,
:heart: je bent niet vergeten!

floortje,
gefeliciteerd met je mijlpaal! :present: Fijn dat je weer droog staat!

Druppel,
voorzichtig aan!

Vie,
hoe gaat het met je? Alles ook goed met de eendjes??
Je nadert het jaar ook met straffe schreden!
wel een mijlpaal om weer in de auto te stappen!

Safi,
lukt het om het voortouw te blijven nemen? Wat dat is het geval nog he? Je man is het bewijs dat drinken niet helpt en dat met het stoppen alles weer terugkomt. Daar kan iedereen hier ook over meepraten! Veel sterkte daar en pas ook op jezelf!

Stien,
waar ben je? Ik maak me ongerust?

Ziza,
je beschrijvingen van het dagelijks leven lees ik met genoegen!

Blacky,
bij jou doen de medicijnen hun werk? Ik vind je rustiger? Of lijkt dat maar zo?

Jozias,
vooral doorgaan he? Die smurf van jou moet toch ook wel een goede stimulans zijn!

Adam,
ik ben benieuwd wat de uitslag is en belangrijker...of ze wat voor je kunnen betekenen daar! fijn dat je beter slaapt!

Har,
ik hoop dat het vrijwilligerswerk wat voor jou kan betekenen1 Ik draai het lekker niet om! Jij eerst, en als het met jou goed gaat kan jij ook wat voor de mensen betekenen!

En nu ben ik aan het einde van wat mijn geheugen toelaat. Ik weet straks vast veel meer te bedenken, maar ik ga niet meer geforceerd op iedereen reageren!

Ik ga zo fijn de wekelijkse boodschappen in huis halen! Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje het voelt goed gemist te worden.
Houtje ik lees dat Sammy al te hulp is gesneld.
Mijn artrose en ischias bestrijd ik door veel te bewegen en dagelijks gerichte oefeningen te doen.
Ik moet niet veel meer in mijn leven maar dit is een dagelijks terugkerend gebeuren waar ik niet omheen kan.
Ik ben vaak uren per dag bezig om mijn spieren in conditie te houden.
Voordeel van deze dagelijkse conditie training is dat ik geen pillen hoef te slikken.
Bij te grote pijn in mijn been laat ik dat masseren en pak een paar dagen ibuprofen 600.
Wat je siert is dat je er alles aan doet om naar een oplossing te zoeken voor je kwaal.
Ik wens je sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...