Spring naar bijdragen

zaterdag 7 juni


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

tsja
ben nog zo wakker als een hoentje, geen oog dichtgedaan natuurlijk haha dat zat er dik in natuurlijk
wel zonder piekeren in mn bedje gelegen hoor, ga zo weer een poging doen, misschien dat ik nog een uurtje pak, dan heb ik nog wat aan mn dag, of anders wat lezen in bed
tot later, fijne dag voor jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

good morning ,
niet zo echt lekker geslapen vannacht , en een doos zee vruchten leeg gevreet , nu ja gelukkig ziet men dat niet aan mij , ook al zou er wel iets bij mogen komen .
gisteren avond ook eventjes een gremlineke op bezoek gehad , verkeerde gedachten van ik ben hier alleen en wie zou het zien , nu ja ik zelf zou het zien en weten , dus maar wandeling met de hond gemaakt in de gietende regen werd wel nat , maar gelukkig niet van binnen .
thuis -deventer 261 km maar eerlijk gezegt moeten jullie niet naar mij opkijken er komen nog meeting vermoed ik
zo nu eerst verder wakker worden , zal weinig te rommelmarkten zijn vandaag want het giet nog altijd
ik laat vandaag de eerste staan en door de tijd komt er ook een einde aan het vechten suc6 allemaal :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen! :moon:

Ben ook alweer een dik uur up-and-about, zometeen eerst een lekkere lange wandeling met de hond, het is nu nog lekker fris buiten. Vandaag alweer 25+ graden voorspeld dus dat wordt eerst broodschappen doen en dan weer klussen. Ik wil er een produktief dagje van maken.

Aura, gefeliciteerd met je zoon :musicnote: ! En inderdaad, het zijn allemaal excuses, smoesjes, uitvluchten, leugens... je kon het WEL laten, het enige wat je hoefde te doen was die eerste niet nemen. En voelde je je beter na die twee pilsjes? Ik geloof er geen z@k van. Als je de rest niet weggooit hou je een leugen in stand, en als je ze wel weggooit neem je een voorschotje op de kracht die je nodig zult hebben in de rest van het proces van "stoppen met drinken". Sorry hoor dat ik het zo hard zeg maar ik heb gelijk.

Sterkte en een glimlach, veel meer heeft een mens toch niet nodig? Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen!

Aura kom op meid, dit is niet wat je wil, smijt die rommel verder weg en ga er voor!!!
Ik wens je alle kracht die je nodig hebt!!!:present:
Gefeliciteerd met je zoon!:musicnote:

Voor de rest veel liefs en sterkte in de strijd!!!:P

Heb het goed allemaal en hou het droog!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals een welgemeend sorry dat ik het zo hard stelde. Ik liep net buiten, er nog even over na te denken, en ik merkte dat ik er echt boos over was. Niet op jou hoor Aura, maar om wat die stomme verslaving met een mens doet.
Ga maar na: je was nerveus voor iets, zonder drank, en dat ging hartstikke goed, zonder drank, en dan is dat allemaal voorbij, en dan kun je je richten op het volgende wat wèl leuk is en dan neem je twee pilsjes! Da's toch niet te vatten? In plaats van dat je trots bent op wat je gedaan hebt, zònder drank!
Rot-verslaving, dat is het.
En Carolien heeft gelijk, het geld ben je toch al kwijt.

Typo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aura, je kan ze toch terugbrengen naar de winkel als je het zonde vind van je geld?
bij de slijter of meeste supermarkten doen ze daar nit moeilijk over.
wees maar blij dat de antabus niet was opgebouwd,
refusal werkt direct en je was heel ziek geworden.
zou het risico niet meer nemen om het nog een keer te proberen (drinken)
het zijn geen medicijnen waar je mee kunt 'spelen'
ik gebruik dus refusal, kwart per dag en als ik dan een dag niet neem en ik drink de volgende dag een wijntjes 's avonds voel ik me al heel beroerd.
ik vind het op zich wel een prettig middel, als je het in kleine dosis slikt heb je geen last van bijwerkingen.
punt is dat jet het wel moet slikken, ik heb daar een lieve mailvriendin voor die me af en toe 'schopt', dat helpt goed.
ik heb gisteren genomen (kwart) en ga vanavond weg met een vriendin.. schoot even door mijn hoofd: als ik nu niet neem kan ik vanavond 1 wijntje drinken..
maar ja, hoe leuk is dat? afwachten of je een rood hoofd krijgt of of ziek word.
toch hoop ik ooit weer eens af en toe een glas te drinken, maar het dan ook daar bij te houden en niet gelijk een halve of hele fles..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt gelijk Carolien..
dat vriendinnetje drinkt trouwens amper, als zij 3 glazen op een avond drinkt is het heel veel.
dus in zoverre ben ik blij dat ik niet ga (kan) drinken.
had me dan alleen maar onrustig gevoeld bij haar tempo
(of het mijne)
herkent iemand dat, dat je juist mensen opzocht die ook in hoog tempo dronken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Lianne,
ik dronk het snelste. Ik heb/had 1 vriendin die sneller kon drinken als ik! In gezelschap dronk ik meestal niet zoveel, ik deed dat lekker thuis, achteraf! Ik denk ook dat veel mensen verbaasd zouden zijn als ze wisten dat ik zoveel dronk!! Aleen op het allerlaatst toen had ik daarover ook geen controle meer. Toen ging ik het sociale leven ook zoveel mogelijk uit de weg! :(

Carolien,
ik ben niet zo'n jonge blom hoor! ;) Ik ben 47. Die steunkousen zijn me inderdaad als mogelijkheid aangeraden! Ik heb alleen heel snel warme benen, dus om die reden wil ik eerst kijken of er andere mogelijkheden zijn!
Overigens ben ik langs dehuisarts geweest! Dit voor degenen die denken, waarom doet ze dat niet! Onderzok in het ziekenhuis gehad (echo) en bloedonderzoek. Ik werd naar huis gestuurd met niets te vinden en leer er maar mee leven! Dat pikt deze dame dus niet!

Blacky,
ik hoop wel dat het weer daar beter wordt voor je!
Mag ik vragen wat voor soort huiswerk je van loopbaanbegeleiding mee krijgt? Ik kan me daar niet zoveel van voorstellen!

Floor,
mocht ik inloggen morgen dan krijg je een slinger! Voor de zekerheid nu :present: Je bent goed bezig! Volhouden!

Aura,
je hebt al ideeen gehad. Gootsteen of terugbrengen! In huis is ieder geval geen optie.
Ik zou wel in actie komen voordat het middag is. Het wordt mooi weer (behalve bij Blacky aan zee?) en dan kunnen aan het eind van de middag de gevaarlijke gedachten komen. Heb je het gevaarlijke spul voor handen, dan met je wel heel sterk staan!

Charlie,
alvast goedemorgen! Eigenlijk avond voor jou! ;) Lekker gewerkt?

Ik ga rustig aan doen vandaag! Alleen de boodschappen nog waar ik gisteren helaas niet aan toegekomen ben! Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aura gefeliciteerd met je zoontje :musicnote: maar ook van mij een trap onder je %$#@!!
Je speelt een spel....ga nu als de wiedeweerga gewoon die antabus regelmatig innemen want die gremlin heeft werkelijk de overhand op dit moment; de onzin die hij je in je oor fluistert daar ben je aardig naar aan het luisteren. Mik de rest van die zooi zodadelijk maar door de gootsteen and while you're at it, spoel die gremlin er maar achter aan!
Zo! Ben boos en jij moet het ontgelden...zal is effe nagaan wat MIJ dwarszit, zit klote in mijn vel :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, laat je nog wat van je horen vandaag? Kan ik jou ook effe een trap onder je %$#@!! geven (:P) Nee, hoor het doet me gewoon pijn te lezen wat jullie jezelf aandoen...zoooo herkenbaar en daarom zo pijnlijk. Pffff....wie wil mij effe opvrolijken?
Vertel dadelijk wel wat mij dwarszit...eerst nog een senseo en een peuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, ik zit hier met een kater. Getver, bah. Het zat er gewoon aan te komen gister. Probeerde me moed in te praten. Toen het verbod. Toen sloeg de stress toe.
Floor vroeg al wat ging er fout.
Mijn denken dus. Het twijfelen. Het zeker weten.... denk ik.
Om een uur of drie was de stress zo groot dat ik in staat was bier te gaan halen.
Toen dacht ik , ik neem een pammetje, maar dat ging ook niet, want dan ben ik suf, dacht ik.
Toen nog langer wachten, want we zouden daar ook eten, kreeg honger.....

Wat is er gebeurd???

Als ik in mijn gewone doen ben, geen drank in huis heb, dan is het te doen voor mij.

Het was geloof ik Mieke die schreef over die vrijdagmiddag borrel. Als je niet sterk bent, moet je dit soort situaties vermijden. Net zo lang totdat je denkt er tegen te kunnen.

Har geef me maar een hele harde schop. Ik ben een super verslaafde. Het ergste was nog gister overdag, de strijd in mijn kop.
Vanmorgen voelde ik de paniek toeslaan. Ik heb mezelf toegesproken, geen pam genomen, maar gedacht dat ik een echte junk ben en van dat spul af moet blijven. Morgen ook weer een bijeenkomst met drank, maar ik weet nu al dat dit wel gaat lukken.

Floor: :present: heeeeeeeeeel veel sterkte vandaag, en neem a.j.b. geen voorbeeld aan mij!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor Har

Er komt een man bij de dokter met een briefje: Ik kan niet praten.
Oke, zegt de dokter, leg uw hand maar op de tafel. Doet de man.
De dokter pakt een grote hamer en slaat op de hand van de man.
AAAAAAA!! roept de man.
De dokter zegt: Goed zo, morgen leren we de B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig Caro, zit hier met een lach en een traan en verrek....ik lijk nog een beetje op die vent ook! Je slaat de spijker op zijn kop, dank je :present: Creativiteit is zo bevrijdend!

An en Aura...hug van mij hoor! Jullie zijn voor mij vandaag een voorbeeld hoe het NIET moet, schrale troost wellicht? ;)
Tis de liefde die me dwarszit....dat is iig beter dan een gremlin die in mijn oren fluistert :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

...gedacht dat ik een echte junk ben en van dat spul af moet blijven....


Wat je ook van de AA mag vinden, hier hebben ze (volgens mij dan hè) wel gelijk in: dit is een onmisbaar inzicht om echt wat aan je verslaving te kunnen doen.
"Hallo, ik ben Water en ik ben een alcoholist."
Sterkte, An :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hallo ik ben An en ik ben alcoholiste.

Het is trouwens voor het EERST van mijn leven dat ik dit zo helder, en zelfs zonder schaamte zo op schrijf. Kan je nagaan. Voor mij is dat toch heel erg belangrijk. Omdat de schaamte me de volgende dag weer liet donderen. En ik WEET nu, dat ik vandaag niet ga drinken, omdat ik het gewoon niet WIL. En dat voelt wel sterk. En daarom WEET ik ook dat er een dag komt dat ik kan zeggen: 'nee, dank je, ik heb er geen zin in', dat ik dat dan ook echt meen. Voor mij is dit forum de beste leerschool.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...