Spring naar bijdragen

Zondag 8 juni


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Floor: is het ook een kalmerend middel? Ik ga er toch eens over nadenken. Ik heb nu toch wel het idee dat het ook wat voor mij is. Alhoewel ik vandaag de drank, en dat was nogal wat, heel goed heb doorstaan. Volgens mij staan er zelfs nog open flessen hier, maar heb totaal geen trek. Dat is toch raar bij mij hoor. Ik ga zo naar bed, zit al startklaar. Gedouched en al. EN ik heb zin in morgen. Een hele gewone dag, zalig.

Pippi: ingewikkeld allemaal, waarom kunnen man en kinderen niet eens gewoon doen @#$% ze kunnen je leven zo lekker zuur maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, het is niet een soort kalmeringsmiddel. Maar zoals je je nu voelt, rustig tussen de drank in zo blijf je je voelen. Toen de wijn vandaag beneden kwam had ik heel even iets van; "zal ik toch .......... " maar heel gauw ook weer iets van "nee, niet echt trek".

Het zal je helpen sterk te blijven als je dat zelf wilt. Als je wel wilt drinken kan dat wel, de keuze blijft aan jou. Maar ik wil echt stoppen, bang dat ik niet meer op kan houden met drinken als ik weer begin. Ik weet dat het daarna heel lang gaat duren voor ik weer drie weken droog sta. Daarom zeg ik tegen mezelf: "als ik Revia heb ingenomen dan mag ik niet meer drinken". Dan heb ik elke avond een moment om stil te staan bij mijn eigen voornemen. Ook dat maakt sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een heel ander verhaal, moet het effe kwijt, want was wel heftig.
Elke dag laat ik in het bos mijn hond uit en ontmoet daar ook vaak wel een vaste groep uitlaters, eigenlijk al jaren dezelfde dus je kent elkaar redelijk goed. Sinds een klein jaar is er ook altijd een man, erg maf, ook begaan, af en toe ook erg bot, aparte man, ik mag hem graag.. hij vertelde vanmiddag dat zijn vriend op sterven lag (zijn partner). Ik wist van niks en schrok daar erg van, ken vriend dan wel niet. Vriend was donderdag opeens in elkaar gestort en toen bleek dat zijn lever er mee opgehouden was. Hij lag inmiddels vanaf donderdag in coma en het was aan het aflopen, hij vertelde dat zo nuchter en ik zat met tranen in mijn ogen... we zijn nog even een stukje gaan fietsen samen met de honden en toen ging zijn telefoon, vriend overleden. Jeetje, je staat erbij en je ziet het allemaal gebeuren. Ik ben nog een stuk met hem mee naar huis gefietst.

Ze waren al 21 jaar samen en zo van de ene op de andere dag is het over, vriend is nog maar 47 jaar oud, 2 jaar ouder dan ik ben... pffft... De ontreddering aan de ene kant en aan de andere kant zien hoe hij het liefst alles gewoon wilde laten doorgaan en liep te relativeren was best heftig om te zien. En zo eindigt een gewone zondag toch ineens heel anders dan je gedacht had. Hoe relatief is het leven eigenlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik kom ook nog even koekeloeren.

Vanmiddag ben ik nog even gaan lopen buiten maan mèn, wat een hitte zeg.

Daarna het eten in de pan gemieterd en gemopperd op de kids, die elke dag allebei één extra klusje moeten doen, bv. de was ophangen, even zuigen enz. Hun eigen zand hoor van het hockeyveld, ze lopen zó naar binnen van voetbal, hockey, strandje of gewoon blubber GGGGGRRRRRRR :(.

Zo meteen weer de rest van mijn emmer pijnstillers en lekker naar bed. Ik heb zelfs nog een wasje gevouwen en over een paar blousjes een boutje gehaald, niet teveel hoor. En twee wassen gedaan, één is er al weer droog, die vouw ik morgenochtend. Ik doe elke dag de was, hoe weinig het ook is, dan wordt het nooit teveel.

Ik ga eens even kijken hoe het met Dui-Polen is gesteld (voor Dochter dan hè de voetbalfanaat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Ze willen hier ook niet naar bed, en als ze dan eenmaal erin liggen, kunnen ze niet slapen :(.

Zoon slaapt pas vaak ná mij in .... :$. Ik zie hem 's ochtends vaak niet, want hij gaat om half 8 al de deur uit.
Dochter en Zoon slaan mekaar de kop in smorgens en vechten om de vlokken. Ze hebben nu allebei een eigen pak vlokken dat ze allebei verstoppen. Ik vind het best zolang ze mij maar niet om 7 uur eruit tremmen, al vechtend :devil:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Carolien,

Het was mijn reactie op Jozias, betekend dus niet dat ik mezelf er niet bij voel horen wanneer ik iemand wel kan begrijpen.. ;)
Wel lezen s.v.p. :D
Dus nee, ik ben absoluut geen pechvogel, sterker nog ik ben een enorme geluksvogel! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oef, dat gedicht zou goed bij de bos-man passen. Hij is nogal van de zwarte humor, zei vanmiddag nog, jeetje nou wordt ik zometeen zo'n oude zielige alleenwonende poot.
echt zwarte humor dus wel. Mooi gedicht Pip!

Houtje je klinkt goed en een stuk rustiger dan vanmiddag! zet ze maar aan het werk die 2 pubers, worden ze groot en sterk van!
Ik ga ook zo afnokken, weekend weer voorbij, al liep het aan het eind iets anders dan gepland.

Morgen kan ik mijn foto-schilderijen gaan halen, vind het wel spannend! ik zal kijken of ik morgen een foto kan maken van de hangende foto's!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
:)

Adam,
:)

Visje,
Niks uitproberen. En ik heb ook een bloedhekel aan zand in huis.

An,
Knap dat je nu eens jezelf voorrang gaf. Zou ik ook meer moeten doen, maar ben dan altijd zo bang iemand te kwetsen. Schuldgevoelens stapelen.
Revia is idd een trekremmer. Het hielp mij wel, maar helaas dronk ik er nog al eens doorheen. Maar uiteindelijk heeft het me geholpen om toch een tijd droog te staan. Ik was toen niet sterk genoeg gemotiveerd en had heel veel moeite om die slavendrijver (jww) te ontlopen. Bij mij gaf Revia de bijwerking dat ik 2 uur na inname heel erg slaperig werd. Ik heb er toen het innametijdstip op aangepast.

Floortje,
Je gaat goed.

Pippi,
Kinderen zijn belangrijk, maar tevens ook zo (uit)zuigend.

Ziza,
Was het mooi weer waar jij in de Ardennen zat? Mijn zoon heeft het weekeinde ook in de Ardennen gezeten, maar die hebben alleen maar regen gezien.

Tapas,
Wel heftig, maar wat een onverwachte warme steun voor die man. :heart:

Houtje,
Mooi. Weet je van de klusjes doen kunnen ze leren voor nu en later.
Voor zover ik weet heeft D met 2-0 gewonnen.


Vanavond heb ik niet veel gedaan. Wat gelezen, wat hier gehangen, wat piano geoefend.
Ik ga ook op tijd naar bed, mijn hoofd heeft nog rust nodig.
Even nog wat aanrommelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond luitjes ,
al een poosje thuis maar siesta gedaan van 2 1/2 uur .
tapas het is dat het zo moest zijn , toeval bestaat niet dus jij op de juiste plaats op het juite moment , mag je in de toekomst een steun voor die man zijn want de klap zal bij hem nog wel komen .
intimitet en het andere , ik denk dat het andere een beetje verdwijnt als men zoals ik al bijna 15 jaar samen is , maar men krijgt een andere warmte in de plaats eentje van respact naar mekaar toe , maar ja ik schrijf hier nu wel over een vrouw =vrouw relatie al zie ik rond mij ook wel mannen die zo denken .
ik liep deze morgen al om 08:30 op de rommelmarkt en neen niet veel gekocht wel drie prachtige baby beeldjes zijn precies echte babys maar heb er geen last van ;)
10:30 was ik thuis en dan naar mpi school vertrokken aan tafel mert de familie die mij uitlachte omdat ik altijd koffie drink , ja ook bij mijn soep , nu ja beter koffie als jww :)
ondanks mijn siesta ga ik op tijd naar bed , morgen weer harde oerwoud werken
slaapzacht aan iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mopje...

Ik zit in de kroeg aan de bar. Komt de mooiste vrouw die ik ooit heb gezien de kroeg binnen.Ik denk na hoe ik haar zal aanspreken. Bestel tenslotte de mooiste fles wijn die het café te bieden heeft. Hang een briefje aan de fles met de tekst :Hallo ik heet Ernest.wil je de fles samen met mij opdrinken ? En laat de fles door de ober aan de vrouw bezorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zij leest het briefje, glimlacht naar mij ( bingo denk ik ), schrijft een antwoord op het briefjeen laat de ober dan het briefje terug bezorgen.

Op het briefje schreef ze: " Geachte Ernest, "als ik deze fles met u drink, moet er zich in uw garage minstens een Mercedes bevinden, op uw rekening minstens een miljoen staan,in uw broek moet 17 cm steken, en een vakantiehuis op de Canarische eilanden zou ook welkom zijn"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf weer terug;" Geachte dame,in mijn garage bevinden zich een Ferrari en een Toyota, op al mijn 8 verschillende rekeningen over de wereld staat telkens meer dan een miljoen dollar,ik heb vakantiehuizen in Bali,in Rome,in Florida, ééntje in Oostenrijk en in Zuudbrouk."
Maar nooit van mijn leven, zelfs niet voor de mooiste vrouw, laat ik er 3 cm afhalen!!!

Geef de fles maar terug.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
:)

Spud,
:D

Blacky,
Waarom geen koffie bij de soep. Ik laat mijn koffie altijd koud worden, vinden mensen ook zo raar. Moeten zij weten, ik ben degene die het drinkt. Mijn soep laat ik ook altijd afkoelen. Koude dranken laat ik opwarmen.

Floortje,
Goed gedaan.


Mensen,
Ik ga naar bed en wens jullie allemaal een heerlijke nachtrust toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...