Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 juni


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 190
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bedankt voor de support, het helpt echt dat ik nu op dit forum zit, samen sta je sterker dan alleen he...
Wow Marieke al 1.5 jaar !! Stoer zeg !!!
Mijn omgeving weet dat ik een drankprobleem heb, ze zijn er regelmatig getuige van geweest....... en dan was ik niet altijd even charmant.... well you know....
Voel nu ook een bepaalde opluchting, zo van hehe, het HOEFT niet meer, is een heel gedoe, steeds zorgen dat je voorzien bent van een voorraad, kater uitzingen, ben echt heeel blij met deze stap, er zal een wereld voor me opengaan, ik kan niet wachten !!! Kom maar op met het fijne leven !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Ziza voor je overpeinzingen ;)

Goh Tina, wat een verhaal zeg...echt zo een met consequenties. Belachelijk gewoon wat die trees geflikt heeft.
Doet me enigszins terugdenken aan mijn oude schoolhoofd op de basisschool zo'n 45 jaar geleden, andere tijden wat je zegt...die vent schonk er genoegen in je oren er zo'n beetje af te draaien en knalharde petsen uit te delen. Daarbij had ie rollende ogen en een stierekop (niets overdreven).
Als je betrapt werd in de aula (te hard rennen of schreeuwen)....dan scheet je in je broek want hij zette je rustig hardhandig in de hoek, kon je daar een tijd blijven staan.
Hum...je kunt het methodes noemen die bij die tijd pasten, maar die vent was echt gestoord met zijn driftbuien, hij kreeg ook werkelijk een rooie kop. Daarbij was zijn manier van lesgeven ook te vergelijken met een terreurbewind. Als je maar "slim" genoeg was kon je niets bij hem fout doen..maar owee als je niet meekon, hij kleineerde je de grond in! Bah...wat een etter :wacko:

Pffff...ik heb er niets aan overgehouden maar wat jij beschrijft is toch wel de overtreffende trap!
Den opvoedkunde der jaaren vijftig...tucht, vlijt ende properheid, liefst dan nog door gefrustreerde nonnen ten uitvoer gebracht. Je vraagt je af wat zo'n mens bezielt om je als voorbeeld voor je klasgenootjes, zo te vernederen.
Wat ik me afvraag is of je er werkelijk een trauma aan over hebt gehouden..het blijft je ongetwijfeld achtervolgen maar heb je het later niet kunnen relativeren (...)?
Ik weet wel dat schaamte voor mij als kind, een diepe indruk heeft achtergelaten..had wel vriendjes en kon goed voetballen maar ik werd toch wel als een vreemde eend in de bijt gezien. Ik begreep de ander altijd verkeerd (mijn gedachtenwereld was "anders" met name door de hooggevoeligheid) was ook zeer chaotisch en driftig en ik liep er als kind ondanks dat ik uit een gezin van goede doen kwam, zeer onverzorgd bij.
Tandjes werden niet gepoetst enz.

Dat heeft me tientallen jaren achtervolgd, dat schijnbare ontbreken aan eigenwaarde (of niet begrepen voelen) en het vreselijk ongemakkelijk voelen in gezelschap.
Ben er in therapie achtergekomen dat dit alles te maken heeft met het verstoten van het kind in jezelf (notabene pas toen ik rond de 45 was). Vreemd dat ik als volwassene moest leren dat je er als kind mag zijn :huh:, dat brengt je behoorlijk in verwarring om daar uberhaupt bij te kunnen komen...zo ver kun je de dingen weg stoppen. In therapie kon ik dat beeld maar niet voor me halen van dat kind, terwijl ik juist het talent heb in beelden dingen her te beleven of bij een ander te zien.
Behoorlijk verdrongen dus ter bescherming van mijzelf.
Inmiddels ben ik er wel voor mijzelf uit, helemaal nu ik de drank niet meer gebruik om mezelf de grond in te boren en waardeloos te vinden. Die drank maakte eigenlijk onderdeel uit van er NIET mogen zijn...

Herken je dat in feite je nog met veel dingen stoeit waar je haast niet bij kunt komen omdat je ze verdrongen hebt?

Ik hoop voor je dat in een praatsessie en of rollenspel al die dingen die je eigenwaarde een deuk hebben gegeven naar boven weet te krijgen...bijna elke therapie heeft als belangrijk onderdeel juist DAAR naar te kijken; om als mens met meer eigenwaarde een nieuwe start te kunnen maken en jawel, het gekwetste kind zit daar bijna altijd onder. De imprint voor je leven wordt volgens de meeste deskundigen al zeer vroeg in je leven bepaald (!)

Goh, Tina...je maakt wat bij me los, dank voor het delen. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt; mij heeft het iig weer geholpen, om het van me af te schrijven.

Vind je het ook een beetje aansluiten bij jouw verhaal Ziza? Ik ben benieuwd.... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Juul

@ziza


Heb je het over AA stappen ofzo?


Je hebt het ineens over stap 4?


Juul, ik kan je ondertussen miischien een handje helpen door je de link te geven van de twaalf stappen. Effe zoeken...

Edit: ik zal je een Pb'tje sturen met een gescande versie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw,wat een verhalen allemaal!
Heel veel sterkte, Tina, ten eerste met je kneuzingen,maar ook met alles wat je vroeger overkomen is..wat verschrikkelijk!
Voor mij is alles nog een beetje nieuw dus ik kan niet goed reageren op alles,maar dat komt nog wel.

De eerste week ben ik 5 dagen droog gebleven, maar toch moest ik door m'n alcoholprobleem vanavond een cursusavond met eindtoets afzeggen,en daar baal ik enorm van. Als ik donderdag niet gedronken had,had ik vrijdag kunnen oefenen,en als ik zaterdag niet gedronken had,had ik de theorie goed kunnen bestuderen.
Gelukkig kan ik het in oktober overdoen.
Gisteren en vandaag gaat het goed, morgen een verjaardag, dan moet het ook goed gaan,ook al denken zij nog dat ik bier drink.(ik deed niet anders).
Ik heb er wel weer vertrouwen in.
Ik merk wel dat ik erg sloom ben,er komt niets uit m'n handen sinds ik bijna niet meer drink.
Maar gelukkig geen rare onthoudingsverschijnselen.

Zo langzaamaan begin ik jullie een beetje te kennen,maar voorlopig zeg ik in het algemeen tegen iedereen : sterkte,en volhouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Har !!
We gaan het gewoon met zn allen volhouden, dan is het leven een stuk aangenamer !!
Vanavond een afspraak, besluipt me meteen de gedachte weer: oh gezellig daarna de kroeg in........NOT
Lekker naar huis, douchen, wat eten en aan de spa....
Wil morgen weer helder zijn !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier en daar wat bijgelezen.Gisteren teruggezocht over het noodlot dat
Albertina overkomen is.
Meid, Wat VRESELIJK. Net nu alles weer iets hoopvoller werd.Hoe kon dat nu gebeuren.
Lag er iets open, wat je niet kon zien?? Wij moesten 2 weken terug ook op BHV herhaling. 3 mensen moesten met een blinddoek voor hun ogen de weg aan een gids doorgeven. Een imitatie van veel rook. Ik realiseer me nu pas,hoe belachelijk dat is. ze knalden ook overal tegen op.
Ik stuur je een hele dikke bos

:present::heart::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan volgt hier, na maanden en maanden mijn 1000ste bericht. Lees meer ,dan dat ik schrijf, maar heb héél veel van jullie geleerd. Was anders nooit zo ver gekomen . Ik ben grotendeels bevrijd van de drank. Voor iedereen: Bedankt voor jullie steun en een:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieverds, heb heel vluchtig bijgelezen, mij trof jullie reacties op mij, deed me echt goed. Ik weet niet echt of het aan het werk ligt.............bovendien is mn werk echt mn hobby, doe het al vanaf mn 15de jaar, zorgen voor je beperkte medemens, ik vind het leuk.. Maar zwaar is het wel ja, maar al dat oppassen, wat ik ook uit liefde en met alle plezier doe, ook!! Heb eigenlijk hierdoor bijna geen eigen leven meer.. Laatst hadden mn man en ik samen een weekje vrij; ok, samen de tuin in fases opgeknapt, maar toch was onze week opgedeeld in "moeten" elders.. Vandaar nu dat weekje in september, wordt nu van 8-19 september, heerlijk! Ik doe hem ook zo'n verdriet, al laat hij het niet meer merken, de schat!
Hoe kun je iemand vertellen dat je van hem houdt, desondanks.............luitjes, life is difficult..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kun je iemand zeggen dat je van hem houd? gewoon zeggen lijkt mij: Ik hou van je, benoemen wat je in die ander waardeert, waarom je van hem houdt.... wie weet wat er gebeurd!

Sammy, 1000 wat een prachtig rond getal, op naar de volgende duizend!!!!!

Hehe, mijn dag is voorbij, na vanmorgen had ik vanmiddag nog een afspraak met mijn trajectbegeleidster, we gaan onderzoeken of ik naast de WAO iets kan met eigen inkomen verdienen, freelance, eigen bedrijf, dat zit al 5 jaar in mijn systeem maar steeds haak ik af. Nu met de foto's erbij en een nieuwe wereld naast het ontwerpen toch weer de moeite waard om te gaan onderzoeken, maar rustig aan hoor! heel rustig aan!!

oppashond opgehaald en met de 2 honden hard gaan lopen, lekker stel!! Tapas had ergens in liggen rollen dus die stonk verschrikkelijk! Toen ik thuis kwam moest ik me enorm haasten wat logeerhond moest naar de dierenarts om half 5, net aan gered, en toen door naar mijn werk.. uiteindelijk hebben we nog maar 3 foto's opgehangen en doen we de rest morgen! Het was grappig hoe de combinatie van 3 foto's naast elkaar die ik van te voren had bedacht uiteindelijk niet werkte, nu hangt er een totaal andere combinatie en die werkt wel! en zo kan ik blijven verhangen tot het naar mijn zin is!

een goeie dag gehad dus, en ik vind het zo apart dat mijn zelfvertrouwen over mijn foto's gewoon zo goed is. Geen twijfel, ik weet dat ze goed zijn! dat het werkt! dat ik ermee naar buiten kan gaan en dat ik daar helemaal achter kan staan, kan me niet herinneren dit ooit in mijn leven eerder zo sterk gehad te hebben. Bijzonder om te ervaren!!

en nu ga ik weer bankhangen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie...de baas over je eigen gedachten word je pas als je de drank laat staan :huh:
Tsja, moeilijk dat het een gevolg én de oorzaak is, dat drank je twijfels in stand houdt en je zelfvertrouwen ondermijnt.
Het lost niets op dat drinken en er zit iets ONDER wat je aan moet pakken. Ik weet het....allemaal woorden, makkelijk gezegd :(

Als je kunt achterhalen wat er onder zit; waarom je gaat drinken, dan ben je werkelijk een heel eind op weg.
Oorzaken achterhalen is hard werken...het is echt mijn overtuiging dat het zeker niet alleen de drank is die je verslaafd maakt. De craving is dan misschien wel een biologisch bepaald iets, maar alcoholisme is géén ziekte (...) dat is nu tegenwoordig een steeds meer gehanteerde opvatting.
Maar goed, genoeg theoretisch gel*ld...even praktisch..juist nu heb je het nodig om a d e m te kunnen halen en je verteld dat jullie beiden jezelf overladen met bezig zijn, druk zijn, geen tijd hebben...moe zijn. Stuk voor stuk valstrikken, die het moeilijk voor je maken om echt een "weerstand" op te bouwen.

Zo kenmerkend voor iemand die drinkt is dat ie maar door blijft hollen...totdat het lichaam zegt en nou is het afgelopen of de drank zegt: neem mij maar want dan voel je het niet.
Ga eens kijken wat je anders kunt doen Charlie om meer rust en regelmaat in te bouwen...als die nachtdiensten te zwaar voor je zijn of andere dingen te zwaar zijn ligt daar een mogelijkheid om iets te veranderen; geen ONMOGELIJKHEID.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja alle beloftes, in mijn geval naar mezelf toe. Ik dacht maar afscheid te nemen van het forum. Want een stralend voorbeeld ben ik hier ook niet. Ben net uit een diepe put gekrabbeld. Heb mezelf vreselijk laten gaan gister, wat lang niet is gebeurd. Vind het eigenlijk niet meer goed dat ik erover schrijf.
Dus een dilemma. Maar goed, nu ben ik er weer. Als ik terug denk is het wel te verklaren, maar die verklaring is er altijd wel. Smoezen dus. Geef me maar geen advies, ben ook maar niet aardig, maar een paar flinken schoppen onder mijn kont en het liefst een zeer ernstige toespraak met hoe ik bezig ben. Ik ga vroeg naar bed en weet nu al dat ik me morgen een ander mens voel.
Wel een grote stap verder in de communicatie met mijn man. Ik heb hem gesmeekt om die drank het huis uit te doen. Als mensen komen kunnen ze hun eigen drank meenemen en als wij het halen dan wordt het direct na het bezoek weggesmeten. Vanmorgen een fles wijn door de gootsteen en vamiddag een half krat bier door de gootsteen, uitgevoerd door mijn man. Het zegt dat hij het nu toch wel begrijpt, maar dat hij verder niks voor me kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An meid, waarom boos op je zijn? Wij kunnen het nu eenmaal niet zo goed als anderen...................Ik heb net mn "oppasdag" voor morgen afgezegd, goed he????????????????
Gaat me ook wel aan het hart hoor, zijn nu eenmaal mijn kleinkinderen en hou heel veel van ze...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak je sterk An en dat heb je nu gedaan door in overleg met je man de grootste onruststoker, dat voorraadje drank het huis uit te bonjouren. Hoe rot je je nu ook voelt dat is een stap in de goede richting. Dagen terug gaf je hier al aan dat dit zo verdomd verleidelijk voor je was..GOED GEDAAN dat het iig nu weg is. Ga verder vanaf nu...dat is de volgende stap. Stel jezelf de vraag wat moet er nu gebeuren?
Babysteps worden ze ook wel genoemd bij de AA, niets om je voor te schamen ;)

aanvulling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...