Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 juni


Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve mensen,

Ik kan niet slapen dus kom ik hier maar even tegen mezelf kletsen.:o
De schrik zit er toch behoorlijk in na mijn valpartij van gisteren,
mijn hele lijf doet pijn, ribben gekneusd dus ademen doet zeer, enkel gekneusd
en overal beginnen nu de blauwe plekken op te komen.
Dus in ben uit bed en maar weer een paracetmolletje, helpt ook niet echt.
Nou ja de pech zal wel eens ophouden denk ik maar.
mensen maak er een moie dag van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 190
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

morgen albertina ,
ik wou dat ik jou pijn kon over nemen maar dat gaat niet he .
sterk je aan het feit dat we weten dat pijn normaal ook weer over gaat , ik noiem mijn eigen altijd mortadella is spaans strip figuur die altijd pech heeft zijn vriend noemt filemon dus jij bent filemon
;)
anna mooie mail ivm puberende kinderen , al heb ik zelf geen kinderen
zo ik maak er weer een nuchtere dag van en jullie ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemorgen allemaal, laat slapen, vroeg wakker, gisteren ook al, nou ja, vroeg, bij mij is vroeg op een vrije dag half 8.
Tina wat een pech. Je moet schijnbaar steeds verplicht rust nemen.

Het is misschien een rare vergelijking maar voordat ik in dagbehandeling kwam bleef ik maar doorrennen, niet te stoppen, kon alleen nog maar overleven, tot mijn lijf riep: stop! Ik kreeg reumatoïde artritis, weliswaar niet de chronische vorm maar mijn enkels en handen waren opgezwollen en ik kon steeds minder. In die periode ben ik me dus weer aan gaan melden voor hulp en zo ging ik met die RA de dagbehandeling in, inmiddels liep ik ook bij een reumatoloog. Aan het eind van de dagbehandeling was de reuma weg en het bloed schoon na ruim 2 jaar klachten. Achteraf ben ik er van overtuigd dat mijn lichaam me een waarschuwing heeft gegeven dat het zo niet langer meer kon. Ik blijf het wonderlijk vinden maar ben blij dat ik toen wel naar mijn lichaam ben gaan luisteren.

Nou hoeft dit verder voor niemand hier te gelden hoor, maar wou het toch even delen want vind het nog steeds een wonderlijk iets. De reuma is nooit meer teruggekomen. Wel had ik een jaar of 2 geleden toen ik weer liep te jakkeren opeens een carpaal tunnelsyndroom aan mijn linkerhand die uiteindelijk met een cortico-dinges spuit over gegaan is, en wonderlijk genoeg een half jaar later aan de andere hand (neuroloog had dit nog nooit meegemaakt). Verder heb ik echt nooooit iets dus zie ik dit soort dingen toch maar als waarschuwing dat ik mijn grenzen niet goed in de gaten houd.

Vandaag dus een ietwat drukke dag, zometeen eerst een afspraak over een website, begin van de middag naar mijn trajectbegeleidster, daarna de oppashond halen en uitlaten en dan eind van de middag naar mijn werk om de foto's op te hangen. Daarna plof ik waarschijnlijk neer op de bank om geen boe of bah meer te zeggen.

Iedereen een fijne en vooral droge dag gewenst!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina..wat een pech...jeetje..hoe had je dat nou.
Wat een geluk bij een ongeluk dat het op je werk gebeurde.
Maar HIER zat je ECHT niet op te wachten.
Helemaal in de kreukels.
Weet je , ik zou er maar foto's van maken dan kan je later bewijzen als ze van die Poortwachterklup gaan lopen zeuren, hoe ernstig je val deze keer wel niet was.

Anna ik heb het hier al vaker proberen te zeggen dat je pubers moet loslaten en dat ze nog geen empathie kunnen opbrengen voor die moeders die zich zorgen maken, verdriet hebben, dingen anders willen. Maar jij hebt het gisteravond heel erg mooi verwoordt, wat je ervoor in de plaats krijgt.

Ik heb gisteren de voetbal wedstrijd met onze drinkemaat vrienden gekeken en we zaten allemaal aan de alcoholvrije bavaria.
Na drie hadden we er wel genoeg van maar we waren in ieder geval heerlijk nuchter, toen we op tijd weer naar huis gingen. En heerlijke ervaring en nu geen kater!

Har veel plezier bij je vrijwilligers baan.

Pippi ik zou het nog maar eens navragen want ze zijn een stuk soepeler geworden t.o.v vrijwilligerswerk en beseffen beter dat mensen in een sociaal isolement te brengen de werkhervatting helemaal niet bevordert.
Je kan natuurlijk ook onofficieel vrijwilligerswerk gaan doen, dus niet via een instantie maar gewoon een buurtgenoot die eenzaam is bezoeken of iemand die mantelzorger is ontlasten.

Tapas, je foto is prachtig, goed formaat, mooie kleuren en je kan er maar trots op zijn!

Spud, bij jouw geen oranjegekte, begrijp ik?:D

Corinne, hoe is het nu met je handen, daar moet ik steeds aan denken als ik lees dat je nog rookt?

Soothe, fijn dat alles weer werkt, kan echt een ergenis worden, gelukkig heb ik mijn eigen expert in huis, wat van mij dan wel weer een digibeet maakt. Ach, eigenlijk valt dat ook wel mee, want ik leer er toch ook steeds weer van.

Hier gaat alles dus nog op koers, ondanks de zomer, het voetbal en stress niet aan de drank en dat al sinds 25 mei de dag voor mijn man zijn verjaardag. Zelf die dag hebben we niet gedronken.
Ik ben niet veel van plan vandaag, er komt niet veel uit mijn handen maar ik heb er wel goede gevoelens bij.
Geniet van de zomer en het mooie weer.

Iedereen die ik vergeten ben, weet dat ik je gelezen heb maar nu even met de hond uit moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi luitjes, mijn 6de nachtje, tevens de laatste nachtje zit erop!!
Heerlijk 12 dagen vrij!! In die tussentijd trouwt mn dochter, zijn mn man en mn kleinzoon jarig!
Bovendien definitief vastgelegd dat mn man en ik 10 daaagjes samen op vakantie gaan.........En ja, daar zie ik best wel tegenop, maar tevens kijk ik er naar uit............
Maar zover is het nog niet!
Fijne, droge zonnige dag allemaal, ik ga nu eerst even slapen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie zet Charlie, je probeert actief iets aan de situatie te doen en dat is spannend maar ook zoveel beter dan het maar te laten gebeuren en ongelukkig te zijn!
Je gaat een drukke periode tegemoet zeg, en je zit lekker tussen de tweelingen volgens mij. Ik ook, zowel mijn moeder als mijn zus zijn tweeling (sterrenbeeld dan)

Safi, grappig he, het kan dus ook, voetbal kijken terwijl je nuchter bent! Je gaat goed joh! hou vol!!

Nou, ik zit te wachten op de eerste afspraak, huis is netjes, Senseo staat stand by, tot later maar weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Charlie, fijn om te horen dat het zo goed met je gaat! Spannende en leuke dingen in het vooruitzicht. Probeer er maar lekker van te genieten! Slaap lekker ;)

Hier slaat de oude paniek mij weer om de oren. Was zóóó moe, na alle activiteiten van de afgelopen week... Alle positieve energie stroomt weer mijn lichaam uit. Ook al weet ik nu dat dit erbij hoort, het maakt me toch weer angstig. Wel hanteerbaarder hoor. Nu rustig aan, gooshe frabba. Na het Oerol dingen anders gaan doen. Lijstjes maken wellicht, om het overzicht te houden en niet te verzuipen. Heb vandaag nog een aantal dingen die móeten. Ik zie er tegen op. Als het maar achter de rug is. Zit nu nog in pyama! Veel dingen komen weer op me af, en ik moet keuzes maken die goed zijn voor mezelf. Nou, daar ben ik nooit een kei in geweest. Maar het móet. Dingen helder en duidelijk stellen. Mezelf niet wéér de afgrond in jakkeren....
Pfffff.... Moest het ff kwijt!

Vond het gisteren een mooie discussie over pubers, en inderdaad mooi verwoord door Anna. De aanleiding, van Marieke was natuurlijk minder mooi. Ik wil je hierbij ook veel sterkte toewensen Marieke! Het lijkt me vreselijk moeilijk om met alle dingen die je noemt te moeten dealen. Heb veel respect voor je, hoe je je leven weer bent aangegaan, met muziek en zonder drank. Neemt niet weg dat het soms verrekte moeilijk blijft. Toch, petje af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tis te mooi weer om zolang bij te lezen,ik haak even af om van mijn vrije dag te genieten.Zondag was ik weer de fout in gegaan,maandag ging adb en ik heb voor vandaag een goed gevoel.Ik leer het alweer,adag voor dag gaan,stap voor stap......succes allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig ik heb ook iets met tweelingen.
Mijn vader was een tweeling, mijn eerste vriendje, derde en vierde, mijn liefste zus, mijn beste vriendin en mijn man.
Ik voel me met al mijn emotionele bagage gewoon op mijn gemak bij hun evenwichtige, geanalyseerde persoonlijkheid. Maar vind ook dat ze open staan voor mijn intuitieve persoonlijkheid en dat als bevrijdend ervaren omdat ze zichzelf vaak zoveel regeltjes opleggen.

Blacky , je hebt een zere schouder, ook al en je vriendin ook nog. Ik hoop dat de spuit verlichting gaat geven.
En ik doe met je mee hoor met nuchter zijn vandaag.
Sinds ik gehoord heb dat ik van de Soos geen studie betaald krijg, ook al vond de keuringarts, dat dat goed voor me zou zijn, zit ik een beetje in een dip. Van en nu dan?
Maar gelukkig grijp ik niet naar de drank, maar ben wel even de weg kwijt...... wat ik nu wil of kan of mag of moet.
Ik wou naar een psycholoog maar hoe meer ik daar aan denk, hoe minder zin ik daar aan heb.
Als ik hier zo mijn leven zit te overpeinzen, kan ik me wel voorstellen, dat de 12 stappen van de AA werken, omdat je daardoor een beetje gedwongen wordt stappen in de goede richting te zetten.
Te werken aan die gekneusde persoonlijkheid en niet te blijven hangen in het niet willen/kunnen.
Ik ben toch een beetje een zielepootje geworden door al dat drinken en als je daar niets aan doet gaat dat niet maar zo weg. Ik voel me aardig apathisch en heb weinig zin aan dingen, behoefte aan mensen.
Maar het kan ook een fase zijn, want ik wordt ook vaak bewonderd om mijn enthousiasme.
Ik weet het gewoon niet , doet trouwens iemand de 12 stappen ook zonder begeleiding van de AA?

Het lijkt net alsof ik niet vooruit wil???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte wensen veel mensen je toe.
Sterk wil je zelf zijn.
Niet klagen. Niet zeuren.
Anderen hebben het erger.

Je wordt ook bewonderd om je sterkte,
je doorzettingsvermogen,
je goede humeur.
Altijd vrolijk.

Toch kan het teveel worden.
Je draagt te veel alleen.
Je houdt je sterker dan je voelt.
Je hart wordt eenzaam.
Je voelt je alleen, tenmidden van anderen.

Dan wordt het tijd om je pijn te delen.
Je tranen een kans te geven.
Opnieuw te ervaren dat je er ook mag zijn.
Nu kun je sterker worden door je pijn heen.

Veel liefs, wijsheid en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow Charlie!
had net besloten mijn innerlijke pijn écht met Klaas te delen. Heb het wel 3X uitgelegd, meer voor mezelf dan voor hem. Hij kent dit niet vanuit zichzelf, maar begrijpt mij wel! Nu nog dat eeuwige stomme schuldgevoel aanpakken en van me af schudden!

Herkenbaar Safi! Het zal idd wel de zoveelste fase zijn. Altijd er maar weer doorheen! Nou goed, dát moeten wij dus leren. We kunnen deze gevoelens niet meer wegdrinken. Lieslaarzen maar weer van zolder Saf, en bággeren maar!:present:

Ben trouwens dubbel tweelingen (ook van acsendant). Maatr evenwichtig? Ik? Mmmm, zijn er meer soorten tweelingen dan?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, verrekte jammer Charlie! Het lijkt me zo moeilijk (ik wéét hoe moeilijk het is), telkens weer opnieuw te moeten beginnen. Ik hoop dat voor jou de tijd gauw aanbreekt, dat je het monster definitief achter je kunt laten! wees niet bang Charlie. Je zult er nóg sterker uitkomen!!!! Slapen!!!!

Ben er vandoor, de lunch uit handen durven geven aan Klaas. Ben weg om een belangrijke afspraak af te zeggen! Moet het achter de rug hebben!

Fijne dag allemaal. Kom straks denk ik nog wel even terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, meissie...het enige wat ik voor je kan hopen is dat je een andere manier gaat vinden om je geld te verdienen.
En dat voor het slagen van je huwelijk, je gezondheid en het niet eeuwige afbreken van je eigen zelfvertrouwen/zelfwaardering.
Ik lees je nu al bijna een jaar en emrk wel dat je erg gegroeit bent en er vele dagen zijn dat je NIET drinkt en goed bezig bent met jezelf en je gezinnetje.
Maar die nachtdiensten breken je nog eens op, dat is niet gezond,.
Het staat voor mij heel helder, dat die nachtdiensten niet meewerken aan je nuchter blijven.
Is er echt niets anders te doen al betekend het waarschijnlijk minder geld?

Marjo..ja baggeren, kop der veur, en jij ook hoor!
En ja jij analyseert er ook altijd goed op los, daar heeft menig mens hier wat aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, ik heb het ooit al eens eerder geschreven hier, als je je goed voelt moet je een tandje terug in de versnelling en als je je rot voelt moet je net een tandje harder dan je zou willen. Dat is de beste manier om balans te houden. Ik denk dat je je al een stuk beter gaat voelen als je die belangrijke afspraak hebt afgezegd waar je je nu zo rot over voelt. Rot voelen probeer ik altijd te zien als een soort signaal dat ik mijn grenzen over ga en dat ik daarop actie moet ondernemen. Het leven is vaak balanceren op het slappe koord!

Charlie, echt naar bed gaan he, doe jezelf een plezier en gooi de rest weg!

op naar mijn volgende afspraak! De eerste is goed gelopen! en daarna de oppashond halen!
oja en ik moet nog haakjes en pluggen halen om mijn foto's vanavond op te kunnen hangen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip de contactpersoon bij de Soos vertelde dat ze het geld liever besteede aan iemand die naar werk begeleid wordt.
En omdat dat bij mij nog maar de vraag is ,wil ze het risico nu niet aan, omdat ik voor twee jaar vrijstelling van de sollicitatieplicht gekregen heb.
Dus door te vertellen hoe het echt met me gaat, heb ik al mijn rechten op begeleiding naarw erk verspeelt.
Dat voelt erg dubbel en heeft me een beetje aan het wankelen gebracht.

Dus je bent al mantelzorger!
Ik loop nog steeds met een oudere dame bij me in de buurt en die heeft daar zoveel aan omdat ze alleen echt niet durft
en aan vrienden en familie durft/wil ze het niet te vragen.
Het geeft mij veel goede stimulatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer effkes thuis...net rondje gedaan om de klussen eens te bekijken. Wow, ik voel me goed, zit gewoon lekker in mijn vel en dat heeft zeker te maken met mijn nieuwe "werk". Heb het altijd al leuk gevonden om mensen van allerlei pluimage te ontmoeten en dat het liefst in combinatie met daadwerkelijk iets doen...samen bezig zijn of voor die ander iets betekenen :)

Verdorie Charlie, zo'n mooi gedicht plaatsen en tegelijkertijd toe moeten geven dat je gedronken hebt. Ik heb met je te doen...zo jammer wat je jezelf aandoet. Meid, je bent zo de moeite waard, ga aub bekijken waarom je elke keer een terugval hebt en handel ernaar. Als het werk je grootste struikelblok is neem dan maatregelen...werk is NIET heilig, als je echt wilt valt daarin bij te sturen. Van de drank afblijven wel, want je geest en lichaam moeten je heilig zijn, laat dat voor gaan. Maar pas wel op dat je de omstandigheden niet de schuld gaat geven als de oorzaak bij je verslaving ligt.

Ik weet zo niet of je refusal/antabus eerder als ondersteuning hebt gebruikt ...overweeg iig om het te doen. Alles beter dan jezelf zo te blijven kwellen.
En blijf aub hier komen, je bent hier welkom in je strijd...schaam je niet, het vallen en opstaan hoort er bij, de schaamte levert niets op...aktie ondernemen wel!
Hug
Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...