Spring naar bijdragen

Zondag 6 januari

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Da's mooi An, ik ben ook hoegenaamd niet dronken. Fijn hè.

Overigens, Pippi, sorry voor de vraag, ik had het kennelijk even verkeerd begrepen. ;)

(Aanpassing: ook zonder drank ben ik uitstekend in staat tot het maken van typfouten, het kapot laten vallen van glazen, het branden van mijn handen bij het koken, en wat dies meer zij.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marjan,
Jij hoeft geen klein muisje te zijn of je zo te moeten voelen. Brul hier maar als een grote leeuw. Gebruik hoofdletters om op te vallen. Trouwens die hele stoeren leeuwen komen nog wel eens mauwend thuis.
Dag 2 zit er weer bijna op voor je. Niet aflaten, hoor! En vooral komen als het moeilijk is, niet wachten tot het te laat is.
Hoe dan ook nooit veel verwachten van mensen. Ze kunnen je zo teleurstellen dan. Gewoon niks verwachten.
Naar mijn idee stikt het hier op het forum van de gevoelige mensen. 't Hoeft niet de directe reden te zijn om te gaan drinken, maar drinken dooft gevoelens, al is het maar tijdelijk.

@Pippi,
Piep!

@Cacao,
Welterusten!

@Twisty,
Voor de meesten van ons werkt een felicitatie zeer aanmoedigend. Weet je het thuisfront, dat weet je misschien, vindt het niet meer dan normaal dat je niet drinkt en heeft geen flauw benul hoe het is voor een alcoholist om niet te drinken. Ik krijg heel graag die herkenning en erkenning, zonder dat ik erom hoef te vragen. Ja, ik geef mijzelf wel elke maand een cadeautje, maar een virtuele bos rozen of slinger steunt mij enorm. Ook geef ik elke maand thuis aan, maar dat begint ze al wat te vervelen. Ik begrijp hun standpunt ook wel en per slot heb ik voor de nodige last gezorgd al die jaren en zijn ze me toch niet afgevallen. Ze hebben dus al heel veel voor me betekend en dat doen ze nog.

@Houtje,
:)

@Dani,

@An,

@Water,

@Soothe,

@Kappa,
Welkom hier en succes in de strijd.

@Blacky,
Je weet wel wat ik bedoel! Ook al gaat het je slecht je komt hier altijd zo vrolijk mogelijk over. Dat waardeer ik enorm.
Jammer dat je niet komt, maar je hebt gelijk: het is en blijft een roteind. Misschien moet je maar eens dagje Dordt bezoeken!
Vind het trouwens ook fijn dat je je vandaag wat beter voelt, maar toch maar naar de dokter morgen.

@Anna,
Dan maar gelukkig dat ik geen koptelefoontje heb. :D

@Deltatango,
Juist!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anna,
Nee, dat van Soothe is wel heel mooi! Ben blij voor jullie allebei.

@Pippi,
Meen je dat?! Alweer. Geef me maar een schop onder de jeweetwel dan.
Als je maar weet dat dat geen opzet is. Sorry sorry sorry.
Nu vergeet ik je niet.
Tjee, als je nu de deur opendoet! Is het de eigen schuld van degene die aanbelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@CPAS
Natuurlijk begrijp ik die felicitaties. Ze zijn ook allemaal heel erg verdiend hoor, begrijp me aub niet verkeerd. Maar de nieuwe mensen hier hebben er niet écht een boodschap aan. Zij verdienen juist minuut na minuut de aandacht, omdat, juist "dat" de moeilijkste momenten uit hun leven zijn! En dáár heb ik mijn hele hart voor over. Het is hier toch geen kleuterschool, de kindertjes daar willen ook ieder moment een hoogtijding met de daar aan verbonden felicitaties. En toch zullen zelfs zij er langzamerhand aan moeten wennen dat dit gewoon bij de normaalste zaken van de dag hoort.

Grt. Twisty

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Er zijn weer bijna 24 uur voorbij op mijn 1e adb dag, goed gegaan lekker in het bos gelopen en eigenlijk de dag goed doorgekomen, nu op naar de vogelgende 24, iedereen nogmaals bedankt voor de tips en steun en Houtje bedankt voor je allerliefste PB had ik echt veel aan.
Voor vandaag houd ik het voor gezien ga nog ff zappen ne dan mijn mandje opzoeken,

Voor allemaal welterusten,

Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ben ik niet helemaal met je eens hoor Twisty, dat alleen de nieuwelingen minuut na minuut de aandacht verdienen. Natuurlijk is het zo dat voor iemand die net begint iedere minuut van de dag bijna moeilijk om door te komen is. En als je hier een serieuze noodkreet plaatst zul je merken dat je ook vrij snel de aandacht krijgt die je nodig hebt.

Maar stoppen met drinken is één ding, gestopt blijven een ander. De reden dat veel mensen die al langer gestopt zijn hier blijven hangen, is dat het noodzakelijk voor hen is alert te blijven, herinnert te worden aan die moeilijke eerste dagen, en steun te vinden bij zielsgenoten tijdens hun proces een nieuw leven op te bouwen zonder drank. En daarnaast kunnen zij anderen verder helpen met hun ervaringen.

De felicitaties hebben ook een functie. Wij zijn allemaal omringd door mensen die geen alcoholprobleem hebben, en die niet weten wat het is alcoholist te zijn en te stoppen met drinken. Daardoor vinden velen van ons weinig begrip en steun in hun directe omgeving. Dat begrip, en de blijdschap over iedere bereikte stap kun je hier wel vinden en delen. En dat is heel belangrijk om gemotiveerd te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo twisty, welkom!

Ik denk dat wij allen een soort kleuters zijn. Ook wij moeten het leven weer leren leven, toch?
Ach en het heeft wel wat, om je eerste in ontvangst te mogen nemen.
En ook al heb ik het daarom niet gedaan, het is nog altijd goed om te weten, dat het gewaardeerd wordt, de wereld op z'n op; een feestje door en zonder alcohol te vieren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve forumgenoten,

Ik mag dan hetzelfde hoofd hier op 't forum hebben als Benthe, maar ik ben toch écht Twisty. Voor Benthe hoop ik dat dit niet tot onoverkomelijke verwarring zal leiden. Ik, Twisty, kan namelijk nog voor geen vijf cent aan Benthe tippen. Ik lees al een heel lange tijd mee en vind haar écht een van de toppers hier op dit forum! Daarom vind ik het persoonlijk heel jammer om haar op dit moment niet te kunnen lezen, ik mis haar. Zij was juist een van degene waarom ik me uiteindelijk heb geregistreerd, maar helaas niet op het juiste moment met mijn verwarde hoofd! Sorry hiervoor, en ik wens spoedig weer van Benthe te lezen!

Liefs Twisty

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...