Spring naar bijdragen

zondag 22 juni

casiris

Aanbevolen berichten

CAMPRAL, ik gebruik dit Sonja, het is vooral bestemd voor herval te voorkomen en geeft je inderdaad minder trek in alcohol, je mag er wel op drinken in tegenstelling met antabuse, doch het helpt ook als je rustig wil minderen en vervolgens wil stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kohtje, allereerst je naam, die kan een Hollander echt niet bedenken, en de manier waarop je schrijft
het is echt anders dan nederlands, ik wist wel dat jullie belgjes leuker en vriendelijker zijn dan vele hollanders, maar jullie schrijven ook nog leuker.
Ik ga graag en regelmatig naar Belgie, mede omdat ik de mensen zo vriendelijk en gastvrij vind.

Wannes wat is de zomermeeting???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke, ik lees net dat je een uitglijder hebt gehad op 20 juni!!! Ben heel benieuw wat de reden was dat je weer bent gaan drinken, en hoe je je daarna voelde??? En of je de draad weer hebt opgepakt?? Want je stond toch al een hele tijd droog....

Groetjes Druppel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vandaag nogal bezig geweest met het drinken van Marieke. Zag zoveel herkenning in haar verhaal.

Marieke, ik houd mijn hart vast. Zoals je weet heb ik vorig jaar ook toegegeven aan de vlinders in mijn buik. Ik stond toen een klein jaar droog. Er ontstonden echter zoveel spanningen dat ik enkele maanden later (toen stond ik inmiddels 16 maanden droog) meende dat ik mezelf wel even wat rust kon geven middels een borreltje... De eerste keer werkte dat wel een beetje, hoewel ik me ook heel bewust afvroeg of ik dit nou wel moest doen. Ach, die ene keer.. maar de spanningen bleven en werden door het schuldgevoel dat ik mezelf met die drank weer gaf, alleen maar erger. Dus meer drank, en nog meer.... uiteindelijk ben ik een half jaar lang weer in de hel van het actieve alcoholisme geweest.

Die relatie heb ik beïndigd hoewel er nog altijd dingen uitgepraat moeten worden. Ik ben weer in herstel gegaan en bezoek nu ook enkele keren per week de AA/NA. De stappen helpen me met mezelf en mijn omgeving in het reine te komen en ik begin in te zien dat ik veel te snel beslissingen had genomen. Mijn huwelijk was nog aan het bijkomen van jarenlang alcoholmisbruik. Mijn eigen vrouw was nog volop bezig met haar leven met mij te (her)vinden. Ik vond dat dat lang genoeg geduurd had, maar realiseer me nu dat ik niks te vinden heb waar het gaat om de tijd die mijn vrouw nodig heeft om van mijn alcoholmisbruik te herstellen. Ze heeft gewoon de tijd nodig die ze nodig heeft. En daar groei ik nu gewoon in mee. Het is voor ons alletwee beter om elkaar veel tijd te gunnen.

Marieke, kijk nog eens heel goed naar jezelf en naar je man.. Als je ook nog maar een beetje van hem houdt (en je zegt zelf dat je dat doet) geef hem en jezelf dan tijd. Tijd, tijd, tijd....

Ga je eigenlijk nog steeds naar AA en heb je een sponsor?? Dit lijkt me nou uitgesproken iets om met je sponsor te bespreken...

Sterkte, meis. Ik hoop dat je de juiste weg gaat.

Liefs, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Druppel, hoe bedoel je we gaan wel met z'n allen, kijk daar heb ik nog een beetje moeite mee, camperen, haardvuurtje en COLA!!!!!

Visje, ik denk dat ik je begrijp, zeker toen je zei ik ga even een kind naar bed brengen, waarschijnlijk
moeten er straks nog een paar naar bed, of liggen al in bed, maar het zijn er meerde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Sonja, ik denk dat ik me voorlopig maar bij de AA hou, dat vond ik al een hele stap van mezelf!!
Misschien als ik hier wat langer op zit ga ik wel een x mee naar zo een meating!!

En Wannes, jij zegt dat je zoveel mensen kent bij jou in de buurt, nou mocht je ze dan tegen komen bij de AA dan hebben jullie allemaal het zelfde probleem hoor!!!
En niemand zal zeggen, jeetje je raadt nooit wie ik tegen kwam bij de AA????
Denk dat iedereen zich er in het begin voor schaamt om naar de AA te gaan, maar het is juist iets om trots op tezijn!!!

ach denk er is over na, het kan altijd nog succes groetjes Druppel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, zo ben weer terug. Op de terug weg werd mijn man zo ontzettend misselijk, nou ja, eigen schuld. Nu ligt hij op bed. Het was een kinderfeest, maar er werd flink gezopen. Trots was ik met mijn cadeautjes, vielen helemaal in de smaak. Heb leuk met de kinderen kunnen spelen en kunnen helpen met van alles. Heb me uitermate goed geamuseerd. Tjee, wat ging dat makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JA, 1 kindje ligt er al in, zo inderdaad de anderen nog.
Hee Wannes, jammer dat je niet naar de AA durft omdat zoveel mensen je kennen. Is er geen AA in een plaats dicht bij jou? Ik zal gewoon eens informeren, mij doet het heel goed. Als ik wat meer tijd krijg wil ik twee keer per week gaan.
EN je biertje laten staan he! Morgen ben je weer super trots op jezelf!
Hee Koh, ben jer nog? Wat fijn dat je vrouw en jij weer wat naar elkaar toe groeien. Heb je haar al voor een ritje meegenomen in je autootje? Of herinner je je dat gesprek niet meer:o
Ik hoop dat je ff komt op de 5e, zou het enig vinden om je weer live te spreken!
Vandaag veel visite gehad. Mijn oudste wordt woensdag alweer 14. Er is vandaag maar 1 fles rose en een half vaatke bier doorheen gegaan. Ik geloof dat ik altijd de grootste afnemer was, want er is nog veel over:huh: Ik had niet veel moeite dat anderen wel wat dronken. Wel even een moment van oh. het zou lekker zijn, maar was daar al snel overheen.
Ik ben nu nog lekker fris in het hoofdje en morgen ook :D Mijn zus en haar man hadden een kater van gister, haha, ik lekker niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Druppel,
Natuurlijk is naar de AA gaan al een hele stap en echt voorlopig genoeg, ik was ook niet van plan
om te gaan vroeg me alleen af wat het betekende, heb dus even gelezen waar het over ging, gaan wij
straks ook doen met heel veel lol over een jaartje of 10 als we niet meer aan drank denken, nee hoor geintje, maar een camping en haardvuur heb ik toch wel erg veel associaties mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja tuurlijk Wannes, ga gewoon is kijken en vind je het niks nou jammer dan, maar dan heb je het wel geprobeerd!!!
Zo heb ik het ook gedaan, dacht bij mezelf wat moet ik daar ingodsnaam doen??? Maar wat denk je....het is gewoon echt gezellig!!!! En je kan zo lekker je ei kwijt, want je hoeft je niet te schamen...HEERLIJK

DRuppel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sonja, de 5e is er weer meeting, dit keer in Deventer. Beetje kleppen met z'n allen, lachen, elkaar leren kennen. Ik ben bij twee meetings geweest, ik vond het een mooie ervaring en ook leuk omdat ik nu wwwt met wie ik klep! ALs je het leuk vindt om te gaan kunnen we samen rijden, maar ik zal het ook snappen als je het nog te vroeg vindt. Maar zeker omdat je het ook zo fijn vindt bij de AA meetings, denk ik dat je dit ook erg leuk zal vinden.
Ik ben er weer twee naar bed brengen. Tot zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Vis. Ja, kbennernog... dat gesprek herinner ik me niet..:o. Maar we zijn al regelmatig samen in het autootje weggeweest hoor. Een paar weken geleden nog samen in ons campertje een week naar Frankrijk geweest.

Ik ben blij dat het jou ook zo goed gaat nu. Eindelijk, zou ik bijna zeggen..:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...