Spring naar bijdragen

donderdag zonderdag


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi, hoi :) Dank voor jullie beterschapswensen. Maar het gaat nog nixs beter. Gisteren anderhalf uur gewerkt en toen moest ik stoppen van de misselijkheid/moeheid/duizeligheid :wacko: Mijn gereedschap daar gelaten en naar M. gefietst, die daar vlakbij woont. Bij haar op bed gaan liggen en 3 uur geslapen...overdag niets gegeten, wel 's avonds yoghurt met wat noten.
Nu hoorde ik gisteren dat er meer mensen last hebben van moeheid en misselijkheid...een virusje/zomergriepje? Hebben jullie dat ook in je omgeving gehoord?
Ga zo de arts eens bellen of er meer mensen deze klachten hebben, zoniet dan toch maar een onderzoek.
Vandaag geen 'verplichtingen' iig dus rustig aan een beetje forummen en toegeven aan wat mijn lijf (niet) wil.

Soothe, fantastisch man! 7 Droge maanden!
:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:

Kaia, fantastisch vrouw! 7 Droge maanden! (orgineel hé?) :D
:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:

Houtje rugzakje ;) je hebt nog een Pb'tje van me tegoed. Zal er zo eens aan beginnen.

Kopje thee dan maar + beschuitje :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè Tina, getver en wat l*llig voor je.
Gelukkig heb je één wetenschap: het is een gezonde ziekte zal ik maar zeggen, niet veroorzaakt door iets anders, dan zou je je dubbel l*llig voelen en nu kun je denken, ach, ik ben ziek, en ga gewoon uitzieken!
Hier een :present: voor je, leg die maar naast je bedje en lekker uitzieken maar!

(neeeeeeeeee, natuurlijk heeft het NIETS te maken met een overbelast lijf dat nu eindelijk rustig aan kan doen, en dat je van ontstressen ziek kan worden, néééééééé hoor hoe KÓM je erbij !!!!!).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Carolina, omdat je gisteren niet meer wil lezen copy ik dit naar vandaag.
Schrik niet, we blijven goede vrienden! :D

Zie:

Carolina, ik denk dat jouw Spaans beter dan het mijne is. Maar grammaticaal is je uitleg onjuist.
Zoiets laat mij niet los, dan bijt ik me vast als een terrier. Waarschijnlijk heb je het verkeerd opgepakt!!

DE KLEUR VAN DE ROOS. Oké!!

Ik maak de zin vragend: es el color de la rosa rojo! Hier mannelijk, want er wordt overduidelijk naar de kleur gevraagd!

Nu jouw zin: de qué color es la la rosa roja.De qué color, is een vraagzin, ingeleid door een vraag.
Een bijzin!!! De echte zin is de rode roos. Het bijvoegelijk naamwoord voegt zich naar het zefstandignaamwoord in getal en geslacht. Dus rosa roja!! En niet rojo!

En Azul is mannelijk en niet onzijdig!

Op google staan soortgelijke zinnen, zie deze: Cine y Política: ¿De qué color eran las rosas rojas de Santiago?

***Aangepast op het advies van Trees, die het kan weten!!

-------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou voor mij geen drank heden, merci.

Ik ga mij op mijn fiets zetelen, die mij zal vervoeren naar den Sportschool, alwaar ik een een work-out ga doen die mijn nek niet belast.

De laatste 2-3 dagen heb ik toch weer behoorlijk wat pijn dus wel rustig aan doen vandaag.

Laterssssss!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Soothe, pas op dat je niet in je talenknobbel verstrikt raakt ;)

Tina, jij ook? Goh...beterschap dan maar. Mijn arts is tot de 30e op vakantie en de waarnemend arts kan ik niet te pakken krijgen. Hum...zal me dus voorlopig maar gewoon ellendig gaan voelen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina en Har samen in de ziekenboeg, gezellig! Tina, heel, heel stiekem dacht ik het zelfde als Houtje.... zouden het heel heel misschien de spanningen van de afgelopen tijd kunnen zijn????? In ieder geval lekker uitzieken vandaag en daarna helemaal fit de vakantie in gaan!

Ik ben nooit 'ziek' ziek, laatste keelontsteking is toen ik op kamers woonde, daarvoor op mijn 8e een griep gehad, heel soms wat verkouden, en als ik al moet overgeven dan is (was) dat altijd aan de drank gerelateerd. Ik heb wel mijn geestelijke griepjes en ook die vragen om een herstelfase.... dus heb ik vandaag vrij genomen en ziek mijn eigen kopgriepje uit en kom ook gezellig in de ziekenboeg. Sapje? bouillon? kopje thee, jullie zeggen het maar hoor! Jullie kunnen alles van me krijgen behalve drank want het is inderdaad mijn donderdag zonderdag!! dank je Houtje!

Ben net mijn bed uitgerold, kat ziet er nu al beter uit, ondanks dat ze volgens mij maar de helft van de medicijnen binnenkrijgt, ingewikkeld verkruimeld, vermengd met melk, in een injectiespuitje in en rond haar bek gespoten.. het is de enige manier waarop ze er tenminste iets van binnenkrijgt. Het kreng!! nog 8 dagen martelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe



Nu jou zin: de qué color es la la rosa roja.


-------------------------



Zeg, Sooth, nu we toch met taal foutjes bezig zijn: kan je er in deze zin ééntje ontdekken? In het nederlandse gedeelte dan....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, doe je alstjeblieft je eigen hoofd weeer op?
Ik kan maar niet aan je wennen zo. Ach, en met die andere koppies, dan zijn er 3, maar met de rugzakjes zitten we nu ook al op twee!
Dus voor dat éne exemplaartje verschil toch maar weer het Houtje-hoofd!??????
alsjeblieft?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker beste Trees. Jou, moet jouw zijn. Een bez voornaamwoord. By the way, ik maak legio fouten.
Soms haast, soms gewoon een beetje dom.
Ik was de slechtste van de klas op de lagere school, echt waar!!
Te veel problemen thuis, dus wegdromen! In de eerste blijven zitten- in de vierde blijven zitten, in de zesde eigenlijk ook, maar de leraares zei, laten we hem er nu maar af doen!

Verder ben ik autodidact: eerst Portugees gestudeerd, waarbij men het beter vond dat ik eerst een cursus grammatica Nederlands deed, anders loop je vast in een vreemde taal.
Toen Spaans, omdat het meer een wereldtaal is, er zijn ook meer kranten, dan in het Portugees, om te oefenen.
Ik heb niet in Spanje gewoond, dus ik kan de taal niet onderhouden. Schrijven een beetje, dan heb ik de tijd, spreken bijna niet meer!

En heel vroeger Italiaans. Ik heb een zwak voor de Romaanse taal en volksaard!

Até à próxima de Soothe. Een beetje gek issie wel.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,
Vannacht vreselijk over JWW gedroomd. Een echte Gremlin droom......
Ik mocht er best eentje drinken want als ik me anders opstelde dan voelde het prima en hoefde ik niet meer........
Kleine etterbakkies die gremlins, bah
Ow ja Houtje, ik heb ook deze Avator.....volgens mij moeten er gewoon meer avators komen, of eigen avators kunnen gebruiken....
Fijne droge dag iedereen, ik sta nu drie weken droog HIEP HIEP !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, in de Romaanse talen voegt het bijvoegelijk naamwoord in getal en geslacht naar het zelfstandig naamwoord, ongeacht de plaats!!

Roos = vrouwelijk, dus, La Rosa Roja= de rode Roos Meervoud Las Rosas Rojas
auto=mannelijk, El Coche. dus el coche rojo Meervoud Los Coches Rojos.

Zo moet het!! En nu met het bed verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, blij dat je je hoofd weer terughebt, we raken toch verknocht aan onze ikoontjes he!!
Ik heb net afgebeld voor mijn werk, knoop doorgehakt! de afwasmachine draait (oh wat ben ik toch verschrikkelijk blij met dat ding). De was hangt! zometeen verder met de keuken en langzaamaan de zooi gaan opruimen. Tijdens het hond uitlaten net kwam ik een buur tegen en hebben we staan praten, ze heeft me allemaal dingen verteld over vroeger in de buurt. Ik ben dol op dat soort verhalen! achtergrondinformatie bij wat ik allemaal om me heen zie.

is het bij jou zo warm Pip? hier niet hoor, nog steeds een stevige (zee)wind, al een dag of 3! Lekker dat je tuintje zo opschiet! dankbaar werk met dit weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Hier een Marjo die bek-af is. Energie weer op! :D
Klaas is ook al de hele week ziek. Zelfde klachten. Pijn in de ribben, spieren, beroerd, moe.... Zomergriepje? Maar goed, ik zie hem bijna niet. Het werk moet doorgaan... :huh: Ja hoor, je stort vanzelf neer! Eergister wel gelukt hem na het eten een uurtje naar bed te schoppen. Moest daarna de hele avond weer door...

Tina en Har, rustig aan en beterschap! :present:

Pip, nog gefeliciteerd voor pietje met z'n behaalde diploma!

Corinne, balen voor je dochter! Maar wel knap hoe ze er mee om kan gaan!

Dit heb ik in de gauwigheid gelezen..
En Tapas die net voor de grens zelf in zag dat ie eraan kwam.. :)

Daar moet ik nog even op oefenen. Zit er alweer over....
Morgen verjaardag, hier een puinhoop, de boodschappen, versieren etc. vanavond. Morgenochtend de taart ophalen bij de hema en de hapjes voorbereiden. Ook de laatste schooldag... Dochter gaat als punk, zoon als popster, daar gisteren ook nog voor de stad in geweest, en cadeuatjes, besef ik nu dat ik vanmiddag nog wat moet halen in een ander dorp... Grrrr!!! om 2 uur naar vriendin, voor een bakkie...
Niks geen rust. het weekend doe ik niks! ga ik voor dood in bed liggen, dat houd mij op de been... Duhuuu! Zaterdag weer lopen...

Laat maar. Er overheen dus!!! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Pip! Tijdens jouw vraag, zat ik dit te typen...
Tevreden over je tuin! lekker hoor!
Krijg je ook een beetje rust in je hoofd? Heb je gister nog wel/niet een gesprek met vriend gehad. Ben benieuwd of hij het al een beetje begrijpt, hoe de vork in de steel zit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...