sonja Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Visje en Marion en Charlie, heel lief van jullie, ik ga ook gewoon door, maar baal er van dat dat heerlijke stoere gevoel, van kijk ik flik het gewoon nu even weg is, blijkt wel weer dat het dus niet even flikken is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Soothe, ik was mezelf de laatste tijd aan het deleten, maar ik ben er weer:DMarieke, heb je plastisch chirurgie gehad, je uiterlijk is zo veranderd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Sonja, ik begrijp wat, je met dat goede sterke gevoel bedoelt. Zo voel ik het nu ook bij mezelf.Ik ga ff mijn doggies uitlaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Sonja, niet teveel balen. Scherven bijeen vegen en er maar weer voor gaan. Je kan het, dus niet in de val lopen! Achtzaamheid!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 quote: Originally posted by: sonjaVisje en Marion en Charlie, heel lief van jullie, ik ga ook gewoon door, maar baal er van dat dat heerlijke stoere gevoel, van kijk ik flik het gewoon nu even weg is, blijkt wel weer dat het dus niet even flikken is... Begrijpelijk, maar met vallen én opstaan, worden we nog steeds groot!!Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sonja Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Nogmaals lief jullie berichtjes, ga nu lekker tukken, voel me alweer iets beter, zal weer wat vaker komen het helpt.. Truste voor straks allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Slaap lekker Sonja! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Soezzie,Je moet met dat MONSTER niet eens praten, Hup, in repen fileren en aan doggie voeren !!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Soothe, volhouden hè? Denk aan de spijt van morgen!Heb veel achting voor je!An, morgen weer?Drup, fijn dat je weer tegen me praat...:)Marion, leuk je rode appeltje en je rode hartjes weer te zien!Ik heb ze gemist! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Ik ga mn bed opmaken en duik er gelijk in!Tot morgen allemaal, slaap lekker voor straks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Soothe,Dat is een gemene twijfel. Ik had die ook zo rond de 8 maanden. Lieve man, twijfel niet, je besluit was het goede. En dat heb je al goed kunnen merken. Laat je niet door die duveltjes beduvelen!An,Jij wil niet drinken, dus jij drinkt niet. Zo is het toch?Niemand kan je verplichten.Gem,Mijn administratie bijwerken is iets wat ik ook nog moet doen en wel van een aantal jaren.Ik hou het nog steeds van me af. De confrontatie met het feit dat ik mijn spaargeld opgezopen heb. Spaargeld dat moest dienen om mijn pensioengat en aow-gat op te vullen. Ik durf het nog niet aan.Et bien, Wannes, 't is gij mogen Frans spreken. Mais la plupart des Hollandais ne seront pas capable de nous suivre. En waarom geen Frans? Dat versta ik tenminste. Al dat Spaans waar regelmatig in gekletst wordt gaat aan mij voorbij.Sonja,Kijk goed naar die situatie van toen en wat er toen door je hoofd ging. Je kunt er van leren om het de volgende keer te kunnen voorkomen.Marion,Dat is omdat Marieke naar de tandarts is geweest. Met een schitterend resultaat. Knap he!En nogmaals lieverds: laat die eerste toch staan. Het voegt echt niets toe, drank ontneemt je al je waardigheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Je bent er weer volledig in hoor Marion, of je niet weg bent geweest. Ja ben weer hersteld alleen als ik moe ben dan gaat toch dat ooglid weer wat hangen. Maar ja als je 49 bent gaat er wel wat meer hangen Tuurlijk praat ik tegen je Trees en het spijt me als ik je het gevoel heb gegeven dat dit niet zo was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Beste allen,Ik houd het droog!! Ik wilde schetsen, dat het wordingsproces een lange weg is, en dan ook nog een glibberige groene zeep weg.Dat je door een aantal mechanismen, die ergeren- storen en bovendien stapelen. het geloof gaat voeden, dat het niet zo vaart liep. Nou, dat liep het dus wel!!! De drankduivel is in staat wanneer het even teveel is, je alles te doen vergeten. Dus dit vergt een goed in kaart brengen van het hoe en waarom.Dus gaf ik aan, dat er na het stoppen,voortdurende achtzaamheid nodig is. Niet slechts in de eerste weken, maar nog een lange tijd. Dus take care!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Sonja, je komt er wel. Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Soothe, die achtzaamheid duurt de rest van ons leven want eens een acloholist bijft........juist ja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Joehoeeee,Zo ik ben net een 1/2 uurtje thuis, was een lange dag.Ben een beetje door de berichten heen gescrolled, het is te veel om nu nog te lezen.Speciaal voor Shoothe,NEE JE BENT ZEKER NIET GEK;)dus ik stuur je hierbij een heleboel kracht.Alle anderen die het moeilijk hebben, weer een dag erbij die dag kan je niet meer worden afgenomen,hoe moeilijk het ook is, je hebt het zelf toch maar weer mooi gedaan, de 1e laten staan.Ik voel me nog steeds goed, stabiel rustig, geen behoefte of gedachten aan drank, ja ik ben er blij mee.Nu ga ik afsluiten en even douchen en dan lekker slapen een werkdag van 11 uur is toch wel wat lang.Slaap lekker allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 jeeeeeeeetje mina, wel 1000 berichten in m`n inbox, allemaal van alcohol de baas!Zo werkt het dus?!Ik heb een hele drukke dag achter de rug:1000 mailtjes gelezen!Trendhopper kwam de meubels brengen vanmorgen, ik dacht dat je alleen bij ikea alles zelf in elkaar moet zetten, maar bij hun dus ook! Neefje logeert bij ons en lag vannacht op de grond, luchtbed was lek , was een grondbed geworden....Papieren getekend bij advocaat, ik geloof dat alles nu rond is kwa alimentatie enzo, en dat na bijna drie jaar strijd! Vanmorgen werd er gevraagd hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, niet drinken en door een scheiding gaan na een huwelijk van 27 jaren. Nou ik kan jullie vertellen dat het me met drank echt niet gelukt was allemaal, ik wil hier later wel meer over schrijven.Auto was kapot, laten maken en opgehaald, uiteten geweest met de boys en oh ja, ook nog eventjes de stoel, de eetkamerstoelen en de eetkamertafel in elkaar gezet. Ik heb voorlopig geen man meer nodig! Ik vind het fijn hier te kunnen schrijven, voel veel herkenning en erkenning, kan nog niet op iedereen reageren hoor, ik doe mijn best jullie allemaal beter te leren kennen.groet van slofje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Zoiets Druppeltje! Even een pas op de plaats, even goed denken waarom er werd gestopt!Ik zeg nog steeds dat de voordelen groter zijn. Maar dat moet ik er wel even in rammen!!!De rare gedachte, die in de kop komt!! Toen ik dronk liep dit beter, liep dat beter, terwijl het voor geen meter liep!! Dus, een alco- mind!!Geloof me als ik zeg dat er emotioneel en materiëel gewonnen is, maar we willen teveel- te vaak en te snel!Dus even een AA slogan: EASY DOES IT!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Slofje, die mailbox, moet je blokken. Onder aanpassen, naast het sterretje!Groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Slofje,Het vakje Aanmelden voor de discussie niet meer aanvinken. En ja, zonder drank is het toch allemaal beter te behappen.Albertina,Geniet van een zeer welverdiende slaap. Ik ben al gesloopt van een werkdag van 3,5 uur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Soothie, misschien nog wel het grootste voordeel van niet drinken: je bent veel liever, zachtaardiger, schattiger én knapper zonder drank! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Anna, take it easy! Je maakt me verlegen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 "toen ik het diepste in mijn verslaving zat was ik iemand die indien er geen drank in huis was ook een flesje alcohol om te ontsmetten leeg dronk , of indien nodig een flesje parfum" Phoe Blacky, heavy..snap dat dat moeilijk voor je is om te delen, maar ik krijg daardoor alleen maar meer respect voor je...je komt van ver.Pip: "Ondertussen wel de aandacht er voor gevraagd bv hier etc. Dus een grote loser als het mislukt en dat niemand me wel niet meer zal mogen ofzo. Mijn eigen vakantie verknald etc. Zou ik het nog durven te vertellen als het misgaat? Of verdwijn ik dan uit schaamte"Het is juist dapper van je dat je dit doet en je krijgt er juist een gevoel van (h)erkenning voor terug in de replies hier. Je kunt het dus ook zo zien...je geeft je er nu misschien wel voor het eerst aan 'bloot' en je stelt je kwetsbaar op omdat je het met lotgenoten deelt. Van mij krijg je daarvoor alleen maar respect! Goed zo Pip, je bent op weg En dat het in jouw beleving nu eerder erger wordt dan beter, laat dat je niet afschrikken. Je hebt misschien nogal een sterke wil die je de andere kant op wilt sturen...aard van het beestje? Nou, die sterke wil kun je dus ook in je voordeel gebruiken .....ken je nagaan Lijkt me stug dat jij niet ergens voor kunt gaan. Nogmaals, zal het nooit vergeten dat een therapeut in de kliniek zei dat we in weze zeer sterke mensen zijn...we moeten alleen leren onze tomeloze energie goed te gebruiken. Klinkt misschien raar maar weet je wel hoeveel energie het kost om verslaafd te zijn? Dat houden de meesten niet vol en wat je destructief gebruikt kun je ook positief aanwenden, dan pas ga je je kracht erkennen! Uuh....dit is geen bullshit, tis maar dat je het weet Zeg Soothe, wel effe cool blijven hè? Man, je trapt die gremlin maar eens effe fijntjes in de gracht dat ie met zijn kop tegen een verroest fietsstuur aanknalt..lekker puh! Visualiseer dat misbaksel maar effe dat ie daar op apegaten ligt 't misbaksel Haha, lees net zelfs dat je nog veeeel liever bent volgens Anna én knapper...nou, 't zal je maar gezegd worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Pippi, goed van je. Zet door hoor, jij kunt het net zo goed als ik of ieder ander. Ik vond die eerste dagen ook vreselijk, en ze zijn voor mij nog steeds een bron van motivatie om de eerste niet te nemen. Ik wil daar stomweg niet nog een keer doorheen. Net zoals ik die dwang, het móeten drinken, niet terug wil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Je ziet het Pippi. je vangt meer vliegen met stroop, dan met azijn.:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden