Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 304
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
Soothe

Door een aantal ontregelende zaken, zit ik beroerd in m'n vel, en zie: Na bijna acht maanden dringt zich al twee dagen de vraag op, of mijn beslissing juist was. Dat is het ettertje, wat de hele trucendoos opentrekt, om mij te laten denken, dat het eigenlijk wel meeviel!! Er wordt geprobeerd mij om de tuin te leiden, en dat willen we niet.

Ben je nou helemaal besodemieterd Soothe?! Zeg maar NEE tegen dat ettertje, want anders krijg je je stopmaatje over je heen en wel op dusdanige wijze dat je zou willen dat je nooit ook maar met één oog naar dat ettertje gekeken had!
Wij hebben een deal samen en daar gaan we ons aan houden! We laten ons er niet onder krijgen, potverdriedubbeltjes! Come what may.....
Wel krijg je even een hele grote virtuele knuffel van me {{{{{Soothe}}}}}, zorg dat je zelf niet ook nog eens een van die ontregelende zaken wordt, ik zend je al mijn goede gedachten en hoop dat het snel weer beter gaat, en ook al regent het nu ergens voor je, het zonnetje komt hoe dan ook altijd weer terug om je te warmen, niet vergeten hoor, over 10 dagen hebben wij weer een feestje!

En nu vlug naar m'n werk, liefs voor iedereen :present:

Geplaatst

Hee Sonja, nee ik ga zo wel.
Het was een boeiende avond, we kunnen een keer samen gaan als je wilt.
Hoe is het met jou, still going strong?
Soothe, hou je roer recht, schrijf eens op hoe het was... en bekijk dan nog eens of het wel meeviel. iig lost het niets op !!!! Sterkte.

Geplaatst

Kaia,

Dank voor de peptalk ;) Ik ben in dialoog met de etter en probeer haar/hem te laten zien, dat ik het gelijk aan mijn kant heb! En het pact staat, believe me!

Ik stuur een virtueel zoentje terug en jij ook bij de les blijven!

Groet, en we gaan door!!!

Geplaatst

Oke Visje ik denk dat je al naar bed bent, wilde even zeggen dat ik afgelopen zaterdag de fout in ben gegaan, had ruzie met mijn allerliefste, ben weggelopen, precies wat ik "vroeger"altijd deed, het bos in gegaan met mijn hond zitten janken met 2 kleine flesjes wijn, 1 opgeronken 1 weggegooid nog meer janken, 2 nieuwe gekocht en het ritueel weer herhaald. Ik baal er vreselijk van had vanaf 5 mei geen drup meer gedronken en beviel me uitstekend, heb echt geen zin om weer gewoon te gaan drinken, maar ben er nog steeds ziek van. Wil dat lekkere sterke gevoel zo snel mogelijk weer terug hebben.
Heb afgelopen maandag ook alles verteld op de meeting, nu dus hier dat is wel een prettig eerlijk gevoel, maar het ging zo goed, misschien te goed, dus nu de draad weer oppaken, zal even wat verhalen gaan lezen van anderen die ook zoiets gedaan hebben, kan ik weer wat van leren.

Geplaatst

Marion, ik vind het ook weer fijn wat van je te horen en hoop echt dat het dit keer gaat lukken, doe gelijk mee met An, en Pip en alle anderen die een (her) nieuw(d)e start maken.
Water en Soothe, ondanks alle tegenslagen houden we het gewoon droog vandaag, afgesproken?? deal!! Het is het namelijk echt niet waard.

Mijn laatste stop was dus een jaar geleden en het was inderdaad een overdaad aan gevoelens die de kop opstaken. Omdat ik in die tijd eigenlijk nog maar 1 a 3 dagen per week dronk kon ik het makkelijk een dag of 6 volhouden maar die 7e dag (jaja, die verdomde donderdag) was zo moeilijk. Ik heb toen nog wel elke maand een keertje 2 drankjes gehad maar dat was niet echt genieten. Na 5 maanden kwam er even teveel op mijn pad, gedoe op het werk, zelf niet lekker zitten, feestje... en toen kon het me even niks meer schelen, tenminste dat dacht ik, ach, 2 biertjes dacht ik nog naïef, daarna ga ik naar huis... tot ik in de koelkast een fles rum ontdekte en meer sterke drank, ach alleen maar even proeven, meer niet, klein beetje rum en veel cola, maar het 3e glas werd al snel een klein beetje cola met veel rum. Ze hebben me er om 5 uur zo ongeveer uit moeten schoppen... toch had ik die avond niet eens lol, en bij elk glas wat ik nam werd ik eigenlijk alleen maar bozer waardoor het volgende glas er ook weer in moest. Oef wat heb ik gezopen die nacht en toen ook nog met de fiets met hond naar huis.... en daarna dus een kater die lichamelijk 2 dagen heeft geduurd en geestelijk nog even langer... en de schaamte achteraf, die kan ik nog steeds voelen!

Dat schrikbeeld weerhoud me gelukkig tot vandaag van een terugval. De pijn die het weer drinken me deed is groter dan de pijn van het niet meer 'mogen' drinken. Ik ervoer toen hoe drinken eigenlijk een soort van zelfverminking is. Eindelijk was ik ook zo ver dat ik mezelf niet meer zo gigantisch naar beneden wilde halen.

De eerste tijd dat ik niet dronk heb ik me voorgehouden dat ik altijd weer mocht drinken van mezelf, over een week ofzo, of op dat ene feestje, of met oud en nieuw, alleen vandaag mocht het niet. Dat vandaag niet heeft mij er echt doorheen gesleept want anders was ik gek geworden en het leuke is dat ik dat vandaag niet, morgen zie ik wel weer ook met andere dingen toepas, niet meer piekeren over morgen, vandaag is vandaag!

nouja dat wou ik gewoon even kwijt.

Geplaatst

Dank Tapas voor het delen.

Visje slaap lekker, fijn dat het een nuttige avond was.

Soothe, morgen ziet alles er weer anders uit.

Jawel Water maar heb beide niet gezien vandaag, sterren hebben ze hier ook maar ook niet gezien.

Geplaatst

Tapas, ik doe m'n best. Wat ik aangaf, is dat ook na bijna acht maanden, het idee kan opspelen, of de besissing de juiste was! Te gek voor woorden!!!

Een beetje naar Piipi toe, dat we achtzaam moeten blijven. En dat hoop ik te blijven!!

IK BEN TÒCH NIET GEK!!!

*** Charlie, even een beetje strijd. Welke ik denk te winnen.;)

Geplaatst

Het voelt weer goed, om hier te zijn.
Ik heb een paar dagen moeite gehad om er "tussen"te springen, maar ik ben bij dat ik de sprong gemaakt heb.

Charlie, het valt mij ook op, dat je overal die alcohol tegen komt, ben je net een leuke film of serie aan het kijken en ja hoor, weer een glas wijn of bier gaat aan je voorbij en pats daar is die drankduivel weer.

An en Trees, ik zag van de week dat jullie ook even uitgegleden zijn, maar gelukkig weer zijn opgestaan.

Soothe, doe geen gekke dingen. Je hebt gezien hoe Koh de mist inging, na een hele tijd droog staan.
Wij kunnen niet even één glaasje drinken.

Geplaatst

Hee Sonja, meid ik kan begrijpen dat je vreselijk baalt, ga voor jezelf na wat je zo boos hebt gemaakt of hoe je het anders aan had kunnen pakken, zo zie je maar, een valkuil is zooo dichtbij.
Ik stuur je een e-mail, kop op meissie, gewoon weer doorgaan, geen spijt hebbem dat heeft geen zin, je kunt het!

Geplaatst

Hoi Jonagoldje, benne we er weer! Ik hoop dat de dingen (hoewel geen feest) meevallen!! :)

Ik ben aan het resetten, zo af en toe even op de resetknop drukken.

Marion een groet.:heart:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...