An Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Goedemorgen beste forumleden,Voor de discussie samenvatting heb ik gekozen: als ....Als.... ik gisteravond had gedronken was ik nu zo brak geweest als wat......... waren de problemen NOG groter geweest......... zitten de kinderen ook nog met een 'zieke' moeder.Maar.... ik heb niet gedronken en ondanks de zorgen kon ik gewoon in de spiegel kijken en zie ... na 13 dagen heb ik mijn eigen gezicht terug. Ik kijk nog eens en zeg 'Ha An, daar ben je weer, de enige echte An'. Eigenlijk had ik helemaal geen zin in drank, maar ik WILDE die ellende niet voelen. Als ... die zooi in huis was geweest had ik niet voor mijn daden in kunnen staan, dacht ik gisteravond. Helemaal foute gedachten, verslavingsgedrag vloeit eruit voort. Zielig doen, nog wanhopiger voelen etc. Ik geef mezelf een schop onder mijn kont en zeg tegen mezelf dat dit eens afgelopen moet zijn.\Hoe weet ik nog niet zo precies, maar ik heb tijd om hierover na te denken. Ik wens jullie allemaal een fijne droge dag toe, alhoewel, vanuit de hemel zal het niet droog blijven vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 goeden morgen adb,ers, hier schijnt al een water zonneke de tapovan binnen gisteren naar zee gekomen en leuke regen rommelmarkt gedaan , nadien halve verhuis omdat neef vriendin kwam slapen savonds gaan uit eten , toen de bedienster vroeg wat ik wou drinken keek neef mij naf¡gal aan .de neef van mijn vriendin is regelmatig op vakantie in spanje geweest , hij heeft dus regelmatig een dronken blacky gezien , een blacky die de kleur van de uno kaarten niet meer kon onderscheiden de laatse keer augustus 2005 zei mijn vriendin indien ik hun vakantie weer zo verpesten ze haar koffer zou pakken en mee naar belgie zou afreizen , ik heb toen mijn drankprobleem aangepakt en heb 10 dagen niet gedronken , en wat ik 10 dagen kon , kon ik langer he heb toen tot einde oktober niets gedronken het rare was dat neef (is niet mijn neef) ook teveel dronk en ook hij zijn drankprobleem opgenomen heeft .neef was een goed in zijn vel jongen -menig kilo te veel 125kg woog hij , nu nog 67 , hoe hij dat gedaan heeft , bijna dagelijks naar een sportcentra gaan en spinning doen , gisteren toonde hij zijn buik daar is geen velleke los zittend vlees aan te zien , uiteraard let hij ook op zijn voeding , persoonlijk vindt ik hem nu wel te mager .gisteren in de kringloop een vlieger gekocht , gisteren was er wind maar geen tijd , nu is er tijd maar geen wind an deze week bij loopbaan begeleiding zei de dame dat ik na moet denken over wat ik binnen 6 maanden bereikt heb , ppff mijn antwoord was dat ik al genoeg had aan dag per dag , want zo werkt het beste voor mij , dus ikm plan maar weinig naar de toekomst toe stom he en ja ik doe met je mee en drink niet vandaag vandaag weer drukke dag met nog meer familie is niet mijn ding geniet allemaal van jullie dag , laat de eerste staan en alles zal beetje bij beetje beter gaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 20 juli 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Blacky: goedemorgen. Mooi verhaal over je 'neef', super dat hij het ook heeft opgepakt.Tja een plan zal ik toch moeten maken. Ik leef ook altijd per dag met het idee, morgen zien we wel weer. Gisteravond kwam ik er WEER achter dat ik toch echt eens aan een 'plan' moet werken en er iets mee doen. Tja Blacky, wat wil jij bereiken? Ik dacht toch dat je aan het werk was? Of zoek je ander werk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 goeden morgen an , is mijn neef niet maar neef van mijn vriendin .wat wil ik van mijn leven ........momenteel gewoon dagdagelijks nuchter blijven , en momenteel het werk welke ik doe gewoon verder doen , want ja het heeft mij voldoening.poetsen , klussen , verven , tuinieren , koken een allegaartje van van alles maar ik vindt het leuk en behulpzaam naar mijn klanten toe zo nu douchen en eens naar rommelmarkt in koksijde thanks an Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Hi allen,pippi, waar jij schreef over gisteren had ik ook precies zo.(ook etentje afgeslagen) en idd die twijfel om met refusal te stoppen.merk echter vanochtend wederom dat ik blij ben dus het is ergens goed voor.succes allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Goeiemorrege...:present::present::present: zo, eerst maar eens wat bloemetjes uitdelen want wat was iedereen goed bezig gisteren! Daar passen alleen maar de meest lovende complimenten. En ik vind het mooi om te zien hoe jullie, van gedachte naar gedachte springend, al die processen doorlopen die je nou eenmaal doorloopt naar de nuchterheid toe. Su-per-goed bezig!Vandaag weer naar midden-NL want het gaat niet zo best met de ouwelui. BV gaat mee (die kent ze ook al vier jaar ofzo) dus misschien wordt er nog wat uitgesproken in die vier à vijf uur in de auto. Of misschien hou ik wel gewoon m'n kop, kan namelijk heel erg goed binnenvetten, maar ook naast me neer leggen. We zien wel. 'k Zal vanavond wel kapot zijn.Ik zal in ieder geval nergens om gaan drinken, dat weet ik wel zo zeker he... die rotdrank heeft al zoveel verpest, nee ik moet zeggen ik heb al zoveel verpest met die rotdrank, dat gebeurt me niet weer. Ik wil het niet ik hoef het niet ik moet het niet ik doe het niet. En als ik NEE zeg dan is het ook NEE. Zo dan.Mensen, ik ben trots op jullie en ik ben vereerd dat ik een beetje deel mag zijn van dit forum. Samen sta je sterk, maar je moet het wel zelf doen, en hòe je dat dan moet doen, kun je ook hier leren. Volhouden hoor! Een uur wordt een dag wordt een week wordt een maand... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Goedemorgen allemaal,Wat een herkenning allemaal. Voor mij gaat dag drie weer in. Vannacht ben ik een paar keren hoesten wakker geworden. Ik heb afgelopend twee nachten heel veel gezweet. Ik denk dat ik de ergste nu wel achter de rug heb. Mijn hoofd is nu weer redelijk helder. An, mooie opening. Inderdaad als je dronken had, was je met een kater opgestaan.Blacky , knap van je neef dat hij toegeven heeft ook een alcoholist te zijn.Pippi, ik herken de zaken die je beschrijft, dat waren ook mijn valkuilen.Caroline, volgens mij hebben niet alcoholisten ook last van een kater. Alleen drinken ze minder dat wij dus denk ik minder heftige kater. Maar het gevolg van alco is bij iedereen merkbaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Goedemorgen iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Goedemorgen,Goed te horen, dat een ieder er voor gaat!!! Weg met die zooi! Even van An gepikt!!!!An, het is nu of nooit! Als je weer gaat drinken, wat zou kunnen, weet dan dat je spijt krijgt en weer wilt stoppen. Uiterst vermoeiend allemaal. Dus kijk steeds weer in de spiegel!!Mijn weekend bezoek, gaat straks al weg. Op naar Limburg, waar een een verjaardag gevierd moet worden. Je wordt zomaar alleen gelaten. Zielige ik!! Fijne Zondag mensen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Pip, zoals Water ook al schrijft, je hobbelt helemaal mee in het proces wat stoppen met zich meebrengt. Het is zeker in het begin niet Halleluja maar gewoon stug doorzetten per dag met een lange termijn doel voor ogen. Wat ik gisteren al schreef, je bevindt je in het niemandsland maar ook daar kom je op een gegeven moment weer uit... wees nieuwsgierig wat het je gaat opleveren. Het 'veranderingsproces' heeft zijn eigen tempo en je kan dat niet overhaasten. Je zult je echt vast moeten houden aan het idee dat er iets gaat veranderen want dat gaat gebeuren!An, je hebt helemaal gelijk! goedbedoelde adviezen mag je ook naast je neerleggen, dat is ook kracht! Het weekje alleen zijn heeft je echt goed gedaan he! ik ben en blijf trots op je!Mijn te vaak te veel drinkende collega staat nu ook zomaar een week droog, liefdesverdriet van een liefde die er niet was, pijn in zijn rug, koorts dus waarschijnlijk ergens een ontsteking. Hij zit thuis en heeft een week niet gedronken en gaf schoorvoetend toe dat hij zich geestelijk beter voelt. Ik ben helemaal blij en hoop zo dat dat zich doorzet. en ik denk stiekem dat ik hem toch een beetje geholpen heb door te laten zien wat droogstaan met je kan doen.en ik? ik ben weer blij dat ik zonder kater ben opgestaan! ga zo mijn hardloopoutfit maar weer eens aantrekken en lekker in de regen een rondje lopen (en dat is echt zo, hardlopen in de regen is lekker!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Ff bijgelezen. Ja Pip ik herken dat heel goed en vond het een mooie vergelijking van Caro met die amputatie. Een heldere omschrijving Black van jezelf en je neef. Sandra zweten doe ik 'snachts ook regelmatig ondank dat ik nog niet droog sta maar dat zou ook de overgang kunnen zijn Over een kater kan ik niet mee praten want die heb ik nooit gehad als hooguit wat nadorst dus misschien ben ik wel een echte hahahahh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brudie Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Hallo allemaal,Maar An wat was jij er weer vroeg bij.Heb misschien iets voor degene die niet lekker kunnen slapen, mijn huisarts wilde mij geen slaappillen voorschrijven, want zij kent natuurlijk mijn hele achtergrond, dus advieseerde ze mij Melatomatine Forte,dit wordt gebruik bij ; geestelijke druk en inspanning, bevordert natuurlijke slaap,helpt lekker te slapen en 's morgens fris en uitgerust wakker te worden. Het is gewoon bij het Kruidvat te koop en kan zonder problemen langere tijd gebruik worden.Hier schijnt het zonnetje er ook al vrolijk op los, denk dat ik vandaag, als ik die lummel op tijd uit zijn bed krijg, een balletje met hem ga meppen.Tja, vandaag dag 8, mijn vrouw is trots op me. En ik zelf ook wel een beetje.We zien wel op tegen morgen, zal geen leuke dag worden, maar dat hoort ook bij het leven ,Dan moet ik altijd aan Johan Derksen (een verstokte sigarenpaffer) denken met zijn sreuk:Roken is niet dodelijk, maar geboren worden is dodelijk.Maak er een leuke droge dag van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Soothe MAG wel mee hoor Pippi. Alleen, wat heeft hij aan verjaardag neef en de aanwezigheid van een hoop familie die hij niet kent? En ik volledig in beslag genomen door het zelfbeklag en de verhalen over vroeger van mijn moeder?Bovendien, met 4 personen en 2 honden in mijn kleine autootje is nou niet direct ons idee van een aangename zondagmiddag doorbrengen, en dan moet er ook nog terug naar A'dam gereisd worden.Water, lief van je dat je zo vaak naar midden-NL afreist nu het met je ouders niet zo goed gaat. Kan er me iets bij voorstellen, ik ervaar het ook steeds weer als een opgave naar zuid-NL af te reizen. Maar het blijven mijn ouders, en ik kán ze nog opzoeken.Ook ik keek vanochtend weer naar een frisse kop in de spiegel, en heb besloten er maar weer een dag achteraan te plakken. Dus ik onthou me vanmiddag van een glas wijn, ook al hoef ik niet te rijden en vindt mijn zus het gezellig als ik een glaasje meedrink. Ik kan het jullie allemaal aanbevelen.Maak er een fijne dag van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Das een goeie Brudie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lee Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Hoi Pippi,Ik ben idd Lana, geen Luna, maar ja een lettertje...(maakt toch een heel verschil).Ik ga ook weer aan de Refusal, net als jij.Ben het helemaal "zat".Wil ook mijn eigen hoofd weer terug.Mijn werk is nog heel erg wennen, ben bang dat het nooit went.liefs van lAna. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Walst die domme drup mooi over Water heen en dat spijt me. Wil je veel sterkte wensen met je ouders en let ook op jezelf. Een extra knuffel voor jou vandaag want het zal allemaal niet meevallen. Het gekke is nu de mijne er niet meer zijn ben ik wel eens jaloers dat iemand dit kan doen want dan heb je ze tenminste nog. Ik was er ook altijd voor ze en daar kan ik nu blij op terug kijken. Hoop dat je dit je een beetje steun in je rug kan geven maar ik denk dat je al heel sterk bent want je klaagt hier nooit over en gaat gewoon weer naar ze toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Goedemorgen allemaal!ik heb een onrustig nachtje achter de rug. Gisteren waren mijn zus, haar vriend en zoontje er, nog voor de verjaardag van mijn man. Hele leuke avond gehad en ze gingen heel laat naar huis (kind had boven geslapen).Wij bellen altijd even als we veilig thuis zijn, maar na een halfuur ging de telefoon dat ze met pech langs de snelweg stonden. De (oude) auto gaf geen krimp meer!Wegenwacht gebeld en ik durfde niet meer te gaan slapen. Hield me paraat om ze op te halen en evt naar huis te brengen (voordeel als je nuchter bent). Na anderhalf uur bleek dat ze naar huis werden gebracht door de WW omdat het niet mogelijk was nu te rapareren. Ik naar bed.7 uur wakker, even naar beneden om wat te eten en dochter nog niet thuis. Die ging gisteren weg terwijl er "weinig"te doen was in de stad. Om 8 uur (ongerust) gebeld naar haar. Niets aan de hand, mevrouw had een gezellige nacht gehad (en was gelukkig niet dronken of stoned).Daarna slapen lukte niet echt meer, dus ik zit nu wat brak beneden. Gelukkig is het allemaal goed met mijn meest dierbaren.Pip,ik voeg niets meer toe aan wat iedereen al aan jou heeft geschreven! ik sluit me er bij aan!Dat niemandsland, dat onbestemde gevoel enz enz hoort er helemaal bij. Vervelend wel!Ondertussen heb jij wel 6 rozen verdiend! :present::present::present:Je doet het fantastisch!!An,nog zo'n bikkel! Wel voeg ik eraan toe, dat ik denk dat het goed zou zijn een vorm van hulp te hebben?Ondanks het feit dat je al veel hebt gedaan/hulp gehad in het verleden, nu dienen zich allemaal andere dingen aan!Tapas,ren ze! Je hebt het allemaal weer zo goed omschreven!Soothe,arme man alleen! Druppel en Wannes,fijn zo'n reunie! Leuk dat het gezellig was!Carolien,Sommige dingen mogen niet soepel gaan! Dat is in ieder geval van toepassing op je balcon!gelukkig weet je de rust te bewaren, ondanks een bed dat niet meewerkt!Water,sterkte met je familie en de autorit met BV.Charlie,mijn complimenten hoe je gaat!Anderen, gestopten, bijna gestopten en minderaars.... ik lees en leef mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brudie Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Gefeliciteerd Lana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Lana,blij te horen dat jij ook aan de Refusal gaat! nooit verkeerd!Die baan is jammer maar het kan nog goed komen hoor! Ik snap wel wat je voelt (als broeder in nood)Je hoort nog!Brudie,jij ook gefeliciteerd met dag 8!Anna,sterkte met je familie! Je kan en mag er nog naar toe, wat niet wil zeggen dat het een opgave kan zijn!Ik had met mijn moeder de laatste jaren een zeer moeizame verhouding en ging ook regelmatig naar haar toe. Kostte bakken met energie, maar ben ondanks alles blij dat ik het gedaan heb.Gelukkig zijn er meer mensen dan je moeder begrijp ik, je hebt dus de mogelijkheid om je af en toe even los te weken van je moeder. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Goedemorgen allemaal,Ik wordt net pas wakker, tjee wat heb ik geslapen zeg.Pippi,Juist het eerlijk zijn naar M is goed.Vraag je niet af of je hem pijn doet, het gaat in deze om jou,je hebt hier zo vaak geschreven dat je het alemaal niet zo zag zitten met hem.Dat het niet makkelijk is, logisch, er is toch een stukje invulling van je leven weggevallen.Daarbij ben je ook nog gestopt met drinken, je hebt mi twee dingen je leven uitgeband dieniet goed voor je zijn.Daar heb ik véél respect voor.Gem,Ja fijn hé dat je dan gewoon paraat kan zijn om iemand eventueel te helpen.Maakt het weer extra de moeite waard.Blacky,Als ik jou lees moet ik vaak aan mijn zus denken, die is ook altijd aan het klussen,vliegert ook, het enige verschil is dat zij nooit een probleem met de drank heeft gehad.Wat ik alleen iet zo begrijp is of je nu ander werk moet of wil zoeken, als ik je zo leespast dit juist zo goed bij je.An,dappere vrouw, als het jou helpt blijf dan nog even bij de dag leven.Een plan trekken kan je misschien nog even voor later bewaren.Je bent nu al zo vreselijk sterk.Luna,gefeliciteerd met je verjaardag, jammer dat je niet wat vaker meeschrijft.Ik heb je op de meeting ontmoet en vond het erg leuk met je te praten.Ben ook benieuwd hoe het op je nieuwe werk bevalt en hoe het verder met je gaat.Brudie,Proficiat met dag 8Water,Binnenvettertje ;)lief dat je zo met je ouders begaan bent.Het is fijn iets voor je ouders te kunnen betekenen.Ik ben vast wel iemand vergeten, niet expres, ik leef met iedereen mee.Gisteravond kon ik niet echt makkelijk in slaap komen, het was een beetje van piekedepieker.Werd er een beetj bang van, belachelijk eigenlijk, dat het zo goed gaat.Ik denk dan weer van oh als het maar zo blijft.Eén ding weet ik zeker de goede dagen zijn in de overhand, dat wil ik zo houden.Dus ik laat zeker de 1e weer staan vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Ja, hoor eens Tina je bent mij vergeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Speciaal voor Druppeltje, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Mooi Spud, dank je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 Dankje Tina dat maakt mijn dag weer goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2008 OOOowwwwwwZie je wel, ik dacht ik schrijf even uit mijn hoofd zonder even terug te lezen,je ziet van er van komt, ik sla de helft over,Niet zo bedoeld hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden