Spring naar bijdragen

Zondag 20 juli 2008


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hahahah Spud.

Mijn kat doet opeens zo gek maakt rare geluiden en vliegt overal naar toe, weer een raar geluid en springt als een dolle overal op af gaat echt zo van WWWWWWWAAAAAAAAAAWWWWWWWWWW
Nou als dat maar goed gaat want ze is al 15

Wannes wel meegluren hier en niks zeggen he :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Hier schijnt de zon en ziet het er helemaal niet dreigend uit.
Dadelijk komen mijn ouders en grootmoeder.
Die brengen lekkers mee uit België en krijgen kaas mee.
Volgende week zijn mijn grootmoeder en man jarig, dus vieren we deze verjaardagen alvast met taart.
Visite betekent dat de was mag wachten. He, vind ik niet erg, ben toch met de laatste bezig. Als ze weg zijn mag die in de droger.
Vanavond gaan we uit eten. Morgen druppelt alles het huis uit. Wordt nog een zenuwdagje.
Tot laters.
Oh, en hou het droog. Nuchterheid is een groot goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Druppeltje wat eng.
Dat doet me denken aan mijn kat, het is inmiddels alweer een paar jaar geleden,
die vloog ook opeens het hele huis door, hij leek wel gek geworden.
Om een lang verhaal kort te maken het was epelepsie, zoooo zielig.
Helaas heb ik hem toen moeten laten inslapen.
Echt zo zielig voor dat diertje ik kon het niet meer aanzien.
Wel heb ik me lange tijd schuldig gevoeld, omdat ik had besloten dat het zo niet langer kon.
Nu heb ik weer de foto"s van de kittens van Spud gezien en slaat de twijfel weer toe, zal
ik er wel of niet weer aan beginnen/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo even een rustig moment hier..
en geen meelezende oogjes..
had veel visite en loge's (kids) en was dolle boel hier.'weinig geslapen.
maar dankzij refusal gister niet gedronken.
was ik heel blij mee vanochtend.
beetje slaapgebrek is toch ander soort brak.
wel veel meer gegeten dan ik gewend ben, geen troep, maar toch.
allemaal verklaarbaar , maar wel naar.
vanochtend ingenomen maar wel met dubbel gevoel.
ik moet over het punt heen dat me iets wordt 'ontnomen'.
vind het ook zo triest om er steeds mee bezig te zijn in gedachten..

pip, charlie (visje? weet niet zeker?) ook genomen..?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Spud bij mij ook, meestal als ik dat geluid hoor grijp ik al naar de keukenrol maar nu doe ze echt maf en dreigt ook op de antieke vogelkooi te springen met een nepvogel er in. Vind het heel grappig om te zien maar wel eng met dat oud diertje.

Dus Pip jij kan een indicatie voor Caro regelen? Waanzin dat iemand met scoliose op een luchtbed moet slapen. Notabene is daar niets tot nauwelijks iets aan te doen dus valt het onder chronisch en heeft ze recht op zo'n matras. CIZ is landelijk dus scannen met die indicatie want dan heeft ze ook het geze@k niet met het ziekenfonds.

Het komt hier met bakken uit de hemel dus begrijp niet waar Corinne het over heeft hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi pip,
ik herken dat.
ben je al stiekem aan het rekenen wanneer je weer 'kan'....
ik kan je uit ervaring vertellen: DOE HET NIET.
neem nou maar die pil.
als drank je iets had gebracht was het er nu wel geweest.
neem nou maar.
ik heb ook een dip, maartoch genomen.
maar dat komt omdat de voordelen van niet drinken LANGE TERMIJN zijn.
nadelen zijn per direct aanwezig, saai op het terras, etc.
maar dat zijn schijnnadelen.

neem gewoon in zonder nadenken, hup , naar binnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, gezellige zondagsdrukte hier :D

Fijn te lezen dat iedereen in het goede vaarwater zit vandaag.

Ga effe niet op iedereen reageren, maar Caro wat vervelend met jouw bed zeg.
Je nachtrust is toch wel een belangrijk goed om daarna de dag een beetje goed
door te komen al helemaal als je met een handicap zit. Ik hoop dat je snel een
goede oplossing vindt.

Las hier over het bezoeken van je moeder. Jawel, mijn hete hangijzer.
Ik voel me zó anders als anderen en zó slecht.
Ja, ik kan mijn moeder nu nog bezoeken en zij is de jongste niet meer.
Ik weet dat zij het weekend alleen zit, mijn broers zijn op vakantie.
Normaal gesproken zou ik nu op zondag even een bakkie bij haar doen,
maar ik kan het niet opbrengen. Ik heb mijn buik vol van haar voorlopig.
Donderdag hebben we haar meegenomen naar een begrafenis heel de dag
en waar ik van mijn zus ook weer verhalen over haar kreeg. Ik kan er
nog steeds niet zo maar over heen stappen, ben blijkbaar te gevoelig en
heb meer tijd nodig.
Maar oh zo tegenstrijdige gevoelens want ja het is mijn moeder.:wacko:

Ben toch altijd al anders al anderen geweest, hoe zou dat nou komen....Grrrrrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip,

Wat vreselijk jammer, ms lees ik je verkeerd, dat hoop ik dan maar.
Maar ik begrijp nu dat je toch weer overweegt te gaan drinken.
Dat zou zonde zijn, maar aan de andere kant kan niemand voor jou beslissen, alleen jijzelf.
Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat nog tegen je te zeggen om je op andere gedachten te brengen.
Het enige wat ik je wil vragen is, wat is het voordeel als je weer zou gaan drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zomaar opgeven Caro, ik val met mijn 4 hernia's ook overal naast de boot maar je grote........opentrekken en dreigen met je rechtsbijstand verzekering doet wonderen. Enfin ik vecht ook nog voor een PGB maar die zal er komen zowaar ik druppeltje heet alleen word je vaak zo moe van het vechten en de papieren. Kijk en daar zit het hem in dat willen ze dat je het opgeeft, de vernedering (zoals je het voelt) en de hele mallemolen zat bent en dan hebben ze je waar ze je hebben willen. Gelezen dat ze nu samen met de WMO met geld strooien omdat ze zoveel miljoenen hebben overgehouden. Te gek voor woorden maar het is zo en dat komt allemaal omdat figuren zoals wij te soft zijn, nou drup niet meer hoor en geeft me meteen een manier om mijn agressie kwijt te kunnen. Al blijft het van de zotte dat minder validen altijd zo moeten vechten vor hun recht, alsof je erom gevraagt hebt. Zie je nu hoe neidig ik weer word om zoiets? Het enige rare is dat ik 2 jaar geleden mijn herkeuring kreeg bij het UWV en binnen 5 minuten volledig was afgekeurd en nu een aangepaste auto voor de deur heb staan, ja van het UWV en die betaalde de aangepaste rijlessen en verder de heleboel behalve de benzine, daar had ik alleen maar een aanvraag voor gedaan ivm met werk. Misschien kan je het dus ook zo gaan spelen: het via je werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, als het ff meezit met alle tegenslagen kan het UWV heel veel voor je doen!

Pippi: ik begrijp je helemaal, ik ben ook niet blij en de eeuwige twijfel is bij mij ook toegeslagen.
Ik heb zojuist maar besloten om dan vandaag niet te drinken en daarna weer verder nadenk. Ik zet het denken over drinken gewoon maar stop, het maakt me gek. Eigenlijk wil ik het alleen om me blijer te voelen. Het zal het stukje niemandsland zijn. Waar staan we, wat voelen we en hoe verder?

IK mis Trees en Charlie nog!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het stukje niemandsland is zo van korte duur.
De spijt erna de kater en ga zo maar door kan toch niet opwegen tegen wat jullie al bereikt hebben?
Elke keer weer een stap achteruit, weer boos zijn op jezelf, dat je het weer niet hebt gered.
Het weer opnieuw beginnen maak te het zoveel lastiger.
Weer het gevoel jezelf kwijt te zijn, je raakt zover van jezelf vandaan.
Het stukje niemandsland lost helemaal niets op, erger, de problemen worden erger.
Maar ja het helaas zo, als je echt wilt drinken, kan niemand je daarvan weerhouden.
Aleen jijzelf.
Een ding weet ik zeker, vluchten helpt niet, het brengt je dichter bij de afgrond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An dat is zo, uit die hoek had ik het helemaal niet verwacht dus hoop dat Caro er iets aan heeft. Mijn leidinggevende had gebeld dat ik dreigde tuis te blijven vanwege een vervoersprobleem. Nou als Caro's leidinggevende ff belt dat ze thuis dreigt te blijven omdat ze s'nachts niet meer kan slapen lijkt het me dat je toch eerder een matras krijgt van 1000 euro als een auto van 14000.

Pip ik denk dat je nog niet 100% er achter kunt staan net als ik en daarom ben ik ook nog steeds niet helemaal droog zoals we allemaal weten. Ik mag niet drinken maar kan me belonen van dan mag het wel dus kan ik dit volhouden want het is niet voor eeuwig. Dat maakt me zo bang het nooit meer.... dus ik beloog mezelf hou het vol drup en dan mag je weer. Kop in het zand steken misschien maar toch merk ik dat ik als ik mag drinken van mezelf ik er aan 2 of 3 voldoende heb want het feit dat is weer mag is al genoeg. Een heel ander manier van er mee omgaan want de meeste hebben geen rem, had ik ook niet maar dit is mijn benadering geweest en nog al vind ik dat ik helemaal moet stoppen.

Spud en Tina: de poes heeft heelijk een bakje felix gegeten en ligt nu zwaar vermoeid op de bank. Als ik haar aanhaal kijkt ze me aan van ik heb niets gedaan dus laat me lekker slapen. Sisser dus of idd de gekke 5 minuten maar die ken ik niet van haar dus vandaar de shock.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb elke dag de vrijheid om wel of niet te drinken.
Drinken berooft mij van mijn vijheid, mijn vrijheid om te leven.
Leven met drank is geen leven.
Het is een langzame weg naar zelfvernietiging.
Leven zonder drank is niet altijd makkelijk maar te doen.
Het biedt perspectief om zaken in het leven anders te gaan zien.
Elke dag weer te leren over jezelf, elke dag opnieuw beleven.
Ontdekken wat je wel of niet kan veranderen.
Het laten staan van de drank bied je de ruimte om te groeien en opnieuw je mogelijkheden te zien.
Te leren van je fouten en de kans ze te herstellen, naar de ander en naar jezelf.
Het laten staan van de drank geeft je de kans op een nieuw en beter leven.
Je kan er elke dag opnieuw voor kiezen, een beter leven.
Alleen door elke dag de keuze te maken niet te drinken heeft dat nieuwe leven kans van slagen.
En de tijd leert mij steeds meer dat ik, alleen ik, die keuze kan en mag maken.
Een ontdekkingsreis naar mezelf, ik wil weer van het leven genieten, de kansen die het leven
mij te bieden heeft benutten.
Het komt terug het leven, beetje bij beetje, het begin is gemaakt.
Elke dag een stapje verder, dichter bij mezelf, dichter bij een nuchter leven.
Klinkt wellicht wat zwaar allemaal, maar dit is zoals ik het beleef en voel.
Ik voel weer. leef weer en dat is een groot goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An en Pippi

Jullie persoonlijkheid zit je in de weg.
Jullie persoonlijkheid die bepaalde gewoontes heeft en waardoor je aldoor in dat cirkeltje blijft rondlopen

Lees dit eens goed!!

quote
++++

Wat is je persoonlijkheid eigenlijk?

Je persoonlijkheid is alles wat je jezelf hebt aangeleerd. Eerst was er alleen een soort universeel zijn. En toen ben je gaan leren om daar beperkingen op los te laten. Bijvoorbeeld: leuk, mag, fout, ongewenst, enz. Elke beperking die je jezelf op die manier aanleerde (al dan niet gestimuleerd door je omgeving), leidde tot een verdere vernauwing van je waarneming van je oorspronkelijke ervaring. Tot je haast alleen nog maar het totaal van jouw regels, normen en waarden ziet op alles wat je waarneemt. En dat uiteindelijke resultaat noem je zoiets als "jij" en "wereldbeeld".

Er zijn wat mensen waar je aardig mee overeenkomt in dat beeld van "jij" en "wereld", bijvoorbeeld doordat je dezelfde opvoeding hebt genoten, of hetzelfde onderwijs, of naar grofweg dezelfde tv kijkt, of al lang samen met elkaar optrekt of voor hetzelfde belangstelling hebt. Er zijn er ook die enorm van je verschillen, dat merk je bijvoorbeeld als je naar andere culturen kijkt. Het is maar net wat ieder zichzelf heeft aangeleerd.

Het kost je erg veel moeite om zo'n zelf- en wereldbeeld in stand te houden: je moet ervoor denken, erover praten, over lezen, tv kijken, beheersen, kijken of je op schema ligt, en op allerlei andere manieren mee bezig zijn. De kern in deze opsomming is je denken, daar gebeurt het allemaal, daar creëer je die wereld. Als je niet denkt, is er ook geen persoonlijkheid op dat moment. Alleen, dat is natuurlijk verdraaid onbekend, en je zal dat dan ook niet lang laten duren, je bent veel te veel gewend dat interpretatie, activiteit en input alleen daarvandaan kan ontstaan . Het is niet "fout" om een persoonlijkheid te hebben, maar op een gegeven moment is het gewoon niet meer leuk om dit maar eindeloos te blijven herhalen, en merk je dat het je eigenlijk niks brengt wat je eigenlijk wil . Ook vind je er geen lekkere oplossingen voor werkelijk grote problemen. Je kan steeds opnieuw ideeën blijven zoeken volgens de logica van je persoonlijkheid, maar je kan er ook voor kiezen om dat simpelweg niet meer te doen.

Het oorspronkelijke, meer universele "zijn" wordt op deze site je innerlijke Zelf genoemd. Dat is gewoon intact gebleven, ondanks alle activiteiten van je persoonlijkheid. Eigenlijk heb je je waarneming van jezelf steeds kleiner gemaakt door alle inperkingen die je jezelf via je persoonlijkheid oplegt en alleen daaruit een beeld van jouzelf laat ontstaan. Je bent gaan geloven dat die ingenieuze set beperkingen "jij" is. Maar je kan leren om dat weer los te laten, en je natuurlijke staat van zijn te herkennen. Dat voelt ook veel prettiger, je voelt je daar veel meer thuis bij, en het voelt natuurlijk ook veel vrijer. Al vind je persoonlijkheid het proces om hem te ontkrachten beangstigend en ongewenst, en dat zal je zeker ook merken als je hiermee aan de slag gaat.
====
unquote

en ga dan hier naartoe en probeer er wat aan te veranderen
http://www.thebecompany.nl/starthulp_columns.htm

Ik blijf vooral bij An een soort grammafoon plaat horen die zich nu al bijna een jaar lang herhaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, je hebt gisteren ook wel reuzesprongen gemaakt dus snap dat je het vandaag allemaal even niet meer weet. Ik vraag me af of als je bv gisteren gedronken had je zo duidelijk had kunnen zijn tegen M. of was hij dan blijven slapen en had je vanochtend spijt gehad? Het is moeilijk als je afstand van iemand wilt en die blijft maar steeds dichterbij komen, te dichtbij en te hoopvol, pfff benauwend wel. Ik zelf zou de neiging krijgen om hem een klap te geven maar ik ben ook wel extreem, als iemand mijn grenzen niet accepteert en er over heen dendert.

Voel je je schuldig tegenover M. Niet doen, hij vraagt er zelf om om 'afgewezen' te worden omdat hij niet accepteert dat hij niet de ware voor jou is. Liefde kan je niet afdwingen en moet altijd van 2 kanten komen en niet gebaseerd zijn op schuldgevoelens!

Misschien was het niet zo'n goed idee om gisteren de stad in te gaan met M, volgende keer misschien met iemand doen die minder bedreigend is? Nu ga je 2 moeilijke dingen in 1 keer aan en dat hoeft niet. Je mag het jezelf ook makkelijker maken allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, het klinkt allemaal leuk, zo'n site waar je weer bij je eigen persoonlijkheid kan komen maar zo simpel is het niet, dat kost enorm veel tijd, moed en geduld. Ik zie dat Pip en An beide aan het ontdekken zijn dat er meer is dan alleen overleven. Die ontdekking kan al heel schokkend zijn, te merken dat er ergens een kronkel in je denken en gedrag zit die je tegen begint te werken en niet meer de functie heeft die het vroeger had. Een pijnlijke ontdekking maar wel eentje die nodig is om te kunnen veranderen en heel voorzichtig naar jezelf te gaan kijken leren hoe je op een andere manier met een zelfde situatie om kan gaan. Ik zelf zou dat niet gekund en gedurfd hebben zonder professionele begeleiding. Niet (meer) de diepte in maar cognitief herporgrammeren en gedragsverandering, maar wel in een heel veilige omgeving waar ik altijd op terug kon vallen en spiegels voorgehouden kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ook niet beweren dat ze het allemaal zelf met zo'n site zouden moeten doen.
Natuurlijk is professionele behandeling bij een psycholoog het beste.
Maar dat is zo'n grote stap.
Ik weet wel dat als ik zo'n site bezoek en lees, dat er voor mij deuren opengaan.
Dat er dingen zijn in mijn persoonlijkheid en mijn manier van leven , die mijn verslaving in de hand houden.
Je wilt stoppen met drinken, simpelweg omdat het resultaat je niet meer kan boeien en je begint te begrijpen, dat het je alleen afleidt van het ervaren van wat je écht prettig vindt: je Zelf.

Dus door het lezen van deze site waar echt heel veel goeie dingen worden geschreven wil ik Pip en An een duwtje geven.
Ze blijven vasthouden dat drank hun iets brengt in hun leven, terwijl ze diep in hun Zelf weten dat het niets voorsteld.
Op deze site kun je zien hoe die tweestrijd ontstaat en hoe je jezelf kan oefenen om daar tegen te vechten.
Je moet soms al je gewoontes omgooien, om er 1 kwijt te raken.
En dat wordt hier heel goed uitgelegt.
Misschien ook een soort huiswerk, tegen de 'verveling' van het nuchter zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...