Spring naar bijdragen

vrijdag 25 juli


BamBam

Aanbevolen berichten

ha juffie.

ja als ik maar de hele dag of avond achter het forum zit lukt het ook wel.
en vooral vroeg naar bed en alle sociale dingen vermijden
en heel veel snoepen (zucht)
maar zo wil ik het niet.
ik heb bijv altijd sigaretten in huis, maar rook soms dagen niet of langer en dan weer wel een keer een sigaret.
daar heb ik vrede mee.
maar dat 'wijntje is zo gezellig' stemmetje moet uit mijn hoofd.
vanavond rustige avond met de kids samen dus helemaal geen reden om glas wijn te drinken.
maar toch..
en ik wil echt niets verdoven , geloof me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

juffie, misschien moet je je kwetsbaarder opstellen naar je vrienden.
van mij denkt ook iedereen dat ik zo'n tough cookie ben die het allemaal voor elkaar heeft.
maar ben er het type ook niet naar om hulp te vragen, doe het vaak ook liever zelf..

heb je niet iemand die je in vertrouwen kan nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je die spanning niet op een of andere manier kwijt zien te raken.
Misschien iets nieuws ervoor in de plaats?
Hoor mij!!!!!!!!!!!
Maar ik wil je graag steunen. Zou makkelijk zijn als ik zou zeggen: pak gewoon die fles, ben je van de spanning af. De vraag is alleen: VOOR HOELANG????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet niet iets doen om aan verwachtingen van anderen te beantwoorden.
Dat zal ook nooit kunnen, is mijn ervaring.
Wat ik doe, doe ik voor mezelf!!!!!!!!

Ik heb gisteren een paar heeeel boze brieven geschreven, aan mensen waar ik vreselijk boos op ben.
Daarna een prop ervan gemaakt en in de beek gegooid.
Het luchtte me wel op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je wilt drinken, ga je toch wel drinken. Uiteindelijk houdt niemand je tegen, en kan niemand het voorkomen.
Zo is het 1000x bij mij gegaan.
En je bent aan helemaal niemand hier verantwoording schuldig.
Alleen, hoe vaker ik gestopt was, hoe sneller ik het heldere gevoel ging missen. Ook al lukte het wel met mate.
En nu ben ik tot mijn eigen verbazing een niet-drinker. Of misschien is het wel heel gewoon.
Als de ontwikkeling om er wat aan te doen eenmaal in gang is gezet, kun je jezelf blijkbaar niet meer voor de gek houden. Maar ieder heeft zijn eigen ervarignen daarbij nodig.

Maar of drank nou echt zo'n genotsmiddel is? Heel eventjes misschien. Daarna brengt het een hoop onrust in je lijf. Toch een beetje een nepperd.....

Ik zeg dit niet om te preken hoor, die neiging is ook al voorbij haha.
Leven en laten leven.
Succes meiden.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,
Toch goed dat ze nu eindelijk gevonden hebben hoe dat bloedverlies bij je moeder mogelijk is.
Wellicht dat ze als ze geholpen is en hersteld, wat makkelijker wordt in de omgang.
En jammer van die afwijzing, maar idd heb je nu andere zaken aan je hoofd.

Pippi,
Hoi :D

Lianne,
Wat is goed? Je zegt het op een manier die het tegengestelde doet vermoeden.
Bij deze warmte is alcohol voor niemand goed. Roosvise in de juiste verhouding lijkt erg op rose.

Juffie,
Spannend.

Pippi,
Nu doe je normaal.

Lianne,
Je zeurkletst niet en niet iedereen hier op het forum is gestopt. Er zijn er genoeg die net als jij trachten matig te drinken. Is niks mis mee, zolang ze niet terugvallen in het oude patroon van teveel en dagelijks drinken of om de week of 2 weken zich lam drinken. De een kan dat en de ander niet. Ik behoor tot die 'ander' en drink maar niet. Ik dacht ook na twee maanden dat ik het kon. Wat ik daarna meegemaakt heb met mezelf wil ik niet meer meemaken. Vandaar dat ik ambivalente gevoelens heb t.o.v. mensen als jij die dagelijks strijd voeren over zal ik, kan ik, zou ik. Beetje afgunst mijnerzijds zal daarbij wel aanwezig zijn. Maar ik hoef mezelf niks meer wijs te maken.

Juffie,
Je bericht van 15.38 is heel erg herkenbaar voor mij.

Lianne,
Wij zijn ook ijzersterk, anders hadden we de drank niet overleefd en zouden we nu niet aan het knokken zijn om vooral onze nuchterheid te koesteren.
Toch voel ik me helemaal niet sterk, eerder een zwak poppetje. Maar dat heeft dan ook te maken met mijn negatieve zelfbeeld. pffff

Ik heb iig geleerd dat hulp vragen eerder een teken van kracht is dan van zwakheid. Geleerd, zeg ik, want voelen doet het nog altijd anders. Ik vraag gewoon teveel van mezelf en zo zitten er hier meer.

Pippi,
Ga nu eens niet uit van wat een ander van je verwacht of over je denkt. Je vult dat allemaal zelf in. Als je wilt weten wat een ander van je denkt, kun je dat beter aan hem/haar vragen. (Hoor mij, ik weet het allemaal zo goed aan een ander te vertellen, maar zelf faal ik ook op dat gebied)

Kate,
Je zit op het rechte spoor. Zo houden, hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf ben ik ook geneigd om zo te denken.
Alleen.....................ik heb me hier aangemeld!!
En dan denk ik..............als er niks aan de hand was, waarom dan?????????????

Blijft lastig. Ik ben iemand die dingen geprobeerd moet hebben voordat ik erin berust dat het nu eenmaal zo is.
Dus............ik zei het al eerder.........ben er nog niet uit wat ik ga doen.
Dat probleem gaat zich volgend weekend voordoen bij mij!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi:) die blijft er in.

Sorry kan ff niet goed reageren vandaag want ik ben niet bijgelezen en zit er helemaal doorheen. Kan niet stopen met janken en zie de wereld als een doedelzak. Nee er is niets gebeurd, was juist lekker aan de poets en ging even uitrusten met een beker melk en het leek opeens of al mijn overledenen me naar de keel grepen van jij leeft lekker door. Ik keek naar de zon en vroeg of dit echt zo lekker was voor mij. Ach zal wel goed komen maar wilde dit even kwijt en wat van me laten horen. Kan door mijn tranen niets meer zie maar dat is misschien maar goed ook, proberen wat te eten en hopen op laters en anders morgen. Drup is sterk hoor denkt ze zelf :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje, je bent wat je denkt. Dus als jij denkt dat je sterk bent, zal dat wel. Dit heeft echter weinig met sterk of zwak zijn van doen! Men wordt door verdriet overmand. Het leven is niet rechtvaardig en ook jij hebt je portie gehad. Eigenlijk, hoewel niet prettig, wel normaal!
Huil maar uit, daar is niets mis mee!

Een hug van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoikes adb,ers , neen niet volledig bij gelezen is voor straks
deze morgen knal pats boem mijn bedje uit gebeld , snel snel douchen en bezoek wezen ophalen :
na inderdaad mijn mondje goed geroerd te hebben ( zien jullie wel dat ik thuis niet praat ) zouden we naar het strand vertrekken , ikke rap rap met een scheermesje mijn wintervacht weg gedaan , ppff zonder water nou ja heb het gevoeld en voel het nog :devil:
het was heel fijn maar het meeste heb ik genoten van de groei ivm het niet meer drinken , hoe goed ziet een mens er hierdoor uit
bezoek is al een poosje weg
spud geniet van je mini vakantie
carolien blijkbaar heb jij een splinter gegeten zoals druppeltje schreef , sterkte , toast , rijst en kippenwit is nu het beste zei diegen die al enkele keren een voedsel vergifteging gehad heeft
mensen ik ga nu eerst opruimen door mijn overslapen is dit nog niet gebeurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne, Ik sta ook niet helemaal droog. DOOR DE WEEK DRINKEN MIJN MAN N IK NIET MEER.
En vandaag wordt het week 3 dat we de vrijdag erbij doen.Als ik thuis ben denk ik er ook niet zoveel meer aan. Het is een gewoonte geworden. Ook op zaterdagmiddag nog nauwelijks. Mijn man is een matige drinker en wil in de weekenden gewoon zijn biertje of glaasje whiskey drinken.Het moeilijke vind ik nog steeds bij iemand op bezoek gaan, waar gedronken wordt. Ik vermijd het nog steeds grotendeels.
En het blijft opletten geblazen om niet een inhaalslag te maken .Maar van de 60 consumpties per week zijn er nu nog- 10 over. Zolang als dit lukt ga ik ook niet helemaal stoppen.alhoewel ik er wel af en toe aan denk. Ik dronk elke middag na vijven en de avonden ook.Dus ik vind dat het resultat er tot nu toe mag wezen. Komt tijd , komt raad sprak zij wijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...