Spring naar bijdragen

dinsdag 29 juli

Vie

Aanbevolen berichten

Stien, heel hartelijk bedankt.
Het doet me goed als blijkt dat mensen, zoals jij, hun voordeel halen uit mijn ervaringen.
Eerlijk gezegd schud ik ze niet zomaar uitmijn mouw.
Er hangt nog steeds een vleugje terug houdendheid over praten over mezelf.

Of het de goede weg is Stien.?
Voor mij wel, het lijkt of ik mijn verslaving mijlen ver achter me heb gelaten.

Drank is ver weg en soms weer dicht bij, maar ik heb in de loop der jaren handvatten genoeg aangereikt gekregen om anders dan vroeger om tegaan met de achterliggende problemen.

Stien mercie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 296
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
juffie

Best een pittig karaktertje, maar wel fair,

Zij hield mij regelmatig een spiegel voor, en gelukkig heb ik dat nooit als brutaal ervaren.

Spiegeltje spiegeltje aan de wand....... Sneeuwitje weet daar alles van :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja juffie, ik doe ook heel erg mijn best om voor mezelf op te komen. Ik ben enorm daarin gegroeid en daar ben ik trots op! echt waar! daarom ben ik ook blij dat ik het gevoel van zelfrespect terug krijg nu ik niet meer drink. het geeft me zelfvertrouwen. ik kan iets als ik het echt wil. Natuurlijk lukt me het stoppen met drinken niet alleen, maar dat hoeft ook niet. en natuurlijk heb ik ook wel eens een gremlin.

ik wil graag in Berlijn promoveren / doctoreren zo je wilt. ik wil daar voor gaan!!!! ik wil me niet meer laten leiden door mijn onzekerheid. ik ben Hanneke en dat mag iedereen weten! nou ja...(stoere praat he:frown;) ik krijg gewoon rode wangen.

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Juffie en Stien. Ja de buurman en buurvrouw willen ons helpen, maar ze willen niet dat het bekend wordt in de buurt.

Als ik drank thuis had gehad, dan was ik nu gaan drinken, echt waar.

Ik heb nu de neiging om te gaan uitblazen zo poeh even wat spanning minder, doe maar een halve liter.
Fijne emoties zijn ook triggers. Onze advocaat gaat het nog wel verweren, want we moeten 12 augustus voorkomen en dan zouden we horen of het faillissement doorgaat of niet. Nu kunnen we iets geruster slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke met de rode wangetjes, je kunt je zelfvertrouwen opkrikken door iedere dag in de spiegel te gaan staan en te zeggen dat je er mag zijn.
Op het internet staan veel pagina's die gaan over het hervinden van je zelfvertrouwen en over minderwaardigheid.
De moeite waard om eens te overlezen.
Het brengt je toch weer op andere ideeen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet je, ik ga vol zelfvertrouwen naar bed, wat dachten jullie daar van? eindelijk weer eens even op tijd. nog even lezen in een boekje van Herman Brusselmans 'de man die werk vond' echt briljant! dit terzijde.

dag pipi, zwangere meid :huh: ik vind je truitje ook heel leuk hoor :)

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk druppeltje!
Zo, vanavond nog niet hier geweest, maar zie dat er heel wat gebeurd is.
Justanna, dag 2 ging prima! Nog niet naar een druppel getaald. Bij thuiskomst vond ik een brief van de advocaat in de bus met de uitslag van de herziening allimentatie: eindelijk gerechtigdheid! Er komt per kind meer uit dan ik had verwacht. Nogal wat knoeiwerk van onze toenmalige advocaat. Helaas heb ik toen wel het convenant getekend (met dat lage bedrag aan kinderalimentatie, ex wreef al in zijn handjes): stom, stom, stom. Afijn, nu, met hulp van goed advocatenkantoor dus goed nieuws.
Maar wat schrok ik van mijn eigen reactie. Tuurlijk zou ik hartstikke blij moeten zijn, ben ik ook, maar in eerste instantie helemaal te shaken en enorme huilbui. Blijkbaar allemaal spanning. Maar nu aan het genieten van weer een positieve stap naar de toekomst, naast mijn urenuitbreiding en mijn stappen om te stoppen met drank! Toekomst: ik kom eraan!
Zo, nu eerst eens alle bijdragen lezen, zal wel even tijd kosten.
Doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje heeft van die momenten, en ja, Druppeltje heeft zat meegemaakt en komt nog ruim aan haar trekken. Dus soms is het haar teveel. Een mens kan niet alles dragen, dat wordt vertillen!
Ze trekt weer bij, even laten bijkomen! Ze is taai!!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Soothe

Druppeltje heeft van die momenten, en ja, Druppeltje heeft zat meegemaakt en komt nog ruim aan haar trekken. Dus soms is het haar teveel. Een mens kan niet alles dragen, dat wordt vertillen!

Ze trekt weer bij, even laten bijkomen! Ze is taai!!

Groet.

Soothe, ik hoop dat je deze woorden hersteld of terugneemt, ik neem dit niet en had dit dan ook nooit van jou verwacht.

Greetz

:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...