CPAS Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Hoi hoi allemaal,Ongelooflijk, maar waar: ik heb geslapen: 4 uur aan een stuk door. Wonderen zijn de wereld nog niet uit.Laatst had ik het er nog met iemand over dat ik slecht slaap. En toen zei ik me toch iets geks: Ik slaap heel slecht, maar ik heb me erbij neergelegd en lig er niet wakker van.Tja, als je dan die uitdrukkingen zich erbij neerleggen en er niet van wakker liggen letterlijk hoort/leest, ga je toch beetje lachen.Heb weer braaf gewerkt. 't Was allemaal een beetje chaotisch, vooral toen het ook niet meer lukte om de laserprinter te gebruiken. Ik moest een document van ruim 300 pagina's printen. Dat ging dus niet door, want het andere printertje is een slome deskjet. Daar heb ik wel een document van 37 pagina's heen gestuurd om iets voor 12 uur. Toen ik om 12.30 wegging, was het printertje nog niet klaar.Nou ben ik vergeten om de vuilniszak te verversen. Zal maandag niet echt fris ruiken ben ik bang.Thuisgekomen heb ik mijn dochter gebeld (zij belde me terwijl ik met 3 dingen bezig was op mijn werk). Ze heeft het best naar zin, ook al had ze andere verwachtingen gehad. De ouders gaan feesten en zo terwijl zij met de kinderen zit. En dat vindt zij niet erg, maar de kinderen vragen wel heel dikwijls naar de mama en dan moet ze ze teleurstellen. Tja, dan vindt ze haar eigen ouders toch een stuk beter al draaien die elke euro toch even om. Materieel worden ze verwend, maar op emotioneel gebied tekort. Potentiële klantjes voor de ggz later. Rijkdom maakt niet altijd gelukkig.Mijn forumgenoten zijn betere ouders: die zijn er voor hun kinderen en zijn zich ook bewust van de behoeften van die kinderen.Ze is ook al de nodige BN'ers tegengekomen. De jetset. Gigantische jachten in de haven. Ze heeft er zelfs een gezien waar een helicopter op landde.Ik wil best wel wat meer financiële armslag, maar het is toch ook prettig om nog wat te wensen te hebben en om van te dromen.Marjo, Ik zag in de gauwte dat jij ook terug bent van vakantie en alles droog hebt kunnen houden, afgezien van het zweten in dit benauwd, warme landje.Ik ga me iets te eten maken. Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Voor Anjo, Auden was homosexual, vadaar dat hij over he spreekt! W. H. AudenStop all the clocks, cut off the telephone,Prevent the dog from barking with a juicy bone,Silence the pianos and with muffled drumBring out the coffin, let the mourners come. Let aeroplanes circle moaning overheadScribbling on the sky the message He Is Dead,Put crepe bows round the white necks of the public doves,Let the traffic policemen wear black cotton gloves. He was my North, my South, my East and West,My working week and my Sunday rest,My noon, my midnight, my talk, my song;I thought that love would last for ever: I was wrong.The stars are not wanted now: put out every one;Pack up the moon and dismantle the sun;Pour away the ocean and sweep up the wood.For nothing now can ever come to any good. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Ik ga koken. Wat is het warm. Het wordt kogelbiefstuk appelmoes en bakaardappel.Door de aardappels bakken we een ui mee, en dan heet het Pommes Lyonnaisse. Zo lijkt het heel wat!Voor wie nog moet eten, eetze! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Nog even een aanvulling. Van W.H Auden, heb ik een bundel. Dit gedicht wordt gebruikt in de film Four weddings and a Funeral!Hij schrijft heel mooi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Pippi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 mooie herkenbare berichten zijn hier weer geschreven marko fijn dat je terug bent ik had vandaag blijkbaar mijn ongeluk dagje , deze morgen uit de zetel op het vliegerraam gevallen , heb een blauwe plek om u tegen te zeggen en mijn vel is eraf , ja best pijnlijk .ben ik bijna aan de markt besef ik dat ik de leiband van het hondje vergeten ben dus terug naar huis , ben ik weer bijna aan de markt denk ik ineens heb ik mijn strijkijzer uitgetrokken dus weer naar huis en inderdaad zat nog in op de markt een verkoper die mij zegt dat de onderboekjes volgende week gratis zijn l@l , hem gezegt dat ik dan niet kom want dat ik wel betaal voor mijn onderhod , dan zijn ze verwonderd dat een mens niets koopt .na de markt naar het kantoor ivm markt omleiding en ja verkeerd gereden ondanks mijn vrije dag toch 4 uren in de volle zon in een tuin gaan werken , gisteren 5 uren , dus mooi kleurtje gratis gekregen , maar mijn haar blijkbaar ook na het lezen van de berichten in mijn zetel gedoken en enorme dromen gehad van sangria , ben zeikenat wakker geworden maar niet echt zin om in het echt te drinken bweukes ach ja de vrouwkes van de kringloopwinkel een ijsje gebracht en in de plaats van elke vrouwke een kus gekregen ik heb eeb heel aparte naam en in de kringloop werkt een vrouwke met idem naam als ik , dus als we elkaar zien is het haai ........ haai ........... en lachen .zo en nu ga ik verkoeling zoeken ga een beetje in de kelder zitten . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Mooi, mooi, mooi, Soothe!Ik heb een map met gedichten, oneliners, spreuken, en opvallend veel rouwgedichten.Deze gaat erbij.Er is er ook een van een knecht, die 's morgens de dood ziet staan, en aan zijn baas permissie vraagt om toch maar vooral weg te mogen.Misschien weet jij, of een ander forumlid welk gedicht ik bedoel?Overigens gaan gelukkig niet álle citaten in mijn map over de dood. Wél wil ik dat er na mijn dood een bundeltje van gedrukt wordt, om aan mijn geliefden uit te rijken. Kan ik ze ten minste nog één keer plagen, en waarschijnlijk ook nog wel ontroeren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Hoi Trees, ik wist niet dat je een liefhebber bent, sorry! Toch wel lekker hè zo'n namaak cocktailtje.Geniet van de "sangria" en geniet van het iets te drukkende weer en geniet zeker van het niet drinken.Groet, de maaltijd wordt voortgezet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Trees.De tuinman en de doodEen Perzisch Edelman: Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik,Mijn woning in: "Heer, Heer, één ogenblik! Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot,Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood. Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant,Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand. Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan,Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!" - Van middag (lang reeds was hij heengespoed)Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet. "Waarom," zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,"Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?" Glimlachend antwoordt hij: "Geen dreiging was 't,Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast, Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan." P.N. van Eyck Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Deze? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 He Lieffie,Dat wist ik natuurlijk:D zonder gekheid, hij is gelieft bij mij. En dank zij 4 weddings and a funeral waarin John Hannah het gedicht voorleest heb ik het vaak gebruikt in mijn lessen. Het is een bloedje mooi gedicht.Weet je, soms denk ik aan wat gaat komen. Het zo natuurlijk normaal zijn dat ik dan en gedicht voorlees.Christina Rosetti is mijn favoriet. "Haply will you remember, haply will you forget." uit Remeber.Maar dat past bij mij. X wil niets bespreken. Het enige wat hij tegen de meiden heeft gezegt is dat hij "Always look on the bright side of life" gedraait wil hebben. En oei, daar heb ik het moeilijk mee.X is Mr Negativity. Plus dat de tekst behoorlijk kwetsend kan zijn voor de mensen die achter blijven.Hij vind dat onzin. Erg he, dat een Nederlandse een Engelsman moet gaan uitleggen wat de tekst eigenlijk zegt:$:Het gedicht van Auden is heel erg bruikbaar voor een begravenis maar het zou liegen zijn. Hij vond werken belangrijker en was zeker 9 maanden van het jaar weg. Wij moesten ons redden zonder hem en dat lukte. Hij was dus niet onze East an South and West. And zeer zeker niet our Sunday rest.Ik wil hem eer aan doen maar ook eerlijk zijn. Hij wil uitgestrooid worden op zee en daar heb ik een goede tekst op gevonden. Maar dat gebeuren is prive, dat is alleen voor de kinderen en mijzelf.De crematie is voor de rest. En ik weet het nog niet terwijl ik mij rot lees. Met nadruk IK lees. Ik ben zo anders dan X. mIjn vriendin had geregeld dat Time to Say Goodbye een goede was. Was het ook het hoorde bij haar. Bij mij zit de Italiaanse versie vast. Het komt vast goed. Daar vertrouw ik op.Ik wil er niet bewust aan denken maar doe dat toch. Ik was eens op een begravenis waar dat liedje van Ramsas Shaffy en liesbeth List zo'n indruk op mij maakte, Er moet een liedje zijn dat bij X past. Maar hij helpt mij niet. De hele familie zit tot ingewanden in denail. Het komt vast goed, het is mijn vakgebied. Toch? Ik vond het lief van je.Maar het zou hypocriet zijn. Hij heeft zich bewust uit het gezin gehouden. Zijn doelstelling was geld verdienen. Wat er verder thuis gebeurde dat was zijn taak niet. Zo jammer. Maar ik vind het wel, ik zal hem met lof afzwaaien zonder dat ik hoef te liegen. Ik moet het alleen nog vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Het is een lome dag, dus een beetje poësie. Dit vind ik het mooiste gedicht op een moeder!Voor de liefhebbers, anders scrollen!De Moeder Hij sprak en zeide In het zael zich wendend: Vaarwel o moeder Nooit keer ik weer... En door de lanen Zag zij hem gaan en Sprak geen vervloeking maar weende zeer. Sprak geen vervloeking... Doch bijna blijde, Beval de maegden: Laat immermeer De zetels staan en De lampen aan en De poort geopend, de slotbrug neer. Maar toen na jaren Melaats, een zwerver Ter poorte klaagde: Uw zoon keert weer... Zag zij hem aan en Vond geen tranen Voor zoveel vreugde geen tranen meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 De gedachte aan het volmaakt open einde, dat iets ophoudt nogvoor dat het eindigt,verdwijnt voor hetweg is, ligt voorhet ligt,die is er.(Rutger Kopland)Aan mijn moeder voorgelezen uit zijn verzameld werk op 1 februari 2008. En op haar overlijdens-annonce gekomen.Sh*t, nog steeds moeilijk soms. Maar zó mooi...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Mooi houtje,Jij bent een Koplandfan hè. je hebt eerder iets geplaatst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Ook zo mooi, van Gerrit Krol:"Als je niet elke dag met een stok in je ziel roert, dan vries je dicht".Mmmmmmm, uitzwaaiertje van maken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Oké! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Marjo fijn dat je er weer bent.Houtje wat een lieve katten Trees ik lust ook wel een glaasje hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Ja, een fan, zeker weten. Ik ben niet de enige...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Men is nooit de enige. Hij heeft bekende prijzen gewonnen. Was psychiater, niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Oké, ééntje dan, om over na te denken."Weggaan is iets andersdan het huis uitsluipenzacht de deur dichttrekkenachter je bestaan en nietterugkeren. Je blijftiemand op wie wordt gewacht.Weggaan kun je beschrijven alseen soort van blijven/ Niemandwacht want je bent er nog.Niemand neemt afscheidwant je gaat niet weg."Rutger Kopland.Er is een documentaire geweest "Het uur van de Wolf" in januari of zo 2008, ik heb hem opgenomen, met een uúr lang Rutger Kopland (hij heet eigenlijk v.d. Hoofdakker en is eerstens psychiater en daarna dichter geworden) was helemaal geweldig. Wat die man te vertellen heeft, daar past alleen stilte bij. Indrukwekken, kippevel en zo mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Inderdaad ja.Ik ga jullie in de steek laten, mijn pc doet vreemd en moet gescand, duurt wel even. Ik kom zometeen wel terug (tatarataaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!! Heb nóg een pc) . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Hoi,An, ik doe zeker mee met je vandaag. weer een pareltje aan het snoer rijgen.Ga dit weekend ook NIET DRINKEN.Carolien, prachtige tekeningen. Trees,heb van de week ook een fles amee gekocht. Zit nog dicht. Ga ik morgen ook zoiets lekkers van brouwen.Marjo, fijn dat je er weer bent .Bedankt voor de mooie gedichten Ga nu eerst even gisteravond lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 http://www.documentaire.nl/doc.asp?oId=3577voor wie een uur niets te doen heeft en graag wat moois wil zien.Geniet ervan !!!!!XXXHoutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 31 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2008 Ja, Soothe, dat is hem, dank!Ik had hem al in keer vanuit een vergeelde overlijdensannonce, en dat is dan toch vreemd:twee keer hetzelfde gedicht, maar door de drukvorm allebei heel anders!En da's mooi, want ik heb ze nu allebei!En dat het een Perzisch edelman was, was nieuw voor me!En ook je gedicht 'De Moeder'heb ik gecopieërd! (van wie overigens?)en zo sprokkel ik mijn afscheidsboekje bij elkaar!En ach, ik heb er hopelijk nog tijd genoeg voor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden