Otje Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Ja Edje ik sta droog vanavond.Jeetje Marieke, als je het laatste stukje kracht nog kan rapen om toch die flessen leeg te kiepen, maar jee ik weet het ik weet het. Verras jezelf ???? Gewoon ineens plotsklap doen.En Corinne, wat een goeie herkenbare tekst. Toen ik jaren geleden begon met door de weeks niet drinken was het eerste wat ik opmerkte dat een kater ook een soort roes is. Droom zacht voor mensen die gaan slapen. Ik ben nog wel even wakker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Marieke,Na twee jaar ploeteren om van de drank af te komen heb ik in de nacht van 10 op 11 april 1007 om middernacht precies de resten van mijn flessen leeggekiept in de gootsteen: 1 volle fles wijn, 1 met nog een bodempje, een halve liter jenever en mijn nog halfvol glas.Over 2 minuten kun jij ook zo een keerpunt in je leven maken.Ik gun veel moed: zet je over de angst van niet drinken heen, dan ben je dapper en kun je ondanks een kater toch trots op jezelf zijn morgenochtend.Voor mij was het juist het leeggieten van alles waar nog wat in zat een soort van ritueel. Ik zie het me nog doen. Ik heb er echt geen spijt van en ik vind het echt geen zonde van de centen. Ik heb mezelf gered uit de klauwen van de alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Ik sluit me aan bij de vorige schrijfsters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Ik ga naar bed. Het was weer een enerverende dag....Voor mij een goede dag. Voor de mensen die het vandaag zo zwaar hadden, ik drink morgen niet. Doen jullie mee? Een stap naar de vrijheid wagen...Morgen werken. Op tijd opstaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Ik doe morgen ook weer mee Marja, dag 10 voor mij.Waarmee van harte pip? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Ik zie het. Ja, dat is een heugelijk feit. Van harte proficiat, meid. Maak er iets moois van vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 kan niet slapen dus kom hier even piepen .marieke marieke toch je had al een pracht weg afgelegt in dat verleden , ik hoop dat je de rest weg doet .jij bent voor mij een goede spiegel van hoe het dus inderdaad niet moet , de tic's terug wakker maken dus ik laat ze heerlijk verder slapen en hoe moeilijk ik het soms ook heb ik laat de eerste staan want anders is het ook met mij gedaan .ik wens jou veel sterkte toe de juiste keuze te maken zo en nu zetelke liggen allez bedoel ikke he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Blacky, krijg jij geen stijve nek van dat stoel-liggen, dat is toch neem ik aan zetelke? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 cumpleaños feliz , cumpleaños feliz te deseo cumpleaños feliz pippi calzaslargas van harte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Heb even gezocht en inderdaad, er bestaat ook een Pip. Van harte Pip.En Pippi, jij dan alsnog van harte met je recente verjaardag. Ik was hier toen nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Pippi, als je bij de namen kijkt staat er bij de p...Pipo pip en pippi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Dacht al dat het een instinkertje was... Had op tijd gechecked! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Trusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Trusten too!Hondsmoe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Vraag me nog steeds af: hoe komt het dat ik toch zoveel meer energie overheb sinds ik niet meer gedronken heb? Lees bij veel mensen dat zij juist heel moe worden na het stoppen.Vind het niet erg hoor, er komt nu veel meer uit mijn handen, minder hangerig en veel geconcentreerder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 De schrik slaat toe na het lezen van de berichten van Marieke.Het zat eraan te komen en voorspelde het al eerder op de dag. Jemig, kan mij ook gebeuren. Ik word er bang van..................en angst is een slechte raadgever Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Ik zie dat juffie er ook is. Hoe is het met juffie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 goed hoor, edflobe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 En met de drankcontrol? Lees zoveel nare berichten de laatste dagen, heb helemaal geen zin om daar in mee te gaan. Voel me zelf veel te goed zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Het gaat prima, maar ik wil er hier niet meer over schrijven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Geen mensen het moeilijker maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Blij voor je dat je je zo goed voelt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Oké, dat respecteer ik. Maar je weet wat ik heb geschreven. Zelf moet ik er voorlopig niet aan denken om ook maar 1 slok te nemen, ken mijn zwakheid, al ging het ook heel vaak wel goed. Maar een meerdere keren ook goed fout. Het heeft veel kapot gemaakt. Daarom wil ik voorlopig ook even helemaal niets, ook niet in de relatie die in het slop zit, hoewel we nog wel dagelijks contact hebben, maar ik wil voorlopig even helemaal tot rust komen na de afgelopen hectische jaren en helemaal tot mezelf. En dat kan voor mij alleen maar op deze manier, geen drank. Ik zie dus wel hoe sterk ik uit de strijd tevoorschijn kom en wat de toekomst mij brengt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Ik ga met gemengde gevoelens naar mijn schaapjes toe.Tot morgen.Slaap lekker allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Ieders goed recht, maar ook ik ben hier voor mezelf, en als dan blijkt hoe moeilijk het voor de meesten is als ik schrijf dat ik af en toe wel nog drink, dan schrijf ik maar niet meer.En iemand raadde mij aan om er niet over te praten hier! Tja, dan heb ik er dus ook niks aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden