Spring naar bijdragen

Hallo

Juanito

Aanbevolen berichten

Ben sinds 5 juli gestopt en het dagelijks volgen van jullie wel en wee heeft me al door vele moeilijke momenten geholpen en ik heb al heel veel van jullie opgestoken!
Het was/is voor mij nogal een stap om te maken om mezelf hier aan te melden maar ik ga ervoor!!
Ben op dezelfde manier gestopt met drinken als met roken: in een keer zonder medicijnen of wat dan ook. Stoppen met roken ging me verbazend wekkend simpel af, nooit gedacht trouwens.

Alcohol is een probleem van een ander kaliber.

Na ruim 20 jaar mezelf te hebben klem gezopen kom ik erachter nadat ik gestopt ben dat heel mijn leven ingericht was/is om te drinken. Geen tot weinig sociaal leven en ook een stuk onverwerkt verdriet wat nu steeds helderder boven komt drijven. Wist altijd al wel dat er nog zat maar door de nevelen al die jaren voelde ik er geen klap van. Eerste weken na het stoppen waren geweldig, er ging een compleet nieuwe wereld voor me open. Nu is daar de nieuwigheid van af en sta ik weer nuchter (haha woordspeling) met beide benen in de Nederlands klei. En ik ben me de touwtering geschrokken...
Ik heb nog heel wat te doen en het lijkt wel of dat ik nu pas begin te beseffen wat het leven werkelijk inhoudt, het opbouwen van een serieuze relatie, het opbouwen en in stand houden van een sociaal netwerk enzovoort.

Dat is best veel. Mis het drinken op zich niet, de katers al helemaal niet maar...het valt moeilijk te omschrijven wat ik op de moeilijke momenten dan wel mis. De roes misschien of het gemis hoe je voelt na een glas of 7 alcohol. Een ding staat als een paal boven water: ik ben gestopt en dat wil ik vol houden, ik was het op het laatst letterlijk en figuurlijk kotsbeu. Wat ik wel wil in mijn leven weet ik nog niet maar wat ik niet wil is voor mij inmiddels duidelijk en helder. Het zal geen makkelijke tijd gaan worden maar ik ga ervoor.

Ik volg jullie al een tijdje op het forum en ik heb respect voor jullie allen die openhartig over hun problemen vertellen. Natuurlijk moet ik om sommige dingen lachen en andere onderwerpen of antwoorden stemmen juist weer tot nadenken.
Ik wens iedereen het allerbeste.

Juanito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Juanito,
Als ik je zo lees, dan heb je het moment waarop de knop om kon,
of het definitief is zal blijken; je klinkt vastbelsoten en realistisch!
De euforie is weg idd en dat is misschien wel goed, want ook euforie is vaak een
aanleiding om te drinken. Wees maar even aards, met je voeten in de klei, dat staat steviger.
Je realiseert je dat je nog heel wat te doen hebt en dat betekent dat je nog met je benen door wat anders dan klei gaat baggeren ook. Wees daar op voorbereid en dan kun je het. Je dronk niet voor niets,
maar dat wil niet zeggen dat je drank nodig hebt om je leven aan te kunnen en er wat van te maken dat beter is als nu en de laatste 20 jaar. Ik hoop dat je mee komt schrijven op de dagdraad, als je meeleest weet je die virtuele huiskamer vast al te vinden; je hebt ongetwijfeld ook heel wat te bieden:present:

Ik ben nieuwsgierig naar je onderschrift: strijd/kamp vd sterren???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juanito, welkom. Fijn dat je al wegwijs bent hier.
Je bent die drank duidelijk zat, nou prima.
Het levert op de lange termijn niks op, je verliest er alleen maar mee.

De wereld staat nu voor je open.
Laat het op je afkomen en nieuwe wegen dienen zich vanzelf aan.
Leuk, mooi om je op te verheugen.
Ik doe met je mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Juanito,
Allereerst gefeliciteerd met je stap en wat je nu al bereikt hebt.
Herkenbaar en ook je vastbeslotenheid. Ik was ook een cold turkey
en doe het nog steeds zonder (externe) medicijnen. De kracht vanuit
je innerlijke is toch de meeste effectieve. Denk je dat je
nog een soort van training of therapie nodig zult hebben? Ik kan je
de I-behandeling van Tactive aanbevelen. Heeft mij 1000x meer
geholpen dan een groeps- of individuele leefstijltraining; Wat ik niet
wil bagatelliseren, en heeft zeker ook zijn functie gehad.

Dit wil ik je nog meegeven:
Het ankeren van ons leven in het heden bevrijdt ons zodanig dat
we onze toekomst op de best mogelijke manier kunnen gaan
vormgeven. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie fijne welkomstwoorden. Of ik denk dat ik nog aanvullende of externe therapie nodig heb? Weet ik echt niet, als ik tegen iets aanloop wat ik echt onoverkomelijk vindt, waar ik zelf helemaal mee de knoop in ga, zal ik zeer zeker extern hulp gaan vragen, absoluut. Tot nu toe is het 'goed' gegaan, dat wil zeggen: ik ben niet door een verschrikkelijke periode gegaan ofzo maar.....het was niet altijd eenvoudig. Soms best neerslachtig, trek hebben op momenten die je kan terugplaatsen als 'gewoonte drinken' enzovoort. Ik stap verder en ik zal zien wat er op mijn pad komt, ik benader alles realistisch en zorgvuldig. Morgen een maand niets gedronken, nooit gedacht dat ik er na een maand zo bij zou zitten, ben erg dankbaar en tevrefden hoe het tot nu toe gaat.

Campo de Estrellas;

Wij zijn allen sterren, zielen die stralen als sterren in het grote universum,
Wij allen strijden tegen van alles om ons innerlijk te laten groeien
Wij zijn allen op weg naar vervolmaking
De strijd van de sterren
Campo de Estrellas

p.s. Ben trouwens totaal geen 'zwever' haha, maar lekker down tot earth!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...