Spring naar bijdragen

13 augustus


anjo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal ,

Ik lees de laatste tijd veel over valkuilen en triggers en met name het herkennen hiervan...

Ik dronk en gebruikte als het nederlands elftal won
Ik dronk en gebruikte als het nederlands elftal verloor
Ik dronk en gebruikte als vrolijk was
Ik dronk en gebruikte als ik verdrietig was
Ik dronk en gebrukte als ik boos was
Ik dronk en gebruikte als ik fit was
Ik dronk en gebruikte als mijn partner mij leuk vond
Ik dronken gebruikte als mijn partner en ik ruzie hadden
Ik dronk en gebruikte als we sex hadden
Ik dronk en gebruikte als we geen sex hadden
Ik dronk en gebruikte als alles goed liep op mijn werk
Ik dronk en gebruikte als het niet goed liep op mijn werk
Ik dronk en gebruikte als ik moest rijden
Ik dronk en gebrukte als ik niet hoefde te rijden
Ik dronk en gebruikte als ik vol met zelfmedelijden zat
Ik dronk en gebrukte als ik vol van mijzelf was
Ik dronk en gebruikte als andere mensen ook dronken en gebruikten
Ik dronk en gebruikte als andere mensen niet dronken en gebruikten

en bovenstaande lijst kan ik adinfinitum aanvullen...

Vandaag drink ik niet en gebruik ik ook niet maar alle bovengenoemde gevoelens, gedachten en situaties komen nog steeds voor...sommige meer dan andere...
Vandaag weet ik dat niet de situatie mij naar de drank en drugs deed grijpen maar mijn onvermogen om met gedachten , gevoelens en situaties om te gaan...het probleem zat nooit in de situaties maar in mijzelf...en dat is ook waar de oplossing vandaan moet komen voor mij...
Blijkbaar beschikte ik niet over voldoende GEZOND VERSTAND om te voorkomen dat ik mijzelf langzaam vermoordde met alcohol en drugs... en tja iets of iemand moest de schuld krijgen maar Ziza zeker niet...

Wat mij enorm heeft geholpen en nog steeds helpt en zeker in het begin is om te luisteren naar mensen die nuchter waren en hetzelfde probleem hadden als ik... en hun suggesties op te volgen om door de eerste paar maanden te komen...want ik kon het niet...
Wat mijn relatie heeft gered is om de eerste paar maanden mijn kaken stijf op elkaar te houden als ik wat negatiefs wilde zeggen of kritiek had of de behoefte had om haar eens de waarheid te vertellen... al mijn ellende heb ik toen gedeeld met mijn sponser...
Een andere tip was om weg te blijven van feestjes , gelegenheden waar gedronken en gebruikt werd...heel simpel...lastig natuurlijk want ik ben zo belangrijk dat ik nergens gemist kan worden hahahaha en ja wat zouden mensen van mij zeggen of het is belangrijk voor mijn werk...allemaal angst , angst... ik zie er liever goed uit bij anderen ... dat is belangrijker dan mijn gezondheid/leven...
Een plan maken per dag en dat ook uitvoeren... dus ook een plan voor s'avonds... ga ik weg naar een meeting , ga ik tv kijken of sporten wat dan ook... dus niet aan het lot overlaten want dan laat ik mijn gedachten ook over aan wat er eventueel kan die dag en mijn gedachten kwamen uiteindelijk altijd uit bij drinken en gebruiken...
En als ik mij rot voelde of zin kreeg belde ik gelijk iemand op...
Ook had ik een commitment om iedere dag mijn sponser te bellen...zin of geen zin en om eerlijk te vertellen hoe de vlag er die dag voor stond...

Voor mij is een sponser heel belangrijk want ik weet soms niet goed het verschil tussen leugens en waarheid... en dat is niet gek want ik heb heel lang in de leugen geloofd en geleefd en er naar gehandeld ook al wist ik zelf zeker dat het niet zo was...klinkt misschien verwarrend maar is heel simpel...

Dit zijn allemaal akties geweest (en nog steeds) om in de realiteit terug te keren... want Ziza woonde met of zonder alcohol en drugs op planeet Zanussi...
Want ik wist niet hoe ik om moest gaan met mijzelf en anderen en situaties... onder invloed of nuchter...
En in dat leerproces van hoe te leven met Ziza en anderen zit ik nog steeds en zal ik altijd blijven...
En door hulp te vragen aan mensen die in hetzelfde schuitje zaten (dus VERLEDEN TIJD) kan ik van de sloot naar de wal in plaats van andersom...


God grant me the serentity
to accept the things i cannot change (mijn vrouw , kids , het 8uur journaal , de buren , mijn collega's , het weer , mensen die schrijven op dit forum , honger , dood , oorlog , ziekte , etcetc.)
the courage to change the things i can (my attitude !!! dingen die ik zelf kan doen!!)
and the wisdom to know the difference (mijn plannen laten checken door anderen bijv.)

Dus zolang ik probeer alles en iedereen te veranderen en te manipuleren of te wachten op een wonder dat van buitenaf moet komen om mij te redden dan kan ik het wel schudden dan blijft alles zoals het is en uiteindelijk nog erger ook... en dat is mijn ervaring...

Nobody made a greater mistake than he who did nothing because he
could do only a little.
-- Edmund Burke

A lot of people are waiting for Martin Luther King or Mahatma Gandhi
to come back -- but they are gone. We are it. It is up to us. It is up to you.
-- Mariam Wright Edelman

Vandaag ben ik best moe en mijn plan is om vanavond op de bank tv te gaan kijken met chips en cola... en daar ga ik mij aan houden ook hahahaha....

Ik wens iedereen nog een fijne dag

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Binnen de AA, bestaat de mogelijkheid om beroep te doen op een sponsor als zeg maar, persoonlijke coach. Heb daar in de jaren 90 zelf om gevraagd...kan me ook voorstellen dat men je dat adviseert. Tis er natuurlijk afhankelijk van, of een sponsor 'voorradig' is, lijkt me zo.
Heb je interesse? Zou eens informeren bij de plaatselijke afdeling, het lijkt me wel dat je daarvoor groepen moet bezoeken al weet ik dat niet zeker.
Dat is alles wat ik ervan weet Pip.

Heb trouwens net dat filmpje bekeken en herkende tot mijn grootste verbazing de schrijver. Eric Stofferis heeft De Helderheid opgericht, is zelf verslaafd geweest en ik heb een lang weekend deelgenomen aan een cursus in Amsterdam, ik meen begin 2004.
Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat het mij toen niet echt heeft geholpen...mijn instelling deugde niet in die tijd. Was wel onder de indruk van zijn programma.
Enfin, maakt me extra benieuwd naar zijn boek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza: weer heel duidelijk je verslag. Voor mij is nu de avond moeilijk. Een onverklaarbare onrust, ontevredenheid, weet ik veel wat. Het liefste ging ik nu op mijn bed liggen, maar daarmee schuif ik mijn probleem, onder de dekens. Een plan voor de avonden. Heel de dag ben ik actief en s'avonds ben ik gewoon moe. Terwijl ik dit schrijf denk ik al, wat zeur je nu?! :huh:
Ik zal er maar weer over nadenken. Overigens totaal geen behoefte aan drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een goed boek An of een filmpie? Als je moe bent bevalt mij dat het beste, zeker als gepieker op de loer ligt.
Ga trouwens dadelijk naar mijn neef, al een tijdje niet meer geweest. Samen eens kijken of we ondanks zijn adhd gedrevenheid, toch wat van de avond kunnen maken. Misschien wel dankzij die gedrevenheid gaan karten of zo, mag hij betalen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, of goedenavond, wat het is nu? Nou ja, als het maar goed is in ieder geval.

Pfff, ik zit even uit te blazen terwijl het eten op staat, want ik ben keikapot. Boodschappen gedaan, onkruid gewied uit mijn voortuin, gestofzuigd, wassen gedraaid en ook nog een flinke wandeling met de hond gemaakt. Over de dijk, het waaide alsof het herfst was, maar wél lekker. In gedachten heb ik een luikje in mijn hoofd open gezet, en de wind vrij spel gegeven in mijn hoofd, zodat alle muizenissen en zwarte gedachten uit konden waaien over de rivier. Ben ik er even mooi vanaf.
Ik zou willen dat ik hetzelfde van mijn buikje kon zeggen, maar helaas, daar is nog geen millimeter van af. :wacko:

Zoals gebruikelijk is het weer érg waar wat je schrijft Ziza. Alles was een reden om te drinken, en de valkuil kan dan ook overal in zitten.

Mensen, ik ga weer met de potten en pannen rammelen, want anders gaat het zometeen mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Har,

Lijkt me wel een heel goed voorbeeld dat jij niet bepaald netjes met grenzen van anderen omgaat wel?
Ik zeg gisteren nog dat ik niet meer aan pb doe en plotsklaps krijg ik een pb van je.
Dat toont in mijn beleving maar weinig respect.

Wat ik tegen je heb. Ik vind je geen respectvol persoon, niet naar mij maar zeer zeker ook niet naar anderen. Allereerst durf jij heel prima iemand een schop onder de h@l te geven en wanneer iemand daar fel op durft te reageren ga je het even later weer veranderen in lieve woordjes.. Dat vind ik not done..

Wat die ban van mij betreft. Heel leuk dat het zo pijnlijk was voor jou dat ik zei dat jij gedronken had.. Je hebt er alleen geen moment aangedacht dat dat misschien ook wel zo bij mij binnen kwam toen jij dat zei..

En gisteren? Ik deed toch gewoon met jou mee? Kan je er zelf niet zo goed tegen als ze je plagen met je zwakheden? Tja dan lijkt het me beter voor je dat je er in het vervolg nog eens over gaat nadenken als je grappen gaat maken over iemand anders zijn/haar zwakheden..

Ik hoef niks met jou uit te praten want ik vertrouw je niet. Bij jou weet ik namelijk niet wanneer iets wat je plaatst blijft staan of niet. Ik heb daar 1x mijn vingers aangebrand maar ik ga dat zeer zeker niet nog eens doen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi, uit je mededeling leid ik af, dat je weer door gevoelens van machteloosheid en niet weten wat te willen wordt beslopen.

Omdat ik het fijn zou vinden, dat ook jij wat meer inzicht in de handel en wandel (zeg maar sluiproutes) van koning(in) alcohol krijgt., kan ik je het boek van Jan Geurtz,-de verslaving voorbij- aanbevelen.
Hiet wordt heel het tricky spel goed verwoord. Hoe wij (ook ik) ons zelf weten te beduvelen.
Een aanrader!

Groet en cheer up! :)

En dat drankje af en toe houdt de hele dramathiek in stand. Maar dat wist je al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pipke , met alles wat er momenteel in mijn leven gaande is kan ik soms ook een enorme zin krijgen , maar ben iedere avond blij als ik nuchter mijn zetel in duik .
ik hoor soms van mensen die 30 jaar nuchter zijn dat ook zei ineens drankjank kunnen krijgen zou het daarom zijn dat we alert moeten blijven ??
hey spudderke stuur eens een smoothie door :)
morgen om 19 uur krijg ik officiel mijn sleutels van mi casita , maar het voelt allemaal heel verward aan , terwijl ik heel goed weet dat het niet verder kon zoals het bezig was ik verwar momenteel veel mijn ma en afscheid nemen dus allemaal dubbel en allemaal heel pijnlijk , indien ik nu zou gaan drinken weet ik dat ik het met de dood zou bekopen .
ik probeer jullie hier te volgen maar het lukt mij niet echt goed , maar ik probeer zo positief mogelijk te denken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: na een paar weken merk je toch dat de trek steeds minder wordt. Het komt nog wel, maar slechts af en toe. De eerste dagen is dat een dagelijkse kwelling. Dan verschuift het uur tot een later tijdstipt. En langzaam vloeit de gewoonte in ieder geval weg. Voor mij de grootste rede om toch weer volledig te stoppen. De dagelijkse kwellingen kan ik gewoon niet meer aan. Ik maak me er zelf harstikke gek mee.
Lastig hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anjo, Houtje en Carolien en anderen.

Dank dat jullie me welkom heten op dit forum.
Ja, ik ben nieuw hier. Ik ben sinds 7 augustus gestopt met drinken nadat ik zeker 8-9 jaar iedere avond minimaal 1 fles rode wijn achterover sloeg. Dit heeft voor dusdanige problemen gezorgd dat de grote liefde van mijn leven bij me weg is gegaan, en op dat moment dacht ik: en nu is het verd... afgelopen met de drank. Als ik zo doorga, dan wordt het van kwaad tot erger en wordt mijn kind van me afgenomen vroeg of laat (ik heb een zoontje van bijna twee). Ik slik benzodiazepines. En die heb ik nodig, om de eerste lastige tijd door te komen. Van de librium ben ik al af, ik heb nu oxazepam zonodig 1-2 x daags 1, en dalmadorm om te slapen. Slapen is het grootste euvel voor mij, ik was al een keer uit mezelf gestopt, maar ik sliep niet meer, dus toe toch maar weer gaan drinken. Ik wil voorkomen dat ik aan de Refusal 'moet'.
Ik ben blij dat dit forum bestaat, als ik het allemaal zo lees dan hebben we steun aan elkaar, en dat is hard nodig. Ik zal er ook voor jullie zijn.

Allemaal de hartelijke groeten van Anja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Pippi, het is voor iedereen denk ik zo, dat bepaalde momenten waarop je gewend was veel of snel te drinken lange tijd het moeilijkste blijven. Voor mij was dat het moment dat ik van mijn werk kwam en eten moest koken, en de vrijdag- en zaterdagavond. Hoewel de trekmomenten minder hevig werden heb ik op die momenten toch heel lang trek gehad. Vooral vrijdagavond was erg.
Voor jou is dat kennelijk als de kinderen er niet zijn. Logisch, want dan kon je jezelf te buiten gaan omdat de rem van de verantwoordelijkheid er niet op zat. Zoek voor die momenten bezigheden, plan iets leuks of zorg dat je bezoek krijgt, whatever. Juist die momenten zijn heel belangrijk om doorheen te komen, en dáár wordt je sterker van.

Anja, ik heb heel lang heel slecht geslapen, met drank, en ook nadat ik gestopt was. Dat was een van mijn grootste problemen. Sinds ongeveer een half jaar slaap ik voor mijn doen behoorlijk goed. Kennelijk was mijn slaappatroon toch volledig ontregeld door het drinken, terwijl ik juist dacht dat ik móest drinken om althans iets te kunnen slapen. Geloof me, drank ontregeld je slaap erger dan wat ook, en het duurt lang voordat dat weer verbetert. Maar dat gebeurt wel, als je maar volhoudt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld mij ook weder
Gaat goed hier, voel me wel prettig, ondanks de stress van vannacht.
Even bij vriendje geweest vanmiddag, denk dat het daardoor komt.
Ga weer even verder film kijken, tot later !! (Vanilla Sky - al vaak gezien maar blijft boeien, hoorde dat het orgineel een Spaanse film is, ook met Penelope Cruz, en een behoorlijk hardere versie van hetzelfde verhaal !)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Heb vanmiddag de hele tijd met de kinderen door de stad gesjouwd. Op zoek naar koopjes... Het begon bij de beugeltandarts en zo door, tot 6 uur vanavond. Snel nog wat makkelijks doch voedzaams bij de supermarkt gehaald, wat klaas moest klaarmaken. Ik kon bijna niet meer op mijn benen staan... Vind het maar niets, die kleine, gewone dingetjes nekken me compleet weer de laatste tijd. Ben alleen maar MOE! nou ja, ik duik er maar in, vanmiddag ook al een uur compleet in coma gelegen, voordat we weg moesten. Weer net op tijd eruit.. Het is even niet anders!
Dochter's kamer is trouwens door mijn toedoen wel héél erg gezellig geworden. Ik moet steeds even bij d'r kijken. Ze is er erg blij mee! De roze opgepimpte kastjes maken het wel af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi

Ik kom echt binnenvallen. Het VouwFietsTeam Met Flow&Spirit heeft weer veilig gefietst vandaag, gelukkig maar en goed hè. We geven onszelf een veer elke dag.

Was de hele dag weg. A. had een groot klusteam opgetrommeld om "grote opruiming" te houden (moest al 4 jaar gebeuren bij wijze van spreken) en de professional organizer had de leiding. Ik deed "alleen" de catering maar dat is nog een hele klus voor de hele dag voor 8 man. Het is gelukt maar ik ben bek- en bek af. Niets gesjouwd maar wel een paar keer naar het grof vuil gereden (mijn auto kan helemaal plat dus oude matrassen en bedbodems erin, geen probleem). Het verfteam is gelijk aan de slag gegaan, wat een metamorfose.

Ik ga van vandaag niet meer lezen, want ik ga naar bed. Ben méér dan moe en toch veel gesjouwd met boodschappen, enz. en de hele dag gestaan. A. heeft geen vaatwasser, sorry, verwende ikke, dus ik heb 10 keer afgewassen of zo. Blèh, ben een verwend kreng geworden.

Morgen meer forumtijd hoop ik. Maar goed voor de afkick, dat wel.

Welterusten voor nu en straks.

XXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Dat was een drukke middag. Zoon druk kokende in de keuken, ik hier en daar een handje toesteken. Badkamer extra beurtje gegeven. Gelukkig dat ik een opwarmstamppot had gepland. Ik was volop bezig mijn compu naar boven te slepen toen man thuiskwam. Die heeft de handjes ook nog lekker laten wapperen.

Toch was er iets waar ik echt geen rekening mee gehouden had. :o Zoon had voor zijn gasten ook te drinken in huis gehaald en toen ik de koelkast opentrok om onze prak eruit te halen, was daar toch een fles witte wijn die mij knipogend aankeek in de deur. :angry: Gauw richting schappen kijken. Liggen me daar een tiental biertjes aan te grijnzen. :devil: Daar moest ik toch echt van bijkomen. Oh, wat is vermoeidheid en honger een gevaarlijke combinatie. :angry:

Nu zit ik al een paar uur op mijn slaapkamer met de compu, muziek en boek, maar het blijft door mijn hoofd spoken. Zo erg is lang geleden en ik denk dat het te maken heeft met mijn smak eind juli. :wacko: De TIC's zijn, denk ik, geactiveerd.

Heeft iemand een extra gremlinmepper voor me? :( :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaak om de tic volledig te negeren Corinne! Slaapkamerdeur van buitenaf laten barricaderen?
Proberen aan andere dingen te denken, die goed lukken, hier blijven hangen en uiteindelijk je koppie maar onder de dekens steken. in géén geval aan deze indringer toegeven. Ten strengste verboden om te voederen, er zijn nog enkele examplaren hier en daar gesignaleerd en deze soort dient met klem uitgeroeid te worden....
Hou je taai meid, je kunt het!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi pippi! Je brengt me gelukkig weer een beetje aan het lachen... Ja het stond er wel vreemd!
Voel me een beetje down. Gaat wel weer over, maar ik kan er zo in blijven hangen. Al die aktie, de afgelopen tijd... Lekker, en dan BOEM!! Gevloerd...
En weer niet naar bed gaan natuurlijk :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Ik ben vast van plan om niet toe te geven, maar hoop toch stiekem dat die wijn straks wel op is of dat zoon de fles leeggekiept heeft.
En ik ga alleen naar beneden voor een plasje. Ik heb hier op mijn kamer lekker water staan.
De tijd dat er drank in mijn slaapkamer stond, is gelukkig geschiedenis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...