Houtje Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 edit --- ik heb een niet duidelijke uitleg geschreven voor posting 1 die nog onduidelijker wordt dus maar weggehaald. Bedoel zeker niet An, Stien of Pippi te kwetsen. Daarom laat ik de mislukte uitleg liever niet staan, voor nog meer mensen dit als storend of zo beschouwen. Mijn oprechte excuses daarvoor.Ook aan de moderator, want ik weet dat je niet zomaar je postings mag weghalen.De consequenties neem ik dan maar voor lief.Liever dat dan dat er nog meer mensen me verkeerd begrijpen.ik heb zelf geen idee hoe dat ineens zo komt. Sorry mensen, sorry moderator.XXXHoutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Goedemorgen mensen,ik ga er vandaag een drukke dag van maken, mijn pa helpen in de hh, boodschappen doenen dan naar de huisarts.Mijn humeur of zo gezegd stemming is gelukkig wat beter dan de afgelopen dagen.Heb wel wat gelezen maar weet niet zo goed hoe te reageren.Dus doe ik dat maar niet, niet uit desintresse maar ik heb niet zoveel tekst vandaag.Nu nog even een lekker bakje senseo.Maak er allemaal een mooie dag van.Oh ja en ik laat vandaag de 1e weer staan, lijkt me een goed plan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Houtje, nee je bent allerminst duidelijk.Als je je ergens niet in wil mengen is het duidelijkst om daar dan ook geen mening over te geven enje posting achter wegen te laten.Zelf kom je zéér cryptisch over door het één te zeggen en vervolgens het ander te doen.En nee ik ben niet zoals jij, ik weet dat ik er niets mee van doen heb dus pieker er niet over.Ik vond je posting niet erg bijdragend aan een begin van een nieuwe dag voor een ADB forum.Voorts heb je mijn stekels omhoog laten steken door je posting en dubbele bewoordingen.En nee, ik ben niet erg knuffelig op de vroege morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Laat ik me er ook maar eens tegen aan bemoeien. Houtje, ik begrijp dan weer niet zo goed waar jij het over hebt.(en dat hoef je me nu ook niet meer uit te leggen, te ingewikkeld allemaal).Verder denk ik dat je niet teveel tussen de regels moet proberen te lezen. Als er iets is tegen jou of wie dan ook kan die persoon dat duidelijk zeggen. Als dat NIET het geval is moet je er verder geen gedachtes aan vuil maken. Na een berg papierrommel eerst een senseo, pffff................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Tja, ik had natuurlijk niet kunnen reageren. Was het vast véél gezelliger geweest hier.Iedereen is gevlogen, nou ja ADB zijn is en blijft toch een serieuze zaak toch?An, ik doe met je mee, senseootje zwart met een vleugje een vleugje wordtde dag vast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Sorry Stien, Pippi, An,Ik wil jullie allerminst kwetsen. Vóór anderen ook nog een verkeerde conclusie gaan trekken haal ik het maar weg en beschouw het als een mislukte posting --- kan gebeuren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Hoi Stien,Je zullen vast alle twee gelijk hebben maar ik was blij met Houtjes berichtje. Ik voelde hem al toen ik vanmorgen het dag draadje las en dacht zal ik wel zal ik niet. Ik heb helemaal geen zin in "gedoe"mischien later. En je kent me langer dan vandaag om dit als een aanval te beschouwen, toch?begreep ik het goed, geen wijn maar ik niet meer roken, Stien? Wat knap.Ik ga twijfelen of ik er nog wel in pas, Ik leef in (die plek ben het even kwijt) Sodam? en gomorra, rook, drink nog te vaak een wijntje. Tja mijn hersencellen gaan achter uit maar 12% moet beter zijn dan 40%, ik lach tegen mijn kinderen en als X een slechte dag heeft dan krijgt het forum het over zich heen.De alcohol wordt aangewerkt, het is het goorste spul van de lidl. Volgens mijn shrink kan dat niet.Hij heeft gelijk. Je standaards zijn aan het vallen. Als je vroeger geen geld had om je whiskey te kopen dan kocht je ook niet geen bocht dan deed je zonder. Hij had wel gelijk. Dus de Refusal staat klaar.Trouwens heb een hele lading medicijnen gekregen. Hij zei dat hij het cynische lachebekje ging missen.Er zullen er nog maar weinige zijn die mij kennen uit mijn begin periode, mens wat was ik gelukkig.Ik had geen rode cent en zat zwaar in de moeilijkheden maar elk bloem zag ik bloeien. Zonnestralen vielen met bosjes op mijn pad en ik moest vaak zo veel lachen op om iets dat op het forum stond dat mijn buurvrouw de volgende dag vroeg of ik echt geen herenbezoek had gehad.Ik weet dat het voor sommige mensen moeilijk is om mij te schrijven. Maar ik ben nog steeds gewoon een mens. X is ziek, ik ben gewoon wat gestoordB)Mijn kinderen zullen eens achter een oren krabben, het kan niet anders, de situatie is te bizar. Papa werd ziek dus toen kwam mijn moeder die al 6 jaar alleen woonde voor hem zorgen en toen hebben we al onze frustraties op haar geventileerd.Tegen die tijd zit ik in een bejaarden tehuis te genieten van de verplegers( het oog wil ook wat) en regent het weer zonnestralen. Ik ben ervan overtuigt.Ik ben dankbaar dat ik hier mag spuien maar ik ben net als jullie, gewoon aan het knokken.Vandaag ga ik op zoek naar een zonnestraaltje. Wedden dat ik er een vind! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Morge, net pas mijn bedje uit...duurde toch nog effe voordat ik sliep. Bedankt voor jullie reacties. Wil er alleen nog maar over zeggen dat ik de dingen graag, zoals Soothe zegt, in het reine wil brengen. Moet ik wel doen want anders krijgt het geen plek en kan ik er geen afstand van nemen. Ik weet inmiddels wat het voor mij betekent als ik me niet uitspreek, dan verval ik in mijn oude gedrag van oppotten en dat is voor een alcie linke boel...doe ik dus niet meer en daarom zijn mijn reacties vast niet altijd genuanceerd geweest. Maar ik wil daar best van leren. Wil heus niets oprakelen, gewoon mijn zegje doen liefst op een kalme en doordachte manier.Ongetwijfeld heb ik blinde vlekken en overzie niet altijd wat ik teweegbreng. Vind het alleen maar prima als ik daar op gewezen wordt. Dat op mij reageren doet een ieder op zijn of haar manier, het is aan mij om daar ongeacht de lading goed mee om te gaan, daar schiet ik zelf het meeste mee op en naar ik hoop de ander ook. Wil met niemand respectloos omgaan, als dat wel zo overkomt op de ander wil ik dat rechtzetten of indien nodig mijn excuses voor aanbieden. Wel zo eerlijk.Oké, wel effe genoeg zo, over tot de orde van de dag Sandman, sterkte met de pijn! Zoals je kunt lezen, genoeg mensen die je waardevolle tips kunnen geven. Sommige halen hun wijsheid volgens mij uit boekjes zoals grootmoeders tips Soothe, ja man.."empathieëren" doet een ieder op zijn manier ...goede leerschool hier!Ga eerst eens effe shag halen en daarna wat bijlezen. Zit potdorie geen kruimel meer in de buil..ai!Taalvoutje weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Sandman,zo'n ittepitten kussenje wil ook wel eens helpen om de pijn te verzachten. even in de magnatron.Ik gebruik het als ik letterlijk stijf sta van de stress. Weet niet of het helpt bij onstekingen even vragen maar bij de drogist of gezondsheidwinkel.Beterschap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Die Pippi, altijd een grapje. Pippi, ik zag dat ik nog ingelogd was. Moest de PC weer opstarten, het adres van de winkel zoeken. Was weer niet uitgelogd!Nu moet ik weg, anders mis ik waarachtig de bus nog.Groet!Anjo, niets menselijks is je vreemd. Probeer kalm te blijven, dan breekt het lijntje niet. De Refusal, is geen slechte optie.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hanneke1 Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 hey soothe, ik heb een clavinova (yamaha) echt een fantastisch ding. echt aan te raden. speel(de) er uren per dag op.aanrader!hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Haha, Carolien, jij kan het forum niet missen!geeft niet hoor, ik vind het ook moeilijk, maar soms is het voor je eigen gemoetsrust wel eens beter!De koolbladeren hebben idd erg goed geholpen. Er zit nu nog wel een verdikking, ik moet daar een beetje mee uitkijken dat-ie niet schuurt over de bankleuning, en vooral JEUKT het nu heel erg!Omdat het nog gevoelig is kan ik ook niet zo goed krabben. Een verkoelende gel helpy wel een beetje!En in dit geval: alles beter dan ermee naar de dokter, brrr...leegzuigen!Tapas, beeldchone foto's! Vooral die laatste!Je weet het hè,als je jezelf niet kietelt....Ik ben het laatste jaar iets royaler naar mezelf toe geworden...Ik weet, je kan het geld maar één keer uitgeven, maat een paar avonden een paar lekkere verse broodjes met een gebakken ei vind ik geen straf, dus dan spaar ik zó maar wat geld uit!En reken maar eens uit hoe lang, en hoeveel plezier je ervan hebt!Het rommelt in mijn hoofd. Geen goede zin. Ga maar bij de apotheek verse lading refusal halen!Toch eeb fijne dag, iedereen, ikzelf ook natuurlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Toch sfeervolle pics hoor Tapas, die 2e met dat prachtkoppie doet me aan Gizmo denken...de goeie gremlin Scherpte diepte verkrijgen, met slechte lichtomstandigheden en een bewegend voorwerp is erg moeilijk. Een goede groothoeklens voor dit soort pics misschien?Soothe, leuk plan heb je vandaag! Het water zal je vast uit de mond lopen bij de aanblik van al die tingeltangels. Veel plezier!Kan weer paffen, stond ook nog ingelogd. Goh...heb een luie dag vandaag, bevalt me prima Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Bij de weg, Har, de foto van mijn bureau-achtergrond blijft trouw staan! Nog dank voor je hulp trouwens! Ga er vanmiddag maar weer eens een ander opzetten (misschien katje 2 van Tapas wel), of zou dat nou weer vragen om tegenslag zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Hoi Har,Oppotten van emoties en/of gedachten kan inderdaad werken als vergif voor een alkie...Echter het uiten van emoties en/of gedachten kan de boel alleen maar doen escaleren en het zelfs nog erger maken dan het al is met alle gevolgen vandien...Wat mij helpt is om zaken te bespreken met iemand die er niet bij betrokken is... deze persoon kan vaak veel helderder naar een situatie kijken dan ik zelf kan omdat hij/zij niet verstoord wordt door allerlei emoties die spelen...Wat mij vaak parten heeft gespeeld en vandaag nog steeds is dat ik bijvoorbeeld de verkeerde persoon uitzoek of aan het verkeerde adres ben hoewel mijn intenties goed zijn... alleen denk ik niet vaak verder dan mijn neus lang is... want alleen al omdat mijn intenties goed zijn wil dat nog niet automatisch zeggen dat wat voor mij goed is voor die ander ook goed is...Wat ik hier vaak lees wat gaat over assertiviteit-voor of jezelf opkomen kan zo makkelijk misbruikt worden als een verkapte vorm van je gelijk halen en of verbale agressie...Waar ik ook rekening mee probeer te houden is dat de ander het misschien wel niet op een rijtje heeft of boos is of verdrietig...Zelf ga ik nergens tussen zitten want ten eerste is een probleem tussen twee mensen niet mijn probleem en ik laat problemen graag waar ze horen en ik hoef er ook niet meer bij hhahaha....En door er niet op in te gaan verdwijnt het vanzelf uit mijn gedachten...Dit wilde ik even met je delen vriend....Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Hoi Trees, fijn dat je je goed herpakt hebt! Toch een prima vondst hoor die refusal. Ik kietel mezelf momenteel met marmercake, peuk en senseo. Zal ik het voorlopig mee moeten doen. De nodige hardware heb ik vorige maand kunnen kopen; nieuwe monitor en nieuwe dect telefoon (was kapot gegaan), dat laatste viel dus tegen, onverwachte uitgave. Heb daardoor de afgelopen week met € 25,- rond moeten zien komen, nu zijn er weer centjes. Pfff..altijd vervelend op het laatst van de maand eigenlijk niet rond te kunnen komen. Mag iig blij zijn dat het niet opgaat aan de alcohol, daar heb ik me terecht behoorlijk voor geschaamd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Pippi: weet jij hoe dat met rozen zit? die van mij zijn helemaal uitgeschoten en ik probeer de stengels om de boog heen te duwen. Ik heb ze nog nooit gesnoeid trouwens. Wel knip ik dode takken e.d. weg, maar nu is het wel erg veel. Kan ik dat gewoon afknippen of heb ik dan geen rozen in het voorjaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Thanks Ziza, for your advise Tsja, dat is wat voor mij om hier gepaste afstand te bewaren, vind ik soms best moeilijk. Heb al met mezelf afgesproken me niet meer te mengen als het mij niet betreft, mijn laatste reactie betrof echter wel wat mij aangaat. Heb het in eigen bewoordingen proberen duidelijk te maken wat het met MIJ doet, ben er niet op uit hier een hele discussie over op te starten. Die keus ligt nu bij de ander, ik hoop alleen maar verwarring te doen oplossen....als dat niet mogelijk is dan houd het een keer op, klaar.Ik heb overigens best een lange neus, daar passen nogal wat gedachten in...m.a.w. een beetje minderen kan geen kwaad, ik overzie lang niet alles, kan ook moeilijk op een forum trouwens. Heb je een dagtaak aan...tsja, relativeren is een kunst, je plaats kennen ook en daar mag ik best mijn handen aan vol hebben, als ik ze maar niet vuil maak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 O Trees, gelukkig. Weet je nu waar het aan heeft gelegen? Kon je verder helaas niet helpen ben dus benieuwd.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Ga nu toch eens wat anders doen, fijne dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 inderdaad Pippi,Dat bedoelde ik. Heb toch dingen niet erger gemaakt:o Was niet mijn bedoeling. Ik had er toch bij gezegd als ik stijf sta van de stress.Beterschap Sandman!Fijn dat je wakker was, Pippi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 OKe, Carloien is te bescheiden. Ik dus niet!!!! Carolien staat vandaag 2 jaar droog!!!Ze verdient slingels en ballonen en tja dat kan ik dus niet op een computer.Wel kan uit uit de grond van mijn hart zeggen: Well done. girl!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Zo weer gewerkt.. Zweet zweet!Mijn "baas" stelde zich volgens mij nogal arrogant op, door een niet kwaad bedoelde opmerking te plaatsen naar mij. Pff.. Loop hem al de hele tijd in mijn hoofd uit te schelden. Kan dankzij, al vele lessen op dit waardevolle forum inmiddels wel denken, dat het ermee te maken heeft, hoe Ãk ermee omga.... Bovendien, was ik niet erg duidelijk in wat ik zei. Het veranderde in 5 minuten tijd, minstens 3 keer.. Voel me dus duidelijk op mijn teentjes getrapt en had al zoiets van "ja, doeg! Ik ben weg".. Grrr ook nog eens vluchtgedrag!Het is wel wat, probeer het nu maar eens om te draaien... Maar de kop voelt zich ernstig misdeeld! Ach wat zielig Kan er nu wel om lachen, wat stel ik me weer kwetsbaar op.. Gnigni! Zou de wijsheid dan toch met de jaren komen? En met het niet meer drinken en hier komen!!!! Tsjakkaa! Weer een inzicht rijker. nu er naar handelen. Nou ja theorie gehad, de praktijk zal wel weer met vallen en opstaan gaan....Hier alles goed? Vind het wat stil..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Oh!! Carolien 2!!!! Jaar?VAN HARTE GEFELICITEERD MET DEZE FANTASTISCHE MIJLPAAL!!!!!!!:light::musicnote::light::musicnote::light::musicnote::light::musicnote::light::musicnote::light::musicnote::light::musicnote::light::musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 14 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2008 Carolien: TWEE jaar!!! Dat wist ik dus niet, vroeg me dat al af eigenlijk haha een speciaal cadeautej voor je.Pippi: dus ik mag ze wel vastbinden? Ga ik dat maar doen. Tja, ik heb ook (of had) boeken over tuinieren en laat ik nou absoluut geen zin hebben daarin te kijken. Ik vraag af en toe eens advies en verder groeit het TE hard hier momenteel. Heb zo'n kapmes nodig net zoals ze in de rimboe gebruiken.Tot later maar weer. Vanmiddag toch even een rare gremlin in m'n nek trouwens, vreemd.Vandaag geen alcohol voor mij, vanavond wel feestje... ga ik lekker taart eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden