Spring naar bijdragen

Donderdag 21 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

Fijn om te horen Floor, en dit keer volhouden hoor!! je weet wat het je oplevert.
Gaat het verder ook goed met je?

Precies An, ik ben echt wel een brainstormer...... maar niet in mijn eentje, haha, en dat kan ook niet.
Ik vind mijn buurt leuk genoeg om dingen te ondernemen, het is van oorsprong een probleembuurt, een volksbuurt (met veel drankmisbruik trouwens) maar er wonen ook heel veel nieuwe creatieve mensen en veel verschillende culturen, er wordt ook veel ondernomen om die mensen bij elkaar te brengen en zo het imago en het woonplezier in de buurt op te krikken. Ik vind dat je je eigen buurt kunt maken, groet iedereen op straat en doe mee aan activiteiten, ken de meeste hondenbaasjes wel en babbel daar ook mee. Zo woon ik hier niet meer echt alleen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne: gun jezelf nu eens heeeeeeeeel lang rust. Genieten van het relaxte leven. Je klinkt zo goed nu. Soms willen we te snel, toch maar dit of dat. Ik heb gemerkt dat het voor mezelf toelaten om zo min mogelijk te doen de afgelopen maanden me weer op de been heeft geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij gaat ook maar gestaag door he Hanneke. Ik vind het knap, mijn scriptie was echt een drama, kreeg geen letter op papier want het moest te perfect van mezelf... een en al paniek en faalangst.
Wat ben ik dan blij dat ik niet meer hoef te studeren! En dat ik ook geen veeleisende baan hoef te hebben en op mijn eigen tempo aan mijn eigen projecten kan werken. Ik ben een gezegend mens eigenlijk!

Pip, val je op de man of op het glas wijn bij de open haard??? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: ik was onlangs in A'dam (lang niet meer geweest) en het viel me op dat er in de straten en steegjes zoveel meer groen was. Heel simpel vaak. Tegen een muurtje een klimop, een boompje hier en planten bakje daar. Als je dan zo'n straatje in kijkt straalt het al vrede en rust uit.
De omgeving waarin we leven is zo ontzettend belangrijk.
Bewezen is dat mensen zich dan ook anders gaan gedragen. Bij ons in de buurt gaan ze dit nu ook oppakken. 'Buurtklussen', nou ja ik las er vandaag van alles over. Maar het plan lijkt me goed. Mensen, die vrijwillig of vanuit een WAO toch graag iets in de buurt willen doen. Onderhoud speeltuintjes, of die wat vriendelijker maken. Muurtjes, stoepjes e.d. opknappen. Het zijn vaak de kleine dingen die een straat al vriendelijker maken en daardoor meer verantwoordelijkheidsgevoel om het goed te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
FloortjeII

An, ben hier ook nog eventjes. Ik was zelf even aan het ont-forummen. Drink opnieuw weer niet. Morgen dag 5. Om mezelf om te draaien gaat steeds gemakkelijker. Om niet te drinken na mijn werk vind ik steeds normaler
:D



:musicnote::present: helemaal top Floor, en volhouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Ik ben een bourgondisch, positief ingestelde man van 43. Ik heb 2 schatten van kinderen die ik gelukkig zeer regelmatig zie. Heb een drukke verantwoordelijke baan, maar ben zeer flexibel met het indelen van mijn tijd zodat ik altijd genoeg tijd heb voor mijn gezin.


Ik hou van heerlijk uit eten met een goed glas wijn. Of een glas wijn voor de open haard met een lekker stuk kaas. Ik kan genieten van een goed gesprek maar ook van heerlijk slap zwetsen.




Ik woon sinds anderhalf jaar in ...., maar ben een geboren en getogen .... Ik reis zeer veel en kom dus door geheel Nederland. Dus afstand geen bezwaar.




Ik ben op zoek naar een gezellige spontane vrouw, die mij aan het lachen kan maken, het leuk vind om met me uit eten te gaan, voor de open haard een goed glas wijn te drinken en mee wil gaan op vakantie en die ook thuis de basis wil zijn voor me. Spreekt dit je aan wacht dan niet langer en mail me!


Tot snel.






Lijkt jullie dit wat voor me???




Lachen, verkeerde forum sorry.


:D



???????????????????????????????????????????????????? en ikke dan :brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Corinne: gun jezelf nu eens heeeeeeeeel lang rust. Genieten van het relaxte leven. Je klinkt zo goed nu. Soms willen we te snel, toch maar dit of dat. Ik heb gemerkt dat het voor mezelf toelaten om zo min mogelijk te doen de afgelopen maanden me weer op de been heeft geholpen.



Je hebt gelijk, maar hoe doe ik dat zonder schuldgevoelens te krijgen dat ik te weinig doe om mezelf financieel onafhankelijk te houden. Dit is een smerige valkuil, dat dringt nu tot me door. En ik ben er al zo dikwijls door over de kop geslagen.
Bedankt voor de waarschuwing. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne hoe doe je dat en je dan niet schuldig voelen? Ik heb er heel wat jaren voor uit getrokken. Ik noemde het plan A. Mezelf heel veel tijd gegeven. Gestaag doorwerken dat wel. Maar ik heb dus echt heel veel laten liggen. Heel veel dingen niet gedaan. (zoals huishouden, dat ik nu wel moet bijwerken, maar als je eenmaal begint dan lukt dat ook weer). Alles in een tempo dat aangenaam is.
Mijn schuldgevoel zette ik om in positieve gevolgen. Als ik niet aan mezelf werk op deze manier heb ik de rest van mijn leven last van depressie, oververmoeidheid en heb uiteindelijk nergens meer zin in.
We kunnen veel leren van onze zuiderlingen. ons tempo verlagen en meer genieten.. van b.v. niks doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik moest van mezelf ook onafhankelijk worden op ALLE gebieden. Aangezien ik totaal afhankelijk was. Maar je kan niet alles tegelijk aanpakken. Een voor een en stapje voor stapje winnen we onze vrijheid terug. Dat begint met niet drinken dat is de grootste stap. Dan het volgende. Staan voor je plan.
Ik heb een groot stuk vrijheid terug. Zoals b.v. mijn eigen kamer(s), maar daar heb ik en mijn man wel 10 jaar aan moeten werken. En nu de beloning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu misschien ander werk zoeken, maar ook daarvoor trek ik een paar jaar uit. Eerst eens stabiliseren met hetgeen ik bezig ben, laten zien dat ik het kan. En vanuit die veiligheid op zoek naar iets anders.
Tenslotte moet ik en jullie misschien ook tot zeker 65 jaar werken of straks tot 67 jaar. Dus we worden er niet jonger op en moeten van daaruit ook weer rekening houden met verminderde energie.l

Ik geloof dat 'geduld' het sleutelwoord is. Al doe je elke dag een dingetje, een klein stapje, Na een week, een maand is er dan al heel wat gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjee Corinne: je hebt me ook weer even op mijn plaats gezet met jouw overdenkingen. Ik zie veel overeenkomsten met jou. Waarschijnlijk een totaal ander leven, maar we zijn toch wel ambitieus. De kunst is alleen om de goede weg te vinden. En het gaat ons lukken Corinne. En elke keer wanneer we een tegenslag hebben in onze gemoedstoestand moeten we weer even op de plaats af. EN DAT ACCEPTEREN van onszelf.

Ik heb daar moeite mee, toch maar weer een middag op bed. Toch maar een dag niks doen, om lijf en geest rust te geven. De beloning daarna is dubbel zo groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Het is al lang bedtijd voor mij, maar aangezien ik vakantie heb kom ik me toch nog even melden. Het is me zelfs zowaar gelukt dit draadje te lezen! Het is dan ook niet zo lang als de draadjes de laatste tijd waren.
Nee, ik zit niet op het andere forum, en daar heb ik ook totaal geen behoefte aan, want ik krijg dit forum vaak al niet bijgehouden. Vind het ook wel lekker vreedzaam zo.

Op dit moment zitten we in Soothe' s huis, we zijn vanmiddag hierheen gekomen. Daarvóór een paar dagen in het zuiden van het land doorgebracht en een uitgebreid bezoek aan Maastricht gebracht. Grappig, ik kende die stad al uit mijn jeugd, maar bekeek hem nu met heel andere ogen en andere interesses. Het valt mij op dat ik eigenlijk totaal geen behoefte meer heb om ver weg te gaan. Ik ben blij dat ik van al die stress rondom inpakken, niets vergeten, je huis veilig achterlaten, eindeloze einden rijden of uren wachten op een vliegveld af ben. Ik zou het op dit moment niet aan kunnen, en kon het vroeger ook alleen maar aan met voortdurend een glas onder handbereik. Nu ontspan ik me veel beter, al kost het nog wat moeite mijn dagen niet overvol te plannen en mezelf grandioos voorbij te hollen. Maar al doende leert men.

Corinne, je verhaal gisteravond heb ik gelezen. Ik vind het knap hoe je onder woorden weet te brengen hoe het voor jou allemaal gelopen is. Hoewel het jouw eigen, unieke verhaal is zijn facetten eruit (zoals in de verhalen van veel mensen hier) heel herkenbaar.
Ik heb jou leren kennen als iemand die niet gemakkelijk over zichzelf schrijft, en ik heb zomaar zo'n gevoel dat dat deel van jouw probleem is. Daarom vind ik het heel goed, zowel voor jezelf als ons lezers, dat je je verhaal vertelt. :heart:

Anjo, ik neem aan dat je vandaag mee naar het ziekenhuis bent geweest, en dat de dag te vol en te emotioneel was om hier te reageren. Nogmaals sterkte meisje, we denken aan je. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik het licht dan maar uit doen? hehe, uitnodiging is klaar, nog niet helemaal tevreden maar ... oja....., dat ben ik natuurlijk nooooit. Hier dus ook zo'n perfectionist!
Nog even snel de hond uitlaten en dan duik ik met al mijn gedierte mijn bedje in, morgen eerst maar eens een beetje uitslapen ofzo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de halve avond liggen slapen dat krijg je van die morfine. Ze noemen me hier in huis "morfine mum" als of ik een soort mummie ben. Geinig he. Vinden ze leuk :wacko:.

Ik denk veel aan Anjo en haar X die naar wat, naar wat, gaat. Het roept veel bij me op, van de laatste dagen van mijn moeder aan de morfine drup/infuus.

Daarom schrijf ik ook weinig, ik ben erg veel met mezelf bezig.

Kijk wel deze week in de avond zoveel mogelijk naar de week van de Smaak, zet me wel aan het denken.

Welterusten, het is veuls te laat geworden. Ik ben morgen echt niet de eerste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...