Spring naar bijdragen

donderdag 4 september 2008

blacky

Aanbevolen berichten

morgen adb'ers ,
ik zou liever genieten van een fijne nachtrust maar mijn koppeke zit weer te vol .
inplaats van te liggen woelen in mijn bed ( worden ying en yang zeeziek van ) hou ik mij maar bezig met allerlei zaken .
mail gehad van advocaat uit spanje , meneer doet zijn werk niet goed en ik zal vermoedelijk weer een trip naar spanje mogen maken :devil:
dus hier al enkele zaken over opgezocht , hoe het te regelen valt zonder naar ginder te moeten gaan , amaai dat is ook al weer bijna een jaar geleden , de tijd gaat snel gebruik hem wel .
ik denk veel na over mijn beslissing om bij mijn ex weg te gaan , nu bijna drie weken alleen wonende vindt ik maar een zaak spijtig , en dat is dat ik het niet eerder gedaan heb , er zit veel meer rust in mij sinds ik hier woon , ik heb mijn huisje ingericht op mijn manier met spullen welke ik vroeger niet mocht plaatsen omdat ze die spullen niet mooi vondt , nou ja in een relatie is het geven en nemen .
nu ik alleen ben moet ik alleen geven en nemen aan mijn eigen ;)
ik ga nu nog verder zaken in orde maken en hopen dat ik ook een beetje kan strijken , scheelt ook veel maar strijken voor een inplaats van voor drie .
hopelijk op tijd straks weg want wil de tv gaan halen in het oude huis en fotos mee nemen om te sorteren en ja ook verlang ik toch wel enorm om mijn hondje te knuffelen :heart:
ondertussen springt ying op mijn schoot ga die even knuffelen :heart:
en ik schrijf nu al dat ik er weer 24 uurtjes bij plak
ps zijn er mensen die naar lunteren gaan ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen, Heerlijk geslapen (okee met een beetje hulp) en vandaag dus de dag waar ik al weken naartoe leef, huiverend en leuk spannend. Die gevoelens zullen dan ook wel de hele dag door elkaar blijven lopen. Wat ik hiervan geleerd heb is dat het heerlijk is als anderen iets voor je regelen. Ik vier mijn verjaardag bijna nooit omdat ik dan degene ben die alles moet regelen en dat kost me altijd de kop. Dan overzie ik het niet meer en raak ik in paniek en ben uitgeput als er eenmaal mensen komen zodat ik er niet meer van kan genieten.

Het enige wat ik spannend vind nu, en dat is een ietwat kinderachtig gevoel, is dat ik moet proberen mijn verwachtingen niet te hoog te stellen waardoor het tegen kan vallen. Je kent dat wel, dat met sinterklaas de kadootjes klaar liggen en dat dat zo spannend is en dan blijkt er steeds niet tussen te zitten wat je graag had willen krijgen en dat ik daar dan teleurgesteld over was... was ik altijd erg goed in ;)

Blacky, dat je je hond meer mist dan je ex is al duidelijk dat je en goeie beslissing hebt genomen! Geef het allemaal tijd

en nu is er koffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Ons mijlpalen lijstje geeft voor vandaag aan, Mick en Marion, Gefeliciteerd!
En zo ook ieder ander die er vandaag weer een droog dagje bij op
kan tekenen!
:present::present::present::D:present::present::present::):present::present::present::D:present::present::present:

Blacky, je komt wat rustiger op mij over wat je schrijven betreft.
Wat fijn dat je ook wat voordelen kunt benoemen en ook daadwerkelijk ervaart.
Het is niet alles negatief het zonnetje begint voor je door te breken! :sun:

Carolien, ik hoop dat het een waardige en toch mooie afscheids dienst wordt.
Voor familie altijd fijn als ook buurgenoten aanwezig zijn.

Tapas, vandaag je grote dag. Nou meid daar moest je toch een heel eind naar toe
"leven" en ja wij mochten ook een beetje met je mee leven.
Het komt vast allemaal goed, heel veel succes!

Morge Fran, heb je even niet gesproken, alles goed? :present:

Krijg nu al een droge keel van het kleppen, Tapas doe mij ook een bakkie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Stien! Hier alles goed, hoor! Wel moe, maar misschien hoort dat bij deze fase van het stoppen. Ik weet het niet. En ben nogal druk bezig ook. Heb een beetje een onbezonnen aankoop gedaan, en daar moet vanalles mee gebeuren (mobiel waarmee ik mijn e-mail kan checken in het buitenland...). Ik moest en zou dat ding hebben, want ik heb intussen ongeveer 40 brieven geschreven en heb dan geen rust als ik mijn mail niet kan checken. :huh: Morgen de trein op, want het is een grote dag voor mijn lief. :)

Met jou alles goed?

Moet er nu vandoor. Tot over een paar dagen...

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge.

Hier weer een lekker rustige ochtend. Al een uurtje aan het werk geweest, nu even een kopje koffie.

Blacky, ik hoop dat je nieuwe huis snel een fijn thuis zal zijn. Ons hondje is ook nog bij mijn vrouw waar ik niet mee samenwoon, maar we zien elkaar wel dagelijks, dus ook ons hondje. En ik voel je gemis. Ik ben blij dat ik nog dagelijks met dat beessie kan lopen. Ik ben trouwens ook blij dat ik mijn vrouw nog dagelijks zie en spreek. We hebben momenteel eigenlijk een LAT-huwelijk en voor dit moment is dat voor ons de beste manier om samen te blijven. Veel samen, toch allebei een eigen leven. We zijn beiden bezig onze eigen plek in onze relatie (terug) te vinden en dat heeft z'n tijd nodig. We groeien in elk geval weer naar elkaar toe.

Carolien, ik wens jou ook sterkte voor vandaag. Een aantal jaren geleden is hier een buurman, die altijd behoorlijk prominent aanwezig was in de buurt (op een positieve manier, hoor) ook jong overleden. De herinnering aan zijn aanwezigheid blijft altijd, maar ik ben altijd weer verbaasd hoe het leven daarna zichzelf altijd weer bijeenraapt en doorgaat. Nogmaals, sterkte.

En Tapas, jij een heel mooie dag gewenst. Hihi... wie zei dat gisteren? Dat je je laatste nacht als onbekend kunstenaar hebt gehad? Ik hoop het voor je, maar ik hoop tevens dat je door alle roem geen slapeloze nachten tegemoet gaat.

Stien, HOI!!!

Frannie, ook HOI. Je gaat lekker, hè? En doe je de groeten aan je lief van me? (Ik zal wel wat gemist hebben maar wat is er morgen voor een grote dag voor je lief?)

Vanavond ga ik weer na de nazorg van de 12-stappen behandeling. Eigenlijk is dat ook een soort AA/NA/CA- meeting. Ik ben nog steeds blij dat ik, toen ik het begin dit jaar zo moeilijk had om weer te stoppen met drinken, die behandeling ben gaan doen. Het "gedoe" met een Hogere Macht leek me een voor mij onneembare barière, ik dacht daar niks mee te kunnen. Maar het is gegaan zoals bij een jonge vogel die voor het eerst over de rand van het geboortenest heen springt. Niet zoveel vragen, springen maar, en de vleugels spreiden en vertrouwen dat het goed gaat. Blind vertrouwen is voor mij in dit geval het beste gebleken.

Kennis is Macht, schreef Frannie gisteren in haar mooie verhaal. Daar zit wat in, maar ik ervaar nu dat wat mijn kennis teboven gaat Hogere Macht is. Amen.

En nu weer aan het werk.

Groetjes, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij blijft de 'hogere macht' de innerlijke macht en kracht die in jezelf zit. Op die manier is die hogere macht iets van binnen wat je aanroept. Dan kan ik daar ook prima mee leven ;) Voor mij heeft een externe hogere macht iets teveel lading van vroeger, toen ik nogal erg gereformeerd werd opgevoed. Gelukkig is dat voor iedereen anders

Okee, ik ben weg, ik ga mijn expositie inrichten, kom zo wel weer even buurten tussendoor!
Iedereen een heel fijne en vooral droge dag toegewenst!!!!!!

oef ik heb er zin in vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

Maar mag ik in het bijzonder onze Koh weer verwelkomen in zijn oude stijl? Terug van zijn atelier, een kopje koffie, géén puntjes tussen de teksten....... (hoe meer puntjes hoe slechter het met hem gaat) en de Belgen zouden zeggen misschien: "hij klinkt fier". Dat vind ik er tussen uit klinken, trots, blij met zichzelf en o jongen wat kom je weer van ver maar je bent weer terug aan het komen en het is zo goed deze weg te zien. Prachtig, en gefeliciteerd man.

By the way, ik zei dat gisteren tegen onze Tapas, misschien wel je laatste nacht als onbekend kunstenaar. Dat mens (liefdevol bedoeld, een fantastische vrouw) heeft zoveel talent in zich, ik weet nog dat mijn bek openklapte de eerste keer dat ik haar werk zag. Zó schitterend, ik vind het ook prachtig.

Tapas, meisje, ik stuur je vandaag alle kracht en moed en wijheid toe :present:. Vind het zo shit dat ik me zo shit voel weet je en niet kan rijden of komen. Ik was er zo graag bij geweest voor jou en voor mezelf. En ik had zo graag je kunst zien hangen. En, hoe ironisch, dat alles op een donderdag ZONDERDAG. Fantastisch, wat heb je allemaal bereikt. Dat had anders nooit gekund. Never.

Laters !!!! Eerst even douchen en zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve allemaal,

Mijn kind is van de week erkend waardoor ik een behandeling ga krijgen en nog een poosje thuis mag bivakkeren. Hij slaapt nog niet goed door 'snachts en wat deprie gevoelens van vastzitten wisselen zich af met dit als kans proberen te zien op een nieuw keerpunt in mijn leven. Ik zit in niemandsland. Het is me wel duidelijk dat dit nu gebeurt omdat ik geen copingmechanismen (verdovende genotsmiddelen) meer heb, en dat ik nu moet leren dat in mezelf te vinden, en het voelt allemaal heel dubbel, want ergens voel ik ook een grote vreugde, ik LEEF, ik ontwikkel, ik groei, ik leer, ik ben mezelf puur natuur, ook al is dat zelf nog verre van perfect......en ik drink NIET!

Blacky doe je wel eerlijk nemen en geven met jezelf? Niet teveel van jezelf nemen en niet stiekem jezelf een beetje meer geven he ? ;)
Wat is er trouwens in Lunteren?

Tapas geniet van JOUW dag zoals er vanaf vandaag heel veel mensen van jouw prachtig bijzondere foto's zullen mogen genieten!!!

Carolien :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
houtje

En, hoe ironisch, dat alles op een donderdag ZONDERDAG. Fantastisch, wat heb je allemaal bereikt. Dat had anders nooit gekund. Never.

Dat is idd bijzonder! Hoe de kosmos om ons heen zo met alles kan samenvallen omdat we zelf die kosmos zijn :heart:

Houtje wat naar dat je je zo naar voelt, hoop dat je toch nog dingetjes vindt om van te genieten deze dag :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik denk dat het vrij normaal is dat je hem hoort en ziet, je bent aan het afscheid nemen van iemand die je bijna dagelijks hoorde of zag.
Net als jij hoop ik dat hij nu in een betere plaats is, waar lijden en piekeren niet bestaat.
Ik houd mijzelf daar op het moment heel erg aan vast. Het helpt mij.
fijn voor de familie dat je gaat vandaag. Ook voor jezelf, het is een ritueel natuurlijk maar wel een die waardevol kan zijn.

het gebeurt mij niet vaak maar verder weet ik niet wat ik moet zeggen. Ik zou je liever een knuffel geven.

Knuffel,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik toch nog even. Forumverslaafd, hé! :wacko:

Vlohtje, jij gaat ook goed, hé! Fijn, hoor, om je weer zo te zien. :) Niet zuipen is fijn!!! Men zegge het voort! En morgen staat mijn lief 2 jaar droog. :present: Grote dag dus.

Kaia, fijn -- of net niet, hangt er maar vanaf -- dat je thuis mag uitrusten van Burnout Jr. Ik hoop dat het je goed gaat doen en dat het inderdaad deuren kan openen naar iets nieuws. Ik duim voor je!

Zo, mijn mobiel is in orde. Ongelooflijk, hoor, je e-mail lezen op je mobiel! En nu maar hopen dat er ook nog iets komt, of ik voel me helemaal belachelijk met mijn chique werkmobiel. :$ ;)

Blackietsje, ik denk aan je! Je klinkt goed, en dat is altijd fijn om te lezen.

Doe-oeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker! Weet je, het bevalt steeds beter. het haalt me even uit de dagelijkse sleur, ik zweet meestal even flink en denk niet teveel na... vandaag een antieke kast in de was gezet... Mmmm, ruikt zo lekker!

Ben nu erg moe. Moet zo met de hond lopen, maar mss doe ik eerst nog een klein dutje!
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Pip, da's goed nieuws! een schildercursus! Leuk voor je, en goed van je!
Hier gaat alles weer goed, knop weer om, eindelijk weer overtuigd alcoholvrij! Niet alleen fysiek, maar ook geestelijk! En ik merk dan altijd direct meer frissigheid in mezelf. Meer ruimte.
Terwijl als ik stop omdat het van mezelf "moet" ik er dan altijd erg in blijf hangen! (zucht, steun, moeilijk!)

Zo, ik lees vanavond weer verder, ga even naar de Hema, espressobonen voor mijn machientje halen!
Iedereen een fijne voortzetting!
Caro, veel kracht!:present:
En Pip, is er in het dorp niet een leenhond waar je iedere dag mee zou kunnen wandelen? Die van mij zou je zó mee kunnen nemen! Komt er lekker frisse lucht in je hoofd, en dus ruimte!:rose:
Wanneer gebint je schildercursus?

Ik log uit, zie jullie later!:D;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pip, Marjo en Trees. Kom ook even hier kijken. Heb net een kommetje linzensoep ingeschonken, ingeschept, opgeschept, nou ja, naast me staan. Heb ik voor het eerst sinds ik begin jaren '80 op kamers zat weer eens gemaakt. Schoot me ineens te binnen dat ik dat toen zo vaak maakte. Voedzaam, makkelijk, niet duur en ook nog lekker. Maar toen ik ging samenwonen/trouwen associeerde ik die soep altijd met armoe en op kamers wonen en maakte ik het nooit meer. Maar ach, dacht ik ineens, ik woon nu eigenlijk ook weer een beetje op kamers. Nou ja, hele flat, maar toch... En het smaakt me (weer) goed.

Pippi, waarschuwde je om half twaalf voor het feit dat je pislink was of voor de inpikpraktijken van de Postbank? Of beide? Goh, schildercursus. Leuk. Ik heb vorig jaar een cursus portret- en modelschilderen gedaan. In de eerste plaats om weer eens een beetje onder de mensen te komen en in de tweede plaats was het mooi meegenomen dat ik weer eens naar model kon tekenen en schilderen. Had ik al ruim twintig jaar niet meer gedaan, maar ik kon het nog steeds redelijk. Ben niet zo'n portretvirtuoos als Carolien maar dat hoef ik ook niet.

Ja Marjo, boenwas. Heerlijk. Goh, ik weet niet wat het is, maar ik kom steeds weer in het verleden terecht. Gisteren al met het horloge op m'n 10e verjaardag, nu net hierboven met de linzensoep en nu met het woord boenwas alweer. M'n vader kreeg het eens in de zoveel tijd altijd in z'n kop dat alles in de boenwas moest. En daarin ging ie ver. Niet alleen de (ook antieke) kast, maar de hele eethoek, al het houtwerk van het bankstel tot zelfs de tv en radio aan toe. Die hadden destijds nog een houten kast, dat wel. Maar gelakt hout in de was zetten is niet echt nodig. Bovendien kan het hout de was niet opnemen als het gelakt is, dus alles was altijd een beetje vettig.
Nu gebruik ik heel af en toe nog wel eens terpentijn (harsprodukt) door m'n olieverf. En dat ruikt ook zo lekker. Maar meestal gebruik ik gewoon schildersmedium. Dat ruikt minder en vergeelt uiteindelijk ook niet zo als verf met terpentijn.

Trees, stoppen met drinken omdat het van jezelf moet is niet leuk. Dat is precies hetzelfde als zeggen dat je nooit meer zal drinken omdat het (van jezelf) niet mag. Die frissigheid en ruimte in jezelf zijn een mooi uitgangspunt om niet te drinken. Je zegt: de knop is om. Ik vertelde laatst al eens dat er bij mij geen knop om is, maar een knop ingedrukt. En die knop moet ik regelmatig indrukken om de voordelen niet uit het oog te verliezen (de lichtknopjes in de vroegere portiekflats). Als je zo regelmatig die knop indrukt blijft het fris en ruim zolang je zelf wilt. Het forum is zo'n middel om die knop af en toe even in te drukken. Voor mij zijn dat ook de meetings. Het houdt me bij de les en laat mij niet vergeten hoe erg het is als ik drink.

Zo, soepie opgeslurpt tussen het typen door. Nu weer aan het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier Jozef weer,

Gaat niet goed, weer aan de drank gisteravond. Jullie zijn al zo lang bezig en ik lees heel veel goede berichten. Vind het knap van menigeen om er van af te zijn en te blijven. Maken die uitglijders het niet heel moeilijk, heb je dan niet het gevoel dat je weer van voor af aan moet. zoals Trees bijv. ik lees dat het ergens mis is gegaan de afgelopen tijd. Hoe ziet dat eruit dan en hoe kan je zo snel weer zeggen dat je het weer de baas bent. Ik zal vaker komen op het forum, want ik bemerk dat velen van jullie een hechte band hebben. Dat gaat in een paar weken ook niet gebeuren kan ik me voorstellen.
Ben nu erg verdrietig en heb het gevoel alsof 26 jaar drank en een "doods" leven op me afkomt. Is dat de voorbode van het afscheid nemen. Ik voel het als rouwen, echt rouwen dat ik de drank moet begraven, hoe graag ik dat ook wil. Heb het altijd gered in die 26 jaar met de drank. De afgelopen 6 jaar zelfs in een leidinggevende functie (door fusie niet meer aan de orde). Wat is dit een rare periode, met drank, zonder drank, zucht, gremlins enz.

groet Jozef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...