Spring naar bijdragen

vrijdag 5 september


blacky

Aanbevolen berichten

Kohtje, wat zeg je dat mooi, jezelf vergeven dat je te 'kwetsbaar' was vroeger waardoor je jezelf pijn liet doen.. lees ik toch goed zo? acceptatie dus! erg herkenbaar.
De Har van nu doet mij enorm denken aan jou toen je teruggevallen was.

Har, het probleem in de communicatie gisteren hier op het forum is dat in ieder bericht 2 elementen zitten, de inhoud en de betrekking, dus wat er geschreven wordt en hoe het geschreven wordt. Gisteren viel me op dat je van jezelf alleen de inhoud van je berichten zag en bij ons alleen de betrekking, de toon van de berichten. Dat maakt de communicatie enorm mistig en veroorzaakt misverstanden. Ik hoop dat je vandaag wat minder hoeft te ploeteren in het drijfzand zoals Houtje het omschreef..

schiet mij weer de tekst van Ramses Shaffy te binnen die ik prachtig blijf vinden:

Als het stormt op je schip, ga mee, ga mee, met een storm die je voert naar een wilde zee
en de zee is te groot en te klein is je boot maar het tij zal het getij weer keren

als het stormt in je hart, ga mee, ga mee, met een storm die je voert naar een wilde zee
en verzet je maar niet, tegen het verdriet, want het tij zal het getij weer keren.

Oja, feessie!!!! mijn eerste foto is vandaag verkocht!!!!!!!!!
(en dat is naast de 2 opties die er lopen!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tja, ik heb de mazzel dat degene die de 'psychiatrische' kunst hier in Haarlem coördineert een grote fan van mijn foto's is. Ze heeft ook mede mijn tentoonstelling georganiseerd. Dus iedereen die bij haar om ideële kunst vraagt (zo noem ik het maar even) daarmee gaat ze normaal naar de kunstuitleen voor mensen met een psychiatrische achtergrond. Alleen nu even niet. Ik ben er wel blij mee maar vind het ook sneu voor de kunstenaars van die kunstuitleen (terwijl mijn eigen werk ook in diezelfde kunstuitleen verhuurd wordt)... dubbel he, een goeie zakenvrouw zal ik nooit zijn! Vind het wel gaaf dat mijn werk op die manier in de grote instellingen komt te hangen, de vandaag verkochte foto gaat naar het Gemeentehuis van Bennebroek.

onwerkelijk vind ik het ook hoor, het is net alsof ik in een film zit en toekijk. Mijn huis staat nu vol met bloemen (oa 3 bossen zonnebloemen) en heel attent kreeg ik een paar keer ipv een fles wijn een pakje shag... hihihihi...

Tina, hou je taai he!! het gaat weer een keer voorbij maar daar heb je nu niks aan. Als je je goed voelt vergeet je vaak hoe slecht je je ook kan voelen, en als je je zo rot voelt dan ben je weer helemaal vergeten hoe goed je je ook kan voelen. Zorg goed voor Tina!!
Zou je depressie ook te maken kunnen hebben met de nachtdiensten die je gedraaid hebt? of is dat een raar idee. Ik kan me voorstellen dat je 'ritme' daardoor totaal ontregelt raakt!

en zie verhoging van de medicatie zeker niet als 'falen'. Het gaat echt om een stofje wat jouw hersenen op dit moment niet goed kunnen aanmaken, kan ook met het najaar te maken hebben, Als je serotonine weer op peil is zul je je ook al snel beter voelen.
Veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier Jozef weer,

Ben vanmiddag toch maar weer in bed gekropen na 13.00 uur en mijn laatste berichtje. Heb gelukkig ook nog een paar uur geslapen. Die sapjes moeten nu nog gehaald worden. Zie er niet uit nu en zweten, zweten.
Ik vind het best moeilijk om 'erin' te komen en iedereen te leren kennen. Dat hoort natuurlijk ook bij een beginneling. Veel leeswerk en iedereen heeft zo zijn eigen problematiek, naast de drank zeg maar of mede door de drank is misschien beter gezegd.
Toi, toi voor mensen die de alcohol al zo lang de baas zijn en dat terugvallen na een jaar of twee of tig jaar. wat lijkt me dat moeilijk. Ik ga zondag met de refusal beginnen en hopelijk maandag weer aan het werk. Afleiding is ook goed in deze.
a.s. woensdag de eerste psychomotore therapie. Wat een aantrekkelijke jongeman was dat (had afgelopen woensdag eerste gesprek met hem). gaat ie woensdag ook nog aan me zitten misschien. Nou ik hoop dat ik me goed hou. Ach....beetje geintje.
Ik lees dat spiritualiteit ook wel bij jullie speelt. Ik zal ook maar eens weer wat meer gaan bidden. Heb daar wel wat mee, geeft toch wel iets en alles waar je wat aan hebt is nu belangrijk. Gewoon maar doen dan en even op de knietjes.
Gefeliciteerd allen met het lange droog staan. Ik ga er ook voor en hoop eindelijk eens van die troep verlost te worden, maar die strijd gaat een leven lang door vrees ik.
Ook ik ken dat gevoel wel van thuis alleen, je terugtrekken enz. ben emotioneel ook lang niet in balans en aan een partner niet toe, komt veel te dichtbij. In die zin moet ik eens eerst beter bij mezelf komen. Dat gevoel is vaak zo verdoofd (niet alleen door drank) alsof je niet in je eigen lijf zit ofzo. Nou dit was het even weer voor nu, gewoon wat van me afschrijven. kom vanavond nog wel terug.
groet Jozef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom ff binnen vallen zonder heel veel gelezen te hebben..
Maar ik wil toch iets kwijt aan Har. Hoop dat de einzelganger wel meeleest.
Ik moest vandaag aan jou denken toen ik in "je" winkel was. Ja voor mij is dat jou winkel omdat jij er dichter bij woont dan ik.
Ik heb geen flauw idee hoe het met je gaat of je je weer bij de kladde genomen hebt of nog steeds dwaalt.
Maar wat ik dus dacht... Wat doe ik als ik Har hier tegenkom en hij zijn voorraadje aan het aanvullen is?
Laat ik hem in zijn sop gaar koken en z'n ding doen? Of steek ik hem een hand toe?
Beste Har, ik zou je een hand toesteken.
Mijn volgende reactie komt vanuit mijn gevoel en niet dat ik heel veel van je gelezen heb maar mijn gevoel zegt me dat ik je het op z'n minst aan moet bieden. Wat jij ermee doet dat bepaal je zelf.
Als je naar AA wil maar je zet de afstand ertussen of het moeten fietsen of wat dan ook. Dan wil ik je wel brengen en ophalen, ik wil zelfs met je mee naar binnen lopen. Je hebt veel aan jou groep gehad dat heb je zelf gezegd. En ik snap heel goed dat het moeilijk is om met zo'n slecht nieuws binnen te stappen. Maar ik denk dat het je meer zou helpen dan nu je terug te trekken en je zielig te voelen doordat de drank dat bij je bepaald.
Aan jou de keus, ik stel er alleen 1 eis aan. Ik ga geen dronken, in zichzelf medelijde verdrinkende Har vervoeren.. De eerste laten staan moet jij zelf doen. ;)
Reactie hiervoor.. Mag ook via pb daar maak ik nu ff een uitzondering voor.
Sterkte Har, find yourself ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker rustig hier.

Heb gisteen nieuwe klachten erbij gekregen: gevoelloosheid en onbestuurbaarheid van de linkerhand.

Heb besloten, na wat overleg links en rechts, om de organisatie van zondag toch maar uit te besteden. Ik heb een hartige taart besteld, wat salades die ik zelf kan oppimpen, en sandwiches die vers worden gemaakt. Toe: een grote fruitsalade en dat allemaal samen voor een leuke onderhandelde prijs. Ik moet extra morfine nemen en daar ben ik super suf van, en aangezien ik vanmiddag géén boodschappen hoefde te doen, heerlijk, had ik de rust om de hele middag te slapen.

Zoon heeft patatjes gehaald en dochter eet bij een vriendje en ik begin al weer in te kakken dus.......misschien nog tot laterssssssss!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihi, blijkbaar niet... :D Waarom is iedereen hier zo vaak mineur? Of is dat mijn timing.. ;)
Tja die is altijd slecht geweest. :D
Ik wens jullie allemaal een fijne avond...
en voor iemand die het ook leuk lijkt Da vinci code op rtl 4 om half 9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allen,

Nee, An nog geen sapjes gehaald. Werd me toch in een keer een potje beroerd, zweten, overgeven, alsof ik van mijn stokje ging. Ben dus maar binnen gebleven. Zie er trouwens ook niet uit na deze dagen.
morgen ga ik deur uit en haal ik van alles wat goed is. Die verrekte rotdrank, zoals vanavond voel je ineens met dat kotsen enzo dat het lichaam toch wel erg reageert, ook heel slecht gegeten natuurlijk de afgelopen tijd. Nu is het wel weer goed, maar ik moet mijn lichaam de komende tijd toch behoorlijk ontgiften. Nu ben ik zwakjes en ga er ook maar vroeg in, met een pammetje zodat de slaap komt.
Geen spoor van Har, hoop dat het redelijk met hem gaat, misschien nog tot later.

groet Jozef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozef
Je moet vooral je vochten en zout aanvullen dus bouillon maken of - als je het weg kan krijgen - O.R.S. kopen en drinken. Dat zijn oplosbare zouten en glucose in water die alles heel goed aanvullen. Anders blijf je zo beroerd. En uitslapen maar die ellende. En zou je toch niet naar hulp zoeken? Heb je je al ingeschreven voor de (gratis) internetbehandeling van Tactus? Die heeft zeer veel mensen hier geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Ik kom nog even een update geven.
Het is nu eventjes droog in mijn stad.
Zo dat was het omgevingsnieuws. ;)
Nu het grote nieuws: nuchter zijn is leuk.


BamBam,
Gefeliciteerd met twee jaar gezond drinken!
Bosje :present: :present:

Marjo,
Tien maanden onderweg in het nieuwe leven verdient ook een proficiat!
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doet me denken aan die boer op de trein. Er zit zo een vrouw voor
hem en erg overdreven gesminkt en zeer kort gerokt, zegt die boer ..
euch ... jij bent zeker een vrouw van lichte zeden. Hoe zie je dat
vraagt ze .. wel zei de boer, door die smink en zoals je gekleed loopt.
Dat klopt helemaal zegt de vrouw, maar jij bent zeker een boer ? ...
Inderdaad zegt hij maar hoe zie jij dat dan eigenlijk ? .... Wel
antwoord ze. Je schuurdeur staat open en je varken komt al naar buiten
kijken ... ;-))))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

was frietekes aan het vreten en ja dat doe ik nu eenmaal met mijn vingers , ach ja voor wie het niet weet den belgische koning eet zijn frieten ook met zijn vingers ;)
zo hier nieuws van blacky , blacky heeft gisteren nacht maar twee uurtjes geslapen en dacht blijven liggen doe ik niet dus ben aan mijn keuken begonnen , welke zottin staat haar keuken nu te schilderen om 3 uur s,nachts blacky uiteraard :$
kanarie pietjes geel zijn de deurlijsten en appltjes groen worden de muren en dat mag gewoon omdat ik die kleuren graag zie en alleen woon .
mijn ma haar lievelings kleur was appeltjes groen :heart:
hoe is mijn dagje verlopen , mij wezen uit razen in een tuin , lekker alle frustratie van de laatse dagen weg , zuster van mijn ex kwam op bezoek bij haar ma en een goede babbel mee gedaan , is een mns dat ook al genoeg mee gemaakt heeft in haar leven , toen haar jongste 6 maanden was heeft haar man haar laten zitten omdat hij niet kon aanvaarden dat hun oudste zoon geetelijk en lichamelijk gehandicapt was , op haar eentje heeft ze haar drie kids opgevoed ja ook heel lang de gehandicapte .
ze heeft onlangst een relatie gehad maar dat is gedaan , haar ex maakt haar nu overal zwart en zegt dat ze iemand is met weinig zelf vertrouwen en bij mij viel ineens een € ook mijn ex kon dat goed in mij wakker maken .
om haar zelf vertrouwen op te krikken begint ze volgende week saxofoon lessen te volgen en blacky der oortjes gingen , want ja ik heb daar ook intresse voor enig minpunt is 50 km hier vandaan enkele trip
:devil: en dit twee keer per week .
thuis gekomen in mijn zetel gedoken en geslapen , dus ik heb tenminste iets van slaap gehad .
albertina ook ik sluit mij op af van de wereld , als ik mij voor de wereld open stel krijg ik zwz het deksel op mijn neus en dat kan soms pijnlijk zijn , mijn leven bestaat erin te gaan werken de nodige boodschappen en dan naar huis , ik vermoed dat het normaal is vermits ik nog veel werk heb en het bijzonderste het graag doe . wat een pilleke betreft ik heb denk ik toch wel veel aan mijn efexor
daar juist naar buiten , ik had geen eten meer in huis tenzij groene harige broodjes , ik kwam voorbij een cafe en dacht ik ga naar binnen wie zal het weten , alsof den duivel er mee speelde kwam er een man naar buiten en donderde in mijn armen , nou ja ik was dadelijk dronken van zijn geur , heb mij omgedraaid en ben frietjes wezen kopen.
een drank verslaving is mij toch maar iets raar , zo heb je er geen last van en zo zit he weer in je kop , nu ja een zaak is zeker indien ik wel zou gedronken hebben dat waren jullie morgn de eerste op dat te weten , want enkel mijn eerlijkheid naar andere verslaafden is mijn redding geweest .
zo en nu ga ik wat zetel hangen en kijken of er niets op tv is
wens jullie ene fijne avond toe en ik ben blij dat ik die eerste laten staan heb en laat staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...