Spring naar bijdragen

zondag 7 september

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 132
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoe digitaal ik ook ben, ik doe mijn schrijfwerk graag met een vulpen (ook notuleren en zo) en ik had van mijn opa en oma bij een gelegenheid een mooie Waterman vulpen gehad en ik heb geld gevraagd voor een nieuwe. Van de zwabber heb ik een mooie bon gehad voor wat lekker uitzoeken bij de parfumerie ,heerlijk ik weet al wat het wordten.... schitterende bloemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Koh, ga naar je bericht, eerst alles selecteren dan kopiëren, dan hier heen, nieuw antwoord maken en plakken (je tekst erin), als het goed gegaan is ga je naar je oude bericht terug en klik je op "aanpassen" en selecteer je weer alles en dan deleten, en dan moet je wel iets anders typen. Het is wel zo netjes om te typen "verplaatst naar andere draadje". Snapje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Alleen voor vandaag laat ik mijn wrok en wrevel naar anderen los. Als ik me tekortgedaan voel zal ik proberen te vergeven, in de wetenschap dat ik zelf vergeving van anderen nodig heb.

Alleen voor vandaag. Net als het niet drinken oefen ik ook het overwinnen van mijn slechte eigenschappen per 24 uur. Ik ben niet in één dag verslaafd geraakt en zal ook niet in één dag een beter mens worden. Maar door er stapje voor stapje aan te werken kan ik een eind op weg komen.

Verslaving is een ziekte van isolatie en eenzaamheid. Ik oefen mij in het weer onder de mensen te komen, weer in interactie met het leven te komen. Daarbij is het (bijna) onvermijdelijk dat ik me wel eens op mijn tenen getrapt voel. Door te vergeven ontneem ik kwaadheid de kans uit te groeien tot wrok en daardoor verklein ik de kans op vertraging of zelfs tenietdoen van mijn herstel. Ik hoef maar naar mezelf te kijken en te zien dat ik zelf vaak om vergeving van anderen verlegen was om het makkelijker te maken een ander te vergeven.

Oefenen, oefenen, oefenen. Luisteren, Lezen, Oefenen. Ik ben er druk mee, maar dat was ik eerder ook met drinken. En ik ben blij dat ik dat niet meer hoef.

Een fijne zondag allemaal.
Groetjes Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het is wel goed dat je gaat Pip.
Even de zinnen verzetten.
Ik weet zeker dat als je bent geweest, je toch blij bent even eruit te zijn geweest.
Leuk trouwens rommelmarkten, hier zijn ze niet zoveel.
Kan er zelf trouwens wel een keer gaan staan, zoveel spulletjes die ik nooit gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo goedmorgen,

Weer 1 jarig lees ik. Mieke gefeliciteerd en houtje ik wens je een hele leuke dag. doe rustig aan met de voorbereidingen.
Ik heb vannacht wel wat geslapen met 2 x lorazepam, terwijl ik daar voor twee weken veel beter op sliep (als ik een sporadische alcohlvrije dag had) Jammer is dat. hoop dat het nog een beetje weer meer effect gaat krijgen.
Vandaag is mijn Refusal dag, nooit dacht ik zo blij te kunnen zijn om daar mee te beginnen. 't is ook telkens nog zoiets van : niet graag willen, maar de tijd haalt je vanzelf wel in en moet je toch zienderogen toegeven dat je meer verslaafd bent dan dat jezelf dacht in de hand te hebben. dus beginnen we straks. Eerst wat senseo'tjes erdoor en een paar sigaretten en dan maak ik een omelet en dan neem ik 'm in. hoop dat ik geen al teveel nare bijwerkingen er van zal hebben.
Ik wens iederen een droge dag en veel sterkte aan hen die(een beetje) twijfelen.
Kijk naar mij....op zondamorgen om 9 uur er aluit, dat is mij jaren niet meer overkomen, omdat de kater verwerkt moest worden.
groet en tot later.

Jozef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozef: blij van je te horen dat je toch wel hebt geslapen. In ieder geval opgestaan zonder kater.
Natuurlijk zal je wat ongemakken gaan ervaren, maar wegen die op tegen alle ellende wanneer je hebt gedronken. Ook voelen we nu veel beter dus elk pijntje komt harder binnen we hebben immer geen vergif in ons lijf gegooid om de boel te verdoven.
Jozef: vandaag telt, vandaag droog doorkomen, 24 uur. Ik doe met je mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...