Spring naar bijdragen

Hallo Allemaal


Patricia

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Na ongeveer 10 jaar elkde dag op te staan met hoofdpijn in de hoop dat je collega's er niks van merken, is het tijd om nu actie te ondernemen.

Ik heb recent een training gevolgd voor mijn "emotieregulatiestoornis" (geef het beestje een naam) en nu is het tijd om mijn drink probleem aan te pakken.
Ik ben al vroeg begonnen met drinken, voornamelijk om te kunnen ontspannen, niet te piekeren en om te slapen. En natuurlijk voor de gezelligheid. Dit is inmiddels opgelopen naar een gewoontje van een paar flessen wijn per dag. Ik wil me heel graag weer goed, fit, energiek en minder somber voelen.
Vandaag is mijn allereerste dag in 10 jaar dat ik geen druppel drink (hoop ik dan).

Ik hoop veel van jullie tips, adviezen te leren en hopelijk ook andersom.

Ik ben nog niet bekend op dit forum, maar ik las iets over profiel zichtbaar.
Ik hoop niet dat dat bij het geval is, zou iemand mij anders even willen waarschuwen/ helpen bij aanpassingen?

We spreken elkaar. En voor iedereen hier natuurlijk: zet hem op!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Patricia, welkom hier.
Je staat niet ingelogd dus we kunnen niet zien of jouw profiel open staat, dan zie je je naam in blauwe letters en onderstreept als je forums aanklikt. Dan moet je dat even melden aan de moderator en intussen je privégegevens even weghalen, wel zo safe. Daarvoor moet je profiel aanklikken.
Een paars flessen wijn per dag is op alle fronten de moeite om van af te kicken, je kunt er alleen maar beter van worden. Je lijf, je humeur, je vrienden/fam. relaties, je portemonnaie en je eigenwaarde niet te vergeten. ff volhouden, de eerste dagen zijn fysiek meestal het zwaarst, het psychische komt daarna
(anders word je maar euforisch he), de beloning komt soms later dan je wilt, maar als je per dag niet drinkt en per dag registreert waarin je je beter voelt, is het zeker te doen. De winst op de langere termijn is uiteraard het grootst, maar ik ben nog elke dag blij dat ik niet meer "hoef"en ben dankzij dit forum daarin geholpen en alert gebleven. Dat kun jij dus ook bereiken, succes! En mocht je een vrouwenhoofd toch leuker staan, ook even via profiel een make-over aan laten meten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Rapilos, bedankt Jane.

Ja een vrouwenhoofd is beter. Even wennen het forum, maar komt goed.

Tot nu toe gaat het nog prima.. Aan de thee nu :( en hopen dat ik snel kan slapen, dan is dag 1 maar vast geweest.
Jullie zijn al een tijdje gestopt lees ik. Super! Goed gedaan. Dan kan ik een hoop van jullie leren, dus ik hou me graag aanbevolen voor tips/adviezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thee kan ook lekker hoor meis. Ik maak vaak zoethoutthee
met verse gember in stukjes erin, dan is het lekker pittig, beetje zoet
en ik slaap er heerlijk op. Alleen als je hoge bloeddruk hebt beter niet teveel zoethout
en je moet het lekker vinden natuurlijk. Zeker als het kouder weer wordt went het heel snel.
gaat goedkomen hoor:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom in de strijd Patricia (dat was hoe ze mij de eerste keer verwelkomden bij de AA) ,afkicken van de drank, ADB worden is/kan heel moeilijk zijn, de 1 rolt er makkelijker doorheen dan de ander, maar het KAN! En velen hier op het forum zijn daar een voorbeeld van, en ook ik kan je zeggen dat je leven uiteindelijk beter en leuker zal worden, maar ondanks dat het ik afgelopen woensdag op donderdag een hele zware terugval gehad :( dus voor mij weer dag 3, maar doe met je mee, vandaag nemen we de eerste niet. Deal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Patricia :present:
Ook een warm :rose: welkom van mij.
Je zult het gaan beleven: na een week, twee weken,
en je gaat je al fitter en vrolijker voelen. Het die
terug gevonden of herwonnen energie kun je dan
leuke en creatieve dingen mee gaan doen.
Lees en/of schrijf mee op de dagdraad. Vooral in
het begin is het ook handig om met anderen een
dagpact voor vandaag aan te gaan. Neem het met
kleine realistische stapjes. Zeg tegen jezelf: "Vandaag
neem ik DIE EERSTE NIET!!!" ...en dat zeg je morgen
weer. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...