Spring naar bijdragen

donderdag 25 september 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Pips,

Als je aan een relatie begint moet je 200% dolgraag met die man/vrouw de rest van je leven willen slijten want in de loop van de tijd raak je minimaal kwijt aan elkaars iriitante eigenschappen, het voortgaan van het leven, problemen met vermicelli-vretende kinderen :o, de vliegen die nog 4 jaar zoeken naar de koeien en vaqrkens die er over drie jaar ook nog zijn. Je energie om je nieuwe schoonouders wel liefdevol te benaderen edocht vriendelijk te vragen hun sleutel van jou gehuurde hut terug te geven. Omdat ze je willen komen helpen :wacko: hebben ze die nl. van je vriend gekregen. Dan krijg je de troubles nog tussen zijn en jouw kids, natuurlijk maak je er een leuke trouwdag van, daar geloof ik wel in, maar Pietje is toch blijven zitten, heeft buikpijn en huilt over Pappa wat hij nooit gedaan heeft, Kleine Pippi doet het opeens niet goed op school, en jij maar knokken tegen de vliegen, vlooien en andere fladderaars.
Ik zou het gewoon doen, de problemen lossen zich verder vanzelf van op. !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 107
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ach, dat was nog maar afgelopen maandag, dat sandman dat zei...
Ik had het gevoel alsof dat al wéken geleden was.
Nou ja, al weg.. Miss heb je je al een bepaald beeld van mij gevormd.
Dat kan. So it is...

An, bellen is mss een goede optie! een aantal mensen hebben mij dat ooit aangeboden. heb er maar één keer gebruik van hoeven maken. Maar die ene keer hielp het wel! Een goede vriendin? Die ervan af weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kohtje ik begreep je zo heeeeeel lang slapen niet tot ik naar de datum ging kijken , heb het ondertussen aangepast , weer iets dat ik geleerd heb ;)
gem & carolien mocht ook jullie draadje zijn hoor , ben een makkelijk mens ;)
pipke ivm zuurstof de mensen deden dit bij hun thuis in het algemeen tijdens hun slaap en kleine beetjes gedurende de dag , was maar tipje he :present:
ik had deze morgen weinig tijd en kon volgende niet schrijven , gisteren was ik nog een beetje naar een film aan het kijken op zeker ogenblik sterft de oma van die meiden in een ongeluk , die eene kleindochter blijft er heel koel onder , tot er iets gebeurt ivm de spullen welke in haar oma's wagen lagen , ze werdt boos en ze huilde en het enige wat ze zei was ' ik heb geen afscheid kunnen nemen ' dit stukje raakte mij zo dat ik begon te huilen omdat ik weer eens besefte dat ook ik geen afscheid genomen heb , dat de laatse ruzie nooit uit gepraat is en dat mij dit veel pijn doet , ik ga hier een engels stuk copieeer , en sorry mijn engels is niet goed genoeg om dit te vertalen .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
When it comes to my feelings about the past, I might have found comfort in telling myself that I did the best I could at the time. Knowing this probably helped me get through some tough times and deal with my feelings of guilt.
Today, when I find myself feeling guilty about something I've done, I can still remind myself that I'm doing the best I can. With all my knowledge, growth, healing, and willingness, I will still make mistakes. I'm not perfect, nor do I strive to be. I'm doing the best I can do, day by day.
Today I will remind myself of this anytime I feel bad about something I've said or done.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
zo mensen ik ga jullie laten , zou graag een stopkontakt in mijn slaapkamer plaatsen want lag vannacht bijna met mijn klikken en klakken beneden over de verleng snoeren :devil:
mogelijk tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

To talk much and arrive nowhere is the same as climbing a tree
to catch a fish.

-- Chinese proverb

"Veel praten en nergens komen is hetzelfde als in een boom klimmen om een vis te vangen"

-- Chinees gezegde

Ik heb gisteren te horen gekregen dat een jongen met wie ik in de afkickkliniek zat weer in het vliegtuig zit naar zijn zoveelste kliniekbehandeling... ik geloof dat het zijn 4e afkickcentrumbezoek is... heel tragisch en vooral omdat hij net vader was geworden... hoe triest ook voor zijn vrouw en hun kindje...
Deze keer gaat hij naar een kliniek waar ze een soort van hersen-behandeling doen waardoor de trek definitief en voor altijd verdwijnt... ik moet eerlijk bekennen dat ik daar vrij sceptisch over ben om een paar redenen... ten eerste is er geen instelling of instantie ter wereld die aan de hand van een hersen-scan kan vaststellen of iemand een alcoholist is of niet... het is de wetenschap tot nu toe nog niet gelukt om dat aan te tonen... ten tweede is dat in een weekje gebeurt wat mij sterk lijkt maar goed.. ten tweede wordt hij verlost naar zijn trek/gedachten van alcohol , cocaine , weed en gokken en sex ... mmmm.... heel interessant als dat zou lukken...
Ten derde riekt het ook naar geldklopperij... en geven van valse beloften... en natuurlijk staan er kleine lettertjes in zo een contract... niet goed GEEN geld terug....

Wat mij raakt is dat zijn vrouw en zijn ouders ook weer opnieuw moeten puin ruimen... en opnieuw maar weer hopen dat dit hun man/zoon gaat helpen... en ze zijn ook al jaren bezig...
En maar op eierschalen lopen om te voorkomen dat hun man/zoon weer gaat gebruiken.... het is te triest voor woorden... en ik weet dat uit eigen ervaring van wat ik zelf heb aangericht....
Ik was zelfs zo een randdebiel dat ik rustig durfde te zeggen "wat wil je nu ik ben toch clean dat is wat jij toch ook wilde en hou op met mekkeren".... hoe egoistisch is dat...
Het zelfde als mensen tegen hun man/vrouw en kids zeggen "he ik word clean voor jullie"...
Alsof de verslaafde ook nog speciaal is terwijl hij/zij mijlen achterloopt in zijn of haar geestelijke ontwikkeling...en mensen maar dankbaar moeten zijn dat we clean worden... hahaha.. omgekeerde logica van de alkie/verslaafde... in zijn of haar voordeel...

Ik las gisteren een stukje over de pillen-industrie... dokters en psychiaters zijn de grootste drugs-dealers ter wereld... er worden zoveel onnodig veel recepten uitgeschreven... en de enige reden is dat de dokter/psychiater geen antwoord heeft op de emotioneel/geestelijke problemen en dan ook maar mee gaat doen met symptoombestrijding...en huppakee doe maar een pammetje hier en een pammetje daar...in ieder geval is de patient rustig...en het wordt helemaal bizar als verslaafden en alkies aan de pillen gaan... van drank naar pammetjes... de stap is zo gemaakt... want uiteindelijk draait het om het effect van de drugs... of dat de patient een lulverhaal ophangt om zo aan de drugs te komen...want ja ik heb het gekregen van de dokter en dan kan het he ?... dan is het oke...

Wat ik wel beaam is dat het wel degelijk kan helpen om medicijnen te slikken indien nodig...
En pijnstillers en tranquilizers vallen daar ook onder... echter tijdelijk en niet jaren lang...
Het blijft dope en het blijft link... en op je blijft ook altijd onder invloed...

Nou ja volgens mij ben ik in een boom aan het klimmen om een vis te vangen hahahaha....

Groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst:

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P SOOTHE!

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P 10 MAANDEN!

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P SUPER GEFELICITEERD!

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P TIJD VOOR EEN PARTIJTJE OP DE PIANOFORTE!

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P KAIA!

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P 10 MAANDEN!

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P SUPER PROFICIAT!

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

De kracht van het SOKA-team is zeer groot gebleken. Mijnheer en mevrouw gaat u beiden verder op deze nuchtere weg. Jullie hebben het levenspad gevonden!



En dan mijn ochtend: ik heb gewerkt, brood gekocht, met een schoolboek terug naar de winkel geweest, onderweg een kopje koffie gedronken op een terrasje met twee buurtgenoten en biebpasje van dochter ingeleverd. Daarna nog even mijn moeder gebeld en bijgepraat. Straks nog wat kleine HH-klusjes en dan zit het erop en is het echt weekeinde voor me. Ik ga vooral veel rust zoeken voor mijn hoofd = afleiding dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Zoooooo zijn jullie ff actief. Pippi: hemel joh, nou niet in paniek raken.




Ik ben even aan het uitrusten, heb me lopen uitsloven. En mijn alco schrift toch maar ingevuld.


Krijg het toch telkens voor elkaar om op zo'n mooie blanke blz in te vullen 'zin in en gedronken'. Dit keer alles maar weer ingevuld.


De spanning loopt op en ik weet op het laatst niks beters meer te verzinnen.


Dus wat doen we als dit gebeurd???? misschien moet ik gewoon iemand bellen?




Vandaag blijf ik er in ieder geval vanaf, denk ik, neem ik me voor, moet lukken.




An,
Je hebt mijn nummer. Eerst kletsen en dan niet drinken.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alles gelezen, van inwikkelen tot ontwikkelen en alles er tussen in.

Om het anders te gaan doen en anders te gaan denken is gemakkelijk gezegd.
Zonder meer ook te doen zelfs, maar om het blijvend effect te krijgen, is het naar mijn mening toch echt nodig om achter het waarom te komen van de "foute" handelingen en de "verkeerde" denkwijzen. Op die manier kun je dan ook echt voor jezelf vaststellen dat je die overlevingsautomatismen niet meer nodig hebt om echt in het heden te leven. Je moet ook weten wat je loslaat, voordat je het los kunt laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, je hebt een mooi stukje geschreven! Bedankt!

Ziza, jij ook! Wat een vreselijk verhaal over je vriend.
Ik hoop dat het hem toch wat oplevert idzv inzicht.

Halverwege de boom dacht ik, laat maar! Ik ga terug..
Volgens mij had ik niets gevangen :D

Dus ben maar gaan stofzuigen en dweilen.
Toch nog een goed humeur gevangen!
Daar ga ik nu mee genieten in het zonnetje..
Niet vergeten om naar de winkel!

Soothe&Kaia, ik was vergeten het mijlpalenlijstje te checken. Doe ik steeds vaker niet..
Maar desalniettemin... Van harte allebei met 10 maanden droogte! :heart::musicnote::heart:

Toedeledoki! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: Ja, daarom heb ik mijn schrift ingevuld. Had grote weerstand om het te doen en had zin om tactus te mailen om mijn schrift maar op te heffen. Heb mezelf verplicht om een knal tegen m'n hersens te geven en te zeggen tegen mezelf niet zo debiel te doen voortaan.
En ik moet inderdaad leren om op bepaalde momenten gewoon hulp in te schakelen.

Vanmiddag heb ik me zeer nuttig gemaakt in de keuken, iedereen helemaal blij hier.
Morgen is het hopelijk mooi weer zodat ik weer eens de tuin in kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Even laten weten dat ik er nog steeds ben. Heb alleen de hele dag gewerkt en ga vanavond naar het theater, dus ik heb weinig tijd. Heb wel snel alles even doorgelezen van vandaag.
Gisteravond laat bij de naborrel heb ik het helaas niet droog kunnen houden/gehouden. Ik vind dat toch zo moeilijk. Iedereen gezellig met een glaasje, even nakletsen over de theatersport van die avond, af en toe een sigaretje bij de nooduitgang (!), heel erg leuk altijd. Meteen na de les weggaan zou kunnen, maar dat vind ik dan weer zooooo jammer!!

Enfin, dat was gisteren. Het is nu vandaag. Vanavond gewoon kijken naar een toneelstuk. Dat moet toch een droge avond kunnen worden!!!!? Het is nu kwart over vijf, "the witching hour", maar ik geef niet toe.
Ik ga ook wat eerder eten. Dat idee heb ik van iemand van jullie en dat heb ik gisteren ook al in de praktijk gebracht. Dat werkt echt wel!!!

An, je zou mijn schrift eens moeten zien...

En voor iedereen: ik heb veel respect voor jullie. Er zijn heftige verhalen, zo nu en dan. En jullie zijn zó moedig. Hoop dat ik ooit ook nog eens trots op mezelf zal kunnen zijn.
Ik wens iedereen een hele fijne avond!

hartelijke groet van Minke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Minke: mijn schrift ziet er nu netjes uit, maar daar ben ik wel al erg lang mee bezig hoor.
Rome is ook niet in een dag gebouwd zullen we maar zeggen. Jij volgde toch ook de internettherapie, of ga je dat nog doen? Ik kan het je in ieder geval aanbevelen. Ik vind het al goed dat je het serieus neemt, dat je erover nadenkt. Ik wens je ook een hele fijne avond toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaso team!! gefeliciteerd!! 10 maanden, op naar het jaar!

Goeie tip Houtje, helaas is dat programma voor de pc en heb ik een mac!
Ik had dus vanmorgen een programma gevonden, laten draaien, foto's boven water maar toen ik ze wou recoveren moest ik opeens dat programma kopen, grmpfffff
nu weer een ander programma maar daar kan ik maar 5 mb terug plaatsen en kan ik de foto's niet zien en die heeft 900 files gevonden.. maarja dat schiet dus ook niet op, ik zoek gestaag verder!!!! als ik de foto terug vind dan zal ik hem laten zien!! Vond hem namelijk zo mooi mysterieus..

iemand nog tips voor de mac, voor terughaal programma's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soohty en kaia van harte met jullie 10 maanden dsv :present:
An zoals ik schreef is mijn engels niet goed genoeg om het te vertalen , mogelijk binnen kort wel .
enkele dagen geleden kreeg ik een soort mail binnen dat iemand mij aan het zoeken was , een engelse dame welke ik in de internationale AA in benidorm leren kennen heb .
toen ik in oktober 2006 aan mijn navelbuik geopereerd ben was zij een van die AAsters die voor mij zorgde , ze kwam in de dag kijken of alles oke was en bracht al eens engels eten en de krant mee , ik heb mij altijd enorm meer haar verbonden gevoeld mogelijk omdat ze een van de weinige jonge mensen was in een groep vol ouderlingen , met ouderlingen bedoel ik 55 plussers en niet qua nuchterheid .
we zijn het kontact verloren omdat zij getrouwd is en terug naar engeland verhuist is met husband en haar dochtertje eloise , ik noemde eloise little fish omdat ze eens mijn vissen aan het voederen was en op zeker ogenblik zelf tussen de vissen lag , heb mij toen pijn gedaan door haar eruit te vissen , het kleintje lachte alleen maar en zei 'otra vez , again :-))
nu zijn we terug kontakt aan het maken dus mag ik weer engels schrijven , eigenlijk als men nadenk is de wereld toch maar klein .
tapas ik hoop dat je u foto terug vindt suc6
zo ik heb mijn eigen weer verwend spare ribs gemaakt waren yummie yummie bijna vingers bij opgegeten .
vraag mij niet waarom maar ik voel mij gewoon lekker in mijn vel , dus ik red het wel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An & iedereen,

Ik wou nog reageren op de discussie over iemand bellen en me evt. beschikbaar stellen. Toen liep ik naar boven om even wat te pakken, werd niet lekker, en ben gaan liggen. Ik voelde me hartstikke beroerd, en werd daarnet wakker met knetterende hoofdpijn.

Dat kon er nog wel bij maar Dochter was ook al drie dagen niet lekker. Ik hoef gelukkig niet over te geven maar de zeer snelle darmwerking en hoofdpijn zijn een niet-prettige combinatie.

Geef niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...