Spring naar bijdragen

donderdag 25 september 2008


blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb'ers,
short of time , maar ik log even in voor ons aller pipke .
pippi ik heb zoals je weet in spanje voor oude van dagen gewerkt , daar waren veel mensen bij met long problemen , de meeste hadden enorme baat/d met gewoon aan een zuurstof aparaat te gaan puffen en volgens mij zat hier niets van medicatie in , van mijn klanten hoorde ik dat de qualiteit van hun leven wel 60 % verbeterd was wens je kmw toe
zo ik jump jump onder den douche
houtje be carefull he vandaag of straks zwachtel rond je neus :-))
adb'ers samen sterk , dus laten we samen het eerste glas staan
geer kleine reactie ivm har , het is omdat ik weet in wat voor hel har vertoeft dat het soms nodig is een beetje harder te zijn als wat ik normaal ben , hoop dat je dit begrijpt en hopelijk den har ook
toedels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 107
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ook maar mijn draadje hierheen gekopieerd.

Goedemorgen!

Heel lang geleden dat ik een draadje geopend heb en dan nog wel met de tekst van mijn uitzwaaier!
Gezien wat er de afgelopen dagen is geschreven lijkt me dat wel een mooi begin van de dag!
We hebben allemaal in meerdere of mindere mate "last"van dat verleden, maar we moeten wel vooruit.
Ik werk er ook nog aan dat ik hiermee om moet gaan.
Een paar dagen gelden een enorm inzicht gekregen, waarom ik mezelf steeds tot de rand van uitputting breng, omdat ik maar door blijf gaan en niet genoeg rust neem! Dat komt door een opmerking van mijn moeder toen ik pakweg 12 (!!!) jaar was en die ik helemaal verkeerd heb geinterpreteerd. Dat is zijn eigen leven gaan leiden. Later heb ik het er nog weleens over gehad met mijn moeder, maar niet echt antwoord gevraagd. Dom, dom, want nu kan ik het haar niet meer vragen omdat ze is overleden. Door mijn therapie (via internet) hoop ik het een plaats te kunnen geven en ermee om te kunnen. Het is in ieder geval gewonnen dat ik denk te weten waarom ik zo deed en nog doe.

Met deze bijdrage verklaar ik deze dag voor geopend!!!!

Iedereen sterkte vandaag en maak er wat van! ik drink niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorregu allemaal.

Gem, Blacky en Carolien, volgens mij hebben jullie het record gebroken door alle drie een draadje te openen. Haha

Gem: inderdaad op een gegeven moment moeten we het verleden, het verleden laten. Maar in nuchtere toestand wil er nog wel eens wat naar boven komen.

Carolien: nou sterkte met je logeetje.

Pippi: kan me voorstellen dat je je ongerust maakt, maar door iets niet te weten schiet je ook niks op.
Longartsen kunnen je vaak goed helpen door medicijnen aan te passen en daardoor het proces stil zetten. Dus ik vind het moedig van je. Nu niet direct het ergste denken.

Zo ik heb het klokje rond geslapen, was een slechte actie van me eergister. Van de andere kant weet ik nog steeds dat ik niet drink en het ook niet wil. Dat uurtje dat ik aan de fles heb liggen lurken heeft me niks gebracht, niet van genoten en het doet helemaal niks. Dus een nieuwe 'mantra' voor het geval ik weer op ideeen kom.

Ik doe met jullie mee en drink niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen everybody!

Pip :heart: niet bang zijn!

Gem, ik hoop voor jou ook op een goed plekje voor het verleden.. :heart:
Wat naar dat een verkeerde interpretatie je je hele leven mede heeft bepaald! En dat je je moeder niets meer kan vragen. Sterkte Gemmie!

An, het is gebeurd.. Kop d'r weer veur!

Ik ga werken! Vanmiddag weer thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, goede actie. Het ligt in het verleden nu weer kop er voor.

Ik verwacht dat wij allemaal wel tegen Pippi kunnen zeggen dat ze niet bang hoeft te zijn maar het is niet niets. Ze heeft alle recht om bang te zijn. Ik hoop alleen dat ze niet in paniek schiet of gaat doemdenken.
Pip, bang zijn is ook gewoon een emotie, paniek en doemdenken is vooral heel erg slecht voor je.
Wanneer heb je een afspraak? Zoals ik al zei; misschien hebben ze andere betere medicijnen voor je.
Hang in there, girl.

Houtje, nog even een je wordt tot wandeld rampgebied verklaard. Zal je vandaag heel voorzichtig zijn?

Gem, fijn voor je dat je dingen een plaatsje gaat geven. Ik herken dat van mijzelf, ik zet ergens mijn tanden in zoals in het verleden in mijn werk en ook al geeft mijn lichaam alle waarschuwingen af. Ik blijf doorgaan anders ben ik een watje.En ja, meestal komt dat door een opmerking die in mijn geval mijn moeder ook eens heeft gemaakt. Nu je het weet kan je er misschien iets mee doen.
En Gem nog bedankt voor wat je voor mij gedaan hebt.:heart:

Goed, mijn morgen wordt weer gevult door bezoek van de bemoeizuchtigen, het zijn er twee vandaag.
Wat ben ik toch een bofkont. Dat was cynisch maar tegelijktijd ook met dankbaarheid.
Dus douchen en dan koffie.

Blacky, een goede dag, meiske.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen hier. Iemand nog een Sensejooke? Ik ga lezen (gisteravond???) wat er met Pippi is.

Mooie samenwerking met de dagdragen.

Gem, je maakt me nieuwsgierig. Is het "algemene wijsheid" die uitspraak van je moeder? Bij mij "herleeft" ook heel veel op dit moment, maar nuchter doe je het een stuk beter, dat verwerken. Gezien mijn drankverleden van mijn 17e tot mijn 42e heb ik nog wel een weg te gaan !!!!!!!

Samen zijn we sterk, ik kan gewoon de kracht VOELEN. Heerlijk. Dank jullie wel, ook voor alle ondersteunign gisteren. Wil niet piepen om zielig te zijn, maar soms weet ik het ook niet meer.

Raadseltje: hoe ga ik douchen met mijn linkerhand in het verband en mijn haren wassen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nu helemaal voor me hoe Houtje staat te balanceren in de douche, 1 hand buiten het douchegordijn, met de ander zoekend naar de shampoo, zometeen nog zeep in je ogen, meid, doe je voorzichtig!!

Anjo, je hebt echt een heel leger bemoeizuchtigen die je aan het werk moet houden, geef ze maar flink veel te doen, dat willen ze graag ;)
Ik ga me snel aankleden, hond uitlaten en op zoek naar de ambtenaren die de wijk gaan schoonmaken! Ik heb vanmorgen zeker 10 keer de wekker uitgeslagen, hoezo moe?
Carolien wat een gedoe met die enge hond! en welke eigenaar geeft nou zijn hond het commando aanvallen? raar!
Gem, An, Marjo, Blacky, goeiemorgen deze morgen! Het weer ziet er prachtig uit, toch nog een kleine nazomer!
okee, ik ga rennen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Nou Houtje het houdt maar niet op bij jou,
ik sluit me bij Anjo aan, ga lekker naar de kapper
een beetje verwennen mag best.

Gem,
Fijn dat je weer meeschrijft.

Blacky,
werk ze vandaag.
Kan wonderen doen hé? Een nacht goed slapen.

Pippi,
ik dacht dat je astma had of is dat hetzelfde?
Maak je niet te druk hoor, ja de farmaceutische
industrie wordt steeds commercieler.
Maar jij hoeft toch geen medicijnen te nemen die je niet wil?
Sterkte hoor.
:present:

Anjo,
Sterkte met de lusten en de lasten van de bemoeizuchtigen.
;)

Zo ik ga straks maar weer werken, ben alweer aan het ritme gewend.
Verder weinig bijzonderheden en een ieder die ik niet genoemd heb
geen gebrek aan belangstelling hoor.
Ik heb gewoon niet alles gelezen.
Maak er een mooie dag van allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Ben weer opgeknapt en hard aan het werk. Werd vrijdag behoorlijk overvallen door wat een fikse buikgriep leek, zaterdag lamlendig door het huis heen gestiefeld en zondag eigenlijk wel weer aardig opgelapt. Wel bleef ik een beetje "wattig" in m'n hoofd en ik had dan ook best wel moeite om de draad van het geregelde leven dat ik me zo aangewend had, weer op te pakken. Had eigenlijk ook helemaal geen zin om 's avonds weer meetings te bezoeken, maar daar heb ik me gelukkig bij kop en kont weten te pakken en ben toch gegaan. Gelukkig, zeg ik, want ik voelde dat als ik niet zou gaan m'n inspiratie en energie snel af zou zwakken en dan zou ik al snel weer in de lamlendige sfeer terecht kunnen komen waarin de fles heel dichtbij komt, zoniet dichter dan dichtbij. Ik weet nu weer dat ik met het 12 stappen programma aan het werk moet BLIJVEN. En dat doe ik dan ook. Tja, ik begin m'n eigen geniepige zwakheden redelijk te herkennen en mezelf ertoe te zetten daar niet aan toe te geven, of is dat mijn hogere macht?

Heb trouwens heerlijk geslapen. Wel idioot lang, ging in 2008 naar bed en werd nu pas, 18072 jaar later, wakker in het jaar 20080. Voel me wel uitgeslapen en ik ben reuze blij dat jullie er ook nog allemaal zijn. Ik zie dat Houtje nog steeds IN gewikkelder wordt en hoop dat ze nu snel aan het ONT wikkelen gaat. Meid, laat je niet verder inpakken. Maar wel sterkte!!

Iedereen weer een mooie dag gewenst met vooral veel wijsheid om de juiste weg te kiezen.

Liefs, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh-I-Noor,

Wat heerlijk om je weer te lezen ZONDER puntjes....... !!!! :heart:

Hier ook het virus, ik heb zelfs last van snelle darme (hoe beleefd kan je het zeggen) dóór de morfine en andere pijnstillers héén dus dat is heel wat.

Pip,

Je weet denk ik zelf wel dat je beter niet kan roken :D maar ja, je wilt toch wát he? Ik snap dat ook wel weer. Ik hoop niet voor je dat je traumatische herinneringen hebt aan de longklachten van je vader want dat kan jou belemmeren in het zoeken naar de goeie medicatie omdat je zo panisch wordt dan lijkt het wel. Waar ben je nou precies zo bang voor, weet je dat zelf, dat is het belangrijkste lijkt me. Sterkte :present:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

grmpf, het forograferen vanmorgen ging even niet zonder problemen, foto's thuis van mijn toestel afgehaald, opgeslagen (dacht ik) en daarna weggegooid... daarbij dus ook een deel van de vanmorgen gemaakte foto's weggegooid, de mooiste nog wel... dus de halve ochtend verder lopen zoeken naar data-recovery programma's en nu draait er 1 maar zo langzaam. Ik kon dus verder geen foto's meer maken omdat de camera met schijf nu aan de computer hangt en moet zo werken...

nouja, dan geniet ik maar even van het zonnetje.. je moet toch wat!

Ik had me deze ochtend toch heel anders voorgesteld, lekker buiten ipv stressend achter mijn computer!.. geduld is een schone zaak!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je ook op je kaartje laten draaien!!! (je kaartje wissen overschrijft ook niet alles, maar werkt hetzelfde bij als bij de harde schijf, nl. hij overschrijft de ruimte pas als er andere bestanden op de plaats staan van je oude bestanden, zolang de memory-ruimte niet overschreven is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit: Photophacts (online):

quote:


Verwijderde foto's eenvoudig terughalen dankzij Recuva!


Hoe vervelend is het om per ongeluk iets te verwijderen, zonder dat je daar een backup van hebt? Op Photofacts zijn er al enkele berichten gewijd aan het backuppen van belangrijke data. Persoonlijk overkomt het mij niet zo vaak, maar het wil nog wel eens gebeuren. En dan? Je unieke foto opnieuw maken, of je jaarverslag opnieuw maken? Dat zit er vaak niet in. Dus hoe haal je je bestanden terug?


Vroeger ging je dan naar een speciaalzaak, die tegen betaling je gegevens zo goed mogelijk herstelde. Tegenwoordig, met de immense populariteit van het internet, kun je hier gemakkelijker bij dan voorheen. Er zijn (gratis) programma's voor het terughalen van je verloren gegevens en soms worden er zelfs recovery programma's meegeleverd bij je geheugenstick (Sandisk Recovery Software bij Pro-kaartjes).


Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar het eenvoudige Recuva. Recuva (spreek uit: recover) is gemaakt door het nog maar jonge Piriform. De ontwikkelaars achter Piriform zijn vooral bekend geworden met het product Crap Cleaner, en onlangs hebben ze ook een defragmenteerprogramma uitgebracht: Defraggler. Recuva heeft een zeer eenvoudige interface en doet precies wat je van een recovery programma verwacht: data terughalen, indien mogelijk. Bijkomend voordeel is dat het ook prima werkt met foto's op je geheugenkaartje!



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Zo, heb weer gewerkt. Punt.

Heb veel aan je gdacht Pippi, en kan me je angst heel goed voorstellen!
Dapper dat je deze stap nu hebt genomen. Ik kan je heel goed vertellen wat goed voor je is.
Ook bij ons in de familie al veel ellende met COPD meegemaakt. Maar ik doe het niet. Je weet het wel!
Was je nou maar een celebrity dan was het cool om naar zo'n kliniek te gaan.. :D

Kohtje man, wat knap van je!

Kaia, ook al zo'n dapper meisje. Succes at the shrink! En doe je voordeel met je vent!
Vlinders in de buik? Kunnen héél goed werken tegen alles wat tegen zit! ;)

Tapas, oef! Balen zeg! Ik hoop dat het lukt en je ondertussen ook écht even van het zonnetje kunt genieten! :rose:

Albertina, het lijkt alsof ga je weer als een speer.. Op tijd op de rem hoor, zei de remloze tegen de andere slecht remmende.... :D

Houtje, heb de seseo gemist. Doe nu nog een inhaalbakkie. Doe je mee?
Haren.. tja! Héél voorzichtig?!!

Anjo, sterkte! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoooooo zijn jullie ff actief. Pippi: hemel joh, nou niet in paniek raken.

Ik ben even aan het uitrusten, heb me lopen uitsloven. En mijn alco schrift toch maar ingevuld.
Krijg het toch telkens voor elkaar om op zo'n mooie blanke blz in te vullen 'zin in en gedronken'. Dit keer alles maar weer ingevuld.
De spanning loopt op en ik weet op het laatst niks beters meer te verzinnen.
Dus wat doen we als dit gebeurd???? misschien moet ik gewoon iemand bellen?

Vandaag blijf ik er in ieder geval vanaf, denk ik, neem ik me voor, moet lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...