Spring naar bijdragen

Dinsdag 30 september


albertina

Aanbevolen berichten

Goedemorgen beste ADBers,

Ik dacht laat ik eens het draadje openen.
Vroeg uit de veren dus nog even een bakje koffie
en dan hup, naar het werk.
Nog 2 dagen werken, ik ben echt aan het aftellen.
De vakantie voorpret.
Mensen voor allen die het moeilijk hebben,
sterkte!
Ik laat zeker de 1e weer staan vandaag.
Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

G O E D E M O R G E N !!!!

Tina,
Aftellen, het is bijna zover. Heerlijk!
Die laatste loodjes zijn altijd heel zwaar, maar het is te overzien! Werk ze vandaag!

Lieve Marion,
Lees nog even je bijdragen van gisteren door en onderneem actie! Ga hulp zoeken! En kom vooral weer hier, liefst een wat vroeger tijdstip ( ;) ).
Je bent het zo waard om niet alles onder te dompelen in de alco! Sterkte :present:

Mieke,
veel sterkte :present:. Ik hoop dat je de cirkel weer kan doorbreken.

Alle anderen een fijne dag en indien nodig, alle kracht om die eerste laten staan!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb"ers ,
als eerste een gelukkige aan ons treezebezeke van harte :present:
Albertina aftellen hi hi ik ook , al is het nog juist een maand ver toch tel ik af , españa tu hija viene :heart:
marion ik wens je veel sterkte dat je samen met ons die eerste weer kan laten staan , jullie zijn voor mij allemaal spiegeltjes van hoe dichtbij het allemaal is suc6
zoals ik schreef gisteren ikke vandaag drukke dag , katerbakken zijn al ververst, vuilbak staat al buiten n zo doe ik stillekes verder
momenteel is het aan het regenen dus nat van buiten maar ik hou het zeker weten droog van binnen want het leven is hierdoor toch overzichterlijker
zo ik ben er vandoor tot laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,

Gefeliciteerd jarige!
Het is wel verschrikkelijk weer. Ik zit zo'n beetje met mijn koffie wakker te worden. Ik slaap goed, maar dat doe ik bijna altijd wel.

Het begint er nu aan te komen. De recessie. Als ik hoor dat er dus nu mensen ontslagen beginnen te worden. WIj moeten extra sterk proberen te zijn, want werk brengt naast geld ook stabiliteit.

Sneeuwwitje, heb je de gremlins van je af kunnen schudden gisteren? Ik hoop het voor je.
Jouw man heeft niets aan je als je nu ook nog zijn ontslag omzet in drank hoor.

Vandaag is voor mij een iets rustigere dag, gelukkig!

Ik ga proberen constructievere dingen te doen voor mezelf, naast de 4 uur die ik ga werken.

Ik hoop ook dat ik vandaag met mijn dochter kan praten.

Blacky, hoe gaat het met het vingertje? Kijk goed uit. Het is hier geen tuinweer.

Iedereen wens ik een goede start vanmorgen.

Laat het buiten nat zijn, maar niet binnen.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen! :moon:

Trees en Dory, van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen! :musicnote:

Snowy, goed dat je hier weer bent, je weet de hulplijnen nog te vinden, maak er gebruik van! :present:

Plus, laat je niets aanpraten, er is geen recessie, er loopt wat lucht uit de bancaire economie en dat raakt jou en mij voorlopig nauwelijks.
Je bent goed bezig, complimenten! ;)

Tina, Gem, Blacky, ik doe met jullie mee en laat ook die eerste staan, zekerteweten! :D

Volhouden hoor! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Good morning allemaal.

Ben het gehéél met water eens, hoe méér we gaan spreken van een drama, hoe meer het een drama wordt.

De beurs wordt door een groot deel bepaald door het "sentiment" en dat is niet voor niets hetzelfde woord als "gevoel".

Er heeft in NL niemand echt spaargeld verloren, ja waarde in beleggingen maar dat wéét je. Beleggen houdt een risico in. Je moet ook alleen beleggen met geld dat je "over" hebt.

Toen de beurzen op 400 stonden vond ik het mooi en heb mijn laatste paar aandelen verkocht. Het is een restant van mijn huis en staat nu vast op de bank. Zolang niet iedereen zijn geld van de bank afhaalt is er NIETS aan de hand in NL. Kijk maar eens naar de echte financiële deskundigen: samen maken wij de crisis, door idioot te gaan handelen = verkopen.

En zo (even een bruggetje) maken wij ook onze eigen crisis door onszelf aan de drank te hangen en te zeggen "we kunnen niet anders". Natuulijk kun je anders, maar na 3 jaar vechten, wilskracht, moe worden ben ik nu zover dat ik zeg "niet voor mij, merci". Ik heb mijzelf veiliggesteld (hoop ik), ja, voor één dag, vandaag, dan drink ik niet. Morgen is een ander probleem, dan los ik morgen weer op.

Trees, nogmaals van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Neem je voor mij ook een extra kopje koffie?

Plus, ik vind het raar je naam af te korten, dat betekent méér, maar we zullen maar zeggen méér gezond verstand en méér goeie dingen in je leven, méér contact met je dochter.

Water, ik doe ook met jou mee en hou het op water vandaag (met allerlei smaken, vooral koffiesmaak).

Gem, heeeeeeeeerlijk om jou in de ochtend weer te zien.

Tina, nog 4 dagen, heerlijk, wat ben ik blij dat je je wat beter voelt.

Blacky, dsv, ik wens u KMW. Amaai, wat hebt u een lef en vechtlust.
Kijk je uit met je vingertopje? Ga even langs een dokter !!!!
Hoe is het met je verbrande handen? Meiske toch. Beetje voorzichtig met jezelf.

Sneeuwwitje, ik herinner me je opgewekte berichten dat het zooooo goed met je ging, wat heb je nodig om weer terug daar heen te komen? Kunnen wij je helpen? Ja lieverd, je mag mij ook bellen, maar niet om 2 uur 's nachts.

Willen jullie duimen voor me? Mijn beste vriendin's zoon is in een week in Engelang (uitwisselingsproject) en heeft vreselijk heimwee, ik ben vannacht online beltegoed aan het sturen geweest naar hem, ze belde me gelukkig voor hulp gisteravond laat.

En het heeft géén zin om te zeggen "wat gaan hier veel mensen onderuit" dat is net als met de beurs, dan práát je de koers omlaag. Ik zie allemaal sterke en moedige dagopeningen, en daar doe ik het vandaag mee.

Ik heb ook wat :rose: nodig, vandaag naar de steunkousen-therapeut, half 9 moet ik er zijn. 11 uur de neuroloog, en ik heb ongelogen meer pijn dan ooit, dus wat nu weer? Misschien een blokkade in mijn zenuw zetten? Vanmiddag de pijnpoli voor de morfine, en dan ook nog leuke moeder doen en koken en eten en A. steunen.
Maar ik zal jullie wat zeggen: hoe rotter het altijd gaat, hoe sterker ik word. Ik klap pas in als het weer "kan". Ik heb al brood en ontbijt voor de oudste gemaakt, die gaat naar school en doet VRIJWILLIG een regenpak aan (verstandig kind), de jongste haar broodje staat klaar, en Moeders gaat douchen en heur haar leuk doen en make-upperen, ik weiger er als een versleten nijlpaard :D uit te zien.

Kom op vandaag, we zijn er met zijn allen !!!!

Sneeuwwitje, zoek hulp !!! De huisarts, de AA, hier schrijven maar doe niet als Har, je overgeven aan hogere machten, want het zijn dat niet, het zijn lagere machten, en met dat zwaktebod laat je alles gaan en zul je uiteindelijk verliezen. Ik wéét hoe je hebt geknokt de afgelopen 2,5 jaar, met de zaak en de onbetrouwbare vennoot, maar meid, grijp je bij elkaar, gooi die rotdrank weg, zet keihard je lievelingsplaat aan, en haal een krat.....sinas en slurp die maar weg. Het laatste waar je op zit te wachten is een echtscheiding om jij er niet meer uitziet. Kom op !!!!!!!!! Ik stuur je vandaag nog een pb maar moet onder de douche. Grijp jezelf bij mekaar, je KAN HET , dat heb je bewezen. Mijn maatsch. werker zou zeggen: wat heb JIJ nodig om je beter te voelen? Kun je antwoord geven op die vraag? Probeer het eens voor jezelf, heel eerlijk. Ik wens je KMW toe.

En Trees, vooruit, driemaal is scheepsrecht,
Lang zal ze leven
lang zal ze leven
lang zal ze leven in de gloria !!!!!!!!!!!!!
In de gllllllllllllllllllllllloooooooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaa,
In de gllllllllllllllllllllllloooooooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!

Hiepperpde hiep !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En meespringen hoor !!!!!!!!!!!

Mensen ik ga douchen en nog een bakkie doen, voel me fris en sterk !!!!!!!!! (oftewel, ik verrek van de pijn) eens kijken wat de hh doktoren vandaag gaan beslissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Houtje dat je zo optimistisch deze dag tegemoet ziet. Waarom heb je zoveel pijn? Ik weet dat natuurlijk niet.
Ik herinner me het VRIJWILLIG aantrekken van regenpakken. Mijn dochter heeft nog moeite op haar 31e.

Mijn eerste leerling zei net op het laatste moment af. Kan ik even doorwerken.

Over de economische situatie heb ik een andere visie, maar ik zeg er niets meer over.
Laten we vooral positief blijven.

Ik vind Plus best leuk. Het lijkt een beetje op Pluis. Plusjamais betekent nooit meer.

Ik neem zo nog een kopje koffie en ga me dan storten op het corrigeren van een (Franse) offerte, het schrijven van wat rekeningen en het opruimen van mijn zomerkleren. Kan nu even.

Ik blijf online. Misschien komt er straks nog wat zinnigs uit mijn pen!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plusjamais: hoe spreek je je naam dan uit?

TREES........:musicnote:...........speciaal voor jou. Doe er wat mee, wat je zelf leuk vindt, maakt niet uit :D
Zoen links :sun: ..... zoen rechts....... :sun: ..... zoen links :sun: GEFELICITEERD.

De verwarming doet het weer. Dus... lekker met een senseootje.


Sneeuwitje: je zocht hulp gisteravond, zoek je die vandaag ook nog? Als de alcohol is uitgewerkt en je lijf weer om nieuwe schreeuwt durf je nog om hulp te vragen of zeg je... morgen???
VANDAAG de eerste laten staan, dat is de enige weg. Wat er ook gebeurd. Die drank neemt je straks ALLES af en dan?

Tina: heerlijk dat het zo goed met je gaat, het straalt ervan af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yehaaaaaa!!!!!!

Goedemorgen!

Trees van harte :heart::musicnote::heart:
Heb een goede dag!!

Waarom Yehaaaa????
Ik... was er als eerste uit vanochtend! Ondanks dat het nog zo donker was!
Zou ik het licht hebben gezien?
Het klinkt "gevaarlijk" euforisch. Is het niet. Voel me redelijk "normaal".... :)

Vandaag, wasopvouwdag. Van alle was die ik de afgelopen week zo hard heb gewassen (nou ja, de wasmachine dan).

Iedereen wens ik een heel goede dag. Maak er wat van!
Vooral de mensen in de neerwaartse spiraal.. Trek ajb die laarzen weer aan en ga d'r voor!

Sterkte! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier iets minder yehaaaaa! maar ook mijn bed uit, keurig de bloedbank voor vandaag afgebeld en zometeen ga ik naar een ondernemersmarkt, waar ik ook wel tegenop zie hoor, georganiseerd vanuit een vmbo dus zal niet helemaal bij me aansluiten, maar het gaat vooral om informatie vergaren. Een stap in mijn proces 'ga ik voor mezelf beginnen of niet en wat zijn de haken en ogen en voordelen en nadelen'.
Heerlijk geslapen vannacht dus vandaag is het 'najaarsdipje' ,wat meer in bedwang, jee wat was ik moe gisteren!

Trees, gefeliciflapstaart met je verjaardag! ga je nog wat leuks doen?

Mieke en Sneeuwwitje, hopelijk komen jullie je vandaag weer melden zodat we jullie er weer doorheen kunnen slepen. Waar doorheen? door die eerste dag waarop je weer besluit om niet te drinken! en die hopelijk weer een begin kunnen zijn van een stabieler leven!

Iedereen een fijne dag vandaag ondanks het regenachtige weer (bah)
we houden het droog vandaag toch?! en hopelijk doen Mieke en Sneeuwwitje ook weer mee!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jonagoldje, kom nu ook eens nuchter op het Forum, dan zijn er mensen die je willen steunen!
Laat de eerste staan en zoek de vergetelheid niet in de drank.

Zorgen hebben we allemaal, dus die moet je er niet bij slepen. JE MOET NIET DRINKEN!!!!
Al de ellende , al de zorgen, worden tot enorme proporties uitvergroot. Plus een fikse dosis zelfmedelijden!

Marion kappen met die hap en anders iets van een opname zien te organiseren.

STERKTE!!!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Ga er vooral positief naar toe. Neem jezelf voor al het positieve wat ze je daar eventueel aan kunnen bieden mee te nemen.

Zelf iets beginnen is leuk, maar je bent ook wel vaak eenzaam hoor. Ik weet niet wat je sterke punten zijn en wat je precies doet.

Kijk eens vrijblijvend op Freelance.NL. Lees vooral ook de discussies en kijk onder de verschillende groepen of je in de 3 achterliggende maanden daar iets hebt gezien van je gading.

Inderdaad Mieke en Blanche Neige. Kom vandaag er even gezellig bij met een senseo'tje of een kopje thee. De wereld draait gewoon door en voor de anderen maakt het geen verschil. Voor ons wel.

Ik ga straks na mijn 2e training zwemmen en daarna lekker Sushi eten met Misosoep, Japanse salade en groene thee.

Nog geen teken van leven van mijn dochter. Vervelend, want theoretisch gesproken zou ik mijn kleindochter om 15.00 uur ophalen en met een klasgenootje mee naar huis nemen. Mijn dochter heeft vanavond cursus en ik zou haar dan bij haar thuis weer op bed leggen en na afloop even koffie drinken. Afijn we wachten wel weer af. Dat is dan weer zo'n sterk punt van me.
Ik maak me zorgen over het welzijn van de 2 meest dierbare personen. Het voelt zo verdrietig aan. Ik wil er zo graag zoor ze zijn, maar het kan en mag waarschijnlijk even niet.

Waarschijnlijk zou ik normaal gesproken gaan denken, zou ik dan toch niet een glaasje nemen om het vervelende gevoel weg te spoelen. Doe ik niet dus.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plusjamais: ik kan me je dochter goed voorstellen. En als je het maar uit je hoofd laat om die rotgevoelens weg te willen drinken. Dan is de cirkel weer rond en voel je je straks nog ellendiger en moet je weer drinken. Heb je de 'cirkels van Dijk' gelezen? staan hier op het forum: ik dacht bij tips en adviezen of bij thema's. Joh ik doe met je mee en laat die eerste staan. Vandaag telt Plus!!!!!!! Een paar rotmomenten. Heb je verder nog een plan, want die halve fles blijft lonken daar in die ijskast. Zo van 'neem mij, EEN glaasje maar'...... NIET doen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien ken je het lied Silent light: van Kardinaal Newman? Vind je zo op internet. Geweldige visie.
De man (daarna kardinaal) was op een schip en het stormde. Het was vreselijk gevaarlijk. Het was donker, koud en nat. Hij voelde zich hopeloos ellendig en verlaten. Niemand kon hem helpen.
Totdat hij een olielamp in het vizier kreeg, een klein zacht lichtje in alle ellende. 'Silent light'.
Zo is het met het leven dacht hij. Ik hoef niet verder te kijken dan dit lichtje, ik richt me op dit kleine lampje, die zal me de weg wijzen. Voor hem was dat de beeldspraak met God. God die je kalm maakt door te zeggen, kijk niet tever vooruit. Ik zal je levenspad verlichten voor je eerste voetstap. Ben niet bang en vertrouw op mij. Geef je angst aan mij. :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plusjamais: je schreef over wat er van de week was gebeurd met jou. Hoe je had gedronken en de ellende die dat veroorzaakte met je dochter. Ik kan me voorstellen dat je dochter dit niet zomaar vergeet en even tijd nodig heeft. Dat bedoelde ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro, om iemand een PB te sturen: ga naar ZOEKEN boven in je scherm met dat brilletje, in het volgende scherm klik je onderaan op de K, dan komen alle ingeschreven mensen met een K voorbij, kijk even, misschien staat Kohtje op pag 2 (links boven om naar blz. 2 te gaan) en dan klik je op het slotje naast de naam en kun je een PB sturen.

* aanvulling: Kohtje staat op blz. 1, rechts onderaan, met een slotje ernaast daar kun je op klikken.

Pies of keek !!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, mijn eerste meevaller vandaag heb ik al binnen, Het was droog tijdens het hond uitlaten, dus dat is goed uitgekiend!
2e meevaller is dat diegene waarmee ik naar die ondernemingsmarkt ga een lekke band heeft en we nu met de auto moeten, goh wat naar zeg ;) scheelt ook weer een kwartier fietsen door de regen. Zo zie je maar

Plus, ik ga even op die site kijken, goed idee!

In mijn geval is het nogal uitkienerij, ik heb volledig WAO en kan ook niet 100% werken, maar heb af en toe wel wat klussen. Ik ben grafisch ontwerper, bouw websites en maak huisstijlen (doe ik vrijwillig op een werkervaringsproject) en daarnaast fotografeer ik.

Ik laat klussen voor particulieren nu nog vaak in voorwerpen uitbetalen, is voor beide partijen het handigst, dus een transportfiets waar ik al jaren plezier aan heb, een apple-computer, een digitale camera en de volgende klussen worden samen een Imac! (2 websites bouwen).
Nu heb ik een expositie lopen met (kunst) foto's waarvan ik weet dat ze goed verkoopbaar zijn maar wil ik daar echt iets mee gaan doen dan voelt het voor mij niet goed om het 'zwart' te doen, aan de andere kant zou het ook niet werken als mijn WAO (deels) zou stoppen want dan wordt de druk te hoog en presteer ik niet meer. Vandaar dat ik het gewoon heel goed moet onderzoeken voor mezelf voor ik me erin stort. Geef ik gewoon mijn verdiensten op bij de WAO en laat ik dat verrekenen of moet ik daarvoor een zzp-er zijn, en als ik daar voor zou kiezen, parttime zzp-er, wat moet ik dan allemaal regelen en wat voor voor en nadelen zitten daar voor mij aan.

oriënteren dus, niet meer en niet minder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Klint verstandig en niet doorschietend naar de té actieve en ondernemende kant :present: ik betaal je hierbij virtueel in artikelen nl. een roos.

Zijn je ansichtkaarten overigens al verkrijgbaar? Ik wil nl. een zwikje bestellen en wil je best in materie betalen maar een iMac ???? zoveel kaarten krijg ik niet weggeschreven.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Vogel,

Even je profiel bekeken!!! Een gewoontedrinker denk je te zijn! Misschien ben je wel verslaafd, dat zou kunnen, niet waar.
Dat minderen is dan ook een glad ijs expeditie!! Als we er van uitgaan, dat het kenmerk van een verslaving bestaat uit meer willen, is minderen niet echt een optie. Dat wordt een voortdurende zelfkwelling. Steeds moet je je weer inhouden of wachten tot je weer mag, hetgeen meestal tot een inhaalslag leidt!
Als je het lukt, dan heb je een strak plan, maar ik heb zo mijn twijfels.

Doe waar je wel bij vaart en natuurlijk sterkte. :)

Groet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...