Spring naar bijdragen

1 oktober 2008


anjo

Aanbevolen berichten

Ja. present!

Mooi systeem, toch zo pip :P
Ben ook blij dat het haalbaar bleek.
Probeer nu ook op tijd rust te nemen zonder S-gevoelens..
Lukt aardig, ben gewoon nog wel altijd moe. Miss hoort het bij me :D

Soothe ook al! Akelige rotziekte is het.
Al dat hoesten kan je totaal lam leggen..
Rustig aan, naar de lichamen luisteren!
Dan maar een tandje minder!

Geen rokertje?!!
Zóóó!! Poe hee!
Zeer knap! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Waarde kransgenoten, goeiemorgen!

Of het aan de vallende blaadjes ligt weet ik niet, feit blijft dat er moeilijken en struikelaars waren. Hier ook 'n struikelaar, maandag 1 fles wijn, tot de bodem, i.p.v. de paar wijntjes, hij moest leeg.
Voorlopig idd. eerst maar weer de nul optie, is beter.
Ben weer in het Amsterdamse. Gister op de poort bij het boodschappen doen sprak mijn lief dat ze wel zin had in 'n flesje wijn. "Moet je doen", zei ik, "maar ik neem niets". "Dan neem ik ook niet!" zei ze vastberaden, en hoe ik ook aandrong, sprak over eigen verantwoordelijkheden enzovoorts, het bleef nee. Vanmorgen kwart voor zeven was ze nog blijer over dat besluit, heerlijk toch.
Ben blij te horen dat Marion en Mieke de boel weer op rit zetten, keep the waterwagon going, steam the engine up! Soothe is the best coal shoveller.

Lijsters, hou het droog en maak er wat van.

Groets, de droogscheur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie liggen wel allemaal in de lappenmand hoor. Wat voel ik me hier supergezond bij !
In elk geval let op jullie gezondheid,veel bewegen,frisse lucht en gezond eten doet op den duur ook heel veel. Gelukkig ben ik 17 jaar geleden gestopt met roken maar doe ik wel dagelijks gezellig met mijn man mee. Hij rookt 2 pakjes per dag dus zit ik altijd in de sigarettenrook als ik beneden zit.
Gelukkig heb ik mijn kamertje op zolder, compleet met computer en T.V.
Relaxst hoor. (dat schrijf ik fout geloof ik)
Nou ja,in elk geval beterschap allemaal. Groetjes Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, Pip, de pb's zijn aardig opgedroogd, ze zijn me vergeten, maar dat handel ik wel, hoor.
En, waarde Soothe, zoals je kunt lezen hou ik me weer bijeen. Heb het ongevraagde advies van Marjo maar ter harte genomen, maar daar was ik zelf ook wel achter, hoor.

De eigenheimer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Ach haddock, het is meestal zo dat je na je nachtdiensten even moet en mag van jezelf zoals ik je lees.


Die zijn er niet zoveel. Helemaal goed als je het zo kan houden!



Zo bekijk ik het ook vaak, hoor Pip. Feit blijft dat als je niet veel meer drinkt één fles wijn bij mij hard aankomt. Je bent sowieso al moe na 7 nachtdiensten, ik moet het zeker anderhalve dag belijen. Terwijl ik froeguah toch moeiteloos veel meer zoop. Goeie zaak, lijkt me. Dat dat zo aankomt, bedoel ik. Houd je bij de les.

De uitleggert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Soothe,

Inderdaad zou ik me in jouw geval niets aan laten praten over bits en bytes up and down per milliseconde, maar vraag maar eens aan Anna, hoe anders het is als je gassies thuis hebt die persé het eerste willen schieten als ze online zijn :D in hun favo educatieve game.

We noemen het voor de grap: Jip en Janneke: the Revenche of Jip part III dat moet met een scherm met < 4 ms response en minimaal 20 Megabit/seconde download in je PC en een dubbele grafische kaart.

Zoon heeft maar liefst twéé flatscreens staan, één voor de pc, één voor de Xbox, ik dacht dat ik "bij" was maar forget it but.

"Het" moet ook nog nieuwe Asics of Nike schoenen, mijn schattige meisje heeft tegenwoordig spijkerbroeken op haar bilnaad waar de Vingino's en Pieces uithangen, een bouwvakkerdécolleté maar dan sjiek ingepakt, het beweegt zich voort op spiksplinternieuwe fietsen, het heeft een mobiel waar mijn mobiel een rollator bij nodig heeft, vergeet dus de noden en eisen van de jeugd niet. Elke dag andere "Feeterties" bijpassend bij de sweater om 8 uur nog inrijgen in de schoenen maar dan wel zo, dat de veters zelf achter de hielen in de schoenen verdwijnen.

Stop je nu ook meteen met inhaleren van Nicotine? Daar zal onze Anna toch wel blij mee zijn lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Potver.. Wát zei ik nou?
In 5 minuten, 4 dropkegels op..
Moet eerst de snoepvoorraad aanvullen dan. Komt goed! :wacko:
En dan hou ik er gewoon mee op. Desnoods per uur..
Kon je nou beter vóór of ná je menstruatie stoppen? :D
Ik weet het niet meer, iemand zei dat laatst..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Het wordt tijd dat ik eens uit mijn holletje kom. Ik heb veel gelezen de afgelopen week en ik kan niet anders zeggen dat er veel gebeurt op het forum. Ik heb veel respect voor iedereen die zo goed bezig is!

Ik voel me de laatste tijd erg alleen, ik weet ook dat ik het allemaal alleen moet doen, maar ik zou het prettig vinden wanneer ik ergens verbondenheid kan voelen.
Tja, en dan moet je er dus zelf ook wat aan doen he.
Dit forum zou me dat gevoel kunnen geven, maar waar moet ik beginnen met vertellen waar ik zoal mee bezig ben? Er lopen zoveel dingen door elkaar heen.......

Vanmiddag ga ik naar het reintergratie bureau, waar ik mijn IRO-traject volg. Ik moest de keuze maken, of solliciteren, wat niet meevalt op mijn leeftijd (50) of voor mezelf beginnen als ZZPer. Na enkele sollicitatiegesprekken te hebben gehad, heb ik besloten voor mezelf te gaan beginnen. Dat brengt veel met zich mee, het voelt voor mij als in het diepe springen, mijn faalangst komt gigantisch naar boven en ik zie mezelf in allerlei bochten wringen.

Het is nu 3 jaar geleden dat ik het besluit nam me op te laten nemen. In die drie jaar ben ik door heel veel angsten gegaan, angsten die ik had om een einde te maken aan een huwelijk van bijna 30 jaar. Ik merk wel dat ik nog veel bezig ben met de manier waarop alles is gegaan. Ik wist dat het niet makkelijk zou zijn, maar dat het me op zoveel fronten zo moeilijk is gemaakt kan ik nog steeds niet begrijpen en ik vind ook dat ik dat niet verdiend heb.
Doordat ik als laatste nog een financiele natrap heb gekregen, kan ik haast niet verkroppen. Het voelt alsof al mijn inspanningen tijdens het huwelijk voor niks zijn geweest, jeetje, wat heb ik mijn best gedaan op vele fronten.

Steun van familie heb ik niet, die hebben het te druk met zichzelf. Mijn moeder is alleen maar met haar zoon bezig (mijn broer, die mij lange tijd seksueel heeft misbruikt). Met mijn broer heb ik al jaren geen kontakt. Mijn zus, die heeft het ook niet makkelijk, haar man zuipt (zit in de ontkenning).
Ik probeer alles positief te bekijken, maar soms moet het echt uit mn tenen komen.

Voor Pip: united consumers kwam er het beste vanaf bij kassa meen ik.
Van de week was er een vraag over hoe je houten vloer schoonmaakt, ik deed dat toen ik nog een houten vloer had, met theewater dweilen, ja ja, tis echt waar, had ik ergens gelezen uit grootmoeders tijd.

Oh ja, ik drink niet, wat me toch soms heel veel moeite kost, maar wat schiet je ermee op? NIKS, NADA

liefs van Slofje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slofje, het klinkt misschien als een dooddoener, maar bij mij werkt het. Omzien in wrok heeft geen zin. Je hebt alleen jezelf ermee. Het is niet meer te veranderen. Probeer bij de dag te leven en kijk naar de toekomst. Een moeilijke stap om als zzpér aan de slag te gaan. Maar, als je die kans krijgt: grijp 'm!

Vogel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zóó goed dat je niet drinkt, slofje!
Er komt heel wat naar boven. Wat een hoop narigheid!
Maar wat een moedige stap heb je gezet door voor jezelf te beginnen.
Goed, dat je hier weer contact komt zoeken. Niet te ver en te lang wegkruipen..
Eventjes hebben we soms nodig, vooral in deze tijd van het jaar.
Het moet niet tever doorgaan. Sterkte en hou je taai, Slofje!

School's out!
ga ervan tussen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vogel, je hebt helemaal gelijk met die dooddoener. Soms komen er dingen ineens weer heel hard binnen, terwijl je dan denkt dat je al een heel eind bent met verwerken enzo.
Ik moest voor 1 oktober mijn belastingformulieren ingevuld hebben over 2006.In die tijd heb ik op een kamertje gewoond met een camping uitrusting, geen geld, want ex ging nergens op in, op voorstellen die ik deed. Mijn zoon die toen 10 jaar was, stond meteen voor de deur wanneer hij wist dat ik daar was. Mijn zoon heeft alle dagen dat ik in de kliniek verbleef, mij gebeld om te vertellen dat hij weer alleen was, omdat vader, weet ik veel, aan het doen was. Gelukkig was de kliniek ver weg, zodat ik niet al de eerste keer dat hij mij belde al weer naar huis zou zijn gegaan. Achteraf bleek dat ex een nieuw liefje had en dat hij daar gewoon de avonden en zelfs nachten was en smorgens vroeg net voor het wakker worden van zoon weer thuis kwam......
Ik moest dus van de week alle papieren zoeken uit 2006, tja, en dan komen die dingen gewoon weer naar boven. Ik vond brieven die ik naar ex heb geschreven in die tijd, allemaal beantwoord met boosheid, nog geen normaal gesprek gevoerd al die tijd. Tijdens systeemgesprekken liep hij kwaad weg: hoe kan je nu zo`n geweldige man verlaten?
Die geweldige man zie ik ook vaak, net zoals Pipi, en probeer er boven te staan, wat vaak wel lukt, maar helaas niet altijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slofje, je drinkt niet, dat is wat telt. Slechts vanuit een nuchtere uitgangspositie is er werkelijke verandering mogelijk. De blik op de toekomst en met een trots gevoel, de zaakjes rustig oplossen.
Ook ik heb me uit een welhaast onmogelijke financieële rimram gewerkt. Alles op eigen kracht, en op het hoogtepunt van mijn geestelijk en lichamelijk verval!

Inderdaad, don't look back in anger. De blik op de toekomst en zonder drank, de ene keer wat meer, de andere keer wat minder, aan oplossingen werken. We moeten het allemaal zelf doen.

De wereld is vol stoute mannen (en vrouwen) maar niets rechtvaardigt een slok!

Ga zo door Slofje!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Pipi!
Dankje Soothe!

Ik heb gisteravond mijn haren weer knalrood geverfd, dat helpt mij (lol) om in aktie te komen.
Zelfs de zon schijnt hier zo af en toe.

En ja, zonder drank kom je een stuk verder, dus die hou ik erin!

Ik sluit nu af en kom vanavond nog eens kijken, nadat ik terug ben van de yoga, wat ik met mijn dochter (21) doe, leuk he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Slofje, ik ben ook meestal alleen. Natuurlijk heeft Anna een toegevoegde waarde, maar ook zij is er niet altijd! Bijna altijd alleen. Één halfbroer, erg druk met zich zelf! Geen ooms,geen tantes, geen neven, geen nichten. Niets van dat alles!!

Het is als het is, en het gaat als het gaat. Meebuigen, als bamboe in de wind. Het verzet opgeven!!

Groet.


En ook ik heb zat te klagen!!!!!!!! Er schort nogal het een en ander aan, zowel mentaal als physiek.
Ik ga van het standpunt uit, dat ik niemand met mijn Jeremiahgezangen help!! Me zelf in de eerste plaats niet. Dus ik tracht door te leven! Weinig keus! :D

Groet en hou je bijeen. Rooie!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Het was vanmorgen heel vervelend op de weg. Ontzettend veel regen en files. Ik kwam de snelweg bijna niet op, maar ook niet af. Afijn ik heb mijn dag er toch weer opzitten. Die club waar ik vanmorgen was gaat mij echt heel erg op de zenuwen werken. Ze denken dat ze nog op de VMBO of MEAO zitten. TIjd rekken, niet luisteren. Dom, dom. Ze hebben niet in de gaten dat hun baas het betaalt en dat als ze echt er voor gaan dit goed voor het bedrijf, maar ook voor hun persoonlijke ontwikkeling is.

Ik ben daarna even lekker gaan zwemmen. Toch voelde het gespannen aan. Mijn gedachten vlogen tijdens het zwemmen alle kanten uit en ook mijn spieren wilden niet ontspannen. Ik heb wel gedaan wat ik me voorgenomen had.

Nu proberen om vanmiddag een wat dingen op te lossen. Er liggen wat verzekeringsproblemen, ik moet een nieuwe tandarts zoeken, nadenken over vervolgtrainingen etc. Ik hoop dat het me gaat lukken, want mijn gedachten blijven toch wat ronddraaien.

Wat het hele ZZP gedoe betreft wil ik als freelancer en ZZPer toch waarschuwen. Een ZZPer moet meer dan 1000 uur per jaar werken. Die uren moet je vol zien te krijgen. Je moet meer dan 3 opdrachtgevers hebben. je moet zelf al je verzekeringen afsluiten. Ben je ziek, dan heb je geen inkomsten, behalve als je daar dan ook weer een verzekering voor afsluit etc. Bezint, eer gij begint.
Bij de belasting wordt het steeds moeilijker een VAR te krijgen, die je vaak nodig hebt als je voor een derde gaat werken. Dat gebeurt in bepaalde beroepsgroepen toch vaak.
Het is maar een waarschuwing, want het lijkt op dit moment soms wel of DIT de oplossing is.

Ik ontdekte net wel een leuk patroon in mijzelf. Vanmorgen moest ik vroeg weg. Ik had netjes twee sinaasappels uitgeperst en 1 kop koffie gedronken. Tijdens mijn training nog een cappucino.
Daarna meteen het zwembad in. Ik kwam thuis en ik had zo'n honger. Ik was er duizelig van.
Normaal zou ik de laatste 6 maanden dan voor een glas wijn of port gekozen hebben en denken. Ik maak zo wel wat te eten. Eerst even mijn dingen afmaken. Ik bleef dan geregeld gewoon verder drinken en maakte eventueel eten als mijn dochter kwam. Anders maar even wat snaaien.

Ik wist dan net niet hoe snel ik thee kon zetten, wat sla maken met een broodje erbij. De Gremlins lagen op de loer. Ik ben blij dat ik dit heb ontdekt.

Wat erg dat exen zich zo kunnen gedragen. Het meest erge vind ik dat ze iemand zo gewoon maar zonder geld de straat op schoppen. Erg ook voor je zoontje, die zich ontzettend eenzaam heeft moeten voelen. Wees blij dat jij hem nu zonder drank en helder kunt opvangen. Dat is heel erg belangrijk voor hem, maar ook voor je zelfbeeld.


Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pffffffffffffffff Gaat stuk minder makkelijk dan gisteren. Maar ik hou vol!!

Plusjamais, wat goed dat je een patroon in jezelf hebt ontdekt. Volgen er vast nog wel meer. Het gekke is dat we het eigenlijk allemaal wel weten hoe we reageren, maar dat stoppen we dan liefst ver weg. En, hupsakee nemen er nog een. Ohoh, wat maken we het onszelf soms moeilijk.

Vogel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

ik heb helaas niet zoveel tijd om alles aandachtig door te lezen.
Voor mezelf een goed teken, ik kom weer in aktie!!!!
Druk aan het werk en daarna nog energie om dingetjes te doen.
Moet ook wel, vakantie boodschapjes, ik mis nog het een en ander.
Ben ook bijna twee jaar niet weggeweest, dus er moet van alles gekocht worden.
Nou ja ook wel leuk een beetje voorpret.
Tickets zijn binnen.
Gisteren injecties gehaald, aauuuwww!
:$.
S'avonds lig ik er al vroeg in, zo rond 2 uur op elke nacht.
Gaat me ook goed af momenteel.
En ja ook nog steeds nuchter.
Het raakt me wel dat Mieke en Sneeuwitje hervallen zijn.
Zet 'm op meiden, vooral Sneeuwwitje veel sterkte.
Wat is een mens toch een raar wezen, jij ook jaren en jaren niet gedronken
en dan weer zo veel moeite om de draad weer op te pakken.
Mieke, jij ook, ga er weer voor!
Je weet dat je het kan.

Zo ik ga nog maar eens een was in de droger doen.
En dan lekker een bakje koffie.
Het is trouwens wel echt herfst, veel mensen die dagdienst hadden
kwamen veel te laat op het werk, file.
Dat is weer het voordeel van nachtdienst, je bent er zo.

Anjo bedankt voor je lieve PB, ik probeer noge even terug te schrijven voor ik wegga.
Oké?

Verder een ieder die ik niet heb genoemd, dat zijn er best veel, ik denk
aan jullie.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vogel,

Vandaag is het dan 1 oktober. De dag dat je wilde beginnen, maar je bent gisteren al begonnen. Dat is een dag winst. Probeer te focussen op iets leuks, of doe iets leuks. Ga even naar buiten of juist naar binnen. Iedereen heeft wel iets wat afleidt. Kijk naar de plaatjes en het prachtige gedicht over de Gremlins van onze artiesten. Heeft mij vooral de eerste dag geholpen.

Ga ervoor, je bent het waard.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...