Houtje Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 An, Rapilos,Volgens mij is dat niet drinken toch wel het allerbelangrijkst.De rest is bijzaak. Nogmaals, de meeste mensen vallen af door niet meer te drinken, maar ik dronk vaak voor het eten en dan vaak zoveel dat ik niet meer at. De volgende morgen natuurlijk misselijk, at ik ook niet en tussen de middag sloeg ik ook vaak over. Dus: ik was gewicht X en toen in 2 jaar ben ik 8-9 kilo aangekomen, daar heb ik wel weer wat afgekregen dus toen was het X plus 3-4 daar kon ik goed mee lezen. Het laatste halfjaar is het bij mij ook goed mis, nadat in februari mijn moeder overleden is ben ik ook méér gaan eten....gelukkig wel de hele periode daarna nuchter gebleven zodat ik écht kon gaan verwerken. Maar nu ik de emoties niet meer weg kan drinken, ben ik toch meer gaan eten. En eten is vaak voor mij een beloning voor niet-drinken. t Is niet anders en het is ook weer niet zó erg hoor. Ik weet dat ik niet te erg mag mopperen, ik doe het naturlijk zelf. Door de pijn heb ik ook extra last van eet-honger. Nou ja, beter dan drinken hè.Vandaag weer in het ZH geweest, de spalk is gevijld en ik heb allerlei handigheidjes van de ergotherapeut geleerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plusjamais Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Ja, jullie hoeven mij niet te leren hoe je een training spannend moet houden hoor! Alleen is dat hier niet de bedoeling. De baas vraagt resultaten in een zo'n kort mogelijke tijd. Daar word ik op afgerekend.De sfeer tijdens mijn trainingen is altijd heel goed en ik krijg de meest lovende reacties en heel veel aanvragen. Maar jullie hebben er totaal niets van begrepen en ik zal er dan ook maar niet meer over schrijven.Ook niet meer over mijn relatie met mijn dochter. Volgens mij heb je geen gezellige dag An. Ik heb maar gauw verder gescrolled.Houtje, ik kan heel goed begrijpen dat je weer in maat 42 wil. Ik wil weer in maat 36 en zit nu op 42.Ik denk zelf dat een gedeelte van het uit de hand lopen van mijn drinken voorkomt uit het feit dat ik eigenlijk niet op gezette tijden at. Ik schreef dat vanmiddag. In plaats van eten drinken, omdat ik me tochal rot voelde etc. Het is fantastisch dat je gewoon kleren hebt gekocht Houtje. Dat doet een mens goed. Ik ben blij dat die kousen een succes zijn. Je zult zien over een paar maanden als je zo positief blijft zit je op 44 en dan...Ik heb tegen het eind van de middag nog een stuk gelopen en toen koffie gezet met een koekje erbij. Ik die nooit zoete dingen eet. Ik vond het gezellig, want ik herinnerde mij dat ik dat vroeger wel eens deed met mijn kinderen als mijn man er niet was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Wat ben je toch een schat, plus... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plusjamais Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Houtje, je hoeft je toch niet te verontschuldigen voor je eetgedrag. Heel veel mensen hebben eetstoornissen. Die drinken misschien dan niet, maar zitten net zo goed met problemen als jij en ik.Je moet eten en drinken, maar het kan een compensatie voor iets worden. Je mist je moeder, de warmte, de gezelligheid of weet ik wat. Als je niet eet bij anorexia wil je iets bewijzen etc.Wij zitten raar in elkaar. Soms vraag ik me af of er nog wel echt normale mensen bestaan. Volgens mij was het beter met de mensheid gesteld toen wij nog iedere dag naar eten moesten zoeken om te overleven. Soms zie je ook wel eens van die prachtige reportages van Mongolen of zo. Die mensen zijn nooit dik en zien er zo rustig en cool uit. Misschien is dat ook maar een illusie, maar het lijkt wel zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Hé beste lieve Houtje. Niet zo moeilijk doen, zo dik ben je nu ook weer niet!!! Je bent een rijzig figuur.Dan hoef je toch geen spriet te zijn!! Je bent toch geen kamerolifantje! :DEn de AD kan ook voor een zekere gewichttoename zorgen. En sommige mannen vallen er op!Don't you worry. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Houtje, ik ga nu lekker eten. Ik blijf toch skin and bones! Groetje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Dank je An voor je bemoedigende woorden.Houtje dat extra eten is denk ik toch een soort compensatiegdrag waar wij denk ik allemaal wel eens last van hebben. Hoe beter je in je vel zit hoe minder last je daarvan hebt.Ja,ja we weten het allemaal wel. Nou lieve mensen ik moet helaas afsluiten want mijn zoon komt straks op bezoek met zijn vriendin. Ook gezellig natuurlijkGroetjes en tot horens van Rapilos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Jaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaa Soothe,Ga jij maar lekker eten hoor. En "rijzig" vind ik wel een mooie omschrijving, klinkt wel mooi. Marjo,Opletten met je planning vanavond als je nog Silent Witness wil kijken. Ik herinner me dat dat vorige week bij je in de soep liep helaas. Het lijkt nooit zo spannend, maar dat is het wel, vind je niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plusjamais Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Houtje, ik heb van de week mijn zomerkleren min of meer opgeruimd en mijn winterkleren naar boven gehaald. Ik heb me beloofd om een heleboel gewoon in een zak te stoppen voor de kringloop of zo, zodra ik weer op maat 38 zit. Maar op dit moment is dat mijn streven even niet.Ik blijf dus nog even lopen in mijn kloffies van een paar jaar geleden. De rafels hangen er nog niet bij, Soms is het zo. Ik denk toch ook wel dat ik nu aardig wat calorieen per dag minder naar binnen krijg.Ik probeer ook weer regelmatiger naar buiten te gaan en aanstaande zaterdag ga ik een wandeling van 14 km lopen met een groep mensen, die ik helemaal niet ken. Ik weet ook niet of ik het leuk zal vinden. Ik ben niet zo'n groepsmens, maar als ik wil wandelen zal het wel zo moeten gaan. Alleen midden in de natuur met honden die opeens voor je staan, dat vind ik eng. Hier in de omgeving doe ik het wel, maar dan voel je je toch veiliger.Ik ben benieuwd!Hebben de anderen nog wat anecdotes over hun gewicht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plusjamais Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Ik ben dol op alles wat met thrillers (de Engelse zijn wel heel goed) te maken heeft. Silent Witness is een van mijn favorieten. Ik had een paar jaar geleden een les op woensdagavond en die duurde tot 21,00 uur. Vaak nog wat langer, zodat ik het eerste stukje miste. Nu beginnen ze later.Kijken jullie ook naar de serie van Wallander? Ik vind de boeken van Henning Mankell fantastisch. Die sfeer uit Zweden wordt daar zo goed in beschreven. Ik heb ze geloof ik allemaal. De laatste De Chinees heb ik een een nacht uitgelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Hoi Motiva!! En zéér verlate felicitatie met dochter. Maar recht uit het hart!!!Groetje Gem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Een mens kan niet alles bijhouden, en dat doe ik ook niet! Beetje respons hier en een beetje daar!Wanneer je enige tijd afwezig bent, is er zoveel gebeurd.Maar we zijn betrokken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Plusjamais: het is prima als je niet meer over je dochter wilt spreken, maar het stoppen met drinken is veel meer dan niet drinken. Je schreef in het begin heel duidelijk over je gemis van je dochter etc. en hoe jij jezelf had gedragen. Dat vond ik heel eerlijk en open van je, des te meer schrok ik van je reactie t.o.v. je dochter. Ik dacht dat je wel ruimdenkend zou zijn. Maar misschien betrek ik het teveel op mijn relatie met mijn moeder die ook altijd maar meende dat ik geen recht van klagen had omdat ik zoveel 'kreeg' van haar. Nou dat had ze allemaal van me mogen houden. Ze had me gewoon met rust moeten laten en mijn eigen leven moeten gunnen. Dus als je dit niet wilt horen, dan is het ook de laatste keer dat ik hier iets over zeg tegen jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Soothe, da's mooi! * wink toegevoegd.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Houtje, rijzig ben je. Mooi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Even aan Slofje:Slofje, verwerking kost tijd. Geef je boze gevoelens de ruimte, wegdrukken en tegen jezelf zeggen dat je niet boos mag zijn heeft geen enkele zin.Je hebt die gevoelens nu eenmaal en dat kun je proberen te accepteren.Thich Nhat Hanh heeft daar ook mooie boekjes over geschreven: omarm je woede.Door het de ruimte te geven in jezelf kan het transformeren, maar eis niet teveel van jezelf.Accepteer je gevoelens, ze mogen er zijn.liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-Low-High-low=High-Low-High-Low-High-LowIn Heilo gebeurt het vandaag Hoge bomen en klimdrang..Het grote kukelen, kleine kreuntjesKleintje kukel, bizar gekreun.Ik ga...Maar niet voordat.Nee, dit slaat nergens op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Alles goed, up North? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Marjo?????????????? groet, vogel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Pippi, ik denk dat ze gedronken heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Nu best wel weer High! Bedankt!Even de tranen uit mijn ogen slaan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 VEGEN!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 mogelijk gaat het niet met margo , maar ik krijg er allesinds de slappe lach van kukulukukuku:)houtje lieve mooie rijzige dame ge zijt goed zoals je bent , je bent niet bepaald klein duimpje he , wat mijn eten betreft , drie keer in de week eet ik bij mijn ex schoonmoeder warm , zij eet graag wat ik eet .hier thuis maak ik de andere dagen eten klaar wat mijn ex vriendin niet luste , dus witloof met ham kaassaus en puree en dit lang laten gratineren , ribbekes a la facon Asterix (blacky dus ) met pelle patat en zo zijn er nog vele zaken yummie yummie .slofje hier is het idem soms denk ik dagen eigenlijk aan niets en dan ineens uit het niets komt het als een tornado op mij af om zot te worden :-((kate mooi geschreven maar niet altijd even makkelijk is hier niets op tv , zelf geen film met doris day Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 ach ja zijn niet mijn eigen ribbekes he :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 1 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2008 Hallo allen ben ik weer ff,Zit lekker bij het haardje tv te kijken en het gaat goed.Moet mo zeer vroeg mijn bed uit want ik heb een sollicitatie gesprek en moet er rekening mee houden dat het 2 en een half uuur rijden is.Ik was vandaag best er mee bezig.Heb nu kleertjes klaar liggen voor mo en de wekker alvast gezet. Spannend hoor lijktme een leuke baan.Ben de afgelopen al via het uitzendburo heen en weer gehopt, maar dit is een vaste baan en voor de lekkerbekken onder ons ook heel leuk.@ Vogel samen op? 2e dag vandaag.............ik ben blij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden