Spring naar bijdragen

maandag 6 oktober


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Allereerst: Adam van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik zit nu in een hele nare fase. Ik weet niet meer waar ik de motivatie vandaan moet halen om mijn dagelijkse dingen te doen. Ik heb alles wat ik nodig heb, maar vind geen voldoening. Die had ik wel toen ik druk aan het opbouwen was. Ik voedde dochter alleen op, deed voor mijn werk een drukke avond-studie en zat met mijn leerboeken letterlijk op mijn werk om mezelf op deze wijze in te werken. Het was echt overdag werken, daarna eten met dochter en als dochter op bed lag de studieboeken erbij en leren. Toch was ik toendertijd supergemotiveerd. Ik voelde me heerlijk. Ik kan misschien niet zo goed tegen het gevoel dat dit "alles is". Ik weet het niet.

Ik kan echt intens genieten van onze achtertuin. Hij is klein, maar alles wat er in moet staan past er in. Een heg, een hek en een beetje bloemetjes. Vallende bladeren, ik vind dat zooo heerlijk. Ik zou dan als een klein kind in de bladerhoop willen springen en de blaadjes omhoog willen gooien.

Dat was laatst ook de conclusie van dochter over de moestuin: ik ben dan net een klein kind dat vies mag worden in de zandbak. Ik vind het dan zalig om vies te worden. En als ik mijn gram heb gehaald ga ik thuis weer douchen en ben ik weer toonbaar.

Is dat gek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu met dochter aan het praten. Alles is zo easy. Toen ik met dochter alleen was was mijn inkomen ontzettend belangrijk. Het hield ons in leven. Een goed leven overigens.

Nu met vriend heb ik het gevoel dat mijn werk overbodig is. Nu is dat niet werkelijk zo, door het tweede inkomen kunnen we op vakantie, in een koophuis wonen etc. etc. Ik heb altijd geld op de bank dat ik voor mezelf of dochter pinnen kan. Hoef vriend nooit iets te vragen.

Toch wou ik wel dat mijn motivatie verder ging dan dat. Ik voel me gewoon wat "overbodig". En toch is dat niet waar. Ik zit op mijn plek. Met iedereen om me heen gaat het goed. Maar soms mis ik "iets". Spanning, leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,
Dus begrijp ik dat je moeder je dus ook niet steunt in deze moeilijke situatie. Hoe egoïstisch kan een mens zijn dat ze niet eens een steunend woord voor je over heeft.

Albertina,
Jij zult ondertussen al wel op je bestemming zijn. Geniet ze.

Carolien,
De immer vrolijk noot.

Pippi,
Goed gekeurd, maar toch hard aan een anti-roestbeurt toe. Je kunt iig weer rijden.

Houtje,
:)

Plusjamais,
Soyez heureux de ne plus devoir boire l'alcool.

Marjo,
De komende dagen eet je dus appelmoes bij de aardappeltjes en appeltaart toe.
Steen en hout heb je nodig om een weggetje te leggen bij Catan.

Tapas,
:)

Wingchun,
:)

Sammy,
Blij te horen dat je schouder over is.

Hanneke,
Laat je door die gremlins niks wijsmaken! Weet je nog waar je was met die drank? En kijk eens wat je bereikt hebt zonder die drank. Keuze is makkelijk zat, zou ik denken. En wat pianospelen betreft (ik ben geen kei), heb ik het laatste anderhalf jaar 100x meer vordering gemaakt dan in de 7,5 jaar daarvoor. Wat dus duidelijk maakt dat pianospelen en drank absoluut niet samengaan.

Stien,
:)

Woman,
Kennelijk heb jij herrie nodig om te kunnen slapen :wacko:;)

Kate,
Ik wil graag mezelf zijn, maar weet niet hoe ik dat moet doen. Ik zoek dus maar verder en onderweg kom ik vast wel handige en leuke dingen tegen.

An,
Misschien een tweedehands koelkastje kopen voor het bier van je man. Dan liggen de groenten en staat de melk veilig.

Blacky,
Een stomme snotvalling verpest mijn dag. Morgen gaat het vast al beter. Gisteren was het doorgekomen.

Rudy,
Dat is toch fijn thuiskomen.

Floortje,
En waarom zou je niet eens een keertje gek kunnen doen en toch - misschien met dochter - de tuin in gaan en lekker al die vieze bladeren omhoog gooien en in de plassen stampen.
Wat had je als kind of jong mens graag willen doen? Probeer dat eens. Ballet, pingpong, squash (ik voel me verplicht sportieve dingen te vermelden, want dat hoort), een schrijverscursus, muziek, een opleiding tot botanicus, ik verzin maar wat ter plekke.
Maar ik geef eerlijk toe dat ik op zeker moment ook zoiets had van : is dit het nou? Nou, die drank was niet lollig en kostte veel tijd en geld (en waar zat het spannende in? in de stress die het meebracht?). Nu heb je die tijd en dat geld over en wat let je om daar iets heel erg leuks mee te gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bonsoir tout le monde,

Ik kom binnenvallen om weer weg te gaan, maar wilde even bijlezen en wat bijtanken.

Ik zie dat heel veel mensen nog zoveel moeite hebben om toch die eerste niet te nemen. Daarna de rest leegkieperen is ook zonde, vooral als je vervolgens een nieuwe fles moet openen.

Ik vind de reactie dat alcoholreclames en Gooische vrouwen niet kunnen een beetje overdreven hoor. Het bestaat en wij kunnen ons daarvoor afsluiten en zeggen ik lekker niet. Ik vind dat ook altijd zo vervelend in die bio winkels waar mensen kopen die het zoveel beter weten of vegetariers die het niet kunnen velen dat iemand anders daar andere ideeen overheeft. Vaak vind ik ze ook een beetje zuur overkomen. Niet echt vrolijk.

Jammer dat wij die eerste of dat ene glas beter niet kunnen nemen, anders was er geen vuiltje aan de lucht. Eigen schuld, dikke bult zeg ik.

Misschien moeten wij toch met wat meer afstand daar naar kijken.

Vandaag moet ik ontzettend veel werken en ik heb ook een grote offerte gemaakt. Geen tijd gehad om me echt te ontspannen of te wandelen. Misschien ook wel goed, want mijn hart doet nog steeds heel erg pijn.

Ik kan de appeltaarten etc. hier ruiken. Ik vind het ook zalig ze te bakken. Er gaat zoiets ouderwets en huiselijks vanuit.

Ja het huishouden is aan de ene kant best leuk. Ik heb er geen hekel aan, maar inderdaad als het verheven wordt tot 'echt' werk dan zie ik toch wel heel veel fouten. Wij gaan op onze buik liggen om de stof overal onder vandaan te halen, wij klimmen op trappen om overal bij te kunnen, maar dat zie je die zogenaamde professionele interieurverzorgers niet doen. In Zwitserland had ik een hulp die uit Sicilie kwam. Een supervrouw. Zij besliste hoe alles moest gebeuren en gaf mij opdrachten voor de rest van de week. Ik heb haar eens uitgeleend aan mijn buurvrouw omdat haar hulp een maand lang niet kon komen. Opeens hingen de tapijten buiten en werd er gesopt en geklopt. Zij vertelde mij dat het maar een rotsooi was daar en dat de hulp het niet goed voor elkaar had. Een heerlijke vrouw.
Sinds ik hier woon doe ik alles maar weer zelf en jammer als het niet spic en span is.

Hoe gaat het met Trees, Vogel en de anderen die het moeilijk hadden?
Blijven jullie erbij. Je kunt iedere dag weer opnieuw beginnen, net als met afvallen, maar je begint wel weer opnieuw en soms is dat jammer.

Met de drank gaat het wel goed, alhoewel ik soms als ik honger heb een Gremlin op me af zie komen, maar ik weet dat ik dan meteen eten moet gaan maken. Niet dat ik meer eet, maar wel regelmatiger.
De rest is matig. Ik ben zeer bedroefd en teleurgesteld. Ik hoop dat wij goede oplossingen gaan vinden en dat miin dochter, mijn kleindochter en ik binnenkort weer gezellig samen dingen kunnen doen. Op een andere manier, want ik wil niet meer de hele tijd klaar staan.

Ik kijk nu net naar buiten. Het is prachtig. Een paarsblauwe en rose lucht met een halve maan daarboven.
Wij kunnen vannacht sterren kijken Blackie.

Liefs iedereen en ga ervoor, wij zijn het waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam, gefeliciteerd!

Plusjamais, misschien moet je je dochter (en jezelf) een of twee weken loslaten. Je bent er nog zo mee bezig, schrijft mailtjes, breidt, zet balletspullen klaar...als ik jouw dochter was, en ik had gezegd even geen contact te willen, zou ik me heel zenuwachtig voelen met alles wat je, ondanks jezelf, nog doet!
Doe nu even twee weken niets...misschien klinkt dat hard, en misschien moet het eerst slechter worden voordat het beter wordt!
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plusjamais,
De tijd heelt de meeste wonden. Het is een goed besluit van je om niet meer altijd en eeuwig beschikbaar te zijn voor dochter en kleindochter. Ik kan me heel goed voorstellen dat je wat dat betreft bijna als vanzelfsprekend allerlei taken op je schouders laadt, terwijl je eigen leven ondersneeuwd.
Zie deze twee weken als een soort van vakantie.
Wees lief voor jezelf, dan is het makkelijker om lief te zijn voor een ander.

Trees,
Wil je de volgende keer eerst bellen, a.j.b.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, zelfs mijn moeder heeft inderdaad al gezegd dat het "spannende" niet uit je werk hoeft te komen.

Dochter en ik zijn ook aan het praten. Vriend is naar werk. Komt om 23.00 uur weer thuis. Toen zij in groep 4 zat was ik bezig om een andere woning te zoeken. Ze kwam zelf met de mededeling dat ze van school wilde veranderen. Daar had ze redenen voor. Goede redenen.

Ze is daar gegroeid met haar nederlands van een E (absoluut VMBO, Havo zat er niet in) naar een Havo-VWO groep. Ik heb haar veel geholpen, dat weet ik. Maar ik heb ook haar wil en wijsheid serieus genomen. Daar is ze nog steeds dankbaar om en ik ook.

Plusjamais, ik schrijf dit verhaal voor mezelf. Ik zou jou op geen enkele manier willen kwetsen of aanvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eind vorige week ontving ik een blauwe envelop. Over 2006 zouden wij bij het invullen van de aangifte een fout gemaakt hebben. Het betrof de mijn WW uitkering. Man is gaan zoeken, zoeken, zoeken en ja, het is fout ingevuld. Het had bij bij 'inkomsten uit voorgaande arbeid, zoals pensioenen e.d.' moeten staan. Tja, bij pensioenen denk je toch niet aan uitkeringen. Enfin, dit grapje zal ons ca. € 400 kosten.
GR GR GR GR GR. Het is niet anders. Man heeft gelijk de aangifte 2007 nagekeken. Daar staat het wel op de goeie plek, omdat bij die aangifte wel duidelijk werd aangegeven waar je een WW uitkering moet invullen.

Morgen maak ik een afspraak bij de huisarts, want sinds zaterdag heb ik pijn onder mijn rechter schouderblad en mijn hele schouder doet pijn bij diep inademen en geeuwen. Het trekt inmiddels ook naar boven en naar opzij. Ik hoop maar dat die long niet weer geklapt is. 10 jaar geleden zei de longarts dat bij een tweede keer dezelfde long klapt, ze het operatief verhelpen. Dus, a.j.b. mensen, duim dat die long niet geklapt is en dat het wat anders is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en goeienavond allemaal,

Ik heb zoveel gedaan vandaag, achter elkaar door. Als iemand mij zou vragen wat, zou er vast een wirwar van woorden uit mij komen... Of, niets meer! Het was wel lekker even zo doorstomen hoor. Maar vanavond leek ik het even niet te redden, toen er voor beide kinderen nog feestjes moesten georganiseerd, ouders gebeld en uitnodigingen gemaakt. We zij er uit gekomen hoor, dat wel!

Pip, de appeltjes uit de oven met vla waren heerlijk. Voor de rest had Corinne het helemaal goed! ;)

Las van je schouder. Goed dat je ermee naar de arts gaat. Ik zal heel hard voor je duimen.

Floor, soms lijkt alles even stil te staan. Ik hoop dat je weer een uitweg tegenkomt.
Vast wel! Sterkte!

Kirky, hartstikke goed, 18 weken!

Trees. Ik meende het ook al te lezen. Ik vind het zo rot!
Je bent weer op gestapt. Nou plat ervoor! :heart:

Meer heb ik niet onthouden. ben écht kapot.
Ga maar slapen nu....

Mensen, heb een goede avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jakkie Corinne, dat klinkt niet fijn! ik ga hard voor je duimen.
Floortje, de midlife crisis? ik had het ruim een jaar geleden. Vond niks meer leuk, haalde nergens echt voldoening uit en had het gevoel dat ik in een wachtkamer zat met deuren waarvan ik niet wist waar ze heen gingen. Toen ben ik gestopt met drinken omdat ik weer in beweging wilde komen, alles stond gewoon stil.

achteraf had het te maken met loslaten en accepteren, lekker vaag maar duidelijker kan ik het niet maken. Na een stevig gesprek op mijn werk en een jankbui vanuit mijn tenen kwam er eindelijk weer beweging in mijn leven en kon ik verder. Mijn maatschappelijk werkster zei in die tijd dat ik maar gewoon mee moest buigen en wachten wat er op mijn pad zou komen, dat het wel eens de stilte voor de storm kon zijn, en dat klopte, want na november is er veel gebeurd. Kijk maar naar mijn expositie die daar een mooi voorbeeld van is.

Vaak gaat het om wat je nou werkelijk wilt met je leven. Maar hoe kom je daar achter? Als ik het echt niet meer weet stel ik me voor dat ik een miljoen win en dat ik dan alles kan doen wat ik zou willen. Dan zou ik nog steeds hetzelfde werk willen doen wat ik nu doe, wel een ander huisje (met tuin) willen of liever nog een woonboot, een betere camera misschien, een snorfiets zodat ik wat verder weg kan zonder openbaar vervoer.. met andere woorden, wat luxere dingen misschien maar met hoe mijn leven is ben ik eigenlijk wel tevreden.

Floortje, zou je voor jezelf kunnen bedenken wat jij zou willen als je het helemaal zelf zou kunnen bepalen? en niet afhankelijk zou zijn van het geld of je partner? Misschien ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Is er iets wat je altijd al hebt willen doen in je leven?

ik ben wel benieuwd wat je daarop zou antwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...