Spring naar bijdragen

Donderdag 9 oktober


plusjamais

Aanbevolen berichten

Goede morgen iedereen.

Fileloos, dat wil zeggen dat je zonder oponthoud van A naar B kunt gaan, zonder te wachten, zonder een omleiding, zonder obstakels.

ja zo zou het leven fantastisch zijn, denken wij vaak. Ik weet niet of het waar is. Een mens zit vreemd in elkaar. Je wilt altijd wat nieuws, wat anders. Een mens denkt altijd dat het gras bij een ander groener is. Inderdaad de tuin is groener, de auto is groter etc.

Volgens mij heb je files nodig om te begrijpen dat leven misschien wel iets anders is. Het is een leerproces en men is nooit te oud om te leren. Jean Gabin (hij is allang overleden) zong eens.
70 ans ont sonné et la seule chose que je sais, que je ne sais rien. Ik ben nu 70 jaar en het enige wat is weet is dat ik niets weet.

Je weet niet wat er op je pad komt, je weet niet in welke file je komt en je weet niet wanneer je op je bestemming komt. Elke dag is weer een leerproces.

Momenten van geluk en voorspoed moet je koesteren. Het kan zo anders zijn.

Toch vind ik het leven, ondanks zijn valkuilen waard om geleefd te worden en ga ik vandaag mijn best weer doen.

De Dalai Lama had het vanmorgen over het begrip leegte in het boedhisme. Was te metaphysiek zo vroeg in de morgen.

Ik vond deze: Vraag u voortaan af: is dit over een jaar nog belangrijk?

Kom de dag fileloos door, zonder Gremlins of passeer ze.

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 170
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Plusjamais: goedemorgen. Mooie overweging. Gisteravond had ik zo'n file in mijn hoofd. Had het koud, was moe en .. nou ja. Gelukkig geen drank in huis, want ik weet niet wat ik had gedaan.
Toen dacht ik, ik ga wat doen. Nu moest ik aan Corinne denken die op haar knietjes de vloer heeft gedaan van de week. Ik ben ook op de knieen gegaan. Zeer heilzaam. Ik kreeg het warm, moeheid verdween en ik kreeg er plezier aan dat het me lukte die vloer schoon te krijgen.
Dus je zou kunnen zeggen, ik heb me nuttig gemaakt tijdens de file :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, soms zijn de meest onbenullige dingen uiteindelijk heel nuttig. Ik ben vanmorgen al bezig om de logeerkamer/kamer van kleinkind een goede beurt te geven.
Werken is vaak een loutering. Het geeft voldoening. Blijven zitten helpt niets, al weet ik dat sommigen hier moeilijk kunnen bewegen. Ik bedoel het dan ook overdrachtelijk.
Goed An, dat je gewoon wat anders bent. gaan doen.

Vandaag van hetzelfde en het wordt nog mooi weer ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plusjamais: toch is het soms moeilijk om die afweging te maken. Afgelopen zomer heb ik twee maanden nauwelijks iets gedaan. Mocht ook gewoon niet van mezelf. Ik bedoel met niks doen, niet poetsen dus. Verplicht ontspanning zoeken a.h.w. Op een gegeven moment is echt werken ook heel gezond.
Fijn dat je de kamer van je kleinkind aan het poetsen bent. Ik wens voor je dat ze spoedig weer bij je komt logeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed An!! En als beloning ook nog een schone vloer!

Maandag was er een documentaire over files, mensen die dagelijks in de file staan en creatieve oplossingen hadden gevonden om hun tijd nuttig te besteden, meditatie, telefoontjes afhandelen. Vanmorgen op tv zag ik Henk Westbroek die alleen maar liep te klagen op de overheid dat ze niks aan de files deden. Klagen en anderen de schuld geven haalt geen files weg. Vaak is het beter om te accepteren dat ze er zijn en er proberen anders mee om te gaan (flexibele werktijden, thuiswerken, openbaar vervoer, tijd voor jezelf nemen in de file enz).

Ik heb vannacht best beroerd geslapen, de kritiek die ik gisteren op mijn werk kreeg dendert toch wel door in mijn hoofd. Ik ben er best boos over dat er zo slecht met mij gecommuniceerd wordt en dat steeds als excuus gebruikt wordt dat ik op zo'n moment toch niet opensta voor kritiek. Er kwamen weer zoveel veronderstellingen van anderen uit dat gesprek die gewoon niet klopten. En zo gaat het steeds weer. Als er 9 dingen goed gaan en er gaat er 1 fout dan is dat wat blijft hangen en me nagewezen wordt. Nouja, loslaten! Volgende week gaan we daarover in gesprek met de betreffende collega's. Ik zal dus geduld moeten hebben en dat is weer een goeie oefening.. ahum...

Pip, blijf vooral jezelf en ga niet zitten mokken dat je maar beter niks meer kan schrijven. Floor ook, als je na een bericht zoiets schrijft als: okee val me maar aan, dan kan ik daar niks mee.
Dit forum is ook een goeie oefening in kritiek geven en omgaan met kritiek want daar zijn we vaak niet zo goed in en is vaak ook juist een valkuil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai iedereen en Tapas,

Ik moet gelijk op je inhaken een paar oude forumgangers lezen wel nog mee (oooooo wat zou ik graag een knopje hebben om te zien wie meeleest :D) en zeggen dat ik hier ontzettend veel geleerd in de manier van reageren en dingen op je af laten komen en licht je hoofd opzijbuigen. Snapjehem? Ik vind vind een leerschool !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Communiceren is het moeilijkste wat er is. Probeer voor jezelf alles nog eens op te schrijven. Zowel van jouw kant als van de andere kant en kijk dan wat eruit komt. In Gestalttherapie doe je dat. Je speelt de twee kanten en dat is verhelderend. Ga na wie ze voor je zien. Je komt al negatief binnen natuurlijk. Je hebt voor bepaalde mensen 'geen echte baan'. Ze voelen zich superieur en zullen proberen om al het negatieve op jou af te schuiven. En jij bent daar misschien best wel vaak ingetrapt.

Denk ook aan wat je goed hebt gedaan. Schrijf dat op en neem dat mee in het gesprek.
Zeg nooit tijdens dat gesprek. Zij deden, zij zeiden, maar ik vind dat er beter en eerlijker gecommuniceerd moet worden. Ik heb dit gedaan en nu krijg ik dit terug. Beschuldig niemand.
Ik voel mij hierdoor etc. Altijd vanuit jezelf praten. Dat heet conflicthandeling. Zijn boeken over geschreven en ik vond deze module en de module marketing en PR die ik tijdens een van mijn vele levens/opleidingen heb gedaan de nuttigste ooit.

Maak het positief en blijf er niet inhangen. Ga deze obstakels op de snelweg voorbij.

Ik moet nu snel een training in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus,

Bij Pauw en Witteman gisteren was Anna Enquist met haar nieuwe boek over de Goldberg Varaties die ze heeft bestudeerd (geleerd te spelen) 2 jaar lang, ondertussen schreef ze een boek waarin ze haar gevoel vertaalde in de muziek die ze speelde. Had ik je adres, dan had ik je het boek gegeven en opgestuurd. Ik geef het je virtueel :musicnote:. Ga het lezen en vertel me hoe je het vond? Echt iets voor jou vond ik. Heb je erover gehoord?

Ik had vorig jaar ook een vriendin zo verblijd met "Lucifer" van Connie Palmen had ik bij Bol besteld en bij haar bezorgd, gewoon, als kadootje, omdat ze zo dol is op Connie Palmen. Dat is een heerlijk gevoel, mensen met zoiets blij maken.

Ik bedenk me nu wel meer mensen die van dat soort boeken houden: Anna, Soothe, Corinne, maar dat trekt mijn beurs niet dus ik geef het jullie virtueel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Lag er gisteren om negen uur in, dat betekend dat ik 10 uren heb geslapen...

Dan lees ik hier gisteravond nog eens door....
Ja hoor, daar gaan we weer! Betrek het gelijk op mezelf..
Wat heb ik gezegd, word hier mij iets verweten?
Stom, stom, stom!
Mocht dat zo zijn, dan richt men zich toch tot mij...
Dus stap ik zo maar in mijn kleren en ga wandelen.
Raar hoofd, moet ik het gelijk al omdraaien!

Dat heb je in Friesland, sta nooit meer in de file :D
Dus creëer ik ze maar in mijn eigen hoofd?
Tuthola! Weg ermee!

Wat goed van je An!
Soms moet je rusten en soms schreeuwt je ik om aktie.
Mooi dat je dat steeds beter weet te herkennen!

Blijf komen Pip, ieder op zijn eigen wijze!
Ik heb veel aan je. En zie je hier graag!

Ik had op Slofje willen reageren, maar was te moe (ik hoef me niet te verontschuldigen..).
Ik vond het ook een mooi stukje om te lezen, dacht gelijk, mss moet ik eens met haar praten.
Maar dat kan dus niet meer. Fijn dat je haar hebt gekend Slofje. Sterkte!

Floortje, ik heb ervaren dat na het stoppen met drinken er nog veel te verwerken valt.
Neem je tijd om het nuchter te doen. Dan kan het een plek krijgen en kun je door..

Houtje, ook jij doet het goed, en bent allang goed zoals je bent!
Zorgen zit blijkbaar in ons bloed, soms kan het goed werken ze eens wat meer los te laten.
Ik denk dat jij ook zeer zelfstandige kinderen hebt, die dat wel aan kunnen.
Zorg ook goed voor Houtje!

Wat een gedoe!
Nou en!

Have a nice day! :)
Hier schijnt de zon!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro, kan je je koppie niet gewoon in de vriezer steker en je lijfje in de magnetron :D ?
Geintje.

Ik ga vandaag alvast een onbeperkt reizen kaartje halen bij het Kruidvat voor 9,95 dan heeft Anjo in november bijna gratis vervoer. Geweldige aanbieding mensen.
Kruidvat: koop een kaartje, geldig één dag door héél Nederland, ik neem er een paar, altijd handig, voor 9,95. In het weekend geldig en ideaal met een meetink op het oog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap de boodschap hoor, en dit soort gesprekken op mijn werk voer ik zo ongeveer 2x per jaar en dan is het weer duidelijk voor iedereen. Ik raak niet meer van de kook, barst niet meer in tranen uit, en loop niet meer boos weg na dit soort kritiek, (vroeger wel), ik snap ieders aandeel erin en in het gesprek ga ik erin met de vraag wat zij van mij willen, wat ze kunnen verwachten en hoe we het samen kunnen oplossen en zij mij daarbij kunnen helpen. Trouwens Plus, op het project zijn we allemaal vrijwilligers dus dat is het probleem niet. Het is meer de miscommunicatie die in de herfst en het voorjaar vooral het ergst zijn.. tja mensen met psychosociale problematiek zoals dat mooi heet, en vallende blaadjes.... een gevoelige combinatie.

Carolien, ik denk ook, er zijn toch 9 dingen goed gegaan? maar mijn collega's concentreren zich schijnbaar sneller op dat ene ding wat misgaat. Omdat ik er al het langste zit wordt er meer van mij verwacht maar ik ben wie ik ben en dat weten ze ook, maar vergeten ze vaak ook weer.

Houtje, je hebt zeker veel geleerd hier en dat zie je bij meer mensen. Dat vind ik dus juist zo mooi aan het forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het overigens gelukt, vandaag fileloos? Ik doe alles op de fiets vandaag en heb me aangemeld, ik doe mee.
Nog even een bakke en kleertjes aan en naar de winkels, vanmiddag moet ik er een beetje leuk uitzien ik heb een afspraak met mijn anesthesist van de pijnpoli en ..... dĂ¡Ă¡r zou ik wel een beschuitje mee willen eten. Echt zo'n tiepe uit een doktersroman, groot, knap, vriendelijke ogen, (lief !!!!!!) maar nou gaat A. vanmiddag mee, en helaas is het met mijn vriendin leuker, kunnen we samen zwijmelen.

Hee Tapas, het is vandaag wel effe DONDERDAGZONDERDAG de hoeveelste?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de heelveelste al Houtje, en al maken ze me af op het werk, boren ze me de grond in (niet dat dat gebeurt hoor) dan nog drink ik niet vanavond!
ik weet dat ik nu beter met kritiek om kan gaan doordat ik niet drink! dus ik houd het vandaag heeeeeeeeel erg droog!!

iedereen een fijne dag, ik zal me aan het eind van de dag pas weer melden en moet nu rennen naar mijn werk! of eigenlijk filevrij fietsen!

Houtje, succes met je knappe dokter
Marjo, dank je wel
Plus dank voor de tips
Caro hou je taai en succes met de laatste loodjes voor de expo (best wel stress he!)
An, goed bezig! en als het vandaag weer file wordt in je hoofd is er vast nog wel een vloertje om te boenen en anders zijn keukenkastjes ook altijd een fijn afreageerklus!
en snel je eigen zolderkamer mooi maken he!!

nou doei dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay! Het kostte enige (ontzéttend veel eigenlijk) moeite..
Maar ik heb eens eerlijk opgebiecht, naar mezelf, wat eraan schort!

Het komt er in het kort op neer dat,

Ik kan gaan zitten wachten tot alles veranderd, of...

JUIST! :D:huh::wacko:

DUSSS... B):):light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aaaaarghhh!!! Wat eng!
Inmiddels vastgeroeste patronen doorbreken.... :D

Hee! Beetje vertrouwen, Marjo!
Volgens mij is het al eens eerder gelukt! :light:

Kusje en een groet!

Carolien, mag ik je heel veel succes en sterkte toewensen!!! :moon::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zorg ik zĂ³ goed voor mezelf...

Niet meer drinken.
Op tijd naar bed.
Veel aktie....

Grrrrrr!!!!

Ik zal het toch maar even uitleggen, voor mijn eigen gemoedsrust!

Sta ik 's ochtend met een frisse kop op...
Zit ik netjes bij het ontbijt...
Ben degene die de dag vol optimisme inleidt...

Maar, zit ondertussen te wachten (!!!!!!)
Tot iedereen weg is (met een goed gevoel de deur uit...)
Ondertussen al zĂ©ker 4 bakken koffie (mĂ©t caffeĂ¯ne) achter de kiezen...
Steek ik genotzuchtig die eerste peuken op, terwijl ik inlog....

En dĂ¡Ă¡r gaat het fout.
Ik spring er rĂ¼cksichloss in en verwacht teveel!

Dat wat ik wens, blijkt niet het geval. Het maakt mij niet op slag gelukkig...
Krijg altijd meteen hoofdpijn en een bonkend hart en adem zéér oppervlakkig!
Maak me om iedereen zorgen en denk bij iedere posting, hoe zit ik hierin?
Wat is mijn mening en doe ik het eigenlijk wel voor Ă­edereen goed?
Ga dan uiteindelijk al hyperventilerend tĂ³ch maar naar buiten, en leg de eerste helft van mijn route Nastuiterend en aan jullie denkend nog af!

Terug thuis, een ietsje gekalmeerd, log ik opnieuw in!
Nog een bak koffie en nĂ³g een welverdiende peuk...

Momenteel, ga ik eerst ook wel wat dingetjes doen... Maar kom hier altijd terug om aan jullie,
onbewust en mooi verpakt om GOEDKEURING vragen!!!

Maar het is nu G@@Gloeiend gebeurd!

Ik kan het allang zelluf!

En daarom heb ik besloten om mijn begin van de dag eens compleet om te draaien.

Dit klinkt msschien als een fluitje van een cent.
Juist! Dat zou het ook mĂ³eten zijn....

Ware het niet, dat ik mezelf zo vast heb gezet in mijn eigen vreemde brein, dat ik het niet eens meer doorhad...

Maar, zo Ă­s het wel!

En dĂ¡t slaat helemaal nergens op..

In de BAN van het forum!

Het wordt tijd die middeleeuwse kettingen van me af te werpen!

En nu, MOET ik van mezelf BLIJ zij met deze ONTDEKKING.
Want zo gaat het niet, nee!

Mijn tijd is blijkbaar gekomen om het zelf te doen...
Met angst en beven, zou ik bijna zeggen, ga ik de vrijheid tegemoet..

Nee! Met opgeheven hoofd en het gevoel dat het GOED is, probeer ik dat!
Desnoods dag voor dag!


;):)

Met dankaan een ieder die mij al zĂ³ lang probeert wakker te schudden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen allemaal,

bedankt Marjo, Anna en Soothe voor de reaktie op mijn bericht van gisteren.
het doet me goed te weten dat meerdere mensen onder de indruk zijn van het interview.
okee, ze leeft niet meer maar ik heb veel van haar geleerd en daar ben ik haar zeer dankbaar voor!

Pip, ik mis je!

Carolien, als ik je kan helpen met wat dan ook, roepen hoor, volgens mij wonen wij ook niet ver van elkaar en ik ben best wel handig en creatief zelfs.

Tapas, ik had vorige week een test gedaan op psychomirror.com, de jungiaanse persoonlijkheidstest, de score klopte als een bus, vooral hoe om te gaan met kritiek, leerzaam!

Tja Marjo, volgens mij ben jij wel erg streng voor jezelf, probeer ook te genieten van je leven zoals die nu is, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hoi :) Ik kan weer posten. Nog bedankt voor de tip Corinne, heb een mailtje naar Tactive verstuurd. Heb lang niet alles gelezen de afgelopen dagen; ben bezig geweest met uitknobbelen hoe nu verder. Gesprekken bij Novadic gehad en veel gepraat met mijn zussen. Ben dankbaar dat ik een goed vangnet heb.
Wil wel effe zeggen dat ik deze "commune" gemist heb :brokenheart:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nadruk op het onderzoek bij Novadic komt te liggen op wat ik mankeer; ja hoor, ik ben een alcoholist en natuurlijk raak ik verder van huis als ik daaraan toegeef maar nu, voor het eerst eigenlijk, gaan we kijken of ik ADD heb. Herken na het invullen van vragenlijsten behoorlijk wat overeenkomsten en zie dat als een opening, niet als een vlucht of doemdenken om maar te kunnen drinken. Het geeft me juist weer moed om gericht aan Ă©Ă©n van de oorzaken te werken.
Laat niemand mij meer zeggen dat ik gewoon een ordinaire alcoholist ben en daar alles aan ophangen. Beste Ferry en Ziza, ongetwijfeld goed bedoelt maar dat was niet het juiste advies. Natuurlijk is het wel zo dat als ik drink, ik niets meer of minder dan een alkie ben, dat is voor mij wel duidelijk.
Eerste vereiste is stoppen om werkelijk aan herstel van mijn zoveelste terugval te kunnen werken en daar ben ik dus mee bezig.
Gebruik diazepam om wat rustiger in het bolletje te worden, want ik was echt de weg kwijt, al zo kleine maand voordat ik weer begon te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

zal me even melden om te zeggen dat alles nog steeds naar wens gaat! Bijna drie maanden droog, ben bijna trots op mezelf. Wel slik ik nog refusal hoor, anders had ik dat vast niet gered!
Wil Caro even heel veel plezier en succes toewensen op de EXPO.
En Pippi, lekker jezelf blijven hoor, ook al heb je geen contact met mensen achter de schermen door, naar gelang men de postings leest, ga je elkaar toch ook kennen?
Allemaal een hele fijne dag, en hou het droog he!!
O ja, Har, welkom back jongen!!
Groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...