Spring naar bijdragen

Zondag 12 oktober


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Veel dank voor de felicitaties. Jee, dat wist ik zelf helemaal niet meer, en dat is toch wel een goed teken.
Drank raakt verder en verder weg. Het is er nog wel, af en toe die verleiding, vooral als ik ergens kwaad of gespannen over ben. Maar het is gewoon geen optie meer. Toch zal het altijd wel een gevarenzone blijven. Ik kan vooral de alleendrinkers heel goed begrijpen. Feestjes of visite die drinkt, het kan me allemaal niets schelen. Maar oh als ik alleen ben. Dan heb ik nog steeds de drank-drang. Een gevoel dat ik zelf erg verwarrend vind: ik ben namelijk graag alleen, waarom dan juist op die momenten dat gevoel van te willen drinken? Dat snap ik nog steeds niet goed.

Ben vandaag erg blij omdat mijn nichtje mailde dat haar man nu al weer een maand droogstaat. Wat mij vooral trof was haar opmerking: ik heb nu weer de man terug op wie ik verliefd ben geworden.

Hoop dat jullie dit weekend ook genoten hebben van het prachtige herfstweer! Je ziet zoveel meer zonder roes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;)

Vie,

15 maanden mag zeker gevierd worden met een lekker glas FRIS!

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;)

Spud,

9 maanden! Je bent bevallen van een heel lieve baby Spud ;)

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;)

Animal,

9 maanden! Wat een leuke baby ;)

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;):D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaaa!!! It's me.. :)

Tja, even vergeten dat sporten zo lekker is voor mij!
Uurtje op de mountainbike gezeten en de resterende uurtjes nog lekker even geklept!
Thuisgekomen nog even lekker samen met de hond hardgelopen.
Ben nu weer fris gedoucht en erg moe! :D
Kreeg net een mail van mijn loopgroep. Een extra motivatie om het snel weer op te pakken.

Hèhè, het gaat weer goed!
Ga nu soep en stokbrood warm maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: proficiat, ja, als je niet drinkt vliegt de tijd lijkt het. Ik ben ook vooral een alleendrinker en ja, raar.
Ook ik ben graag alleen, maar ook weer niet. Ik fleur echt op als ik onder de mensen ben geweest.
Mmmm... raar, vreemd, een beetje dubbel. Iets om over na te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Hi Pomo, Je bent hier inmiddels vanaf 8- 12-2006! ook heb ik je voortdurend mee zien kijken.
Eindelijk kom je met een strak plan en besluit de sprong in het diepe te wagen. Dit is te respecteren!!

Je zit volle pittige plannen. Echter je bent nauwelijks gestopt om vervolgens weer te beginnen.
Houtje vindt de half weggekieperde fles pure winst. Met alle respect voor Houtje, ze weet dat ik haar niet hard val, maar ik denk meer aan de andere helft.

De andere helft van de fles is geen winst. Dit is niet de aangewezen manier om te stoppen! Je houdt de triggers in stand. Je kijkt al zo lang mee dat je dat ook weet!!

Als je er voor wilt gaan, moet je kappen. De halfe fles voegt niets toe! Eigenlijk lustte je liever de hele.
En morgen wil je weer een halve!!
Wat zal je jezelf plagen, door onder je tax te blijven, dat maakt het leven onrustig. En rust is wat we willen.
Dus geen aplaus!! Stoppen! Als je hier nieuw was, had ik wat begrip, maar je draait al zo lang mee.
Ik zit hier niet slechts voor grappen en grollen, (wat wel mag) maar ook om knopen te ontwarren, waarbij mijn ervaring tot hulp kan zijn.

Pak ze beet Pomo!!

Groet. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An, dat heb ik ook, dus. Vandaag de hele dag mijn zus om me heen gehad, hartstikke gezellig, geen moment gedacht aan drank. En nu even een paar uur alleen en dan toch het idee: zal ik weer eens een keertje, het geeft niks, lekker uit mijn eigen dak. Het had wel iets, die zogenaamd diepe gedachtes die je dan hebt, of misschien het gevoel dat je dan helemaal alleen voor jezelf eens tijd hebt. Het is allemaal bedrog natuurlijk, want die tijd heb je veel meer voor jezelf als je niet drinkt.
Ik ben blij dat jij het van jezelf ook niet snapt., dan ben ik niet de enige.

Ik word helemaal verlegen van de felicitaties. Het klopt niet helemaal hoor, die vijftien maanden, want begin deze zomer heb ik bij mijn tante in Frankrijk wat wijn en pastis gedronken. Dus het komt me niet helemaal toe. Maar toen ik weer thuis was, besefte ik wel dat dit een uitzondering moest zijn. Nodig was het ook niet. En eenmaal thuis besefte ik ook dat drank gewoon een no-go area voor me is. Zo is het nou eenmaal. Erg? Nee. Gemis, soms wel. Ernstig gemis? Nee, eigenlijk niet. :D

Dus ik hoop echt dat de beginnende stoppers onder ons, ook gewoon doorgaan. Je heldere eigen hoofd weer terug, dat is winst!

En nu ga ik me even met het avondeten bemoeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat alleen zijn is een valkuil voor mij ook. ik kan het ook erg fijn vinden alleen te zijn en ook onder de mensen te zijn. ik denk dat het uit verveling voortkomt. dat er iets anders voor in de plaats moet komen, om jezelf thuis als je alleen bent mee te vermaken, iets wat je goed doet en ontspant.

eh An...een jaar!!! dat is echt HEEL LANG. ik ben toch zeker wel al half jaar elke avond aan het drinken geweest, in eerste instantie een halve fles of minder, geleidelijk aan werd het 3/4 fles, dat is echt veel dus misschien kan ik er een paar jaar voor uit trekken om mezelf te ontgiftigen :)

ik dronk altijd wijn overigens. niet dat dat wat uitmaakt, alcohol is alcohol.

ik maak me eerlijk gezegd niet al te druk om de gele vlekjes in mijn ogen hoewel ik wel degelijk denk dat alcohol de oorzaak is. daarom is het ook goed dat ik gestopt ben. ik heb verder geen symptomen van leveraandoeningen die beschreven stonden dus het zal wel meevallen.

Pippi klopt wat je zegt, als ik last van mijn rug heb moet ik het rustiger aan doen. ik heb dit vorig jaar ook gehad en geprobeerd rust te nemen toen ging het snel over.

ik heb het vandaag trouwens erg moeilijk gehad, tussen 5 en 6 uur. dat was altijd de tijd voor mijn eerste wijntje. voelde me erg onrustig en zoekend. toen enorm gespannen erg sagerijnig ongelooflijk wat het met je doet. het begint nu af te nemen wordt steeds kalmer en heb veel glaasjes van mijn lievelingsfris gedronken :) en zie het gaat ook weer voorbij daar ben ik ook weer doorheen :)

voor alle lang gestopte mensen hier : heel veel complimenten.

en voor alle net gestopten incl ikzelf : doorzetten en veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond,
Wij hebben met zijn drietjes lekker bij de Griek gegeten.
Thuis waren de lopers net klaar met eten toen we terugkwamen.
Nu zijn ze allemaal op weg naar huis en is de rust weergekeerd in ons huis.
Ik ben een tikkeltje moe, want ik heb meer gedaan dan ik gepland had voor vandaag.
Maar nogmaals: liever moe van het werken dan van het zuipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cpas,

Lekker he, grieks eten. Je krijgt bij ons alleen zo ngeloofelijk veel dat je meteen voor drie dagen gegeten hebt. Heb je de ouzo (schrijf je dat zo ?) overgeslagen,ha,ha
Verder lees ik dat marje zo veel baat heeft bij het sporten.
Dat is ook harstikke goed voor een mens,ik knap er ook altijd erg van op. Zeker van b.v. lange wandelingen in de natuur.
En ja, je kan je beter goed voelen door veel te bewegen dan door gezellig aan de drank te gaan,alhoewl dat laatste gemakkelijker lijkt. Ik ben in elk geval blij dat ik het roer heb omgegooid. Alhoewel er uiteraard nog steeds moeilijke momenten zijn vind ik dat ik fantastische begeleiding heb, zowel van mijn behandelaar via E-hulp als van jullie.

Tot horens Groetjes voor jullie allemaal. Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe :) ik ben het wel met je eens, maar ik ben nogal doemdenkering ingesteld :D en dus probeer ik een ander altijd toch eens stukje hoop mee te geven. Omdat ik mezelf compleet zou afmaken, ga ik ervan uit dat een ander dat ook doet.
Dat maakt dat Ferry e.a. en ik anders reageren.

Pomo, haal eruit waar je het meeste aanhebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cpas,
Ik vind het niet vies,maar heb in de tijd dat ik niet drink nog niet bij de griek gegeten,dus ben ik ook nog niet in de verleiding geweest. Maar ik zou het toch niet meer nemen hoor.
Goed van jou hoor 1.5 jaar!!!!!!!!!!!!! Zover ben ik nog niet maar dar gaat zeker komen!!

Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik voel me in ieder geval niet aangevallen. wat soothe schreef is waar: nu al opgeven als is het maar voor een avond is niet goed.
daarnaast is het inderdaad zo dat ik al vanaf eind 2006 aangemeld was op de lijst en na 2 halfhartige pogingen er nu weer voor ga. ik heb me deze week nogal goed gevoeld. ik ben een ander mens als ik niet drink. dat kan ik teruglezen in de mailtjes die ik gisteravond laat verstuurde; ik meldde me aan op een datingsite (!?) en ik schreef venijnig mailtje aan iemand die dat eigenlijk niet verdiende.
pomo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pomo hoi, ik was net zo hoor! Wat dat betreft ben je geen uitzondering!!! Nu terugkijkend zie ik loepzuiver hoe wij ons zelf een poets bakken.
Ik bedoel het natuurlijk goed en ben blij dat je dat inziet.
De drank én de drankgedachte moet uit ons systeem. En gaat ook uit ons systeem, geloof me!
Dat kan alleen als er geen restjes blijven smeulen, die de omvang van een uitslaande brand kunnen gaan aannemen.

Dus... goed bedoeld!! En ik zou het prachtig vinden, als ook jij kan zeggen. HET WAS GENOEG!!

Sterkte. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, het zal je mogelijk niet verbazen dat ik het met Soothe's opmerking naar Postmodernisme eens ben. Ik kan jouw redenen om haar een hart onder de riem te willen steken ook begrijpen, al ben ik het er misschien niet helemaal mee eens. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp waarom je Ferry noemt in je reactie naar Soothe toe?
Ik heb nergens een reactie van Ferry naar Pomo toe gelezen in dezelfde strekking als jouw reactie. En eerlijk gezegd denk ik dat Ferry (zoals ik hem ken) meer op Soothe's lijn dan die van jou zit. Maar ik kan me natuurlijk vergissen!

Postmodernisme, no hard feelings hoor! Ik hoop dat je nu besloten hebt er écht voor te gaan. Die trekmomenten zijn behoorlijk moeilijk in het begin, maar echt, het wordt minder. Als je maar niet toegeeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...