Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 oktober


stien

Aanbevolen berichten

Marieke ik wens je veel succes met het minderen en met je rijbewijslessen.
Zodra ik mijn huisje een beetje ingericht heb met de nodige spullen, die ik tot nu toe door mijn schulden niet kon betalen, wil ik dat ook gaan doen.
We hadden een meevallertje van de belasting over het jaar waar mijn man nog geen recht had op een uitkering en daarmee heb ik gelijk twee grote schulden afbetaald.
Dat voelt nu zo goed, omdat er maandelijks meer geld in de portemonnee zit.
En daar wordt een mens vrolijk van.

Ik betreur Mieke dus ook niet die een schuldsanering aan wil gaan.
Ik heb het geweigerd want van hun moet je echt van peanuts rond komen.
Door het zelf te beslissen en overleggen met de schuld eisers, zat ik in ieder geval net iets boven dat absolute minimum en bij zo weinig maken 10 euro per week al een heel verschil.

Fles, je instelling is goed nu je goede voornemen nog nakomen en dan heb je jezelf het mooiste kerstkado gegeven dit jaar!

Pip...ben erg benieuwt naar je haar, heb je een leuke moderne coupe laten knippen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve mensen,

Hou je buik maar vast, want ik heb dit al zo vaak gezegd..

Ik ga proberen wat meer afstand te nemen.

Ik realiseer me opeens, dat het weleens zo kan zijn,
dat ik Water hier heb weggejaagd, met mijn idiote gedoe van de week.
Stomme muts die ik ben.

Het spijt me!

Daarna het gedoe met Pippi en Houtje, waar ik mezelf door PB middenin plaatste.

Daarnaast blijf ik maar in mijn zelfde cirkeltje ronddwalen.
Terwijl ik het eigenlijk moet doorbreken. Ik weet alleen niet hoe.
Dat ga ik dan ondertussen maar eens proberen uit te vinden.

Excuses voor alle niet-relevante zaken die ik hier de afgelopen tijd heb geplaatst.

Morgen ga ik weer lopen. Dan is voor mij het sein, weer op een ander spoor te geraken!

Drinken lost niets op. dat is me inmiddels wel duidelijk.
ik wil alle mensen die hier de strijd aangaan, heel veel sterkte toewnsen.
Ik heb het er moeilijk mee gehad. Het is een kwestie van doorzetten.
En andersom leren denken. dat ga ik ook weer doen!

Liefs hoor. En heel veel strakke knutsels en dikke tĆŗten!


:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo...die gedachten hebben we allemaal wel eens en dan is het goed daar zo mee om te gaan als je zelf graag wilt.
Ik denk niet dat je Water hebt weg gejaagd, volgens mij was hij best wel in staat dat als een mooi compliment te zien.
En om eerlijk te zijn ...houden we niet allemaal van Water, omdat hij het vaak zo mooi en rustig kan zeggen en je even weer met een paar woorden op het juiste spoor brengt. Of je dwingt om even wat eerlijker na te denken.
Ik vond het juist knap dat je dat gevoel op het forum durfde te zetten.

En van ruzies hier kun je ook heel veel leren.
Meepraten, mee bemoeien, sussen, troosten of je erbuiten houden.

Toch vind ik het een goed idee dat je even wat meer met je eigen wereldje bezig gaat.
Dat heb ik de laatste tijd ook gedaan en dat is ook voor je partner zeer aangenaam.
Het forum blijft wel.
Kom je wel af en toe even vertellen hoe het met je gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, jajaja het vliegt me weer behoorlijk aan.
Proces, proces, proces.... Ja waarschijnlijk!
Vond het ook al zo eng om te stoppen met drinken.
Maar dat is me ook gelukt. Kan niet eeuwig aan jullie handje blijven lopen :D

Saf, dat zal ik doen!
Als jullie dat ook blijven doen..
Ik vind het zo erg om in een leeg huis terug te komen ;)

Ga nu even een patatje halen voor de nozems hier :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Goed dat je weer een paar schulden kwijt bent. Dat is iig iets wat kunt, omdat je gestopt bent met onmatig drankgebruik.
Een mens zonder schulden is een rijk mens. Eentje zonder hypotheek op zijn eigen huis is zelfs nog rijker.

Pippi,
'k Had een Langkouskapsel toch wel leuker gevonden. :D:P

Marjo,
Ik weet wel zeker dat jij niemand weggejaagd hebt van het forum. Dat zijn dingen die mensen zelf beslissen en doen. Dus excuses zijn voor mij niet nodig. Ik zal je inbreng wel missen. Neem rustig een time out. Het hoort bij je groei. Weet wel dat je altijd welkom bent en kom a.j.b. als slechte gedachten je pad kruisen. Geen vaarwel zeg ik, maar wel tot ziens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is waar Pippi...maar het betekend ook dat het fijn is om te lezen dat je gemist wordt als Passant.
En volgens mij zit jij nu ook in een nieuwe fase.
Je vierde volgens mij;
eerst je aankomst...waar je liet zien hoe moeilijk je het had.
fase twee...waar je liet weten dat je het anders wou
fase drie...waar je in twee strijd leefde...met 1 voet in elk leven...de 1 niet meer waarderende als de andere
en nu fase 4......waar je langzamerhand aan stapjes buiten je cocon zet, voor jezelf kiest en een mooier leven in de wereld.

Ik hoop niet dat ik je aan het schrikken maak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Safi,

Fijn je weer te lezen. Ik heb je gemist!

Even een applaus voor onze Tapas! Ze doet het toch allemaal maar. Ik ben zo trots op haar.

Vie, enfin dat boek is dicht laten wij een ander hoofdstuk openen. Ik moet toevallig volgende week in R'dam zijn en zal bij de VVV langs gaan voor die wandeling route. Ik vind het zo goed van het forum dat ze er niet op in haakte en ons het zelf lieten uitknokken. Blijft het wel puur en bij ons en daar hoorde het ook. Zullen we het nu voor eens en altijd sluiten? Nieuw hoofdstuk.

Het gaat niet zo goed met mij. De roes is voorbij nu komt het echte leven en ik ben daar niet altijd klaar voor.Ik heb dus ook gedronken.Ben er ook achter gekomen dat het mij niets helpt. Dit is toch andere koek. Is wel gek om te ondervinden dat je verslaving zelfs daar geen verlichting in kan geven.
Dus dat heeft ook geen nut. Zoonlief ging uit zijn dak toen hij er achter kwam. Het heeft dus gewoon geen nut. In een ander leven misschien wel maar niet in deze. Nuchter of niet, het doet gewoon pijn.

Marjo . ik kan mij niet voorstellen dat je water hebt weg geschreven. Water blijft Water, en hij is zeer beslist niet dom. Het komt wel goed, meiske.

Houtje, hoe gaat het met je? Je bent stil niets voor jou.

Pippi, wanneer is die meeting ook al weer? wil er wel bij zijn deze keer.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo..komt er toch weer goeds uit al dat slechte, n.l.
-je bent erachter gekomen dat drank niet verlicht
-dat je zoon verschrikkelijk veel van je houd, nog meer dan je al hoopte
-je niet dom bent, want je zag de duvel voor wat ie was
-alles zijn tijd nodig heeft, dus ook je verslaving
-je ondanks die zwakte...over het algemeen een hele sterke vrouw bent.

Ik sta nog in dubio over de meeting...heb er al drie op zitten dit jaar en eentje vorig jaar, das heel wat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja pippi dat is dan waarschijnlijk de les die Jij hier moet leren nl dat je moet leren om je prettig te voelen ondanks dat je een beetje tussen wal en schip hangt. Wel vergelijkbaar met je thuis situatie met je ex.
Ook daar lees ik dat je nog erg moet wennen aan je nieuwe situatie.
Dus wat ik wil zeggen...hier kan je leren hoe je nieuwe kontakten moet leggen en er achter komen wat je fijn vind in mensen en waar je interesses liggen. Bij ons kan je het allemaal uit proberen en als jij dat wilt en op jouw tijdstip zal ook jij een passant worden.
Jeetje het klinkt wel een beetje prekerig maar zo voel ik het echt.

Wat je wel moet zien is dat je de kontakten die je wel wilt houden dieper kan maken door IRL kontakt te leggen.
En ik ben daar weer bang voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Anjo,
Gelukkig ben je gelijk teruggestapt. Het gaat dikwijls zo bij een overlijden. De eerste tijd ben je druk bezig om alles in goede banen te leiden, vervolgens de hele papierwinkel en niet te vergeten dat de belastingdienst die een mens tot in de dood kaalplukt ook haar portie opeist. Uitkeringsinstanties moet je achter de broek zitten anders valt er niet te bikken. En eens dat alles geregeld en achter de rug is, komt de weerslag en ga je het verlies pas echt goed voelen. De leegte.
Leegte wordt altijd negatief bekeken. In het boek van R. Diekstra, Als leven pijn doet, staat daar iets positiefs over geschreven. Het komt er op neer dat je iets wat leeg is (ook je leven dus), kunt vullen met iets nieuws, iets wat je graag wilt. Je leven voelt wellicht leeg aan nu. Ik denk dat X het ontzettend prettig zou vinden als je nu een nieuwe invulling gaat geven aan je leven.
Ik ben blij dat je de Jan niet meer wilt als opvulmiddel.
Je bent een lieve en sterke vrouw en ik gun je een heel mooi leven.


* Even de naam vervangen door een x.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, medestrijders, zit hier op m'n werk, dus ff snel, log straks ook weer uit.
Heel veel succes voor alle shovellers en strijders, oud en nieuw.
Zie wel 'n paar nieuwen, maar toch voornamelijk oude gezichten, trouwens.
Snap 't wel, heb zelf ook wel aardig m'n draai gevonden, bijna geheel droog, gaat prima.
Wel heel druk, trouwens, zit weinig meer achter de compu.
Maandag over twee weken is de overdracht van 't nieuwe huis, dan hebben we er drie!
Denk erover mijn huissie als vakantiehuisje te gaan verhuren, voor de rustzoekers.
't Ga jullie allen goed, ik laat zo nu en dan nog wel 's wat horen.

The passing ship

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lief van jullie An en Pip
ik schrik van zo`n snelle reaktie :)

Pippi, waarom durfde je niet meer?
Waar ik tegenaanloop elke dag of vaak, is soms niet in woorden te vatten helaas, of ik kan dat dus niet.
Ik zou het graag willen leren, dat wel hoor!

An, hoe jij bent gegroeid de afgelopen maanden, ik heb ongelooflijk veel respect voor jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...