Spring naar bijdragen

zaterdag 25 oktober 2008


blacky

Aanbevolen berichten

natuurlijk heb ik recht op uitkering!!

maar voor een bijstanduitkering moet je eerst je recht aanspreken op WW. ik wist al dat ik dit niet zou krijgen, maar goed bureaucratie noemt men dat
vervolgens 1,5 maand later naar gemeente voor bijstand.aanvraag procedure... 8 weken, afgelopen week was het herfstvakantie dus aanstaande maandag pas weer afspraak.

ondertussen ben ik drie maanden verder en heb ik niets. natuurlijk krijg ik met terugwerkende kracht maar daar hebben de schuldeisers niets mee te maken. komt er ook nog bij dat zolang er geen inkomen bekend is er geen betalingsafspraken gemaakt kan worden. dus.........
iedereen die geld krijgt van mij bestookt me weer met post en telefoon.

ik wist het ook wel allemaal maar als je daadwerkelijk voor het blok wordt gezet zoals nu is het wel crisis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo te lezen heeft Tasseke alle hulp al ingeroepen maar zijn het de instanties die nu over elkaar heenvallen over wie voor wat de verantwoordelijkheid neemt.
Dat is een rotsituatie Tas! Overgeleverd aan de bureaucratie! Ik hoop dat je moeder je de komende tijd kan helpen en steunen.
Knap dat je dat biertje hebt weggegooid. Dronken met je moeder onderhandelen gaat ook niet werken vermoed ik. Dus alle reden om nuchter te blijven!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lekker frisse neus gehaald, met nadruk op fris want het is best fris buiten !!
Nu even een kop koffie, dan mn hondje een borstelbeurt geven want die begint dreadjes te krijgen. Altijd een hele klus met veel knipwerk, dus het wordt weer een punkkapsel :)
Het volgende bedacht, zit er steeds zo tegen aan te hikken dat mn huis schoongemaakt moete worden, doe wel steeds wat maar het is zoveel werk, bah. Groot huis, drie verdiepingen ......
Over twee weken ben ik jarig dus, heb me voorgenomen voor mn verjaardag alles schoon te hebben. Moet lukken, nog tijd genoeg en het is gewoon lekker om je verjaardag te vieren in een schoon huis. Strak plan toch !!!
Hoe gaat het Tasseke ??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begraaf de fles met mij!!!! Leuk Kirky, die oude drankliedjes. En het is ook zo leuk om te kunnen zeggen: dat is verleden tijd. Snap dat je beter kan opschieten met je zoon nu je niet meer drinkt.
Ik kan zelf ook steeds beter overweg met mijn omgeving. Tenminste, het duurde na het stoppen met drinken even, want in het begin werd ik er juist heel ibbel van. Maar niet drinken is gewoon beter, lekkerder, helderder, noem maar op.

Geer, jouw opmerking: "Vie je kent me niet" was zo lekker dom dat ik er van in de lach schoot. Nee sufferd, jij kent mij ook niet. Dus waar hebben we het eigenlijk over?

Wat er groeit met niet-drinken is je zelfvertrouwen. Tenminste zo ervaar ik dat.
Dat je op jezelf kan vertrouwen dat je jezelf niet in die ellende stort.
Dat je jezelf elke dag met heldere ogen aan kan kijken in de spiegel.
Dat je vaker je schouders kan ophalen over dingen waar je je eerder vreselijk over opwond.
En aan de andere kant, dat je beter op je zaken let.

Tasseke, ik leef met je mee. Schulden hebben is heel erg. Dat je afgesloten bent van gas-en-licht is ook erg ontluisterend. Ik hoop van harte voor jou dat je een oplossing vindt. De wereld vergaat niet, maar je zit er wel mee. Van harte sterkte en succes gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb het over het secure werk, de plinten, de muren, het plafond, de kasten, het balkon (hele erge groene aanslag, de planken zakken helemaal door :s).
Het is niet even een doekje erover want er is 5 jaar niet schoongemaakt dus dat wordt schrobben met bleek......
Dan kan ik na mn verjaardag beetje vegen en dweilen en voíla, klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had ooit een meisje bij mij werken in de Fair Trade Shop, en die was echt niet te geloven, zij ging op haar vakantie stervensbegeleiding doen in Tsjechie......
Andere vakantie gaf ze een gala voor geld om een weeshuis in Afrika te steunen. Ze had iets van € 5000 euro verzameld.
Engelen bestaan dus wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zou kunnen, maar zijn wat dingetjes, mensen hebben mij al zo geholpen met de verhuizing, en ik wil het liever zelf doen, want het is het vuil van mn vader. Zo ligt er bv nog een uitgedrukte peuk in zn asbak.
Misschien zie ik er daarom wel zo tegen op, is toch weer meer afscheid....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, ik kom jullie alvast een fijn weekend wensen.
Mr Right komt zo bij mij en dan heb ik geen aandacht meer voor jullie ;)
Vandaag open huis gehad en er is niemand komen kijken, mooi balen want mijn huis staat al bijna een jaar te koop.

@ Tasseke, ik leef met je mee. Ik heb woensdag een afspraak bij de stadsbank voor een schuldsanering, dus begrijp hoe je je voelt.
Heel knap van je dat je dat biertje hebt weggeknikkert. Petje af hoor.


Ik kom mo avond wel weer ff meekletsen.


Doegie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
woman

Ik ben 9 november jarig Geer !!



Dan ben je al over twee weken jarig en hoef je er geen 3 te wachten.
En hoe ik dat nu zo goed weet? Wel, .... ik ben dan ook jarig. 'k Word er al 49.

En nu laat ik mijn compu even in de steek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, ik heb ook niet gezegd dat je dom bent, maar dat die opmerking dom over kwam. Ik heb ook zelden mensen meegemaakt die echt dom zijn. Maar domme dingen doen kunnen we allemaal, hoe hoog het IQ ook is. Trouwens in het begin van mijn stoppen met drinken ben ik hier ook flink tekeer gegaan hoor, zat toen ook erg te hyperen, en had het zelf niet eens in de gaten. Fijn van het goede gesprek met je moeder.

Schoonmaken: gewoon beginnen. Van boven naar beneden. De zolder ragen, weggooien wat er weg kan, lekker soppen en dweilen, hmmm, ik krijg er plaatsvervangend zin in. Elke dag een verdieping. En alles gaat glanzen en lekker ruiken. Weet je wat de zin in schoonmaken kan bevorderen? Naar de super gaan en schoonmaakmiddelen kopen. Het een belooft nog meer dan het ander. Maar je moet het wel zelf doen, natuurlijk. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zieke kat Geer? Asjemenou, heb jij me even een geheugen. Je bedoelt toch niet die kat die vorige week naar de dierenarts moest voor zijn gebitje? Nee, daar heb ik niks over geschreven. Het andere katje heb ik in juni moeten laten inslapen, ze was 21 jaar en oud en op. Dus ik denk toch dat je iemand anders met een zieke kat bedoelt.
Een cursus stervensbegeleiding lijkt me trouwens erg zwaar. Kon je dat zomaar afzeggen? Het lijkt me erg van de stervende mens zelf afhangen, hoe je reageert. Het gekke is, dat ik nog steeds denk: was ik maar beter voorbereid geweest toen mijn moeder overleed en had ik dit of dat maar gedaan. En dat is nota bene 12 jaar geleden! Jezelf tekort voelen schieten kan blijkbaar erg lang doorwerken.
Maar als je het voor je werk doet is het natuurlijk ook weer anders.

Ook een probleem (haha) is dat ik vanavond alleen eet, en in de koelkast een verse ananas, twee kiwi's, een bak kwark, een ontdooiende schol en diverse kazen tegenkom. Wat moet ik daar nou weer van brouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik echt heel tof, we kunnen wel een middagje plannen !!!



quote:


Originally posted by:
Geer

quote:


Originally posted by:
woman


Ja zou kunnen, maar zijn wat dingetjes, mensen hebben mij al zo geholpen met de verhuizing, en ik wil het liever zelf doen, want het is het vuil van mn vader. Zo ligt er bv nog een uitgedrukte peuk in zn asbak.




Misschien zie ik er daarom wel zo tegen op, is toch weer meer afscheid....





Woman...we kunnen samen gaan cleanen he! Roep me en we gaan er voor, denk dat het nodig is voor je. En ik ben supers in schoonmaken, call me!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, ik weet niet wie er heeft gezegd dat zelf uit het leven stappen, een zwakke aktie is. Mijn beste vriend heeft zich twee jaar geleden van het leven beroofd. Of dat een bewuste aktie van hem was of niet, daar komen we nooit meer achter. Hij heeft zich gewoon doodgedronken, letterlijk, hij wilde niet meer verder. Maar ik zou nooit zeggen dat het een zwakte van hem was. Hij kon er gewoon niet meer tegen.
Ik denk wel dat je, als je zelfmoord pleegt, heel veel vragen achterlaat. En woede en onbegrip. Nog steeds vraag ik me af: had dan ook wat gezegd, had er dan over gepraat, had ik je kunnen helpen?!
In dat opzicht vind ik zelfmoord plegen wel een zwakte, dat je je nabestaanden met zoveel onbestemde gevoelens achterlaat. In feite zeg je als je zelfmoord pleegt: zoek het maar uit, mij zien jullie niet meer. In dat opzicht vind ik het nogal egoïstisch en ondoordacht. Maar niet zwak.
Wat denk jij daar dan van?

Geer je hebt gelijk, dat was Mijnheer Brasser, die na zijn operatie bij me op schoot lag. Zijn gebit was gerenoveerd en hij was nogal beroerd van de narcose. Ik mis Kippie nog steeds, dat katje dat zo oud en ziek was. Heb jij nu nog katten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...