Soothe Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Plusjamais, no hard feelings. Het aanpakken van een verslaving. IK BEN VERSLAAFD, begint met weigeren.Verder veel goeds op je weg.Ik heb je leeftijd gezien. Als we een meeting hebben, mag je voor mij een spagaat maken. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Nog één klein detail. Ik geef geen uitleg. Ik ben niemand uitleg verschuldigd!!!Buiten ons selecte groepje, is er ook een grote groep blauw knopers. Dus geheelonthouders.Om legio redenen drinken ze niet. Lopen die steeds uitleg te geven? Ik drink niet. Danku, vriendelijk aangeboden!!Nu aan het werk!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Het begint met weigeren omdat je dat zelf echt wilt.Er is dan geen enkel verschil of mensen aandringen ja of nee,je wilt gewoon niet.Ik weet voor mezelf dat ik in gezelschap geen moeite heb,als ik drink ben ik alleen.Maar zou ik in gezelschap de 1e weer nemen zou ik hoe danook thuis verder gaan.Wellicht zou het me één keer lukken niet verder te gaan,de dag komt ongetwijfeld dat ik weer doorsla.De keren dat het mis is gegaan was ik dan ook alleen.Het grootste deel van de mensen die ik ken weten niet dat ikeen alcoholiste ben.Ik heb immers jaren niet gedronken.Voor mij geldt net als voor Soothe,alles of niets.Niets is de beste optie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Zooo slooowww met de hond gebaggerd...Even stilstaan bij het mega-kanaal-en-alles-er-omheen project.Eerst dacht ik, stommelingen! Jullie vernielen óns plekje, ónze natuur.Nu kon ik ervan genieten en denken, vooruitgang is niet altijd slecht...Ik denk er niet meer bij na. Het lijkt of de gevoelige plek is uitgeschakeld.Het klinkt wellicht vreemd uit mijn mond.Er is niets meer wat de lust opwekt...Voorlopig. Weet ik veel hoe het in de toekomst zal zijn.Intersseert me ook helemaal niet!Ik geloof, dat ik eindelijk LEEF bij de dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Hihi.. En me niets aantrek van wat een ander ervan vindt.Of ik me te pletter zuip. Of niets neem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Beloofd=beloofd!Een bakje kibbeling bij de lunch..En voor moeders nog een haring! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plusjamais Geplaatst 7 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Het is nu juist om dit soort discussies dat ik deze niet met iedereen wil voeren, want zij gaan wel vragen.Kletsen over alcohol doen wij hier al genoeg, echt topsport.Voor mijzelf staat het heel duidelijk vast wat ikzelf wil en dat is voor mij genoeg.Ik sta nu ook in de startblokken om te gaan werken.FIjne, droge dag vandaag.Liefs:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Een klein verhaaltje, scrollen mag. Dat doe ik soms ook.Een winkelcentrum bij mij in de buurt!!!In dat winkelcentrum lopen vaak de blikjestypes. Ook ik was zo'n type, tot op het bot verdorven. Ik liep met de hond, en werd door zo'n persoon aangesproken. Ik ken hem, hij drinkt zich "langzaam" dood. Echt waar.Om bepaalde redenen mogen sommigen Lidl niet meer in. Beetje het onderscheid tussen mijn en dijn uit het oog verloren!!!Dus werd mij gevraagd zes Finkies te halen! Fink bier zijn de groene halve liters van Lidl!!!Nu moest ik zelf ook wat halen en dacht, dat komt goed uit dan kan hij de hond vasthouden. Anders pikt een junk m'n hond, altijd goed voor 50 euro!!Dus hij gaf me 10 euro en ik nam z'n blikjes mee! Ik dacht er pas over na toen ik naar huis liep!!Het gaf een goed gevoel. Ten eerste mijn medemens in z'n behoefte voorzien, en voor mij een knappe test case.Deze zaken doen een mens groeien. Niet ontkennen, het bestaat!Ik vind het genoeg. Maar een ander mag "genieten". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Wel Plusjamais misschien heb je gewoon mazzel gehad dat je het bij eentje kon laten.Of misschien kun je wel "gewoon" drinken net als "normale" mensen.En waarom verdedig je jezelf over je drankgebruik ? Als het goed is is het goed.Uiteindelijk kom je er wel achter of je jezelf in de maling neemt of niet. Fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Het is zo grappig te lezen Soothe dat jij ook zo een "blikjestype" was...En dan om je te zien op zo een ADB meeting als een keurige man met stralende kraalooogjes.Fantastisch eigenlijk hoe mensen wel kunnen veranderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Ook ik ben blij niet te hebben gescrolled...Vond het ook zó grappig! Dat je er pas over nadacht op weg terug naar huis... "blikjestype" Gnigni (iedereen weet meteen wat je bedoelt) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 De visboer herkende me nog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Yep Ziza. Ook aan jou niets junkerigs meer te merken. Soms stonden er op m'n douche vloer vier vuilniszakken blik! Maar even daar gezet voor het doorlekken.Wat een schrale rot lucht de volgende ochtend!!!Ziza, Take Care en...Altijd een beetje top spin hè!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Ik dacht, wat een leuke man eigenlijk..Hee Ziza, wat voor huis hebben jullie gekocht?Vast zo'n leuke jaren 30 woning! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 De visboer hè!Beetje oud, dat wel. maar visfit!Klaas is leuker! (hij houdt alleen niet van vis...even plagen met de haring ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 dank voor jullie reacties (marjo, plus)hoi Albertina, je bent in de war met een ander.. gelukkig.natuurlijk heb ik wel een drankprobleem, anders zat ik niet op deze site.maar voor de buitenwereld heb ik geen probleem.ik woon leuk, leuke baan, 2 kids die het goed doen, vrienden genoeg etc.maar juist een wereldje dat is overgoten van de etentjes, borrels, uit etn, bij iemand eten.en allemaal mensen die stevig drinken.niet dat ik verlegen ben om te weigeren hoor, maar ik vind het ook nog steeds 'gezellig'.maar omdat ik die cirkel wil doorbreken ben ik weer aan de refusal gegaan.ik weet dat als ik vanavond uit eten zou gaan ik meer dan 3 glazen zou drinken.en morgen weer en zondag weer.nu blijf ik lekker thuis met de kids en duik er om 10 uur in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Zombiefood!!! Weet je dat ook weer Wingchun! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Beste mensen, het ga jullie allen goed. Ik ga naar het midden des lands.Komt ze uit haar werk. Suprise suprise!Beetje lekker samen koken. En het leuk maken!!!Ga goed!!!Marjo, jaartje twee. Toppie!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Soothe, doe de groetjes aan Anna!U2!! School's out!Latersss... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Winchun hoi,Ik zeg toch dat dat afbouwen niets is!! Wegpleuren en kappen!!!Sterkte, ik ga "on the roll". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Doenik!! Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Zo he, he,mijn verplichte hh taak van vandaag gedaan.Bed verschoond.Tjee, normaliter deed ik dat allemaal van hupsakee,nu is het bijna een worsteling om aan te beginnen.Mensen ik ga me aankleden en gereed maken voor mijn wandelingnaar de therapeut.Wellicht tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Geniet van je weekend Soothe.Groetje aan Anna. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Interessante postings de laatste 2 dagen over IQ, EQ en flow...Morguh Hier eentje die na 3 weken langzaam maar zeker het alledaagse leven weer als 'normaal' gaat ervaren m.a.w. duidelijk een flow heeft meegemaakt. Het gaat gelukkig geleidelijk en ik voel me nog steeds rustig van binnen maar die afgelopen weken heb ik ervaren hoe het leven IS, met alle zintuigen op scherp. De laatste 2 dagen ben ik moe, moet even bijkomen van die rit. Kijk er met een glimlach op de mond naar terug en dat mag, want het was een mooie rit die me kracht geeft om een tandje lager verder te gaan, zonder te mokken of het als een verlies te ervaren dat die deur iets meer op een kiertje staat.Heb een basis gelegd waarop ik verder kan, samen met de medemens. Ik ervaar dat mijn wereldje na mijn stop in januari klein is geweest, dat mag nu groter zijn.Het was geen euforie of hyperdepieper gedoe...nee, voel(de) me in balans. Sterk en gegrond, verbonden met mijn hart, verstand en gevoel in evenwicht. Heb dat 3 weken lang zeer intens ervaren, nu mag het wat minder intens van me zijn....breekt het lijntje niet Voelde me tijdens de depressie het kwetsbare kind, angstig, chaotisch, afgewezen en hup, toen volgde de alcohol om het maar niet te hoeven voelen. Stom had zelf dat kind in me moeten koesteren, optillen en knuffelen een aai over de bol moeten geven dan had het misschien niet zo ver hoeven te komen. Uiteindelijk hebben mijn naasten dat voor mij gedaan; belangrijker nog, ik heb dat toegelaten waarna de angst verdween en ik me weer veilig voelde. Overgave!Zoals het in therapie vaak gewenst is om bij dat kind in jezelf uit te komen, zo heeft het wat me overkomen is, een therapeutische werking op mij gehad. Ben nu de volwassen vent die ik behoor te zijn en kan dat kind zijn rare streken vergeven en ZELF een aai over de bol geven.'Tis wat' oftewel mijn variant op 'wat een gedoe' ADD, ADHD, HSP ....geen last van gehad de laatste 3 weken, misschien is 'verbondenheid en liefde' ervaren wel het toverwoord en laat simpelweg het ontbreken daarvan, de keerzijde zien omdat je je niet kunt focussen zonder verbondenheid en liefde te ervaren. Oow, chips...ben al uren online. Meerdere telefoontjes gehad...jullie nog niet bijgelezen.Heb daar nu geen tijd meer voor, moet zo weg.Wil het toch maar even plaatsen, hopelijk ben ik niet een stoorzender in de discussie Groet en tot laterHar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 goedemorgen lianne, dat heb ik nu ook dat iedereen om mij heen drinkt en ze vinden het allemaal heel normaal. Ik drink door de weeks ook niet zo veel omdat ik moet werken maar ben ik vrij dan gebruik ik veel te veel acohol en ga compleet over de grens. Ik wil dat niet meer maar dat houd in dat ik beperkt ben met de deur uit te gaan, mijn familie, vrienden overal waar ik kom zitten ze gezellig aan en ik ben nog niet zover om NEE te zeggen dus blijf ik maar lekker veilig thuis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden