water Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 quote: Originally posted by: plusjamaisIk geloof dat iemand heel chagerijnig aan het worden is, omdat hij niet heeft gedaan wat hij eigenlijk wilde. Ik heb precies gedaan wat ik wilde... Het was een nette vraag hoor, meer niet.Veel plezier vanavond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Tsja, ik ga maar NU even en sterke kop koffie zetten, want o, o, o, wat zou ik nu garaag zo'n glaasje migraine willen!Even loslaten dus!* graag i.p.v. garaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Hallo allemaal,Ik ben er wel, maar heb de pest in. Dat heeft niks met jullie van doen, maar toch hou ik even afstand tot alle boosheid gezakt is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Ik doe met je mee Trees! Ja ik ben een gebruiker, zwart met èèn klontje suiker... Corinne ook een bakkie troost? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Ik ook? Zwart. Caffeïne-vrij!Hmm.. lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Lekker Trees?Corinne, zakt het al wat?Hoor uit het computerkamertje alleen maar Wow, Check! en Cool-kreten komen..Zat dus even alleen voor kinderen voor Kinderen..K. zit boven te spelen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Ik graag een caffeinevrije met poedermelk!! heerlijk!!Plus je kan je wel druk gaan maken maar ik snap de andere kant ook wel. Lezen over drinken, net als op tv mensen zien drinken kan opeens zomaar een enorme vlaag van trek geven. en als ik lees hoe heerlijk dat glaasje warme sake bij de maaltijd smaakte (oeps nu doe ik het ook) dan krijg ik trek in een borrel. We kunnen het niet ontkennen want het is overal en ik snap ook wel wat je ermee bedoelt, dat je het in de hand hebt maar misschien maakt zelfs dat ook jaloers, ermee om kunnen gaan, de droom van elke alcoholist!! die meestal eindigt in de nachtmerrie van alles of niks.2,5 jaar geleden dacht ik ook dat ik er mee om kon gaan maar uiteindelijk ben ik een jaar geleden dus toch weer hier beland.Ik krijg zo visite van Lemon, die hier ook wel eens heeft geschreven, onze hondjes mogen weer eens lekker met elkaar spelen en wij gaan onder het genot van een smoothie of een sinas een film kijken, gezellig!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 'k Zit er nog even over na te denken, over wat Plus zei.Want kritiek op mijn persoontje, daar moet ik wat mee doen vind ik zelf.Terecht of onterecht, ik kan er altijd wat van leren.Maar ik ben er niet chagerijnig van, ik ben nu echt oprecht blij dat ik niet gegaan ben vanmiddag.En nu ik er nog eens over nadenk had ik mezelf niet eens af hoeven vragen of ik wèl zou gaan.De laatste weken kom ik eigenlijk alleen nog maar buiten voor de hond, de boodschappen en m'n werk.Thuis, in m'n uppie, met m'n eigen gedoetje, dan heb ik rust.Nou ja, de tv staat de hele dag aan, soms de radio, maar mensen om me heen, daar kan ik niet tegen. Alleen op m'n werk, dan maakt het me niet uit want dan ben ik diegene waar de werkgever voor betaalt.De BV heb ik ook al bijna twee weken niet gezien of gesproken.Vorig weekend, dit weekend, volgend weekend niet naar de familie.Prima zo. Geen stress aan m'n hoofd, geen gedoe.Dan moet ik het ook niet op gaan zoeken natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Water: je hebt precies gedaan wat je moest doen. Dat is wel duidelijk en dat vind ik tevens dapper.Dankbaar ben ik ook dat je schreef over chateau migraine, dat is weer helder, mijn dank.Plus: je leest niet erg goed en kritiek op Water was niet nodig geweest. Of lees jezelf nog een keer. Is vaak ook leerzaam.Ik las vanmiddag ook Houtje en ze schreef over een heerlijk 'senseootje' . Ze schreef het dusdanig dat ik ben opgestaan en zo'n lekker senseootje ging maken. Kijk zo kan het ook.De wolken zijn hier aan het opklaren. Geen drank in huis en geen mopperende mensen meer. Ik heb zin in deze avond.Lieve Trees: jij hebt helemaal geen zin in migraine!!!!!!!!!!!!!! Jij hebt gewoon zin in een lekkere warme chocomelk of een heerlijk glas cola met ijsblokjes of een heerlijke fruit shake!!!Kom op meid, laat me nu niet alleen met mijn nov-dec pact. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 ik weet dat mijn medicijnen niet samen gaan met alcohol, maar ja eigenwijs he, ik denk dat ik daarom ook als ik te veel gedronken heb de totale realiteit uit het oog verlies. Ik voel het niet eens aankomen, opeens ben ik gewoon van de wereld.En ja plus ik probeer alles en iedereen zo goed mogelijk te verzorgen, mijn werk goed uit te voeren, huis moet keurig, tuin netjes een perfectionist en als de kids en man dan niet meewerken word ik boos en verdrietig. Eigenlijk ben ik inderdaad al over de scheef omdat ik zo moe en depri daar van word en als je dan ook nog je verdriet en ellende gaat verdrinken gebeuren er hele vervelende dingen die het allemaal alleen maar erger maken.Ik heb ook altijd zo een spijt na zo een bui maar eigenlijk nooit iets serieus er aan gedaan dus herhaalde de situatie zich weer na een week, maand of 2 maaanden maar het kwam altijd terug en weer zoveel spijt.Maar nu, terwijl eigenlijk niemand thuis geloofd dat er wat zal veranderen, ben ik het zelf zat en ga er wat aan doen. Daarom ben ik hier bij jullie. Lees jullie verhalen, adviezen, problemen. Daar leer ik van en ervaar vooral dat ik niet het enige probleemgeval ben want zo word ik vaak genoemd. Niet leuk hoor voor iemand die eigenlijk altijd alles perfect wil doen.Heb vandaag nog steeds niet gedronken en dat vind ik super van mezelf. Normaal gesproken zitten we al om 2 uur "gezellig"aan, ik ben heel trots op mijzelf. Denk dat ik vanavond wel een glaasje neem. Gewoon nippen en er van genieten. Dat is ook mijn doel voor de toekomst, Alcohol de baas worden en mijn grenzen zelf kunnen bepalen en niet laten bepalen door de alcohol. Misschien te hoog gegrepen maar de tijd zal het leren. Hoop maandag mijn hulpverlener te spreken.Fijne avond mensen ik ga lekker popstars kijkengroetjes antonia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Hé hoi, vrienden!Ik ga zo slapen, maar wil iedereen die nu meeleest een warme nacht toewensen!Slaap lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 An, pact! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Hé vriendinnetje, slaap lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Welterusten Trees Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Kom me nog even melden. Heb vandaag niet gedronken en voel me goed. Ik kan echt niet drinken en moet de eerste echt laten staan.Ik ga ook lekker naar bed, welterusten iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Floor goed gedaan joh, en slaap lekker, ik ga ook bijna. Morgen fris op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Welterusten Floortje.Goed van je joh, niet gedronken, sta je morgen lekker fris weer op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Vie,Ik heb een schoonzus en een dochter die alcoholische dranken niet lekker vinden. Sinds ik niet meer drink, neem ik ook altijd fris of koffie of thee. Ook ik ben nog nooit iemand tegengekomen die raar opkeek als ik zei: nee, dank je, ik heb liever fris. Een enkele wordt wel eens aangedrongen, maar niemand neemt het je kwalijk als je niet drinkt. Het is zoals je zegt: wil je drinken, dan zul je niet weigeren; wil je niet drinken, dan vraag je gewoon om fris.Je hebt mannen die alle vrouwen met schatje of lieverd aanspreken.Albertina,Ik hoor mijn collega's ook regelmatig praten over het nemen van een lekker glas wijn als ze thuis komen na een dag werken. Over de TV kan ik niet zoveel zeggen, maar in boeken wordt ook flink gedronken.Marjo,Aan mensen die wisten dat ik graag dronk, heb ik wel uitgelegd waarom ik niet meer drink. Ik kreeg alleen maar complimenten.Als Klaas uit zichzelf aangeeft die fles uit huis te willen verwijderen, geef hem dan de kans dit voor jou te doen. Het is juist krachtig van je dat je aangeeft dat die fles een te grote uitdaging vormt.quote ... Maar het voelt een beetje als van te voren al opgeven tegen de vijand... Snappie? Ach, het stomme hoofd again! unquote Ja, een heel stom hoofd, want de fles laten staan als vreselijke uitdaging is opgeven!Apropos, als alcohol nu nog maar net uitgevonden was en op de markt gebracht, zou het als een zeer gevaarlijke harddrug beschouwd worden en verboden worden.Kaia,Je hebt wel een beetje gelijk over die fles, maar ik weet nog donders goed dat het bij mij in februari maar op een haartje na goed afliep.Pippi,Dan bezoek je je ex-schoonmoeder als vriendin i.p.v. ex-schoonmoeder. En zeg, die vrouw mag toch ook zo haar wensen hebben.Merovingian,quote Maar dat zit allemaal tussen me oren want niemand verplicht mij om te drinken, maar hoe kom je van die gedachten af :-( unquoteDaar kom je vanaf door te vragen om fris. Ook in je gedachten aan fris denken. En jezelf in te prenten dat jij lekker niet meer hoeft te drinken. Bij een alcoholist is het MOETEN drinken en ik vond dat niet leuk.Apropos, mij stoort het niet als iemand zegt gedronken te hebben. Echter stel ik het wel op prijs als dit niet smeuïg wordt aangekleed. Er zijn hier mensen voor wie dat ontzettend kan triggeren. Je kunt bv. zeggen dat je binnen je doelstelling bent gebleven. En jaloers ben ik niet echt, want ik dacht ooit ook na een kleine drie maanden droogte dat ik wel weer een glas kon drinken. Het werd een regelrechte hel voor me.Water,Zoals wijn jou niet boeit, boeit bier mij niet. Maar het is wel tof dat mijn man geen jenever meer in huis haalt.Wingchun,De zaken draaien nuchter altijd beter.Har,Dus jij moet er voor zorgen dat je niet meer slecht in je vel komt te zitten.Geer,Tapas,Laat je niets opdringen en dring ook jezelf niets op, omdat het nuttig zou zijn. Je hebt al een paar zeer intensieve weken achter de rug en hebt nog een heel intensieve voor de boeg. Eigenlijk al sinds je in de weer bent gegaan met je expositie ben je je grenzen aan het overschrijden. Tactus begrijpt dit heus wel en zal dan op zoek gaan naar iemand anders. Ziza,Warhoofd? Denken denken denken. Hangt er maar vanaf waar je aan denkt. Antonia,Het is echt veel gezelliger zonder drank op. Als er drank nodig is om het leuk te vinden, is het gewoon geen leuk feest of bijeenzijn en dan ga je lekker weg. Nuchter en wel.Carolien,Slofje,'k Zie je morgen.Anna,An,Wafels zijn veel lekkerder dan oliebollen.Houtje,Jozef,Sterkte nog en idd hou je rustig.Kirky,Carolien,Een hondenfeestje is ook leuk. Mijn katten zullen wel weer onderduiken: teveel mensen.Soothe,Vogel,Ferry,Floortje,Volgens mij woon jij maar in een rare buurt.Maar goed gedaan vandaag!Trees,Nou, dame, ik hoef geen glas migraine.Rapilos,Zo dan wens ik wel iedereen die naar bed is of gaat welterusten.Wil nog even melden dat ik weer OK ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Corinne: ik ben GEK op oliebollen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En om ze te bakken vind ik helemaal harstikke leuk. De wafels waren aardig gelukt overigens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Ja KIEKEBOE Corinne, haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 CPAS, gelukkig dat je je weer OK voelt!!!!!!!!!!!!!!!je bent bijna jarig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Hoe is het WC? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Cpas,Wat leuk toch dat jij altijd voor iedereen een woordje hebt.Wingchum,slofje en An ook een hele goede avond en natuurlijk de rest die ik nog vergeten ben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 goed van je Wingchun, wederom nuchter!watvoor muziek en zang? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 An,Je laat me schrikken. Ik dacht dat jij naar bedje ging!Wafels opgegeten met poedersuiker en slagroom?Slofje,Ja, morgen word ik jong.Wingchun,Nuchter is goed. Verder ook alles kits?Rapilos, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden