BamBam Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 He daar lieve Blacky,1 jaar niet gedronken. Vechten, vallen en weer opstaan. Meid, je krijgt heel wat voor je kiezen en toch niet gedronken. Ik bewonder je vechtlust, je humor, dat bekkie van je wat zelden stil staat:)Gefeliciteerd met je 1 jaar alcoholvrij. Je bent goed op weg, ook al voel je je bij tijden zwaar, zoals de ballen van een stier heten...., zeg maar kloten dus. Het gaat beter worden meid, echt waar.Ik wens je toe dat je de goeie Stappen kunt blijven zetten. Ik wens je toe dat het leven, soms dan toch, iets minder zwaar mag worden. Ik wens je toe dat de 'trek' momenten afnemen.Met drank vond en vind ik het leven toch minder leuk, ook al heb ik lang gedacht dat het beter was. Maar dat was de angst en de verslaving die me op mn plek hielden. En daar hoef ik jou niet veel over te vertellen, dat heb je zelf ondervonden.Ik wens je een goeie dag. Ik wens dat je stil kunt staan bij deze prestatie. Ik wens je toe dat je je straks iets beter voelt. En ik wens je toe dat je je kleren weer in de wasmachine stopt en de kolen in de kachel:D:huh:Hang in there girl!Lieve groet,BamBam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Goedemorgen lieve mensen, vogels en vissen:huh:Ik ben toch naar zo'n inspirerende meeting geweest. Gaaf. Ik vind het zo fantastisch dat ik 8000km ver van huis ben, naar een AA meeting ga, met totale vreemde mensen en ik me zo thuis voel. Ik kon me werkelijk waar vinden in elk verhaal wat daar geshared werd. Echt zo gaaf. Verhalen horen van mensen die hun alcoholverslaving te lijf zijn gegaan. Horen hoe ze dat gedaan hebben, hoe het was, hoe het beter werd en hoe hun leven er nu uitziet.Het stoppen met drinken is slechts 1 onderdeel van het geheel. Daarna komt de rest pas. Hoe leef ik mijn leven, zonder de roes van alcohol, en hoe ga ik de dingen die ik tegenkom te lijf.Voor mij is dat het werken aan de 12 Stappen van de AA, wekelijks minstens 1 meeting bezoeken, contact hebben en houden met mn sponsor en andere mensen van de AA en andere alkies, zoals daar zijn de mensen van het forum. Living lif on life's terms. En daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken.Dat is ook zo'n gevoel wat ik had bij de meeting in augustus? van het forum. 'Vreemde mensen' die helemaal niet zo vreemd zijn. De verhalen die we delen omdat we alcoholisten zijn. Zo'n apart gevoel is dat. Daarna nog eten met wat mensen en weer praten, praten, praten. Fijn!Ik wens jullie een fijne dag allemaal. Ik ga nog ff kaarten en een ginger ale drinken bij gebrek aan Rivella;)Vandaag heb ik niet gedronken en ik heb nog anderhalf uur te gaan. Dat ga ik vast wel halen!Niets, maar dan ook niets is het waard te gaan drinken. Ik wens ons allemaal Kalmte, Moed en Wijsheid.Laterrrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plusjamais Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Goedemorgen iedereen,Gefeliciteerd Blacky ! Was gisteren niet echt gemakkelijk voor je. Gisterenavond heb ik toch nog even in de storm op mijn terras gestaan en een groet naar jouw sterren gestuurd.BamBam bedankt voor je positieve berichtje, zover hiervandaan. Ook verslaafd aan de Rivella zie ik.Ik mag zo naar Amsterdam. Ik ben benieuwd wat de Spoorwegen vanmorgen voor ons hebben uitgedacht.Ik houd de twee volgende overpeinzingen als leidraad voor vandaag:Geluk maakt je vriendelijkBeproevingen maken je sterkVerdriet houdt je menselijkMislukkingen houden je nederigMaar alleen de hoop laat je vooruitgaan.Het enige wat werkelijk van jou is zijn je herinneringen. Ik verzamel mooire herinneringen.Dit zei Sergio Bambaren.Houd het droog vandaag! Ik ga ervoor.Liefs:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Allereerst een hele goede morgen aan Blacky,Meid van Harte met je mega prestatie.ik gun jou het komende jaar wat meer rust in de bovenkamer.Je hebt het afgelopen jaar zoveel belangrijke beslissingen genomen.Diep respect hoor!Ik hoop dat je een beetje bijgekomen bent in "uw "zetel".Zo lekker voor de kachel met de poezekes die een beetje spinnend opje schoot liggen.Liefs en een dikke knuffel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Blacky, Corinne, Ziza: van harte met jullie mijlpalen! Drie voorbeelden voor mij... Volhouden hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 goedemorgen allemaal,Na goed overleg is er gisteren toch besloten dat ik naar huis toe mocht. en begin nu niet donderdag maar woensdag met de dagbehandeling.Het was een hele drmatische beslissing die ik vorige week heb genomen maar ik ben zo blij dat ik dit gedaan heb.het angstigste vond ik dat ik geen keuze had voor mijn gevoel en heeft toch wat paniek gebracht.ik wil altijd alles onder controle hebben en houden en die raakte ik geheel kwijt.en nu? nu ben ik bang, 8 maanden niet gedronken en vervolgens gewoon weer op je oude niveau zitten, nu realiseer ik mij dat ik bang wa om mijn leven te veranderen. stoppen met drinken is makkelijk maar nu het vervolg, wat moet je met al die emoties? plotseling geconfronteerd worden met jezelf.maar goed ik vertrek dus op een nieuwe reis der maatschppelijke landen en gelukkig wordt ik dit keer ondersteund.ik begin dus met een dagbehandeling bij pyschiatrie van 3 dagen per week en 1 dagdeel wordt ik begeidt voor het alcoholprobleem.ik ga vandaag lekker mijn spulletjes ophalen bij mijn moeder en eindelijk kan ik met dochterlief weer lekker knus op de bank zetelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 lieve Tasseke,Ik vind je zo ongelooflijk dapper. Ondanks je angst en paniek zoek je wel hulp!Fijn straks weer in je eigen huis met je dochter. en fijn dat je behandeling direct ingaat morgen. Heb je voor morgen in ieder geval iets om naar uitte zien. Wat houvast.Heel veel sterkte en succes met de behandeling.liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 dank jekrijg het alleen een beetje benauwd bij de gedachte aan de hoeveelheid afspraken ,het op tijd te moeten zijn en voornamelijk het naar mijzelf kijken.maar goed, ik voel me eigen stoer dus hier ga ik ook doorheen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Lieve Blacky, ook ik wil je feliciteren met je jaar nuchter! Ik sluit me helemaal aan bij Bammie, en wens jou vooral meer rust toe in je hoofd en in je hart! Hou vol! Je kunt het! Je bent een sterke vrouw, Blacky, zoveel weet ik zeker. Het wordt ooit beter, ook voor jou! Je verdient het om gelukkig te zijn, vergeet dat nooit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Tasseke,Fijn dat je weer naar huis mag.En geweldig dat je de confrontatie met jezelf aangaat.ja het lijkt zo makkelijk joh even stoppen met drinken,en dan denken dat je leventje gewoon verder gaat.Er moet puin geruimd worden, zo ook hier,Dus ik denk aan je en doe drie keer per week met je mee!!Fijn dat je je dochter weer kunt ophalen.Geniet van je 1e dagje thuis,waar hopelijk de kachel weer brandt en de electra weer is aangesloten.Een :present:voor jou, de vaas moet je er maar bijdenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 genieten van het eerste dagje???? grrrrik heb vier katten en twee weken niet stofzuigen, kattenluikje vergeten? alles is vochtig en stinkt naar een kattebak. dus direct ploeteren dus hahahaha, en ik ben al niet zo huishoudelijk licht:Deerste uitdaging dus voor vandaag, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Lieve Blacky,Een jaar helemaal nuchter! Ik vind het een geweldige prestatie!Meid, wat heb je veel doorstaan en nog! Kijk naar nu, terug uit Spanje,weer een stukje op zijn plek. Dappere Blacky! Blijf geloven in jezelf,je doet het zo goed!Ik wens je een rustig en kalm jaar voor the head... Dat er nog maar heelveel stukjes verwerkt en op hun plaats mogen vallen. Ik ben écht ape-trots op je!!Geniet van deze dag op je eigen eigenzinnige Blacky manier!Van mij een dikke knuffel, thumb's up, keep on going!!!!! :present:Ziza, wee een maand erbij! Je blijft een voorbeeld.Succes met je sporten en je nieuwe huis! Corinne, dat harde vechten levert nu eindelijk wat op! Ik vind het zo mooi omje de laatste tijd te lezen! Luctor et emergo. Als iemand het doet, ben jij het!Geniet van je eigen verworven hoofdelijke vrijheid, het is je zó gegund!Meid, weer een maand erbij. Het leven verdient het om geleefd te worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Tasseke, goed nieuws!Wat een stap! maar wát goed van je!!!Petje af en hou je taai! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Goedemorgen!Het zou een druk dagje worden, had ik mezelf beloofd!Verslapen! Voor zover mogelijk dan Het is wel prachtig weer alweer. De zon schijnt!Maar het hardlopen moet nog even wachten...Eerst ff bijkomen hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Ik zit al vanaf 3 uur op de bank en kan niet slapen.Zo langzamerhand word ik er horendol van.Keurig op tijd naar bed slaappil ingenomen en ja hoor na 3 uurtjes is het gedaan.Klaarwakker en ik kan niet meer slapen.Zo langzamerhand word ik ook een beetje zwieberig in mijn hoofd,ik weet niet zo goed hoe ik het anders uit moet leggen.Om te voorkomen dat ik me helemaal suf pieker ga ik maareen beetje Nintendoen(ik weet niet of je het zo schrijft)Soms word ik een soort van boos, nou ja, dat denk ik,weet anders ook niet zo goed hoe ik het moet noemen.Er gaan dan zo de afgelopen jaren door mijn hoofd en dan besefik dat er zo vreselijk veel is gebeurd.Van een aantal dingen heb ik gedacht, zand erover, het is goed zo.Nou, nu is het zo dat al dat soort dingen waarvan ik dacht, zand erover,steeds maar weer in mijn gedachten opkomen.Doodmoe word ik ervan, want dat wil ik eigenlijk helemaal niet.Maar ik heb niets te willen, het gebeurt.En ik denk ook, weet zeker, dat er nog wat dingen in mijn leven zijn,waar ik echt iets mee moet.Het alles onder de mantel der liefde bedekken lukt mij niet meer.Ik denk dat ik vreselijk boos ben, wat natuurlijk ook nog kan, boos wordt,om jullie eerlijk de waarheid te zeggen, ben ik nooit boos.Ach wat is boos?Ik weet het niet de tijd zal het leren............... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Tina, famke famke!Boos. je hebt het recht om boos te zijn!Boos zijn hoort erbij. Het is wel handig om teweten waarom... Maar soms helpt het om gewoon BOOS te MOGEN zijn!Alle dingen die je een tijd geleden al op zolder hadweggemoffeld, komen nu te voorschijn.Waarschijnlijk moet je ze nog eens goed bekijkenen wie weet, voorgoed weggooien. Andere dingen nog even bewaren om later nog eenstegen het licht te houden. Orde scheppen in de chaos..Maar soms moet je eerst heel BOOS worden en met dingengaan gooien Wat je nu voelt is denk ik de basis van Tina. Je hebt een belangrijke beslissing genomen. Je hoeft niet meer te doen alsof.Je bent er, MAG er zijn zoals je bent. In al je facetten!Fijn dat je hulp hebt gezocht. Dan kunnen jullie samen de zolderopruimen. Een heldere kijk van buitenaf levert soms een mooie orde op. Nu overheerst mss de chaos.. Laat maar even..Niet vechten nu.. Gewoon even laten zijn.Schrijf het op en neem het straks mee naar je behandelaar!Ik vind het zó knap dat je die keus hebt gemaakt!Nu moet je er doorheen!Maar ik weet zeker dat het je heel veel gaat opleveren...Je bent er klaar voor!Hang on Tina, je doet het goed!!!!Strakke knutsel en een dikke tút! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Tina sterkte!Ik snap het ook.Denk zelf dat ik er nog niet klaar voor ben.En het nog steeds zelf moet doen!Herken veel in Pip's schrijven.Jij ook, denk ik!Je bent er klaar voor Tina! Ben even weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Tina, boos zijn hoort bij rouwen om dingen. Zonder die boosheid geen 'verandering' en acceptatie!Marjo zegt het al, boosheid hoort ook gewoon bij jou, bij jou basis! en die ga je nu leren kennen.Eindelijk komt de echte Tina naar boven! Helaas zijn dit soort gevoelens echt nodig om verder te komen en weer rust te krijgen.Ik was ook nooit boos, wel verdrietig, terwijl ik dat het ergste vond wat mijn moeder altijd tegen me zei: ik ben niet boos maar wel verdrietigboosheid die je binnenhoud wordt uiteindelijk een depressie. Het is gewoon een heel belangrijk gevoel wat wij te weinig de ruimte geven en te snel zien als een 'verkeerd' gevoel.het gevoel is niet verkeerd, wel hoe we er mee om gaan! ontkennen, of teveel gehoor aan geven, doen voordat we denken, wegredeneren, naar binnen toe opslaan.bang zijn dat je boosheid allesvernietigend is en dat de wereld vergaat... hij vergaat niet.dus wees vandaag maar gewoon lekker boos op alles, scheur een doos aan stukken, schrijf het op en laat het er gewoon maar zijn!sterkte vandaag!Tasseke, ik heb ook dagbehandeling gehad, 3 dagen per week, het is het beste wat me ooit overkomen is. Je leert er zoooo veel van! Zonder dat zou ik nu niet zijn wie ik nu ben.. mezelf!Ziza, Corinne en vooral Blacky die het even zo zwaar heeft, gefeliciteerd met jullie jubileumdag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 tina wat vervelend voor je dat je zo slecht slaapt. terwijl wij die rust zo nodig hebben.Je ligt gewoon veel te veel te malen in je bedje. Ik herken dat. Word ook om de drie uur wakker ga dan ff eruit, peukie doen, water drinken en weer opnieuw proberen. Je hoofd zit gewoon nog vol met onverwerkte emoties. Je kan wel zeggen zand erover maar als je het nog niet geaccepteerd hebt blijft het toch terug komen. Ik weet er alles van in mijn relatie en leven zijn bepaalde dingen gebeurd, ook wel eens buiten mijn schuld om hoor, die ik wil vergeten, het is uitgepraat maar toch blijft het in mijn hoofd zitten en heb ik het wel vergeven maar vergeten kan niet.Toch met iemand praten, denk ik, sterkte vandaag je zal wel bekaf zijn van een nachtje wakkerknuf antonia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Ha, het is wel duidelijk dat er hier een boel ervaringsdeskundigen zitten! Ik ben nog niet eens gedouched maar ga aan het begin van de middag toch hardlopen dus dan moet ik alsnog douchen. Laatste dag mijn oppashond en ik ben er wel blij mee, goeie oplossing voor gevonden en ik weer een verplichting minder, hoe lief het beest ook is. Op het moment heb ik gewoon de tijd en ruimte nodig voor mezelf. Ben nog steeds onrustig dus ik denk dat er weer iets aan zit te komen, wat weet ik niet maar ik zie het wel als het er is. Een stap vooruit, een verandering... Het blijft maar in beweging. Na weken mijn huis verslonzen krijg ik weer zin om kasten op te ruimen, dingen te veranderen en orde te scheppen.. soort nesteldrang En nu even aan het werk, foto's bewerken nog steeds, zijn er nog al veel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Lieve mensen,Mijn posting kwam echt,recht uit het hart,.Ik heb niet eens echt nagedacht over wat ik schreef.Jullie reacties zijn ook recht uit het hart.Eerlijk gezegd weet ik natuurlijk wat me te doen staat.ik ga het ook doen!!!!!!!!1Alleen denk ik wel dat het jammer is dat ik het zover heb laten komen.Maar ja, wat moet dat moet.Ik wil mijn leven terug.Het afgelopen jaar heb ik niet geleefd, alleen gewerkt en overleefd.Toch realiseer ik me heel goed dat ik ook veel aan jullie te danken heb.Steeds gingen bij mij de ogen een beetje meer open.En nu is het tijd voor handelen.Vanmiddag naar de therapeut, kan niet beter.Zo nu houd ik er even over op.Elk geval Thanx. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Tina, lieverd,Mijn huisarts zei laatst:Als het niet gaat zoals het moetDan moet het maar zoals het gaat....die heb ik goed onthouden.Ik doe het zoals het gaat,Vaak vergis ik me en denk ik dat meer kan dan ik kanik wil meer dan ik dan en dan denk ik.....als het niet gaat zoals het moet...dan moet het maar zoals het gaat...Je hebt zeker hier een hechte groep mensen die écht om je gevenWe hebben allemaal onze eigen problemen (uitdagingen?!)Nou ik zeg maar gewoon problemen...Maar één ding is wel duidelijk:DRINKEN HELPT NIET.Goed, als we dat hebben vastgesteld gaan we weer gewoon verder met zoals het gaat, gaat het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Tapas, hoe "klein" het ook mag lijken..een oppashond vreet ook energie!Ben blij voor je, met je straks écht vrije dag.Wellicht komt dan ook de verandering, waar je nuzo tegen aan zit.. Vrijheid!Heb zelf ook heel lang een oppashond gehad op dinsdag.De hele dag stond in het teken van..Als de baasjes 's avonds kwamen was ik ook nog aan alle anderesociale verplichtingen tegemoet gekomen. Uitgebreid eten koken,zodat na hun lange werkdag, ze bij mij konden uitpuffen...Toen nog flessen wijn op tafel, dus de volgende dag nergens.Over grenzen heengaan, jarenlang. Ben blij dat ik dat niet meerhoef van mezelf!Want ja, Houtje, als het niet gaat zoals het moet...Dan moet het maar zoals het gaat!Ik ga ook straks hardlopen. Kunnen we in os shirt of moet het jasje erbij aan?Ik zal even aan je denken Tapas!Trouwens, ik neem mijn hond nooit meer mee. Hardlopen is nu exclusief voor mezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Het regent weer! Maar ik ga niet hardlopen (willen de knietjes niet meer!). Ik ga zo met de bus naar de stad en daar heerlijk beeldhouwen. Lekker hakken........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Je hebt helemaal gelijk Marjo, ik kan ook niet iets voor 99% doen, moet gelijk 110% zijn. Op zich is deze hond geen drama, ik heb haar net opgehaald, balletje gegooid en ze is nu bij mij thuis, dan tegen 1 uur rondje hardlopen, vandaag weer even met 2 honden.. en nee dan is het hardlopen niet voor mij inderdaad Daarna mag hond nog even blijven tot een uur of half 4 en dan breng ik haar weer naar haar huisje. Je bent toch 4 uur in touw voor 10 euries! hahaha, 2,50 per uur! en aangezien zij geen rust heeft in huis heb ik het ook niet... druktemakertje!!Houtje inderdaad: als het niet gaat zoals het moet dan moet het zoals het gaat, of het is zoals het is en het gaat zoals het gaat en dat kan je maar beter accepteren zoals mijne dan zei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden