Spring naar bijdragen

Vrijdag 14 november


Har

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

Ik val meteen in een heftig bericht van Blacky.....

Blacky,
ik sluit me aan bij de woorden van Adam. Je bent een kanjer, alle begrip en zich weer NEE!! tegen die troep! :sun:

Adam,
nog gefeliciteerd met je mijlpaal van gisteren! :present::musicnote:

Carolien,
weer terugkomen hoor! Ik mis je!

Pip,
schilder ze de laatste keer! Ik hoop dat je er genoeg inspiratie uithaalt om er voor je zelf op een of andere manier weer lekker mee verder te gaan.

Soothe,
nog een paar dagen en jij viert ook een mijlpaal! Het is maar een dag, maar het goed terug te kijken op wat je allemaal bereikt hebt die tijd!

Tina,
ik hoop dat alles goed is naar omstandigheden??? Hou je taai he?

Marjo,
een diesel komt langzaam op gang, maar als ie eenmaal gaat is het niet snel te stoppen! Je gaat goed!

An,
geniet van luie dagje!

Ik heb in mijn enthousisme een heleboel gepland vandaag. Teveel eigenlijk. Heb vanmorgen dus weer wat lopen schrappen, zodat het een aanvaardbare hoeveelheid is.
Ik kom vandaag (zoals gebruikelijk op de vrijdag) nog wel even kijken hier.

Allemaal :rose: op deze sombere dag en ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog effe voordat ik op mijn fiets spring; Blacky, ga gewoon verder met stoppen....de jaren mag je bij elkaar optellen ;) Misschien overbodig om je te zeggen maar aangezien je dronken bent geweest zeg ik het toch maar even; ben je op de hoogte wat hier allemaal gebeurd is? Met name Carolien heeft nogal een lading over zich heengekregen....ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen. Sterkte Blacky, fijn dat je weer terugbent hier :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen al tezaam

heerlijk geslapen om de drie uur wakker zo vermoeiend. Om half 7 kids wakker gemaakt weer even terug gegaan en toen in een diepe slaap gevallen en nu pas eruit. Heb ook weer zulke maffe dromen gehad waarom droom ik niet eens van een knappe man die mij op haalt in een auto (eerder gelezen hier op het forum)
Maar goed, vanacht liggen denken en ik had een prachtig verhaal geschreven in mijn hoofd wat ik vandaag op het forum zou zetten, maar je raad het al, ben het vergeten, maar de kern weet ik nog wel dus ik doe een poging.

Ik ben hier nu 1 week en iedere dag lees ik al jullie postings. Op sommige dingen wil ik even reageren anders blijft het maar in mijn hoofd malen.
Blacky ik begrijp dat jij je heel erg te kakken gezet voelt door de opmerking van carolien. Je verkeerd momenteel in een rot situatie. Maar meid trek het je niet te persoonlijk aan. Soms zegt men wel eens wat maar dat is niet altijd als aanval of kritiek bedoeld.
Ik denk ook niet dat het caroliens bedoeling is jou te kwetsen ze heeft naar mijn inziens gewoon haar gedachten op dat moment op geschreven en dat mag toch op dit forum. Het kwam er niet helemaal super uit dat moet ik toegeven en helemaal niet voor jou maar stap er over heen, vergeef het haar praat er samen over. Er is al zoveel ruzie op de wereld. Niet hier doen hoor niet leuk.

Ik woon in een klein dorp, zeg maar 1 straat. Volgens mij liggen alle buren hier achter de ramen te loeren en op te letten of iemand iets verkeerds doet. Dan hebben ze aan mij altijd een goede gehad.
Lag ik weer met mijn fiets in de sloot met een borrel op of een terror gezet op een buurtfeest.
Laat ze maar lekker roddelen, ik ga gewoon weer de deur uit de volgende dag en niet met een kartonnen doos over mijn hoofd, neus omhoog. (wel eens moeilijk maar kan ook niet de rest van mijn leven binnen blijven van schaamte)

Carolien ook voor jou, praat met Blacky. En probeer voortaan je uitlatingen is genuanceerder te uiten. Het is mij al eerder opgevallen dat het soms niet helemaal lekker overkomt. Blijf gewoon op dit forum want ook voor jou is kritiek niet altijd een aanval op je persoontje.

Plus ik vind het super dat jij een half glaasje hebt gedronken in heb bijzijn van je vriendin. Voorheen had je misschien met haar mee gedronken nu houd je het keurig binnen de grens. Supers. Ik vind ook dat je dat hier gewoon mag schrijven want ook minderen is a de baas worden. Ik zelf ben ook niet gestopt maar probeer bewuster met a om te gaan en niet mee te drinken met andere. Bij elke slok denk ik na want ik wil NOOIT MEER DRONKEN WORDEN.

Ja lieve mensen dit forum is niet alleen bedoeld voor de stoppers onder ons maar ook voor de minderaars. Wij hebben het er ook niet makkelijk mee hoor, misschien nog wel moeilijker want we moeten constant op onze hoede zijn niet te ver te gaan. Ik persoonlijk vind dus dat wij daar ook over mogen praten hier want we moeten ook ons ei kwijt.
We gaan het natuurlijk niet verheerlijken want dat is niet eerlijk tov de stoppers. Maar we moeten er net als jullie ook over praten. Ik dronk minstens 7 glazen per daar door de weeks dan in het weekend meer nu zit ik op 2 glaasjes. Ik ben er heel trots op hoor en wil eigenlijk ook weleens een slingertje van Joepie antonia 1 week heel matig a gebruikt en niet dronken geweest.

Verder gebruikt ieder de medicijnen die hij nodig heeft voor welk probleem dan ook. Ik gebruik ad en oxezepam indien nodig. Een ander vind het niets maar daar heb ik niets mee te maken, ik heb deze medicijnen gewoon nodig om te funcioneren. Iemand anders gebruikt refusial, prima toch, als je dat nodig hebt gebruik je dat en hoef je niemand daar verantwoording voor af te leggen. Wij zijn geen dokters en allen verschillende mensen met verschillende behoeftes en is er dus ook voor iederen een verschillende manier om zijn probleem op te lossen of er mee om te gaan.

Zo AMEN ik heb nu volgens mij wel verwoord wat ik kwijt wilde. En ik bedoel niets maar dan ook helemaal niets lelijk tov niemand.

Dikke knuf Antonias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sodejuu Blacky!
Lieslaarzen aan en door! :heart:

Vele gedachte spookten door mijn hoofd.
Wie gaat het gras nou naaien. Wrs was het een te
opvallende zig-zag steek.. Toch mooi dat er gras groeit
langs de Amsterdamse grachten.
Ik denk hokje-vakje-geestje. Dat doen we allen.
Als we ons er buiten plaatsen, is het weer een vak apart.
Vrij denken is moeilijk als je jezelf steeds maar weer onwaarschijnlijke
grenzen oplegt. Ik dacht zomaar in blokkades. Dus die moeten eerst
uit de weg. Ik doe mijn best, maar vaak herken ik ze niet meer.
En staan ze ongezien in de weg. Nog niets van de fysio gehoord.
Ga vanmiddag weer bellen. Wie weet helpt een ander tijdstip.
Anders bel ik die andere mevrouw. Zij heeft mij reiki gegeven, kan goed
masseren ook en heeft een infra-rood cabine...
De energie zou weer vrij moeten stromen, zodat ik weer durf.
Durf om mezelf te zijn, wat zou daar mis mee zijn.
Dokter vd Hoog stond hier al maanden op de plank.
Na een hete douche, heb ik hem opgehaald. Hij heeft me gescrubd
en gemaskeerd.. Lekker.
Het geurtje dat ik gisteren van Klaas kreeg opgedaan.
Nu weer met de warme zak in de nek.
Mwaa, het komt wel goed. Maar ik wil niet meer in praat-therapie.
Eerst eens reiki om de blokken beton weg te laten vloeien.

Carolien, ik snap dat je je aangevallen voelt.
Het vertrouwen is niet weg. Kom gewoon maar weer terug :heart:

An, ik vond het écht mooi om je recalcitrante, boze bui te lezen van
gisteravond. Jij zoekt ook bevrijding van dat zware juk. Het zit in onszelf.
Maar de weg moet vrij!

Pippi, ik ben blij voor je dat je ex langskwam! En super om je dochter
mee te nemen. Hoe noem je dat.. Constructief bezig zijn!

Tapas, goede zet om even weer op peil te komen! Jeetje mens, ik hield je ook
niet meer bij... Pffff! Gooshe Frabba!

Jeetje wat een grijze dag.
Ik ga maar goed voor mezelf zorgen.
De koolmezen zitten voor het raam..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia,

dit forum is inderdaad voor iedereen bedoeld, ook voor de mensen die willen minderen.

iedereen beschrijft hier zijn of haar wereldse reis, de ene keer is dat plzeier en de andere keer de ellende, ook is hier iedereen in verschillende fases van deze reis.
tja, dat maakt het af en toe moeilijk omdat iemand die al verder is, meer weet en een heleboel dingen al aan ziet komen simpel door de ervaring.
de kunst is om iemand voor de valkuilen te waarschuwen zonder dat diegene zich gekwetst of aangevallen voelt. dat wil helaas wel eens misgaan maar ook daar leert iedereen van.

wat het minderen betreft, ik denk dat iedereen wel de wens heeft om sociaal en zeer gematigd te kunnen drinken. helaas bewijst de ervaring het tegendeel, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen! helaas ben ik dat niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer: ik ben geen boos mens, maar het zit er dus wel. Vanmorgen stond ik op en dacht hemel wat was ik boos gisteravond en wat was ik blij dat ik ondersteund werd. Er werd gewoon ff lekker boos meegedaan. Het heeft mij dus goed gedaan. De onderliggende boodschap was en is 'boos zijn mag en moet soms ook'. Anders slaat het naar binnen en lopen we depressief rond. Dus ik wil zeker jou en niemand ontmoedigen hier.

Marjo: ja recalcitrant, is het juiste woord. Het was een ontlading van stress die ik normaal wegdrink Marjo.
Dit is nu een typisch voorbeeld voor mezelf. Nooit eerder in deze toestand geschreven. Ik las het na en dacht zelf ook ''zo zo'. De super onverschilligheid t.o.v. alles eigenlijk en vooral voor mijn eigen leven.

Ik denk een stukje sterker te zijn. Zit me toch voor te bereiden op de zware maanden wat betreft drank. Dozen drank zullen hier weer afgeleverd worden, kerstpakketen weet je wel.

Het nov-dec pact functioneert nog steeds en ben er stiekem trots op.


Blacky: lieve lieve Blacky, Carolien had dus gelijk en ook jou kan het gebeuren. Het was ook zwaar voor je allemaal en eenmaal alleen thuis, tja dan weer sterk zijn.
Verder gaan Blacky, op de goede weg. Ik ben ook een paar keer de fout ingegaan, maar ga mezelf daarvoor niet meer straffen door verder te gaan met drinken. Kom op, gewoon niet meer doen en verder.

Carolien: het is al eerder geschreven, maar soms heb je een griezelig 'inlevingsvermogen'.
Ben nu niet boos. Begrijp nu dat wij dat niet begrijpen en kom schrijven.??!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia, ik mag Blacky heel graag!! Evenzo vind ik dat er niets aan Carolien haar schrijven mankeerde, dus even een pas op de plaats.
Ze opperde een mogelijkheid (stel dat) Dat is geen suggestieve uitlating!!!
Ook gaf ze aan te hopen dat het meeviel!! Carolien, kan zorvuldig met de taal omgaan, maar er wordt soms slecht gelezen, of overhaast gereageerd.

Kirky, die het een andere lading geeft, zou z'n exuus kunnen maken!!!
Ik heb er een bloedhekel aan, als mensen elkaar na praten en een ander onderuit halen!!!

Niet een ieder is een getrainde lezer. Ik zeg dat er niets mee mis was.

Dit wilde ik gisterenavond al kwijt, maar dan krijg je heel het Forum over je heen.

Carolien, sorry, je verdiende wat bijval.

Soothe :heart:

En Wijffie, men kan alles denigrerend opvatten!
In sommigen delen des lands wordt dat ook heel normaal gevonden!

Dan zegt men, je bent een lekker wijffie en daar is niets mis mee!

Groet. Dag mannenbroeders en lekkere wijffie's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
je hebt volkomen gelijk.
Ook ik heb me schuldig gemaakt aan niet goed lezen.
Helaas gedane zaken nemen geen keer.
Ik kan het niet ongedaan maken.
Gister heb ik zowiezo niet echt alles gelezen.
Alleen de posting opgezocht waar alles om ging, niet echt zorgvuldig natuurlijk.
Het enige wat ik kan doen is Caro excuses aanbieden.
Heb ik dan ook gedaan per PB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe


Ze opperde een mogelijkheid (stel dat) Dat is geen suggestieve uitlating!!!


Ook gaf ze aan te hopen dat het meeviel!! Carolien, kan zorvuldig met de taal omgaan, maar er wordt soms slecht gelezen, of overhaast gereageerd.


Niet een ieder is een getrainde lezer. Ik zeg dat er niets mee mis was.


Dit wilde ik gisterenavond al kwijt, maar dan krijg je heel het Forum over je heen.


Carolien, sorry, je verdiende wat bijval.


Soothe
:heart:




Dat wilde ik eigenlijk ook zeggen..
En ik dacht, ik heb geleerd, ik hou me er buiten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tina,

dan is het goed! ik moet zelf nog leren om geen ondoordachtige beslissingen te nemen.

hier heb ik wel goed over nagedacht, dit oude wrakje gaat eerst een tukkie doen! daarna dat kleine stapeltje en vervolgens mag alles en iedereen van mij de boom in! want ik ga pas maandag weer presteren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik beklim voorlopig geen bomen meer, Tasseke...
Doe lekker waar je je goed bij voelt op dit moment.
Zo je leven weer onder controle krijgen vergt tijd!
Neem die tijd, en je rust op tijd. Je zult de energie nog
hard nodig hebben! Sterkte meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zag ik het als een soort oefening voor mezelf, mijn mening geven.
ik ben daar namelijk helemaal niet sterk in.
Vroeger wel dat liet ik mij niet het kaas van mijn brood eten, nou ja, meestal.
:wacko:
Meestal houd ik nu mijn mond, omdat ik het eigenlijk doodeng vind kritiek te krijgen.
of het nu negatief of positief is, ik kan er erg slecht mee omgaan.
Ja hoe kom ik eigenlijk hierop, oh ja, door de posting van Soothe.
En als je zoals ik nogal bang bent uitgevallen, ja zelfs hier op het forum heb ik soms de bibbers.
Moet je daar toch echt wat aan doen.
Het veilige omhulseltje moet stukje voor stukje verdwijnen, niet helemaal natuurlijk,
maar wel een deel.
Nu vind ik dat nog doodeng, net of ik dan niet echt controle over mezelf heb.
Onzin, ja, ik weet het, maar het inzicht dat ik niet het lijdend voorwerp maar het onderwerp ben
stelt me een klein beetje gerust.
Wat een lijdend voorwerp kan je heel makkelijk van jezelf maken, als je maar bang genoeg bent.
Nou wat een ontboezeming weer zo in de ochtend.
Ach het komt zomaar uit mijn hofd rollen, dus schrijf ik het maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...