Spring naar bijdragen

Maandag 17 november


Rudy

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

He Ferry, ouwe macho:D hahaha.

Beetje bijgelezen vqn gister en vqndqqg. Wat zijn er prachtige stukken geschreven, geweldig. Eerlijk, ondersteundend, soulsearching tot en met.

Welkon aan alle nieuwe mensen. Ik wens jullie toe dat je kunt vinden wat je zoekt. Voor mij is deze 'reis' twee jaar geleden begonnen, met pieken en dalen tot nu toe. Ik ben blij dat ik niet meer drink, blij dat ik niet meer hoef. Ik vertel mn eigen ervaring hier en hoop dat het anderenh tot steun kan zijn. Ik probeer anderen geen advies te geven. Toen ik dronk wilde ik geen advies en ik luisterde er toch niet naar. Een ieder volgt z'n route en sommigen gaan tig x op hun bek voordat ze inzien dat het anders moet. Anderen blijven op hun bek gaan omdat de angst voor het nieuwe, het onbekende te groot is. Dat zij dan zo, daar kan ik niets aan veranderen.

Ik drink al een tijdje niet en ben nog steeds van mening dat ik mezelf een groot kado heb gegeven door dit te doen. Voorwaarde voor mij was volledige onthouding. Ik had al zooooo vaak geprobeerd te minderen, zucht..... Ik kan niet 1 glas drinken. Er gebeurd dan ook iets in mn lijf waardoor ik meteen meer wil drinken. En er zijn maar weinig mensen die dat lukt, zo nu en dan een glas drinken. Ik heb daar geen probleem mee, als iemand dat kan, prima toch. Ik heb hier velen op het forum meegemaakt die na 1 glas toch weer meer gingen drinken. Voor mij geldt dat ik er niet meer aan begin. En ik hoop dat nog heel lang vol te houden. Ik doe dit niet alleen. In het eerste jaar heb ik zeer veel steun gehad van mn partner, vrienden, het forum. Later besloot ik weer te starten met therapie en ik ben naar de AA gegaan; veel mensen hikken aan tegen 'the Godthing'. Voor mij geven de Twaalf Stappen me een leidraad om mn leven te leven zoals het op me afkomt. Ik zie de AA als een groep mensen die me helpen mn leven te leiden. Ik heb geen obsessie meer om te drinken; ik heb mn gevoelens lang verstopt en probeer nu te leven zonder drank. Ik tracht te mediteren, kijk aan het eind vd dag terug en kijk naar wat ik goed en niet zo goed heb gedaan. Ik praat met alkies over hoe zij het aanpakken. Dat vind ik vaak ingewikkeld; gewoon leven. Maar zoals gister en vandaag hier al te lezen was; als ik niet drink groei ik; ik leer en ik drink niet. Net als velen hier. Het is te doen, echt waar.
Niets, maar dan ook niets is het waard te gaan drinken. Mn problemen zullen er nog steeds zijn als ik weer wakker word, er zal niets verandert zijn, behalve dat ik een vette kater zal hebben.

Alles komt goed, vermits ik de eerste laat staan. Dat schreef iemand hier op het forum een x aan mij. Ik volg die goede raad op, elke dag weer. One day at a time.

Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fish:
als ik niet drink heb ik enorme eetbuien. ik probeer hem vanavond tegen te houden met veel thee drinken maar daarom is het nooit gek te weten wat voor een lekkers anderen hadden bedacht.
Ga je lekker vroeg naar bed vanavond, morgen drukke dag met de studie? een goede nachtrust gewenst in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
sas36

Har,


Ik had jou epistel even over het hoofd gezien maarre....... wel heel mooi verwoord vind ik.


Ik denk dat veel mensen dit wel met je delen.


Yep, dank je. Ik ben dus Har van de epistels...uuh nee, geen apostel ;) Eerlijk gezegd snijd het door mijn ziel als iemand zo ver heen is..de raakvlakken zijn er, dus het is ook mijn verhaal. Ik weet hoe hardnekkig ontkenning kan zijn en lees dat ook bij anderen. Zal het per Pb aan Stolli sturen, wie weet...
We zijn er om elkaar te helpen nietwaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen, vroeg voor mijn doen, maar ik kan mo met mijn nieuewe baan beginnen en wel om 07.45 Dat zal wennen worden maar ik heb er zin in.
Ik heb vandaag de formulieren ingevuld en ik sprak nog een oud collega die dit helemaal iets voor mij vind.
Ok Mr. Right en mijn kids zijn enthousiast over mijn nieuwe baan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie belevenis van je Tina vandaag. Je ziet, met de rust en stilte komen de tranen en het verwerken...goed dat je de tijd neemt :present:

Nee, Soothe niet alleen spelletjes hoor :P Morgen, woensdag en vrijdag ga ik aan de slag met vw. werk :)
Maare spelletjes doen, is wel leuk...dat is dus voor donderdag :D

Het loopt hier storm...fijn dat er zoveel nieuwe adspirant Adb'ertjes zijn (grapje)...nee hoor, mooi dat jullie er ook voor gaan :present: Succes!

Ooh, Wing...heb je nog niet gelezen. Hoe is het gegaan vandaag?
Zal anders wel effe teruglezen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
adam

Har, heel mooi verwoord en wat een geduld heb jij.


Jij niet dan? Je hebt het toch ook hééél lang met de drank uitgehouden? :o

quote:


Trouwens Sas, als je echt wil lachen moet je Har iets technisch laten uitleggen.
:)

Probeer maar
;)

Ooh god, ja...klopt wel een beetje. Komt omdat ik zelfs door droge stof mijn emoties weet te mengen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen allemaal,
Ik heb niet veel terug gelezen, geen beginnen aan, heb maar even de tijd om te schrijven.
Vele mooie dingen zijn gepost, hele waarheden!!!
Hoop vanaf volgende week wat meer tijd te krijgen om mee te doen op het forum maar op dit moment lukt het niet om de hele draad te volgen en op mee te doen.

Na een heel gesprek gisteravond met m'n partner en een hele biecht van mij heb ik me aangemeld voor de online ondersteuning, wel annoniem. Ik zit bij de eerste groep en ben in afwachting van m'n begeleider, m'n dagboek ben ik al wel bij gaan houden.
Ik heb dus echt een probleem, kan het niet bij een glas drinken laten en drink stiekum, tja, klinkt bekend, toch??
Dit alles en de hoeveelheid heb ik gister dus opgebiecht aan m'n partner.
Er waren al langer vermoedens maar die heb ik altijd weg kunnen praten.
Het is (hoe moeilijk ook) nu tijd voor een opheldering.
Ik weet, m'n partner houd heel erg veel van me, maakt me dat ook steeds weer duidelijk.
Wat ik dan weer erg moeilijk vind, wie ben ik om van te houden.....
Ik heb hem belazerd, bedonderd en vind niet dat ik zijn liefde verdien!!
Ik heb me aangemeld, ga ervoor geheel te stoppen, half kan niet, het is of alles of niets.....ook bekend misschien???
Ik hoop snel de tijd en de puf te vinden om het hele riedeltje mee te maken, jullie beter te leren kennen, de alcohol te kunnen laten staan en last but not least mezelf weer onder controle te krijgen!!!

Groetjes Salty

P.s. Stoppen met roken was toch makkelijker!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt allemaal grappig en inspirerend door elkaar.
Ik ga er zometeen maar eens een eind aan breien denk ik.
Ik heb morgen ook een lange dag op het werk (altijd op dinsdag) en dus zou het verstandig zijn als ik wat op tijd ging slapen.
En dat met die mooie blauwe druifjes op mijn netvlies zou het toch moeten lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...